نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
حمله شدید به صالحی‌امیری؛ او علیه منافع ملی ورزش اقدام کرد!/ اتهامات مطرح شده مشخص شد
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس فدراسیون ووشوی ایران گفت: اعلام کرده بودند که بنده یک باندی را در ایران ایجاد کرده‌ام و اخبار نادرست انتشار داده‌ایم.

صبح امروز (چهارشنبه) ۲۱ دی ۱۴۰۱ نشست خبری امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشوی ایران به میزبانی آکادمی ملی ووشو برگزار شد که او در جریان این نشست گفت: متاسفانه در نیمه مرداد بود که آقای صالحی‌امیری مکاتبه‌ای را با فدراسیون جهانی ووشو انجام دادند و خطاب به آقای «گو ژانگ ونگ» رییس فدراسیون جهانی ووشو، مطالبی را مطرح کردند که من فکر می‌کنم تاکنون و در این سال‌ها که در ورزش بودم نشنیده بودم.

او ادامه داد: اینکه یک مسئولی در مقام رسمی اتهاماتی را علیه منافع ملی مطرح کند که واقعیت هم ندارد و آبروی یک رشته مدال آور را به بازی بگیرد چیز بسیار نادری است‌. ایشان حتی به قدری عجله داشتند که برای ارسال نامه شب پنج‌شنبه اقدام کرده‌اند و اسم بنده را هم اشتباه نوشته‌اند. حداقل به من نگفته‌اند که املای صحیح اسمم را برایشان بفرستم.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: البته نکته مهم واکنش فدراسیون جهانی ووشو به این اقدام غیرحرفه‌ای بود که به نوعی اقدام علیه منافع ایران بود و از نظر من در هیچ جایگاهی درست نیست. من همیشه در اخبار دیده‌ام که می‌گویند چرا از داخل کشور مطالبی را به فدراسیون‌های جهانی اعلام می‌کنید که علیه خودمان است. واقعا اتفاق عجیبی بود. جالب این است که حتی به قدری این نامه را غیر رسمی دانسته بودند که خود رئیس فدراسیون جهانی پاسخ نداده بود و پاسخ نامه صالحی‌امیری را دبیر کل فدراسیون جهانی می‌دهد که در جای خود نکته جالبی است.

صدیقی در ادامه انتقادات خود از رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایران، گفت: به قدری نامه غیر واقع بود که حتی در سربرگ رسمی هم ارسال نکرده‌اند. در پاسخ نامه صالحی‌امیری، دبیر فدراسیون جهانی اعلام می‌کند که برای ما سوال است چطور نامه شما هیچ مهر و سر برگ رسمی ندارد. از کجا بدانیم این نامه اصلا اصالت دارد یا خیر؟ همچنین می‌گویند اگر مطلبی دارید به صورت مستند برای ما ارسال کنید که البته سندی نداشته‌اند.

او افزود: پس از این اتفاقات هم می‌گویند دکتر مهدی علی‌نژاد به عنوان نماینده فدراسیون جهانی در ایران است و او را مطلع کنید.

صدیقی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان روی کار بودن صالحی‌امیری این صحبت‌ها را مطرح نکرد؟ توضیح داد: موضوع مهمی بود، اما بازی‌های کشورهای اسلامی را پیش رو داشتیم و سعی کردیم با سکوت خود آرامش را برای کاروان ایران حفظ کنیم. ضمن اینکه انتخابات کمیته پیش رو بود و سعی داشتیم فضای مناسب برای برگزاری مجمع فراهم باشد. انتخابات کمیته هم بسیار نزدیک بود که این انتخابات نشان داد ورزش ایران جای دموکراسی است.

او همچنین گفت: الان آقای خسروی‌وفا و تیمشان کارهای کمیته ملی المپیک را خیلی خوب پیش می‌برند و از فدراسیون‌ها حمایت می‌کنند. روی بازی‌های آسیایی تمرکز دارند که اتفاق خوبی است.

صدیقی در پاسخ به این سوال که اتهامات مطرح شده چه مواردی بود؟ توضیح داد: اعلام کرده بودند که بنده یک باندی را در ایران ایجاد کرده‌ام و اخبار نادرست انتشار داده‌ایم. گفته بودند مقامات علیه بنده حکم داده‌اند اما در نهایت هم مشخص شد که درست نیست. عقل سلیمی به نام پولادگر در وزارت ورزش وجود داشت و با دقت این موضوعات را مد نظر قرار داد تا مسئله برطرف شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی