لیونل مسی
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انتظار می‌رود لیونل مسی و پاری‌سن‌ژرمن برای تمدید قراردادی که قطعاً مبلغ سرسام‌آوری خواهد داشت، به توافق برسند.

پاری‌سن‌ژرمن و لیونل مسی مشتاق تمدید قرارداد هستند و با توجه به اینکه قرارداد مهاجم آرژانتینی در ماه ژوئن به پایان می‌رسد، هرچه زودتر باید توافق نهایی حاصل شود.

پدر و ایجنت او «خورخه مسی» در هفته‌های آینده به پاریس سفر خواهند کرد تا با مدیران باشگاه دیدار کنند و در مورد جزئیات نهایی مدت زمان قرارداد و دستمزد پسرش به توافق برسند. نشریه مارکا تایید کرد که دو طرف می‌خواهند برای ماندن مسی در پی‌اس‌جی به توافق برسند.

باشگاه پیشنهادی ارائه خواهد کرد که «رد کردنش غیرممکن باشد». در همین حال، مسی و خانواده‌اش هم از بودن در پاریس خوشحال هستند، و او می‌خواهد به بازی برای قهرمان لیگ ۱ ادامه دهد. باشگاه هم از اینکه قهرمان جام جهانی تیمش را رهبری کند خوشحال خواهد بود و مایل به امضای قراردادی است که از یک طرف هزینه زیادی به همراه خواهد داشت و از طرف دیگر سود بالایی به آنها می‌رساند.

دستمزد مسی

مسی در حال حاضر پس از کسر مالیات حدود ۳۰ میلیون یورو درآمد دارد. با وجود ۳۵ سال سن مشخص است که پس از قهرمانی در جام‌جهانی ارزشش بسیار بالاتر رفته. این بدان معناست که پاری‌سن‌ژرمن باید به او پیشنهاد افزایش دستمزد بدهد. اما جای نگرانی نیست زیرا باشگاه می‌خواهد از موقعیت مسی به عنوان قهرمان جام جهانی استفاده کرده و با بهره‌برداری از تصویر برند او، سرمایه‌گذاری کند.

ایده پی‌اس‌جی این است که بازنشستگی مسی از فوتبال رقابتی، حتی اگر به یک تیم MLS برود، در پاریس انجام خواهد شد. «لئو در پاریس بازنشسته می‌شود» شعاری است که پاری‌سن‌ژرمن در آینده می‌خواهد از آن برای جدا کردن مسی از بارسلونا استفاده کند.

قرارداد بزرگ مسی با پاری‌سن‌ژرمن پس از قهرمانی در جام‌جهانی/ سود بزرگ لئو برای باشگاه متمول فرانسوی

درآمد جدید برای پاری‌سن‌ژرمن

طبق گزارش «ال‌اکونومیستا»، درآمد باشگاه فقط در سال اولی که مسی پیراهن پی‌اس‌جی را پوشید، حدود ۷۰۰ میلیون یورو افزایش یافت؛ با وجود اینکه آنها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشدند. ورود او ۱۰ اسپانسر جدید جذب کرد و مبلغ قراردادهای جدید از ۳ تا ۵ میلیون یورو به ۵ تا ۸ میلیون یورو افزایش یافت.

تاثیر مسی باعث افزایش تصاعدی تعداد پیراهن‌های فروخته شده شد. پی‌اس‌جی در اولین فصل حضور او بیش از یک میلیون لباس فروخت که هر کدام بین ۹۰ تا ۱۶۰ یورو قیمت داشتند و بیش از ۶۰ درصد آنها نام مسی را در پشت خود داشتند. تقاضا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافت و پاری‌سن‌ژرمن سالانه ۷۵ میلیون یورو از قرارداد اسپانسری خود با نایکی درآمد کسب می‌کند و قرارداد آنها در سال ۲۰۳۲ به پایان می‌رسد.

به همین دلایل، پاری‌سن‌ژرمن در حال آماده‌سازی قراردادی جدید برای مسی است تا بتواند سود بیشتری پس از تابستان ۲۰۲۳ به دست آورد.

این مطلب را هم بخوانید: داستان لیونل مسی در جام‌جهانی فراتر از داستان دیگو مارادونا/ پادشـــاه دنیـــــا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی