نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
استقلال
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهاجمان هدف استقلال در این فصل نمایش خوبی روی کاغذ نداشته‌اند و در مجموع تنها ۳ گل از ۱۵ گل این تیم در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثمر رسانده‌اند.

یکی از سه دیدار بدون گل هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران جدال بین تیم‌های استقلال و مس رفسنجان بود. شاگردان ریکاردو ساپینتو نتوانستند نمایش خوبی را داشته باشند و موقعیت خاصی را به جز تیرک ارسلان مطهری روی دروازه داود نوشی‌صوفیانی خلق کنند. تک گل آبی پوشان در هفته سیزدهم مقابل صنعت‌نفت در آبادان هم از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسید تا مشخص شود آن‌ها در ایجاد موقعیت و همچنین تبدیل کردن موقعیت‌های به‌وجود آمده به گل، مشکل دارند.

مدافع عنوان قهرمانی تا به اینجای فصل ۱۵ گل به‌ثمر رسانده و چهارمین خط حمله برتر لیگ را به اتفاق ۲ تیم دیگر در اختیار دارد. آن‌ها در ۵ مسابقه از ۱۴ بازی قبلی خود موفق به باز کردن دروازه حریف نشدند و با وجود اینکه پرترافیک‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند و حتی مجبور شدند کاوه رضایی را به تراکتور واگذار کنند، نسبت به فصل قبل در همین برهه ۳ گل کمتر وارد دروازه رقبا کرده‌اند.

مهاجمان تیم تحت هدایت ساپینتو تقریبا همگی فصل کابوس‌واری را از لحاظ تعداد گل به‌ثبت رسانده‌اند. برخی از آن‌ها از فرم مطلوب همیشگی دور هستند. بعضی دیگر با مشکل مصدومیت مواجه بوده‌اند و در کنار این‌ها باید تغذیه نه چندان مناسب و البته ترافیک بیش از حد در این پست را هم اضافه کنیم که اجازه حضور در میدان به اندازه کافی را به تعدادی از آن‌ها نداده است.

اتفاقات باورنکردنی و غریب در خط حمله استقلال/ چرا مهاجمان ساپینتو کم گل می‌زنند؟/ سرمربی پرتغالی زیر سوال رفت

حالا بیاییم عملکرد مهاجمان استقلال را مورد بررسی قرار دهیم. پیش از آن به این نکته توجه داشته باشید که منظور ما مهاجمانی هستند که در لیگ بیست‌ودوم سابقه بازی در پست مهاجم هدف را داشته‌اند. به همین خاطر بازیکنانی چون محمد محبی، رضا میرزایی و حتی کوین یامگا از لیست مذکور خارج می شوند و سروکار ما با ۵ بازیکن خواهد بود. ۵ بازیکنی که زننده ۳ گل از ۱۵ گل استقلال در این فصل بوده‌اند. ۱۲ گل دیگر به وسیله این نفرات زده شده است: محمد محبی (۴ گل)، کوین یامگا (۴ گل)، عارف غلامی (یک گل)، مهدی مهدی پور (یک گل)، روزبه چشمی (یک گل)، محمد قریشی (گل به خودی).

مهدی قایدی؛ یک گل در اولین بازی و دیگر هیچ

مهاجم ریزنقش استقلال بازگشت فوق‌العاده‌ای به این تیم داشت و موفق شد در اولین بازی‌اش مقابل ملوان یک گل مهم را به‌ثمر برساند. او در ادامه هم یک پنالتی گرفت اما سپس با افتی طولانی مواجه شد و تنها در هفته ششم مقابل نساجی یک پاس گل برای محمد محبی ارسال کرد. قایدی در هفته‌های اخیر موقعیت‌های بسیار خوبی برای گلزنی داشته اما با بی‌دقتی نتوانسته آن‌ها را تبدیل به گل کند. این اتفاق در شرایطی رخ داده که این مهاجم بوشهری در دوره قبلی حضورش در تیم تهرانی می‌توانست به راحتی از پس گل کردن فرصت‌های مشابه بربیاید.

اتفاقات باورنکردنی و غریب در خط حمله استقلال/ چرا مهاجمان ساپینتو کم گل می زنند؟/ سرمربی پرتغالی زیر سوال رفت

پیمان بابایی؛ نساجی تنها قربانیِ پیمان

در ابتدای فصل سردرگم بود و نتوانست خودش را با سیستم تیم تطبیق دهد اما رفته رفته اوضاع بهتر شد. اوج کار مهاجم سابق تراکتور در هفته های ششم و هفتم بود. او زننده گل اول استقلال به نساجی در ورزشگاه آزادی بود و در هفته بعد پاس منجر به گل محمد محبی به گل گهر را ارسال کرد. شرایط پیمان در حال بهتر شدن بود و او هم از لحاظ اعتماد به نفس به وضعیت آرمانی نزدیک شده بود اما مصدومیت مانع از پیشرفتش شد. او حالا دوباره در تلاش است تا بتواند جایگاه ثابت خود را در ترکیب اصلی باز پس بگیرد.

اتفاقات باورنکردنی و غریب در خط حمله استقلال/ چرا مهاجمان ساپینتو کم گل می زنند؟/ سرمربی پرتغالی زیر سوال رفت

ارسلان مطهری؛ دیر آمد اما آماده آمد

بعد از حواشی ابتدای فصل و امتناعش از خارج شدن از لیست استقلال به نظر می رسید نتواند با سا پینتو و باشگاه به مسیری موفقیت‌آمیز قدم بگذارد اما صبر و تلاش نتیجه‌اش را داد و به قول خود ارسلان از آتش برایش بهشت ساخت. ناآمادگی و مصدومیت مهاجمان باعث شد تا مرد پرتغالی به مطهری میدان بدهد. او در هفته یازدهم مقابل هوادار پاس گلِ ۳ امتیازی را برای محبی ارسال کرد و سپس زننده گل قهرمانی در سوپرجام شد. این درخشش با گلزنی در دربی نودونهم ادامه پیدا کرد و مطهری را در این بازی مهم ۴ گله کرد. او در هفته‌های سیزدهم و چهاردهم گل نزد اما توانست جایگاهش در ترکیب اصلی را تثبیت کند. شماره ۷۲ استقلال در مقابل مس رفسنجان هم توانست با ضربه سری دقیق تیر دروازه را به لرزه دربیاورد و فقط بدشانس بود که ۲گله نشد.

اتفاقات باورنکردنی و غریب در خط حمله استقلال/ چرا مهاجمان ساپینتو کم گل می زنند؟/ سرمربی پرتغالی زیر سوال رفت

سجاد شهباززاده؛ خبری از مهاجم آماده ی سپاهان نیست

سومین مقطع حضور سجاد شهباززاده در استقلال اصلا مطابق انتظار پیش نرفت. او از هفته اول و دیدار برابر تیم سابقش سپاهان مهره اصلی سا پینتو بود اما رفته‌رفته جایگاهش در بین ۱۱ بازیکن اصلی را از دست داد و تبدیل به مهره‌ای تعویضی شد. با مصدومیت‌های به‌وجود آمده شرایط از این هم بدتر شد و حالا سجاد به بازیکنی کاملا نیمکت‌نشین تبدیل شده که ممکن است فقط چند دقیقه فرصت بازی پیدا کند. او با آمار صفر گل زده به یکی از اصلی ترین گزینه‌های مازاد لیست سا پینتو در نیم فصل مبدل شده است.

اتفاقات باورنکردنی و غریب در خط حمله استقلال/ چرا مهاجمان ساپینتو کم گل می زنند؟/ سرمربی پرتغالی زیر سوال رفت

آرمان رمضانی؛ باز هم باز می گردد؟

دوران حضور آرمان رمضانی در استقلال پر از افت و خیز و پستی و بلندی بوده است. این مهاجم ماسالی و بلندقامت در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی پس از مدت‌ها نیمکت‌نشینی و تحمل روزهای سخت به یک‌باره توانست با چند گل حیاتی به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود. حالا هم تقریبا چنین شرایطی را تجربه می‌کند. او برای سا پینتو مهره‌ای بود که بعضا در دقایق پایانی برای استفاده از ضربات سر به میدان فرستاده می‌شد اما پس از تحمل مصدومیتی چند هفته ای شاهد اثرگذاری دوباره ی آرمان هستیم. او پنالتی منجر به گل استقلال در بازی مقابل صنعت‌نفت را گرفت و مجددا سا پینتو او را در بین گزینه‌های روی میزش قرار داده است. باید دید رمضانی می‌تواند از همین چند دقیقه‌هایی که به زمین فرستاده می‌شود استفاده کند و دوباره گلزنی‌هایش را آغاز کند یا این‌بار جلوی تعداد گل زده او همچنان باید از عدد صفر استفاده کنیم. 

اتفاقات باورنکردنی و غریب در خط حمله استقلال/ چرا مهاجمان ساپینتو کم گل می زنند؟/ سرمربی پرتغالی زیر سوال رفت

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    تنها دلیلش اینه وارد حاشیه شدن ذهن مشوشی دارن تمرکز ندارن رو بازی تمرکز کنید ذهنتون رو برای قهرمانی آرام کنید با اعتماد بنفس و غیرت به توپ ضربه بزنید وارد جنگ روانی نشید به عشق هوادارهاتون هدفمند بازی کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی