عمارت محل زندگی جانلوکا ویالی
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جانلوکا ویالی ستاره تیم ملی ایتالیا، یوونتوس و چلسی در خانه و خانواده‌ای بزرگ شد که شبیه هیچ فوتبالیست دیگری نبود و بیشتر مانند این بود که او یک شاهزاده است.

جانلوکا ویالی اسطوره فقط فوتبال در قلعه‌ای زیبا با ۶۰ اتفاق بزرگ شد که بعدها به لطف پدر موفقش آن را تبدیل به اقامتگاهی برای تعطیلات کردند.

قلعه خیره‌کننده «کاستلو دی‌بلجویوسو» که در مناظر خیره‌کننده کرمونا در منطقه لومباردی در شمال ایتالیا قرار دارد، خانه ویالی در کنار والدین و ۴ خواهر و برادرش بود که تبدیل به یک خانه برای استفاده مردم در تعطیلات شد.

پدر ویالی که یک میلیونر خودساخته و پیمانکار ساختمان است، خانواده بزرگش را به عمارتی ۶۰ اتاقه در حدود ۲۲ مایلی جنوب ایتالیا منتقل کرد.

ویالی که نماد باشگاه‌های چلسی، یوونتوس و سامپدوریا بود، این هفته پس از مبارزه‌ای طولانی با سرطان لوزالمعده به طرز غم‌انگیزی در بیمارستان رویال ماردن لندن در سن ۵۸ سالگی درگذشت.

این مهاجم پرمهارت که در کرمونا متولد شد، جایی که اولین بازی‌اش را در سال ۱۹۸۰ انجام داد، همراه با ۴ خواهر و برادرش در خانه‌ای که برای یک پادشاه مناسب بود، در میان ثروت بزرگ شد. «کاستلو دی‌بلجویوسو» متعلق به قرن پانزدهم است که قبلاً محل اقامت شاهزادگان و اشراف بود و سپس به خانه خانواده ویالی تبدیل شد.

این مطلب جالب را هم بخوانید: بچه پولدارهای فوتبالیست چه کسانی هستند؟/ فوتبال برای سرگرمی و علاقه

عمارت محل زندگی جانلوکا ویالی
عمارت محل زندگی جانلوکا ویالی

این قلعه با خندقی بزرگ، باغ ایتالیایی و سالن رقص، خانه‌ای افسانه‌ای برای اسطوره فوتبال بود که در زمان استراحت بعد از بازی به آنجا می‌رفت. قلعه ویالی که زمانی محل اقامت شاهزاده بلجویوسو بود، اکنون محل برگزاری نمایشگاه‌های تاریخی، رویدادهای فرهنگی و دیگر نمایشگاه‌هاست.

اموال خانگی و اقامتگاه دوران کودکی ویالی اکنون خدماتی مانند عروسی و کنفرانس ارائه می‌دهند و همچنین به عنوان موزه استفاده می‌شود و پیوندهای تاریخی غنی خودش را به نمایش می‌گذارد.

تربیت جانلوکا برای یک فوتبالیست حرفه‌ای بسیار غیرمعمولی بود و گاهی مجبور می‌شد در برابر ادعاهایی مبنی بر این که با قاشق نقره‌ای در دهان به دنیا آمده، از خودش دفاع کند.

عمارت محل زندگی جانلوکا ویالی

ویالی به خاطر رویکرد شادی‌بخش خود به زندگی معروف بود و زمانی توانایی‌های گلزنی‌اش را به «عشق‌سازی تا حد امکان» نسبت داد. او یک بار گلی زد که آن را با «چسباندن انگشتان به پریز مثل شوک الکتریکی» مقایسه کرد.

روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا و سرمربی سابق منچسترسیتی دوستی چند دهه‌ای با ویالی داشت و این دوستی به زمان حضورشان در سامپدوریا برمی‌گردد. این زوج حدود ۲۰ سال بعد در تیم ملی ایتالیا دوباره متحد شدند، جایی که این دو با پیروزی مقابل انگلیس در ضربات‌پنالتی آتزوری را به افتخار قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ رساندند.

به طور غم‌انگیزی، ویالی ماه گذشته به دلیل بازگشت سرطان مجبور به کناره‌گیری از نقش خودش در تیم ملی شد. ویالی با همسر انگلیسی‌اش کاترین وایت کوپر و مادر دو دخترش اولیویا و سوفیا در لندن زندگی می‌کرد.

مادر ۸۷ ساله او ماریا ترزا یکی از کسانی بود که با بدتر شدن وضعیت ویالی در کنار برادرش نینو به بریتانیا پرواز کرد. نینو و جانلوکا هردو در قلعه جذاب لومباردی قبل از این که ویالی دوران موفقیت‌آمیزش در فوتبال را شروع کند، بزرگ شدند.

مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا و برنده ۴ جام در کوپا ایتالیا، را با بازی‌های درخشان در سری A ایتالیا و لیگ برتر انگلیس و تیم‌های کرمونزه، سامپدوریا، یوونتوس و چلسی به یاد داریم. کسی که ۵۹ مرتبه هم پیراهن آتزوری را برتن کرد. ویالی در ۵۹ بازی برای تیم ملی ایتالیا ۱۶ گل به ثمر رساند و در جام‌های جهانی ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ بازیکن این تیم بود.

او در دوران حرفه‌ای مربیگری‌اش در چلسی هم موفق بود برای این که در کمتر از ۳ سال موفق شد ۳ جام برای این تیم در جام‌حذفی، جام اتحادیه، جام خیریه، جام‌درجام اروپا و سوپرجام اروپا کسب کند.

جانلوکا ویالی و روبرتو مانچینی با جام قهرمانی یورو ۲۰۲۰
جانلوکا ویالی و روبرتو مانچینی با جام قهرمانی یورو ۲۰۲۰

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی