نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
انتخاب سرمربی برای تیم ملی در دستور جلسه هیئت رئیسه نیست!/ پله به بادیگاردهایش گفت می‌خواهم با ایرانی‌ها عکس یادگاری بگیرم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید دارد بهتر است یک مربی ایرانی هدایت تیم را در جام جلتهای ۲۰۲۳ بر عهده داشته باشد.

پله یکی از اسطوره های فوتبال جهان پنجشنبه شب چشم از جهان فرو بست و مسافرت ابدیت شد. چهره خوش اخلاقی که گهگداری با فوتبالیست های ایرانی هم به دلایل مختلف ارتباط داشته و عکس یادگاری گرفته بود. او که یکبار سابقه سفر به کشورمان را نیز داشت، در جریان برگزاری جام جهانی فوتسال ۱۹۹۲ توسط چند نفر از ملی‌پوشان آن زمان تیم ایران شکار شد و با آنها عکس یادگاری گرفت. ملی پوشانی که میرشاد ماجدی هم یکی از آنها بود. این بازیکن اسبق استقلال که حالا یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون محسوب می‌شود، دیروز پیرامون داستان آن عکس یادگاری و البته ماجراهای مربوط به فوتبال کشورمان با خبر ورزشی هم کلام شد.

دور زدن استادیوم به خاطر پله

رقابت‌های جام جهانی فوتسال  ۱۹۹۲ به میزبانی هنگ کنگ برگزار می‌شد و ما آنجا بودیم. آقای پله هم به عنوان مهمان ویژه در آن مسابقات حضور داشت. من به همراه اکبر یوسفی و سعید رجبی ایشان را دیدیم که در جایگاه ویژه نشسته بود. لحظاتی پس از اینکه پله را دیدیم، او بلند شد و ورزشگاه را ترک کرد تا به هتل برود. شما تصورش را بکنید فردی در چند متری ام بود که یکی از اسطوره های دوران بچگی  من تلقی می‌شد. پله، بکن بائر و یوهان کرایوف اسطوره های دوران کودکی من بودند به همین خاطر همراه با یوسفی و رجبی ورزشگاه را دور زدیم تا بتوانیم خودمان را بهین چهره فراموش نشدنی برسانیم.

با شما عکس می‌گیرم

وقتی نزدیک پله شدیم، می‌خواست سوار اتومبیل گرانقیمت خود بشود و برود ولی  من که نمی‌خواستم چنین موقعیتی از دست برود با صدای بلند فریاد زدم: آقای پله!  من اهل ایرانم. من فوتبالیست ایرانی هستم. البته بادیگاردهای او جلوی ما را گرفتند ولی پله صدایم را شنیده بود به همین خاطر سوار ماشین نشد و به بادیگاردهایش گفت :صبر کنید. ایشان جلو آمد و واقعاً به معنای واقعی کلمه جنتلمنانه برخورد کرد به ما گفت: از فوتبال ایران و مردم شما خاطرات خیلی خوبی دارم و بعد از آن به بادیگاردهایش گفت کاری نداشته باشند چون می‌خواهد با ما عکس یادگاری بگیرد. برخوردی که این ستاره فراموش نشدنی فوتبال جهان آنجا با ما انجام داد را هرگز فراموش نمی‌کنم.

انتخاب سرمربی برای تیم ملی در دستور جلسه هیئت رئیسه نیست!/ پله به بادیگاردهایش گفت می‌خواهم با ایرانی‌ها عکس یادگاری بگیرم

مقایسه با مارادونا

به نظر من این ماجرای مقایسه پله با مارادونا و سوال معروفی که کدامیک از آنها بهتر بود چندان معقول نیست چون هر کدام در دوره خودشان بهترین بودند. همانطور که مقایسه بازیکن بزرگی مثل مارادونا با کریستیانو رونالدو و لیونل مسی خیلی درست نیست. به نظرم به جای اینکه پله و مارادونا را با هم مقایسه کنیم باید هر کدام از آنها را تکریم کرده و هر دو را در کنار همدیگر به عنوان چهره های مورد احترام فوتبال جهان قرار بدهیم.

یک دقیقه سکوت

اینکه چرا در بازی های روز جمعه رقابت های لیگ برتر به احترام پله یک دقیقه سکوت اعمال نشد مسئله ای است که به لحاظ سازمانی باید دوستان من در سازمان لیگ به آن جواب بدهند. البته قطعاً آنها هم دلایل خاصی برای خود داشته اند. حالا بازی های امروز هم برقرار است و باید ببینیم این دوستان چه تصمیمی می‌گیرند؟  همانطور که گفتم باید شرایط برگزاری مسابقات لیگ و اینکه هفته فوق به چه نامی نامگذاری شده است را هم مد نظر قرار داد.

تعامل با تیم جوانان

به نظر من برخورد های غیر دوستانه در شان فوتبال نیست به همین خاطر معتقدم همه چیز باید در سایه تعامل و هماهنگی میان فدراسیون، تیم های ملی و تیم های باشگاهی حل شود. در رابطه با ماجرایی که برای تیم ملی جوانان به وجود آمد و سه باشگاهی که بازیکنان خود را به این تیم ندادند امیدوارم هماهنگی های لازم صورت بگیرد تا ملی پوشان فجر سپاسی، فولاد و هوادار در اردوی بعدی به جمع شاگردان آقای مرفاوی اضافه شوند. برای این تیم زحمات بسیار زیادی کشیده شده و کمتر از دو ماه دیگر هم باید جهت حضور در رقابت های قهرمانی آسیا که حکم انتخابی جام جهانی جوانان را دارد به ازبکستان سفر کند. اگرچه یک عده خواستند همه زحمت کشیده شده برای این تیم را به نام خودشان بزنند اما فراموش نکنیم از مرحله استعدادیابی تا همین امروز که تیم جوانان آماده حضور در مرحله نهایی قهرمانی آسیا می‌شود زحمات بسیار زیادی برایش کشیده شده است.

انتخاب سرمربی جدید

در رابطه با جلسه  هیئت رئیسه و بحث‌هایی که پیرامون احتمال انتخاب سرمربی تیم ملی در آن مطرح شده است باید این نکته را بگویم که تا به امروز یعنی عصر جمعه مسئله مذکور یعنی گزینش سرمربی تیم ملی در دستور جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال قرار ندارد. البته شاید وقتی به این نشست برویم قضیه مطرح شود ولی تا اینجای کار در دستور کار جلسه نبوده است.

انتخاب سرمربی برای تیم ملی در دستور جلسه هیئت رئیسه نیست!/ پله به بادیگاردهایش گفت می‌خواهم با ایرانی‌ها عکس یادگاری بگیرم

سرمربی ایرانی بهتر است

من با توجه به تجربه و سابقه ای که در فوتبال ایران دارم ،ضمن احترام به تمام افکار و عقاید و همچنین همه مربیانی که برای تیم ملی کشورمان زحمت کشیده‌اند، معتقدم با توجه به خصوصیات روحی و شرایط این روزهای قیمت ارز، بهتر است یک ایرانی سرمربی تیم ملی شود. این مسئله اصلاً به معنای دشمنی من با مربیان خارجی یا افراد خاصی نیست بلکه معتقدم باید تصمیمی بگیریم که منافع ایران به بهترین شکل ممکن حفظ شود.

فقط یک رای

در رابطه با نظری که پیرامون انتخاب سرمربی تیم ملی دادم، این مسئله را هم حتماً باید در گفتگو با خبرورزشی تاکید کنم که این حرف، نظر شخصی خودم است و شاید دوستان دیگری باشند که نظر شان متفاوت باشد. در نهایت باید ببینیم از دل جلسه چه تصمیمی بیرون می‌آید ولی قدرت مسلم اینکه هر چه سریعتر باید کار را به نتیجه برسانیم چون تیم ملی در فروردین فرصت برگزاری دیدارهای تدارکاتی دارد و چنین موقعیتی نباید از دست ما برود.

تحویل دادن فدراسیون

کارنامه من به عنوان عضوی از خانواده فوتبال ایران کاملاً مشخص است. زمستان سال گذشته در حالی فدراسیون را تحویل گرفتم که ۱۸۷ میلیون تومان در حساب فدراسیون پول موجود بود اما هنگامی که کار اجرایی را تحویل دادم جدا از پرداخت مطالبات داوران مبلغ ۶۰ میلیارد تومان نیز موجودی در حساب فدراسیون قرار داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Bm IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    لیاقت فوتبال ایران همون مجیدی و قلعه نویی هست.. لیاقت مربی بزرگ رو قطریا دارن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی