نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پسر سرمربی مشهور ایرانی: پدرم به خاطر اسطوره برزیلی اسم من را «پله» گذاشت/ هزاران بار به خاطر اسمم مجبور به توضیح شدم/ همه جا باید کارت ملی ببرم!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تنها ایرانی همنام «پله»، پادشاه فوتبال جهان، پسر یکی از فوتبالیست‌های سابق کشورمان و عضو باشگاه تاج بود که امروز پس از آسمانی‌شدنش به «پله خاص» ایران تبدیل شده است.

زنده‌یاد پرویز ابوطالب، از جمله فوتبالیست‌های دهه ۴۰ و ۵۰ کشورمان جزو بازیکنان قدیمی باشگاه تاج تهران به شمار می‌رفت که بیشتر دوران فوتبالی‌اش را صرف آموزش این ورزش به رده‌های پایه فوتبالی کرد. پرویز ابوطالب به خاطر علاقه زیادی که به اسطوره برزیلی جهان فوتبال، پله داشت برای اثبات میزان علاقمندی‌اش به فوتبال کشور برزیل، نام پله را روی یکی از پسرانش گذاشت. به همین بهانه و پیرو آسمانی شدن پادشاه فوتبال جهان در روزهای اخیر، به سراغ تنها همنام ایرانی اسطوره برزیل و جهان فوتبال رفتیم.

«پله ابوطالب» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی، درباره اسم خاصش و دلیل علاقمندی پدرش به این نام، همچنین سال‌هایی که با این اسم خاص در ایران زندگی کرده است صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید.

اسم‌تان پله است؟

بله! من «پله» هستم و خواهرم را هم «صله» نام‌گذاری کردند.

چه زمانی متوجه شدید که اسمتان با بقیه ایرانی‌ها تفاوت دارد؟

از همان دوران کودکی متوجه این موضوع شدم. البته مهمترین زمان همان وقتی بود که به مدرسه رفتم. اسمم برای همه عجیب بود! برای معلمان، ناظم‌ها و مدیران و همکلاسی‌هایم! دائم از من سوال می‌کردند که چرا اسمت پله است!

لابد بارها توضیح تکراری مربوط به دلیل اسم‌گذاری‌تان را برای افراد مختلف بیان کرده بودید؟

بله! همین طور است. هر جایی درس می‌خواندم، در هر مدرسه ای که بودم، وقتی به دانشگاه رفتم و سپس وارد محیط کار شدم این اسم برای همه به شدت آشنا اما غیرمعمول بود.

پرویز ابوطالب و پلۀ ایرانی
زنده یاد پرویز ابوطالب سرمربی اسبق تیم فوتبال جوانان ایران همراه با پسرش پله

می‌توانید بشمارید که چند بار این توضیح را برای دیگران بیان کرده‌اید؟

(خنده) نمی‌توانم بگویم چندبار! خیلی بوده و تعدادش از دستم خارج شده است. ولی هرجا می‌روم، به‌ویژه جاهایی مثل بانک یا مراکز این‌چنینی، باید حتماً درباره نامم توضیح بدهم، شناسنامه و کارت ملی را نشان بدهم و بگویم که موضوع از چه قرار بوده است. البته این را هم می‌دانم که تا زنده هستم باید این توضیح را بارها و بارها برای خیلی‌ها تکرار کنم.

تا به حال شده کسی پله را نشناسد؟

خیلی کم! باید بگویم ۹۹٪ افرادی که اسمم را شنیده‌اند پله را می‌شناختند و به همین خاطر مشکلی با معرفی پله نداشتم ولی خودم باید توضیح می‌دادم که من پسر پرویز ابوطالب هستم و ادامه ماجرا! البته خیلی‌ها هم بودند که پدرم را می‌شناختند و می‌دانستند که از فوتبالی‌های قدیم بوده است.

تا به حال از پدرتان سوال کرده بودید که چرا این اسم را روی شما گذاشت؟

بله! البته مربوط به همان دوران کودکی است. او در این باره به من توضیح داد که چقدر به پله علاقه داشته. او همیشه از این فوتبالیست بزرگ حرف می‌زد و درباره توانایی‌هایش به ما توضیح می‌داد. پدرم همیشه می‌گفت پله بهترین فوتبالیست تاریخ بوده و علاقه خیلی زیادی به او داشت.

لابد پدرتان دوست داشت شما هم فوتبالیست شوید؟

من تا سنین نوجوانی در باشگاه بوتان (دیهیم سابق که برای مدتی هم نام پله برایش تعیین شده بود ولی در نهایت به بوتان تغییر یافت) زیر نظر پدرم فوتبال بازی می‌کردم ولی بنا به دلایلی ادامه ندادم.

چرا؟

چون می‌خواستم درس بخوانم. آن زمان فوتبال مثل امروز نبود و به لحاظ مالی شرایط امروز را نداشت و به همین خاطر من تصمیم گرفتم ادامه تحصیل بدهم.

در چه رشته‌ای درس خواندید و امروز شغلتان چیست؟

من در رشته مکانیک درس خواندم و طراحی صنعتی یاد گرفتم و امروز هم مشغول همین کار هستم.

تا به حال خودتان درباره پله چقدر تحقیق کرده‌اید و برای این‌که بدانید اسم چه کسی روی شما گذاشته شده چقدر اطلاعات به دست آوردید؟

تحقیق خاصی نکردم! پدرم همه‌چیز را درباره پله به من می‌گفت. او اطلاعات زیادی از فوتبال داشت و همیشه هم از فوتبال ایران جلوتر بود. آن‌هایی که پرویز ابوطالب را می‌شناختند می‌دانند تحقیقات و اطلاعات او در رابطه با فوتبال همواره در سطح اروپا و چندین سال جلوتر از کشورمان بود. برای نمونه در مسابقات جام جهانی امسال وقتی بحث پاس کات‌بک بود به یادم آمد که پدرم حدود ۳۰ سال پیش که در باشگاه بوتان کار می‌کرد همین تمرین را با بازیکنان نونهال و نوجوان انجام می‌داد و از آن‌ها می‌خواست که این شکل پاس دادن را یاد بگیرند.

پله و تیم ملی برزیل

متولد چه سالی هستید؟

من متولد سال ۱۳۵۱ هستم.

تاکنون شده طی این ۵۰ سال در ایران به فردی برخورد کرده باشید که با شما هم‌نام باشد؟

خیر! تا به حال با چنین فردی برخورد نداشته‌ام.

قبول دارید اسمتان بین ۸۵میلیون ایرانی کاملاً منحصربه فرد است؟

بله!

از این نظر چه احساسی دارید؟ فکر می‌کنید نسبت به بقیه خاص‌تر باشید؟

به نظر من اسم مهم نیست، اخلاق، رفتار و کردار آدم است که یک انسان را در اجتماع برجسته و خاص، یا برعکس، منفور می‌کند. برای من مهمتر از پله بودن اسمم این است که در خانواده یاد گرفته‌ام که نام نیک باید از انسان باقی بماند. شباهت اسمی با افراد مشهور یا غیرمشهور آن‌قدر دغدغه فکری‌ام نیست.

با توجه به این‌که شما هم‌اسم پله بودید وقتی خبر فوت او را شنیدید، متأثر شدید؟

طبیعتاً غمگین شدم! البته به خاطر این که طی یک ماه اخیر اخبار بیماری‌اش را می‌شنیدیم تا حدی شنیدن خبر فوتش شوک‌آور نبود اما به هر حال وقتی یک اسطوره دوست‌داشتنی مثل پله از دنیا می‌رود طبیعتا همه غمگین می‌شوند و من هم از این قاعده مستثنی نبودم.

فیلم بازی‌های او را هم دیده بودید؟

فیلم‌هایی که من از پله دیدم همان فیلم‌های بوده که از تلویزیون و یا شبکه‌های مختلف پخش شده.

فیلم فرار به سوی پیروزی با حضور پله را دیده‌اید؟

خیلی وقت پیش! شاید ۳۰ سال قبل. فیلم خاطره‌انگیزی بود.

خودتان فوتبال را دنبال می‌کنید؟

نه به شکلی که تمام وقتم را صرف آن کنم. بعد از این‌که وارد دانشگاه شدم اولویت‌های زندگی‌ام متفاوت شد. البته دوست دارم تا حدی نتایج مسابقات را بدانم اما خیلی پیگیر فوتبال نیستم.

لابد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را هم در حد بازی‌های مراحل پایانی دنبال کردید؟

خیر! اتفاقاً چون جام جهانی هر سال نیست و هر چهار سال یکبار تکرار می‌شود تقریبا همه بازی‌ها را دیدم.

تیم ملی آرژانتین و لیونل مسی

با توجه به شباهت اسمی شما با نام اسطوره فوتبال برزیل تیم محبوبتان در دنیا کدام تیم است؟

طبیعتا تیم محبوب من برزیل است. در این جام جهانی هم برزیل تیم محبوب و اولم بود اما با توجه به این‌که این تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شد از آن‌جا به بعد طرفدار تیم آرژانتین شدم که خوشبختانه قهرمان هم شد.

بازیکن محبوبتان در طول این سال‌ها کدام بود؟

تقریبا تمام بازیکنان دوران نوجوانی و جوانی‌ام که چهره‌های خاص فوتبال بودند جزو بازیکنان محبوبم به شمار می‌رفتند. برخی به خاطر اخلاق‌شان و تعدادی به خاطر شرایط فنی.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۹
  • مرتضی مقدم IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    پسر کو ندارد نشان از پدر ... اسمشو گذاشته پله بعد این رفته مکانیک شده حداقل تلاششو میکردی فوتبال دوست بمونی
    • تاجی اصیل IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      مکانیک شده؟! طراحی صنعتی یکی از گرایش های مهم و بسیار بدرد بخور مهندسی مکانیک هس. حداقل فوتبالدوست میموند؟! ای خداااااا
  • بیاد بزرگان IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    خدارحمت کنه مرحوم ابوطالب را که خدمت فراوانی به فوتبال کردند در مورد اسم پله برای پسرشان میشه تا حدی بخاطر علاقه ایشان به فوتبال با این نام کنار آمد اما برادر ایشان که سله نام دارد حتما بخاطر هم آوایی و نزدیکی به پله انتخاب شده باشد !!
    • سعید اصفهان IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      اون اشتباه چاپی است صله است نام درستش
    • اوا عسگریان DE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      اسم برادرش سله نیست اسم خواهرش سله هست
    • اوا عسگریان DE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      اسم برادرش سله نیست اسم خواهرش سله هست
    • اوا عسگریان DE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      اسم برادرش سله نیست اسم خواهرش سله هست
  • !!! IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    جسارتا اسم مناسبی نیست. خود پله از اسمش خوشش نمیومده. پله در برزیل هم رایج نیست. اسم خیلی مهمه و به نظر میرسه خود این اقا هم از اسمشون راضی نیستن. از اون بخش که میگه اسم مهم نیست مشخصه‌. چون اسم مهمه!!
    • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      البته اسم پله هم یک اسم طولانی هست که گفتن و حفظ کردنش سخته.برزیلیها معمولا اسامی خیلی طولانی دارن برای همین اسامی مختصر برای خود انتخاب میکنند.
  • تاجی IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    حالا باز هم اسم پله اسم قابل توجیه و شناخته شده ای هست برا اسم سله چی باید به مردم گفت
    • سیدجلال IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      بازجای شکرداره که پرویزخان پسرسوم نداشته فقط فکرکنیدببینیداسم اون طفلک بروزن پله وسله میشد مله پله جان ایرانی ازاین بابت روزی هزاران بارشکرگزارخداوند باش
  • آرش IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    خود پله هم اسم شناسنامه ایش پله نبود!
    • محسن IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      پسر آقای ابوطالب در دبیرستان رازی همکلاسی ما بود و انسان بسیار شریف و محترمی بود مانند پدر خدابیامرز.
  • زیگزاگ IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    موفق باشی پله ایرانی. انفاقا هم اسم خودت و هم اسم برادرت زیبا و خاص هستند.
    • احمد IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      دمت گرم شماادم خیلی بافرهنگی می‌باشی.گرچه واقعیت روگفتی وهراسمی زیبایی خاص خودش راداردودرکل این رفتارانسانهاست که به نامهازیبایی میده وگرنه چقدراسامی امامی داریم که توزندانندودرکل شمایی که خوبی هاشون دیدی وگفتی آفرین دارد
  • پدرام CA ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    اصلا پله اسم نیست. فامیل هم نیست. لقبه. پله گلر بوده و توپ که میاومده داد میزده بیله! (اسم یک گلری که رفیق باباش بوده) این لقب روش موند و یواش یواش شد پله. ولی خوب به هر جال مرحوم ابوطالب انتخاب کرده دیگه. حالا پله که خوبه اون دادشش بنده خدا شکایتش رو به کجا ببره؟
  • مرودشت IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    هم پله وهم سله هر وعالی خداوند پدرتون رو رحمت کنه
  • آسمان IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    خدا پرویز ابوطالب رو رحمت کنه. یک مربی فوتبال از جنس آموزگار . فوتبال تدریس می کرد؛اون زمانها که فوتبال تدریس کردن مد نبود. یه جستجو گر. یه کارآفرین که کارخانه توپ پویا رو تاسیس کرده بودو توپ فوتبال رو با قیمت مناسب تولید ملی می کرد؛ در دورانی که کسی انگیزه تولید ملی رو شو نداشت. نگاه به داخل داشت وقتی نگاه به داخل مد نبود. مثل خیلی های دیگه به جایگاهی که حقش بود؛در فوتبال کشور نرسید. 《پرویز ابو طالب مردی که از زمان خودش جلوتر بود.》
  • امین عابدی IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    جدا از نام های های خاص( ابوطالب و پله ) که یدک میکشید شخصیت و فرهنگ مصاحبه شما ستودنی ست . خلاصه و مفید و صادق . کیف کردم از روح و روان صادق شما .مرسی که ایرانی بی حاشیه و دوست داشتنی هستید .
  • مجید IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    مارادونا بی شک بهترین هست
  • میرزائی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    مرحوم آقای ابوطالب که تا این حد پله را دوست داشت لااقل نام خانوادگی خودش و فرزندانش را آرانتس دوناسیمنتو(نام خانوادگی پله) می‌گذاشت. ضمنا" پله لقب ایشان بوده؛ مثل مرحوم آقای حجازی و آقای عابدزاده که مشهور به عقاب آسیا هستند و اسم وی اپسون بوده است.
    • ایرانی ام IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      قربون قد و بالات مگه خدابیامرز پرینتر بوده که نوشتی اپسون
  • محسن IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    نام خوب و زیبا وظیفه هر پدر و مادری هست که بر روی فرزندشان بزارن بنظرم بخاطر خودخواهی خودش چنین کاری کرده و بدترین نام گذاری هم کرده که فرزندانش تا زنده هستن تو اجتماع از این اسم ها خجالت میکشن
  • مهدی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    همون که درست فکر میکنی خیلی عالیه مهمترین چیز ی که از انسان میمونه خوبیهایست که در حق دیگران میکنه وگرنه (پله یا مارادونا)هرکسی باید بزاره بره
  • شاندیز IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    خوشحالم که پله ایرانی زیبا فکر می کند و زیبا و متین صحبت می کند ان شاءالله در پناه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف موفق و پیروز باشند
  • حسین پور IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    خداوند پدر شما را رحمت کند ، پله مرد ورزش کاری بود ، جهانی ، حتما آقای ابوطالبی هم این اسم را دوست داشت ، پله هم مشهور بود ، این اسم مبارک شما باشد ، مهم اخلاق انسان هست .
    • اوا عسگریان IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      اسم بردرش سله نیست خواهرش سله هست
  • شهرام وزیری IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    جناب مدنی معزز با سلام ...من به لحاظ سال هاهمبازی بودن با شادروان ابوطالب در تیم های دیهیم وتاج و نیز نسبت خانوادگی به وی ارادت ویژه داشتم و دارم وقتی پله به دنیا آمد برای ثبت نام وی شاید ده ها مراکز ثبت احوال را رفتیم تا بالا خره با پارتی بازی اسم پله را قبول کردند ازپرویز عزیز دو فرزند یاد گار مانده یک پسر بنام پله ویک دختر بنام صله (همنام دختر بزرگ من ) به معنای اجازه و رخصت که در _ صله ارحام _ ودیدار با بزرگان بکار می رود پرویز عزیز زمانی که پله کبیر با تیم سانتوز به تهران امد بعلت علاقه زیادی که به وی داشت شبانه روز با وی بسر میبرد لازم دیدم این مطلب را به اطلاع جنابعالی برساند ارادتمند - شهرام وزیری پیشکوت رسانه های ورزشی
    • ایران IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      جناب وزیری یامصاحبه پله ابوطالب روقشنگ نخوندی یااصلادوست خانوادگیشون نیستی،،خودش تومصاحبه داره میگه اسم من پله هست واسم برادرم راسله گذاشتن،،بعدشمامیگی اسم پسرش راپله گذاشتن واسم دخترش را سله گذاشتن،،کدام دختر؟؟بنظرم شماهیچ رفاقت خانوادگی بامرحوم ابوطالب نداشتی،خوده پله داره میگه اسم برادرم راپدرم سله گذاشت،بعدشمامیگی اسم دخترش سله هست..جالبه🤣🤣🤣کاش اول مصاحبه پله ابوطالب راقشنگ میخوندی بعدخودتونو دوست خانوادگیش معرفی میکردین🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • شهرام وزیری IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      باسام مجدد به قولی پله وصله حاضر ند و مادر محترم شان فریده خانم ابوطالب هم حاضر ....رسالت رسانه ای من با 50 سال پیشینه اقتضا می کند که غلط را از درست تشخیص دهم و نظرم را اعلام کنم ...بیخود با هم دعوا نکنید !!!
    • آبی دل IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      شما اول خودتون مصاحبه رو خوب بخونید بعد به دیگران ایراد بگیرید، گفته اسم خواهرم صله هست زود دیگران را قضاوت نکن
  • ایرانی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    سلام اتفاقا اسمشون قشنگه وصله اسم دختره خیلیم زیباست مسخره انسان خیلی فهیم وشریفی هستند از مصاحبشون معلومه خداپدرشونم بیامرزه
    • علی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      یامصاحبه گزارشگرباپله ابوطالب رو خوب نخوندی یایک چرتی میگی،،داره میگه اسمت پله هست میگه بله من پله هستم واسم برادرم سله هست..چه ربطی داره میگی سله اسم دختره.اسم برادرش سله هست
  • فرهنگ IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    خدارحمت کنه پرویزخان ابوطالب رو.....اسم فرزند یکی از لذتبخش ترین نعمتهایی هست که برای پدرها خصوصا خداوند قرارداده است و ایشان هم به زعم پندار و تفکر و لذت عقلی خود این اسامی رو انتخاب کردند و چه بسیار هم زیبا هست، ولی ازین نامگذاری ها که بگزریم فقط در عجبم ازینکه افرادی بمانند ایشون و امیرخان قلعه نوعی و جناب پورحیدری چی شدکه در عین بزرگی،استقلالی شدند.
    • امیر FI ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      خودتون دارید میگید دیگه در عین بزرگی،آدم بزرگ جاش تو جای بزرگه دیگه،جای بزرگم میشه تاج کبیر،توی تاریخ فوتبال باشگاهی ایران یه مختصر مطالعه بفرمایید متوجه میشید که بزرگی و بزرگ بودن شایسته تاج کبیره،پاینده باشی دوست عزیز طرفدار تیم سوم پایتخت 🌹🌹🌹🌹💙💙💙💙
    • عباس IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      امکانات نبود عزیزم ...امکانات ...دلیلش این بود
  • Hamed IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    من کُلِ مصاحبه رو خوندم. گفتگوی خوبی بود خیلی کیف کردم صادق و بی روا همه چیز توضیح دادن. واینکه گفت تیم محبوبم اولو آخرم تو جام جهانی برزیل بود عالی بود (ایران نبود). خدا رحمت کنه ابوطالب رو.
  • مش رجب IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    آخه اسم باید در زبان وفرهنگ فارسی معنی خوبی داشته باشه پله یعنب نردبان سله هم که به خاک رس خشک شده می گویندتنها حقی که فرزند به گردن پدر دارد نام خوب و مناسب است خدا بیامرزدمرحوم ابوطالب وهمه ی رفتگان را علاقه را نمی توان کتمان کرد
    • حسین IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      سله به زنبیل و سبدی که از شاخه های نازک درختان درست میشه در زبان عربی سله میگویند
  • عیسی نظرپورنیا IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    در مقاطع مختلف زمانی در هر زمینه ای پدیده ای بوجود می‌آیند که مارادونا پله مسی پدیده و اسطوره زمان خود بودند و هستند ه ر کدام هم به نوبه خود برتری نسبت به دیگران داشتند و دارند پس فراموش نکنیم که پله تنها فوتبالیست برتر دنیاست او تمام شد و دیگر نیست فقط خاطراتش به یادگار مانده مارادونا هم همینطور پس ازاینجا مسی و قطعا بعد مسی کسی دیگر در راه است شاید یک اروپایی و حتی یک آسیایی فراموش نکنیم که پله خوب و برتر در زمان خود اما بازهم بازی ادامه خواهد داشت و منتظر تکرار پله ها مارادونا ها و مسی ها دیگری خواهیم بود
  • لیلی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    من جای این آقا بودم اسممو عوض میکردم،هرکسی تواین دنیا منحصربه‌فرد هست،چراباید نام دیگری و یدک بکشه
  • اکبرقربانی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    عشق هست تیم اول ایران آسیا پرسپولیس ؟
  • امیرعباس IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    بنده شاگرد پرویز خان در سالهای کودکی بودم و چیزی که ایشون برای ما تعریف میکرد از نام گذاری پسرش میگفت هنگام بدنیا امدن پسرم پله به ایران سفر کرده بود و ما باهم بودیم که خبر زایمان خانمم رو به من دادند و من با پله به بیمارستان رفتیم و من انجا نام پله رو برای پسرم انتخاب کردم خدا رحمت کنه پرویز خان رو که چه خدمتی به فوتبال ایران کرد و چه فوتبالیستهایی رو تحویل جامعه فوتبال داد مثل پرویزخان نخواهد امد
  • امیرعباس IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    بنده شاگرد پرویز خان در سالهای کودکی بودم و چیزی که ایشون برای ما تعریف میکرد از نام گذاری پسرش میگفت هنگام بدنیا امدن پسرم پله به ایران سفر کرده بود و ما باهم بودیم که خبر زایمان خانمم رو به من دادند و من با پله به بیمارستان رفتیم و من انجا نام پله رو برای پسرم انتخاب کردم خدا رحمت کنه پرویز خان رو که چه خدمتی به فوتبال ایران کرد و چه فوتبالیستهایی رو تحویل جامعه فوتبال داد مثل پرویزخان نخواهد امد
  • حسین یوسف IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    سلام پله....او پله بود و شما تشابه اسمی ولی من هم به دلایل بازی جذاب دوران کودکی پله نام داشتم که به دلیل نداشتن موقعیت استعدادم سوخت شد تمام کسانی که مرا میشناسند می گویند پله تو زمین خاکی کوچه مهران وقتی ۲۴ ساله بود و فوتبال رو بوسید کنار گذاشت مرد ......خوشحالم که تا مدتها نام پله رو زنده کرده بودم با حرکات زیبای الگو گرفته از پله ...حیف که پدرم نظامی بود و ما باید از علایقمان می زدیم به خاطر جنگ...و خوشبختانه پسرم آرمان برای اثبات حرفم چند سال دیگه خواهد درخشید
  • حسین IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    این همه اسامی پیغمبر امام یاایرانی اخه بخاطر فوتبال؟ مگه پله کی بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی