نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
لازم نیست دایی خودش را ثابت کند/ ترور شخصیت او مشکلات اجتماع را حل نمی‌کند/ حمله به فوتبالیست‌ها نشانه شکاف عمیق بین اهالی این رشته است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: آنهایی که تصمیم می‌گیرند به این شکل با ترور شخصیت افراد آنها را در نگاه مردم پایین بیاورند راه را به اشتباه انتخاب کرده و مسیر غلطی را در پیش گرفته اند.

ستار همدانی، بازیکن اسبق تیم ملی و از اعضای تیم اعزامی به جام جهانی ۹۸ فرانسه در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره صحبتهای مطرح شده در تلویزیون درباره علی دایی اظهاراتی را مطرح کرد:

درباره موضوع مطرح شده راجع به علی دایی و اینکه هرکس با قد و قامت او می‌توانست نوک حمله بایستد تا توپ به سرش بخورد و آقای گل شود، چه صحبتی دارید؟

به این شکل صحبت را آغاز می‌کنم که اگر ما الگو هستیم بنابراین رفتار ما باید بیانگر این موضوع باشد. وقتی مردم افرادی مثل علی دایی را خاص میدانند قطعاً دلایلی وجود داشته است. مردم به خوبی می‌دانند چه کسی خادم است، چه کسی خائن! بنابراین ما نباید خودمان را به مردم ثابت کنیم آنها بهترین قاضی‌هایی هستند که فوتبالیست‌ها و بقیه را قضاوت می‌کنند. اصلا قرار نیست من جواب کسی را بدهم چون لازم نیست.

به نظر شما دلیل این همه حمله به فوتبالیست‌ها در این مدت چه می‌تواند باشد؟

به نظرم یک بخشش به خود ما فوتبالیست‌ها برمی‌گردد. منظورم فوتبالی‌ها اعم از مدیران ورزشی و سرمربیان محترم است که اجازه داده ایم شکاف بزرگی بین ما ایجاد شود. اتحاد و همدلی در جامعه فوتبال وجود ندارد. ما مثلاً اتحادیه فوتبال داریم اما بخاری از آن بلند نمی‌شود. در واقع فقط اتحادیه داریم، همین و بس! البته شاید بخش عمده این موضوع هم مربوط به مشکلاتی می‌شود که گریبانگیر جامعه ما شده است.

چطور؟

دوستانی که این حرف‌ها را درباره فوتبالیست‌ها می‌زنند غافلند که همین فوتبال تا چه اندازه جور خیلی از مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به دوش می‌کشد. وقتی قرار است جمعه فوتبالی برگزار شود مردم از سه شنبه درباره اش حرف می‌زنند و تا روز دوشنبه هفته آینده هم درگیر بحث نتیجه بازی و اشتباهات داوری و فلان پنالتی اش هستند. همین باعث می‌شود تا لااقل برای ساعاتی مشکلاتشان را حس فراموش کنند.

لازم نیست دایی خودش را ثابت کند/ ترور شخصیت او مشکلات اجتماع را حل نمی‌کند/ حمله به فوتبالیست‌ها نشانه شکاف عمیق بین اهالی این رشته است

پیشنهاد شما به این افراد چیست؟

آنها اگر خیلی دلسوز اجتماع و مردم هستند فکری به حال وضعیت معیشتی مردم بکنند. با ترور شخصیت افراد باری از مشکلات مردم و اجتماع کم نمی‌شود. چرا من وقتی می‌خواهم در خیابان با موبایلم حرف بزنم ده بار باید به اطرافم نگاه کنم که مبادا کسی موبایل را از دستم بدزدد؟ آیا این جامعه جامعه ایده آل این آقایان است که ما به خاطر مشکلات اقتصادی تا این اندازه باید مراقب وسایل شخصی مان باشیم.

فکر می‌کنید این حملات و این صحبت‌ها درباره علی دایی روی محبوبیت او هم تاثیر می‌گذارد؟

این بستگی به نوع رفتار خود علی دایی خواهد داشت. او اثراتش را در ورزش و اجتماع ایران گذاشته. علی دایی آدم کوچکی نیست بلکه بسیار بسیار بزرگ است. در دنیا به او احترام می‌گذارند. نوع رفتار دایی در قبال افرادی که این وضعیت و مشکلات را برایش درست می‌کنند خیلی حائز اهمیت است. چون مردم همچنان نسبت به او ارادت دارند و قطعاً با این قبیل حملات میزان علاقه شان به علی دایی هم بیشتر می‌شود. به نظرم دایی نباید خودش را درگیر این مسائل کند چون علی همیشه علی است.

بازی استقلال و تراکتور در پیش است. شما در هر دو مجموعه فعالیت کردید. نظرتان درباره این مسابقه چیست؟

متاسفانه تراکتور در این مدت به شدت تحت تأثیر تغییر و تحولات کادر مدیریتی و مربیگری بوده است. این تغییرات به تراکتور آسیب می‌زند. با این حجم سرمایه‌گذاری باید عملکرد تراکتور در این سال‌ها به ویژه در آسیا بهتر از این می‌شد. اما متاسفانه عدم ثبات مدیریت به این مجموعه لطمه می‌زند.

لازم نیست دایی خودش را ثابت کند/ ترور شخصیت او مشکلات اجتماع را حل نمی‌کند/ حمله به فوتبالیست‌ها نشانه شکاف عمیق بین اهالی این رشته است

شرایط تراکتور بعد از حضور در کادرفنی جدید را چطور می‌بینید؟

تراکتور با کادرفنی جدیدی که فکر می‌کنم نفرات خوبی باشند بسیار جنگنده ظاهر شده. البته امیدوارم این انتخاب بدون مطالعه نبوده باشد. مثلاً ما در ایران با برانکو در رده ملی و باشگاهی قهرمانی به دست آوردیم بعد عربها او را بردند و با امکانات بسیار بسیار بهتر نتوانستند نتیجه بگیرند. بنابراین ما باید بر اساس ظرفی که داریم در آن غذا بپزیم. امیدوارم سرمربی جدید تراکتور بتواند خواسته هواداران این تیم پرطرفدار را برآورده کند. این تیم‌هافبک‌ها و مهاجمان خوبی دارد که البته مهاجم اصلی شان در این بازی غایب است.

به نظرتان نتیجه بازی چه خواهد شد؟

مطمئنم فارغ از نتیجه یک بازی خوب را شاهد خواهیم بود. چون هر دو تیم‌هافبک‌های دونده و جنگنده‌ای دارند. خط حمله خوبی هم دارند. گرچه این روزها مهاجمان استقلال با مشکل زدن گل مواجه شده‌اند اما همواره موقعیت‌های خوبی روی دروازه خلق می‌کنند. امیدوارم بازی زیبایی را شاهد باشیم ولی مطمئنم هر تیمی‌که وسط زمین را در اختیار بگیرد می‌تواند نتیجه را به نام خودش رقم بزند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • Ali IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    درود بر آقای ستار همدانی درپناه خدا باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی