نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
اقدام جنجالی قطری‌ها در لیگ برتر/ خرید سهام یک باشگاه بیگ‌سیکس به اندازه کافی!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قطری‌ها قصد دارند پا به لیگ برتر بگذارند و در همین راستا مالک پاری‌سن‌ژرمن با تاتنهام بر سر خرید سهم مذاکره کرده است.

قطر برای اولین بار آماده سرمایه‌گذاری در باشگاه لیگ برتری است، و ناصر الخلیفی، رئیس پاری‌سن‌ژرمن، چندین نشست با دنیل لوی در مورد گرفتن سهام احتمالی در تاتنهام داشته است.

منابع نزدیک به الخلیفی تایید کرده‌اند که ملاقات‌هایی با لوی برای گفت‌وگو در مورد گام‌های احتمالی بعدی به عنوان بخشی از تغییر سیاست سرمایه‌گذاری در پی جام‌جهانی انجام شده است. نزدیکان لوی ادعا می‌کنند که او با الخلیفی صرفاً «به عنوان دوست» ملاقات کرده است. اما به گفته نشریه تلگراف، قطر در حال بررسی یک پیشنهاد است. متخصصان صنعت معتقدند که قطر امکان خرید ۲۵ درصد از سهام اسپرز در ازای فقط یک میلیارد پوند را دارد.

جاه‌طلبی‌های جهانی صندوق سرمایه‌گذاری ورزشی قطر در آستانه جام‌جهانی به حالت تعلیق درآمده بود، اما با تمام شدن تورنمنت، قطر آماده جهش بزرگ است. این صندوق سرمایه‌گذاری ۲۱.۷ درصد از سهام باشگاه پرتغالی براگا را با هزینه ۷۰ میلیون پوند خریداری کرد.  صندوق همچنین یک تور جهانی جدید را برای ورزش رو به رشد راکت پادل که ترکیبی از تنیس و اسکواش است، راه‌اندازی کرد. اما اکنون قطری‌ها قصد دارند روی لیگ برتر دست بگذارند و گفت‌وگو با لوی اولین سیگنال از این استراتژی جدید احتمالی را نشان داد.

از آنجایی که قطری‌ها در حال حاضر سهام باشگاهی در لیگ برتر را در اختیار ندارند، از نظر تئوری می‌توانند اسپرز، لیورپول یا منچستریونایتد را به طور کامل خریداری کنند. با این حال، قوانین رقابت و مالکیت یوفا، آنها را از داشتن سهام بالاتر از آستانه ۳۰ درصدی هر باشگاهی که با پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا رقابت می‌کند، محروم می‌کند. مگر اینکه پی‌اس‌جی را بفروشند.

آنها حتی می‌توانند به عنوان مالکان بخش کوچکتر در چندین باشگاه با انتظار روند رو به رشد لیگ برتر به عنوان برجسته‌ترین لیگ داخلی جهان، سرمایه‌گذاری کنند. با این حال، حتی ۲۵ درصد سهم در تاتنهام به معنای سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰۰ میلیون پوندی در باشگاه شمال لندن است که امکان بودجه قابل توجهی برای نقل و انتقالات را فراهم می‌کند.

اما در حالی که هیچ تصمیم قطعی یا باشگاه خاصی تعیین نشده، قطری‌ها معتقدند که این فرصت سرمایه‌گذاری بزرگی است که نباید از آن گذشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی