نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
یحیی گل‌محمدی - مهرداد خانبان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یحیی گل محمدی نمی‌خواهد یک مهاجم ضعیف را به ترکیب تیمش اضافه کند و برای خرید بازیکن در این پست وسواس دارد.

پرسپولیس در تابستان برای رفع مشکل گلزنی خودش به سراغ یک مهاجم باکیفیت و رزومه‌دار رفت و موفق شد یورگن لوکادیا را به خدمت بگیرد. لوکادیا در پرسپولیس عالی کار کرد ولی عمر حضورش در جمع قرمزهای پایتخت حتی به نیم فصل هم نکشید و این بازیکن قبل از دربی ایران را برای همیشه ترک کرد.

البته با وجود اینکه لوکادیا در ۴ بازی آخر پرسپولیس در نیم فصل در ترکیب تیمش حضور نداشت، ولی هنوز هم بهترین گلزن این تیم و حتی لیگ ایران محسوب می‌شود. رفتن لوکادیا شوک بزرگی را به پرسپولیس وارد کرد و این تیم در کورس بازی‌ها بهترین گلزن و ستاره تیمش را از دست داد. در ترکیب فعلی پرسپولیس شیخ دیاباته، مهدی عبدی و حامد پاکدل به عنوان مهاجم تخصصی حضور دارند.

دیاباته که مصدوم است و تا الان کلی از بازی‌های پرسپولیس را از دست داده و نتوانسته به تیمش کمک زیادی بکند. عبدی و پاکدل هم آنقدر ضعیف کار کردند که یحیی گل‌محمدی حاضر است تیمش را بدون مهاجم به زمین بفرستد ولی از این دو بازیکن در ترکیب اصلی استفاده نکند. عبدی و پاکدل در این فصل هیچ گلی نزدند و بدترین کیفیت ممکن را از خودشان به نمایش گذاشتند. هر دو بازیکن جزو گزینه‌های خروج از پرسپولیس در نیم فصل هستند و احتمال اینکه حداقل یکی از آن‌ها از پرسپولیس جدا شود، بسیار زیاد است.

عیسی آل کثیر که حدود یک سال است بازی نکرده و مصدوم بوده، به تازگی قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرده ولی در حال حاضر نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد که عیسی شرایط قبل از مصدومیتش را دارد و می‌تواند کار را برای پرسپولیس در بیاورد.

به گفته خود یحیی، این بازیکن حداقل نیاز به یک ماه زمان دارد تا بتواند به شرایط بازی کردن برسد. به این ترتیب پرسپولیس مجبور بود در چند دیدار گذشته تا پایان نیم فصل به‌هافبک‌ها هجومی و وینگرهای خود تکیه کند و گل محمدی از آن‌ها در خط حمله استفاده کرد. هرچند بازیکنانی که در این چند بازی در خط حمله به بازی گرفته شدند عملکرد خوبی داشتند و پرسپولیس موفق شد در همین بازی آخر به نساجی ۵ گل بزند، اما نیاز به خرید مهاجم تخصصی برای این تیم حس می‌شود.

یحیی گل‌محمدی و عیسی آل‌کثیر در تمرین پرسپولیس

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اولویت یحیی جذب مهاجم خوب خارجی است. در طی چند روز اخیر فیلم و رزومه چندین مهاجم خارجی که اکثر آن ها اهل آمریکای جنوبی و آفریقا هستند، به دست گل‌محمدی رسیده و یحیی به همراه دستیارانش در حال بررسی این گزینه‌ها هستند تا نام یکی از آن‌ها را برای انجام مذاکره به باشگاه بدهند.

گفته می‌شود سرمربی پرسپولیس به آنالیزورهای تیمش (عسگری و خانبان) ماموریت داده تا در بین مهاجمان مختلف یک گزینه باکیفیت که از لحاظ فنی، دارای آمادگی خوبی باشد به او معرفی کنند اما نکته قابل توجه این است که تاکنون یحیی هیچکدام از مهاجمان معرفی شده خارجی را تایید نکرده است.

سرمربی پرسپولیس معتقد است جذب بازیکن آزاد در نقل و انتقالات زمستانی کاملاً ریسکی است و نمی‌خواهد گزینه‌ای جذب تیم شود که در ادامه مسابقات نتوانند گره‌ای از مشکلات خط حمله پرسپولیس را باز کنند.

از طرف دیگر با توجه به کیفیتی که لوکادیا در دوران حضورش در پرسپولیس نشان داد، یحیی گل‌محمدی به جذب هر مهاجمی رضایت نمی‌دهد و دنبال بازیکنی است که به لحاظ فنی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

آنطور که مشخص است جذب لوکادیا و کیفیتی که او از خودش به نمایش گذاشت، یحیی را کاملاً وسواسی کرده است و او نمی‌خواهد تجربه تلخ خریدهایی مثل تمیروف دوباره تکرار شود و می‌خواهد مهاجمی انتخاب کند که به لحاظ فنی به درد تیمش بخورد و از نظر کیفیت هم در حد لوکادیا باشد.

این مطلب را هم بخوانید: چالش‌هایی که قهرمانی پرسپولیس را به خطر می‌اندازد/ دغدغه‌های گل‌محمدی برای ادامه فصل

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی