نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۲ بازیکن پرسپولیس قابل قیاس با هم نیستند/ این بازیکن را با آقای عیاش مقایسه نکنید!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به‌نظر می‌رسد دست‌کم ۴تفاوت بین مهاجم هلندی و فوروارد ایرلندی و سابق پرسپولیس وجود داشته باشد.

جدایی غیرمنتظره یورگن لوکادیا از پرسپولیس، خیلی‌ها را یاد آنتونی استوکس انداخت؛ مهاجم ایرلندی پیشین پرسپولیس که در میانه‌های لیگ نوزدهم سرخپوش شد و خیلی زودتر از حد انتظار این تیم را ول کرد و رفت. حتی یکی از پیشکسوتان پرسپولیس در توضیح اتفاق اخیر گفته است: «لوکادیا نسخه شیک استوکس بود.» آیا همینطور است؟ به‌نظر می‌رسد دست‌کم ۴تفاوت بین مهاجم هلندی و فوروارد ایرلندی وجود داشته باشد.

نخستین تفاوت آنها ثمردهی فنی است. استوکس واقعا هیچ کاری برای پرسپولیس نکرد. جمع دقایق حضور او در پیراهن سرخ‌ها به چیزی حدود ۱۰۰دقیقه محدود شد، بدون آنکه گلی بزند. لوکادیا اما طی دوران حضورش در پرسپولیس ۶گل برای این تیم به ثمر رساند و اگر قرمزها هنوز بالای جدول قرار دارند، بخشی از این موقعیت به‌خاطر گل‌های مهم اوست.

استوکس همین بلا را سر تیم‌های سابقش هم در آورده بود. نمونه بارز و مشخص آن داستان نافرجام حضور او در تراکتور بود. مهاجم ایرلندی آنقدر در تبریز بی‌نظمی کرده بود که محمدرضا زنوزی رسما به باشگاه پرسپولیس توصیه کرد قید جذب این بازیکن را بزند، اما محمدحسن انصاری‌فرد که تشنه تصمیمات پوپولیستی بود، توجهی به این مسئله نشان نداد. این در حالی است که در سوابق لوکادیا پیش از حضور در پرسپولیس از این قبیل رفتارها دیده نمی‌شد.

استوکس به تمام معنا یک شیاد عیاش بود. به یاد بیاورید که در دورانی که تحت قرارداد پرسپولیس بود، چطور تصاویر خوش‌باشی‌هایش در امارات منتشر می‌شد. نهایتا هم دوران فوتبال او زودتر از حد انتظار به پایان رسید. لوکادیا اما با خانواده‌اش به ایران آمد و هر بار به مرخصی رفت به موقع برگشت. او حاشیه خاصی نداشت، تا اینکه تصمیم غیرمنتظره را گرفت.

نهایتا باید به این نکته هم اذعان کرد که استوکس در شرایط کاملا عادی و صرفا به‌دلیل بی‌مبالاتی خود ایران را ترک کرد، این در حالی است که دست‌کم لوکادیا توصیه سفارت هلند به این منظور را به‌عنوان پشتوانه منطقی تصمیمش در اختیار داشت. می‌توانید با این گزاره موافق یا مخالف باشید، اما شاید حداقل برای خود او، این یک دلیل قانع‌کننده بوده باشد. هدف مطلب جاری دفاع از کار لوکادیا نیست، تنها یادآوری این نکته مسلم است که هیچ‌کس را نباید با سلطان حاشیه، آنتونی استوکس مقایسه کرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • .. IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    بله کاملا با -نظر استاد عزیزم پیشکسوت گلم موافقم.. حتماً سفارت هلند دخالت بی جایی داشت که بدخو لوک غیرحرفه ای متوجه خواهدشد این سفارت رذل چطور هم کلاه سرش گذاشته هم نزد اهالی فوتبال به ویژه طرفداران عزیز پرسپولیس بی اعتبارش کرده.. تنها مدیر بی خاصیت همین انصاری فرد بود که کت و شلوارش چقدر باتصمیمات نادرستش چه زیان های جبران ناپذیری به پرسپولیس زد
  • Gaber IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    بهتره مدیران پرسپولیس نکته به نکته و دقیق در پی بستن قراردادهایی باشند که یکسان نباشه و قرارداد با اروپاییها باید متفاوت و دارای نکات دقیق باشه .هم بلحاظ سیاسی هم از نظر شخصیتی هم فضای کشوری که در آن زندگی میکنند .بخدا میشه تحمل زحمت نمود و از آمریکای لاتین بهتر از لوکادیا را آورد .چرا این همه هزینه و بعد هیچ.نه به شکایت می‌ارزد نه به التماس .از دسته سه برزیل میشه براحتی آورد .ضمنا حواسمون به کشورهای آماده خور خلیج فارس هم بود .یعنی مدیران ما چقدر باید به فضاهای غیر فوتبالی در قرارداد توجه کنند و چقدر باید در داخل اینها را زیر نظر گرفت .برزیلیها از تمام دنیا با معرفت ترند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی