نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پیش‌بازی منچسترسیتی – چلسی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچسترسیتی و چلسی در حالی در دور سوم جام حذفی انگلیس به مصاف هم خواهند رفت که در ادامه فصل اهداف متفاوتی دارند؛ یکی همه جام‌ها را می‌خواهد و دیگری دلخوش به همین جام است.

امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه اتحاد دیداری از دور سوم جام حذفی انگلیس برگزار خواهد شد تا در همین ابتدای راه یکی از دو غول فوتبال انگلیس یعنی منچسترسیتی و چلسی از دور رقابت‌ها کنار برود.

منچسترسیتی؛ همه جام‌ها برای ما

هفته اول سال ۲۰۲۳ برای پپ گواردیولا «امید» به ارمغان آورد. سیتیزن‌ها موفق شدند چلسی را شکست دهند تا فاصله‌شان با صدر جدول لیگ برتر کمتر شود. از طرفی قبل از آن در جام اتحادیه رقیب بزرگی مثل لیورپول را کنار زده بودند و حالا در پی این هستند که در جام حذفی رقیب بزرگ دیگری که چلسی است را بیرون کنند. سیتیِ پپ حالا باز هم مدعی قهرمانی در همه جام‌هاست و این اتفاق هر سال تکرار می‌شود. سیتی حتی بعد از جام‌جهانی هم آمادگی‌اش را حفظ کرده و برای هر حریفی خطرناک است. ۳ امتیاز هوشمندانه ۳ روز قبل مقابل چلسی باعث شده تا شانس‌شان برای صعود به دور چهارم جام حذفی هم بیشتر باشد. البته اگر پپ که ترکیبی از نیمکت‌نشین‌ها و اصلی‌ها را بازی می‌دهد، این بازی را فدای استراحت دادن به برخی ستاره‌ها نکند.

چلسی؛ حداقل این جام را بگیر!

گراهام پاتر تا آخر فصل دوام می‌آورد؟ در آینده این سرمربی انگلیسی ابهام وجود دارد، در حالی که شروع بسیار خوبی در استمفوردبریج داشت. با این حال چلسی وارد باتلاقی شده که سخت از آن بیرون می‌آید. از جام اتحادیه همین منچسترسیتی کنارشان زد و نمی‌خواهند دومین جام را هم همین رقیب از آن‌ها بگیرد. شاید جدی‌تر گرفتن این بازی از سوی پاتر و شاگردانش برگ برنده‌شان در اتحاد باشد. چلسی که فصل قبل تا فینال جام حذفی هم پیش رفت، می‌خواهد دستکم در این تورنمنت مدعی قهرمانی باشد. اگرچه در لیگ قهرمانان هم حضور دارند، ولی کسی روی آن‌ها حساب نمی‌کند. در لیگ برتر هم فعلاً باید به فکر تک‌رقمی شدن در جدول باشند! در حال حاضر ناکامی کمتر هدف پاتر است که بقای خودش را هم شاید تضمین کند.

آخرین جدال
چند روز پیش در دیدار رفت دو تیم در لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی در ورزشگاه استمفوردبریج با یک گل میزبانش چلسی را شکست داد. تنها گل آن دیدار را ریاض محرز زد.

آمار بازی
۸) چلسی با کسب ۸ جام سومین تیم پرافتخار جام حذفی انگلیس است. منچسترسیتی هم در این تورنمنت ۶ مرتبه قهرمان شده. پرافتخارترین تیم قدیمی‌ترین تورنمنت تاریخ فوتبال آرسنال با ۱۴ جام است.
۴) در ۴ نبرد آخر منچسترسیتی و چلسی در جام‌حذفی انگلیس، هر تیم ۲ مرتبه برنده شده و رقیب را حذف کرده است.
۶) چلسی ۶ بازی آخرش در جام حذفی را در وقت‌های معمول نباخته. شکست فصل پیش‌شان در فینال مقابل لیورپول در ضربات‌پنالتی رخ داد.
۴) وضعیت تیم گراهام پاتر بحرانی است. چلسی در ۶ بازی آخرش ۴ مرتبه شکست خورده و سرمربی در خطر اخراج قرار دارد. آخرین باخت‌شان هم به سیتی بود.
۱) تنها تیمی که موفق شده این فصل منچسترسیتی را در اتحاد ببرد، برنتفورد بوده. این شکست قبل از جام‌جهانی رخ داد.

مصدومان و محرومان
روبن دیاس و آیمیریک لاپورت دو مصدوم چلسی برای این دیدار هستند. انگولو کانته، ریس جیمز، ادوارد مندی و آرماندو برویا قطعاً نمی‌توانند در ترکیب چلسی به میدان بروند. رحیم استرلینگ، کریستین پولیشیچ و وسلی فوفانا هم احتمالاً به این دیدار نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
اورتگا، لوئیس، آکانجی، استونز، گومس، رودری، گوندوغان، محرز، پالمر، گریلیش و آلوارس
چلسی: آریسابالاگا، آسپیلیکوئتا، سیلوا، کولیبالی، کوکوریا، زکریا، کواچیچ، زیاش، مانت، چوکووئمکا و هاورتس
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی