واکنش سارا خادم الشریعه به شایعه پناهنده شدن؛ در زمانی مناسب به ایران بازخواهیم گشت/ همسرم چند ملیتی است دغدغه اقامت ندارم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سارا خادم الشریعه ملی پوش تیم شطرنج کشورمان اعلام کرد که هرگز برای پناهندگی به کشور دیگری اقام نکرده است.

سارا خادم الشریعه، استاد بزرگ شطرنج کشورمان که حضور اخیرش در مسابقات جهانی قزاقستان حاشیه‌هایی را به همراه داشت، توضیحاتی را در واکنش به آن حواشی و صحبت‌های رئیس فدراسیون شطرنج ارئه کرد.

خادم الشریه در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

«اولین مسابقه‌ی جهانی پس از یکسال و نیم دوری از شطرنج (به دلیل بارداری و تولد پسر ده ماهه‌ام، سام) که با دعوت فدراسیون جهانی شطرنج و برگزارکنندگان مسابقه در آن شرکت کردم. شایعاتی در مورد پناهنده شدنم مطرح شده است که تصمیم دارم شفاف‌سازی کنم. من پناهنده‌ی هیچ کشوری نشدم! در حقیقت نیازی به این کار نبوده و سالهاست به دلیل موفقیت در رشته‌ام و همچنین چند ملیتی بودن همسرم چنین امکانی برایم فراهم بوده و هیچگاه دغدغه اخذ اقامت از طریق پناهندگی را نداشته‌ام. موضوع مهاجرت ما یک تصمیم خانوادگی است نه سیاسی. هنوز هم ایران خانه اول ماست و قطعا در زمانی مناسب به ایران بازخواهیم گشت. سه سال گذشته تعدادی از مسابقات مهم که عمری انتظار حضور در آنها را داشتم، به علت ممنوع الخروجی از دست دادم.

در مورد اینکه می‌فرمایند با هزینه‌ی دولت و فدراسیون یا بیت المال به اینجا رسیده‌ام هم خاطرنشان میکنم که از هشت سالگی با پول زحمت پدرم به مسابقات رفته‌ام و با جوایزی که در مسابقات بین المللی بدست آوردم، هزینه‌های هنگفت مربی خارجی را شخصا و از محل درآمدم پرداخت کرده‌ام و بیت المالی در کار نبوده است. البته سخنان اخیر رییس فدراسیون در ارتباط با حضور من در مسابقات با هزینه شخصی، گویای موضوع و مهر تاییدی بر صحبت‌هایم است. در پایان به فدراسیون و وزارت ورزشی که سال هاست خواسته ای از آنها نداشته‌ام‌ جوابگو نخواهم بود.»

در همین ارتباط: ماجرای کشف حجاب زن شطرنج باز ایرانی؛ بی‌شباهت به الناز رکابی!/ فضایی برای بازگشت به ایران یا مهاجرت همیشگی؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۵
  • امیر IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    اصلا برنگرد. اشتباه نکن. اگر برگردی برایت آرامش نخواهند گذاشت.
    • عزیز IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      برادری که از روی احساسات زود گذر نظر می دهی فکر نکن این کار این خانم یا ورزشکارا یا هنرمندا به نفع تو تمام خواهد شد. اون تابعیت کشور غربی رو خواهد گرفت و جنابعالی هم زیر تحریم که خودت با حمایت های بیجایت باعث شدی بر ایران تحمیل شود کمرت خواهد شکست
  • علی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    برو بذار یکی دیگه که به قوانین کشور پایبند جای شما بیاد
  • ایرانی با غیرت IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    سرکار خانم : شما اگر اسم و رسمی بهم زدی یا هرچه داری از صدقه سر تیم ملی شطرنج است ولی احتمالا به خاطر اخذ اقامت در ینگه دنیا مجبور شدی حجابت را برداری یعنی انتخابت را انجام دادی پس بهتر است که همانجا بمانی! یادت باشد که شتر سواری دولا دولا نمیشود!
  • ناشناس IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    باریکلا شیر زن،شیر مادر و نان زحمت پدرت حلالت باشه.به تو و امثال تو افتخار می کنیم🍀
    • مهدی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      هر کی کشف حجاب کنه و تمدن و تاریخ و دین ایران پشت کنه از نظر شما شیرزنه!یا معنای شیرزن رو نمیدونید یا دنیا وارونه شده.کاری به مشکلات اقتصادی و مسعولین نداریم اما واقعا حجاب و ...دستور قرآن و پیامبر خداست و حتی جزیی از تمدن ماست.حتی قبل از اسلام هم زنان ما حجاب داشتن.شما یه سری به تاریخ ایران بزن.ببین در اوج شکوه این سرزمین چه لباسی میپوشیدن.نیکان ما مردمانی متمدن بودن و برای بدن حرمت قایل میشدن و برهنگی در فرهنگ ما جایی نداشته.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی