نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
حاتمی: با جذب بهنام، ماهی را شکار کردیم/ نبود شاهین‌طبع و هاشمی به ضرر لیگ است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی تیم شهرداری گرگان اعتقاد دارد به خاطر بعد مسافت در رقابتهای غرب آسیا شروع خوبی نداشتند ولی توانستند نتایج خوبی را در بازی‌های بعدی کسب کنند.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با برد هفته سوم خود مقابل النفت عراق آن‌هم با نتیجه ۱۱۰-۶۹ در سوپرلیگ غرب آسیا به صدر جدول رده‌بندی گروه B صعود کرد تا این تیم برای دور برگشت این رویداد با خیالی آسوده‌تر به میدان برود. مهران حاتمی  این برد را به هواداران گرگانی تقدیم کرد.

بازی سختی مقابل صدرنشین گروه B النفت عراق داشتید.

این تیم صدرنشین بود و شروع خوبی در واسل لیگ داشت اما تیم ما برعکس آنها آغاز خوبی در این رویداد نداشت. به‌خاطر بعد مسافت بسیار اذیت شدیم و نتیجه را به الریاضی لبنان واگذار کردیم ولی برای دیدارهای بعدی سخت تمرین کردیم و با ارائه یک بازی حساب شده و مسئولیت کامل تک‌تک بازیکنان که همدیگر را در میدان همراهی کردند با اختلاف امتیازی که به وجود آوردیم خود را به صدر جدول رساندیم. نشان دادیم که تیم‌مان توانایی‌های بسیاری دارد.

هفته آینده با الریاضی لبنان بازی دارید. مسابقه‌ای که به نوعی با رقیب سنتی است!

فینال باشگاهی غرب آسیا، همیشه دیدار پایانی جام باشگاه‌های قاره‌کهن است. تیم‌های این کشور تاکنون پنج بار قهرمان آسیا شده‌اند و سابقه زیادی در این رویداد دارند. بنابراین دیدار سختی پیش‌رو داریم چراکه الریاضی تیم کاملی است و در هر پست بازیکن شاخص دارد. دو بازی نیز امیر سعود را به ترکیب خود اضافه کردند و این مسئله به کمک آنها خواهد آمد. اگر در آزادی بازیکنان تیمم هر کدام کار خود را به‌ نحو ‌احسن اجرا کنند مسلماً پیروزی از آن ماست.

در دور برگشت دو مسابقه مهمان هستید. این، کار را مشکل نمی‌کند؟

امیدوارم کمی زودتر برویم تا همانند بازی در لبنان تیم خسته را به میدان نفرستم. ازآنجا که در دو لیگ به‌طور همزمان بازی داریم این اتفاق شاگردانم را خسته کرده است.

بهنام یخچالی سابقه همکاری زیادی با شما دارد، فکر می‌کنید اضافه شدن او به ترکیب شهرداری گرگان چقدر به این تیم کمک کرده است؟

بهنام دیروز با بهنام امروز بسیار متفاوت است. او باتجربه‌تر شده و دو سال متناوب را در لیگ اروپا بازی کرده است. هم در دفاع و هم حمله بازیکن کاملی است. بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید به تیم ما کمک کرده است.

فکر نمی‌کنید خروج او از اروپا اشتباه بوده است؟

اصلاً. این بازیکن باید تایم قابل قبولی در میدان داشته باشد ودر این خصوص با مربی‌اش در آلمان تعامل خوب نداشت. باید بگویم این بازیکن پیشنهادات بسیار خوبی داشت ولی ما ماهی را شکار کردیم.

بهنام یخچالی

به نظر شما تغییر شکل برگزاری مسابقات باشگاهی در آسیا به کمک بسکتبال این قاره آمده است؟

این تغییرات به منظور اضافه کردن به تعداد مسابقات و مسئولیت دادن بیشتر به باشگاه‌هاست. ضمناً یک کلاس آموزشی برای من مربی، بازیکن و مسئولان باشگاه‌هاست. فیبا با این اقدام سعی کرده به هواداران که رکن اصلی هر باشگاهی هستند اعتبار بدهد و شاهد حضور تیم‌های مقتدرتری در سطح قاره باشد.

پس فیبا با این نحوه برگزاری در پیکارهای ملی و باشگاهی کمک شایانی به بازیکنان می‌کند؟

رقابت‌های رفت و برگشت در این دو سطح باعث شد بازیکنان در کوران مسابقات باشند و به ارتقای سطح فنی خود کمک کنند.

صعود به جام باشگاه‌های آسیا و رقابت با تیم‌های شرقی چه برنامه‌هایی را می‌طلبد؟

در آن مرحله پول حرف اول را می‌زند ولی ما ایرانی‌ها عادت کردیم و با قدرت بازی می‌کنیم.

فدراسیون چه کمکی می‌تواند برای موفقیت شهرداری گرگان و ذوب‌آهن در این رویدادها انجام دهد؟

با توجه به شرایط موجود نمی‌توان تغییراتی در لیگ کشور به‌وجود آوریم چون به‌هم می‌ریزد ولی از الان خواهش می‌کنم که برای سال آینده برنامه‌ریزی و با تعداد کمتر و زودتر بازی‌ها را آغاز کنند. البته ما برای تیم ملی هم وقت زیادی را از دست دادیم. فکر می‌کنم دو هفته زمان کافی بود. این برنامه‌ریزی‌ها برای نمایندگان ایران که در این رویدادهای رفت و برگشت بازی دارند خیلی مهم است. لطفاً آنها احساس کنند که این دو تیم نمایندگان ایران هستند مثل تیم ملی در آسیا.

مهران حاتمی

سال آینده بازی‌های آسیایی پیش‌ رو است، فکر می‌کنید فدراسیون می‌تواند بازی‌ها را زودتر استارت بزند؟

ببینید سال آینده جام باشگاه‌های آسیا به جای ۱۶ تا با ۲۲ تیم برگزار می‌شود. واسل کاپ سخت‌تر می‌شود و به نظرم فدراسیون باید استعلام بگیرد و برنامه خودش را زودتر اعلام کند. من مربی اگر برنامه را زودتر بدانم مطمئناً دو بازی تدارکاتی خارجی برای تیمم فراهم می‌کنم تا با شرایط بهتری در این رویدادها شرکت کنم.

تغییرات در نحوه برگزاری مسابقات در میزان جوایز هم تغییری ایجاد کرده است؟

بله، قهرمان جام باشگاه‌های آسیا ۳۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند. در ضمن تیم‌های صعودکننده از واسل کاپ ۵۰ هزار دلار می‌گیرند. در دور دوم هم صعود کنید یک ۵۰ هزاردلار دیگر.

پس با این جوایز بخشی از هزینه‌های باشگاهی برمی‌گردد.

بله، فیبا این فضا را ایجاد کرده تا باشگاه‌ها روی پای خود بایستند. اسپانسرها را جذب کنند که فکر می‌کنم جای آن برای تیم ما خالی است.

از لیگ برتر هم بگویید.

لیگ سختی است. معلوم نیست کدام تیم به فینال می‌رسد. برنده و بازنده هم نامشخص است. تمام تیم‌ها مدعی‌اند.

غیبت مربیان شاخصی چون شاهین‌طبع و هاشمی چقدر در لیگ تأثیر گذاشته است؟ آیا مربیان جوان توانسته‌اند جای آنان را پرکنند؟

از حضور مربیان جوان استقبال می‌کنم اما نبود این بزرگواران باعث لطمه زدن به لیگ شده است. شاهین‌طبع و هاشمی از افراد تأثیرگذار بسکتبال ایران هستند و باید از آنها حمایت شود تا دوباره در لیگ حضور پیدا کنند. نباید بگذاریم آنها از چرخه لیگ دور بمانند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی