نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پله
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بر اساس آمار Google Trends، خبر درگذشت پله در سراسر جهان تأثیری چشمگیر داشت.

وضعیت سلامتی یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال جهان یعنی پله در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۲ در اینترنت، حتی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، موضوع مهمی در اینترنت بود که با جست‌وجوهای فراوان از سوی کاربران همراه بود.

بر اساس آمار Google Trends، این خبر در ساعات پس از مرگ پله در سراسر جهان تأثیری چشمگیر داشت.

تنها در روز مرگ و زمانی که درگذشت بازیکن سابق تیم برزیل و قهرمان سه دوره جام جهانی گزارش شد، موتور جست‌وجوی گوگل افزایش تصاعدی در تعداد درخواست‌های مربوط به نام او داشت طوری که این نمودار به نقطه حداکثر یعنی ۱۰۰ امتیاز رسید، حداکثر عددی که علاقه کاربران را به موضوعی در وب سایت نشان می‌دهد و در واقع آن موضوع را به پرمخاطب‌ترین ترند تبدیل می‌کند.

«وضعیت سلامتی پله»، «وضعیت سلامت پله»، «اخبار در مورد پله»، «سلامت پله»، «روحت شاد پله»، «مادر پله هنوز زنده است»، از جمله جست‌وجوهای مرتبط دیگر این ترند بود.

بسیاری از این ترندها و کلمات جست‌وجو شده به میزان ۱۸۰۰ درصد رشد داشتند، مانند مورد پرس و جو در مورد عبارت «روحت شاد پله»، که حتی به زبان پرتغالی جستجو شده بود، زیرا فوری‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به پله از کشور خود او یعنی برزیل به زبان پرتغالی مخابره می‌شد.

با این حال، افزایش جست‌وجوها در مورد سلامتی پادشاه فقید فوتبال، فقط در زمان مرگ او رخ نداد، بلکه روزها قبل در اوایل دسامبر نیز علاقه به این موضوع افزایش یافت.

افزایش روند جستجو به این دلیل بود که اطلاعات مربوط به مرگ او در ۳ دسامبر ۲۰۲۲ به اشتباه منتشر شده بود، به همین دلیل پله مجبور شد این اطلاعات را در حساب رسمی اینستاگرام خود با پیام کوتاهی تکذیب کند و اعلام کند که همچنان به دریافت مراقبتهای پزشکی لازم ادامه می‌دهد: «دوستان من، من می‌خواهم همه آرام و مثبت باشند. من قوی هستم، با امید فراوان و مثل همیشه به درمانم ادامه می‌دهم.» این پیام پله بود و او در ادامه این مطلب از مردم برزیل خواست که تیم ملی این کشور در جام جهانی را بیشتر حمایت کنند. برزیل در آن زمان هنوز حذف نشده بود.

جست‌وجوی عبارت «پله» تنها در برزیل در ۲۸ دسامبر، یک روز قبل از مرگ او در بیمارستان آلبرت انیشتین، جایی که او برای یک عارضه ناشی از سرطان روده بزرگ تحت درمان قرار گرفت، به ۱۰ میلیون جست‌وجو رسید. پله از سال ۲۰۲۱ که این عارضه شناسایی شد، در حال مبارزه با آن بود.

این جست‌وجوها همچنین با موارد دیگر مرتبط با سایر جنبه‌های زندگی او مانند «آمار پله»، «همسر پله»، «سانتوس»، «نیویورک کاسموس» (تیم‌های سابقش)، «سن پله» و «فرزندان پله» همراه بود.

این مطلب را هم بخوانید: در ستایش پله؛ اسطوره و نماد برزیلی فوتبال جهان/ پسربچه نابغه‌ای که پادشاه فوتبال شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی