نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
آقای امیرعبداللهیان! به‌جای لبخند، از حق ایران دفاع کنید/ جورج بوش که دشمن اول ما بود می‌گفت «پرشین گلف»؛ عراق چه می‌گوید!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: سوال من از مهدی تاج این است که با چه زبانی درباره خلیج فارس با اینفانتینو صحبت کرده و آیا اصلا دولتمردان ما می‌دانند چه اتفاقاتی در کشور دوست و برادر ما در حال رخ دادن است؟

حسن روشن، بازیکن اسبق تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگو با خبرورزشی در ارتباط با برگزاری مسابقات فوتبال در عراق با نام جعلی مسابقات خلیج عربی، مذاکرات تاج با اینفانتینیو، نقش دولتمردان و سیاستمداران ایران در این باره و مسایلی از این دست اظهاراتی را مطرح کرد.

خودکرده را تدبیر نیست!

روشن درباره برگزاری مسابقات فوتبال در کشور عراق با عنوان جعلی خلیج عربی اظهار داشت: اولا خودکرده را تدبیر نیست! متاسفانه ما کارهایی برای کشور عراق انجام داده‌ایم که در قبال حمله این کشور به ایران و شهادت بیش از ۲۰۰هزار جوان کشورمان چیزی جز تاسف را برای ما به ارمغان نمی‌آورد.

وی افزود: کشور دوست و برادر ۸ سال با ما در جنگ بود و برادر خود من و خیلی‌های دیگر مثل او در این جنگ به شهادت رسیدند اما حالا ما با پشت سر گذاشتن این شرایط سعی کردیم برای عادی‌سازی روابط حتی به این کشور کمک کنیم و برای‌شان ورزشگاه، مدرسه، درمانگاه و خیلی چیزها ساختیم اما حالا می‌بینیم که آن‌ها چطور به محبت ایران پشت می‌کنند. این در حالی است ما در کشور خودمان به اندازه کافی مدرسه و درمانگاه نداریم، ورزشگاه پیشکش!

مگر تاج کار مثبت هم می‌کند؟!

بازیکن قدیمی فوتبال کشورمان درباره صحبت‌های مهدی تاج در این باره که گفته بود با اینفانتینو درباره‌اش حرف زده، خاطرنشان کرد: آقای تاج کدام کارش مثبت بوده که بخواهد در این زمینه کار مثبتی برای فوتبال ما انجام بدهد؟ اصلا با چه زبانی با اینفانتینو حرف زده است؟ من سالی که جورج بوش به امارات آمد در آن کشور حضور داشتم. جالب است که این خاطره را بازگو کنم تا اهالی فوتبال و سیاستمداران کشورمان بیشتر در جریان اهمیت نام خلیج فارس قرار بگیرند.

آقای امیرعبداللهیان! به‌جای لبخند، از حق ایران دفاع کنید/ جورج بوش که دشمن اول ما بود می‌گفت «پرشین گلف»؛ عراق چه می‌گوید!

دشمن اصلی ایران گفت پرشین گلف! شما چه می‌گویید؟

حسن روشن تصریح کرد: زمانی که جورج بوش به عنوان دشمن اول ایران و رئیس‌جمهور آمریکا به امارات آمد، وقتی در سخنرانی‌اش به موضوع خلیج فارس رسید آن را «پرشین گلف» عنوان کرد و در سخنرانی‌اش دو بار اسم این خلیج را «پرشین گلف» به زبان آورد. چون اسم این خلیج هزاران سال است که در نقشه‌های مختلف جغرافیای با همین نام قید شده است. وقتی دشمن اصلی ما اسم این خلیج را خلیج فارس می‌داند دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند.

عراق برای این کارش پول می‌گیرد

وی در این باره که چرا عراقی‌ها اقدام به برگزاری چنین مسابقاتی در کشورشان کرده‌اند توضیح داد: برای این‌که عراق از کشورهای اتحادیه اعراب پول می‌گیرد. آن‌ها سالیان سال است مسابقاتی را با همین عنوان برگزار می‌کنند. پیش از آن اسمش مجلس تعاون بود و کشورهایی که دور و بر خلیج فارس هستند در آن شرکت می‌کردند تا زمانی که جنگ بین ایران و عراق آغاز شد و عراق را از این مسابقات بیرون گذاشتند. یمن هم جزو کشورهایی بود که از این مسابقات بیرون رفت. این رقابت‌ها هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. حالا پس از چند سال عراق را به مسابقات برگرداندند احتمالا با این شرط که اسم مسابقاتش را خلیج عربی بگذارد.

نکند دولت ما می‌ترسد مقابل عراق موضع بگیرد!

فوتبالیست قدیمی کشورمان ضمن ابراز تاسف از این اقدام مسئولان کشور عراق، در قبال اقداماتی که دولتمردان ایرانی طی سالیان گذشته برای آن کشور انجام داده‌اند با اشاره به موضع‌گیری‌های اندک در همین باره گفت: سیاستمداران ما اگر می‌ترسند درباره این موضوع حرفی بزنند، بهتر است که اصلا حرف نزنند! چند کلمه صحبت کردن درباره این موضوع دردی از مشکلات و ناراحتی مردم ایران را دوا نمی‌کند. وقتی جورج بوش اسم این خلیج را پرشین گلف به زبان می‌آورد و در مناسبات بین‌المللی همواره اسم خلیج فارس با این عنوان قید می‌شود، کشور عراق هم باید این موضوع را مدنظر قرار دهد. اما متاسفانه اجماعی بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به وجود آمده که می‌خواهند به مرور زمان این موضوع را جا بیندازند.

حسن روشن در دیدار با ابراهیم رئیسی

روشن تاکید کرد: به شخصه از این بابت خیلی ناراحتم! این موضوع برای ما خیلی مهم است. کسی که دشمن ما بوده و بعد به آن‌ها لقب برادر داده‌ایم، حالا در روز روشن از پشت به ما خنجر می‌زند. باعث تاسف است که دولتمردان سکوت کرده‌اند و توضیحی از مدیران و مسئولان ورزش و دولت عراق نمی‌خواهند!

آقای امیرعبداللهیان! لبخندت را فراموش کن

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: آقای امیرعبداللهیان که همواره لبخند روی لبش است باید بداند گاهی هم لازم است لبخندش را فراموش کند و به طول و عرض جغرافیایی کشورش اهمیت بدهد و به آن‌چه جزو اعتبار بین‌المللی ایران در جهان است اهمیت بدهد. باید دلواپس باشد نه این‌که چشمش را روی مسائل مهم این‌چنینی ببندد. اگر ایرانی هستید حتما نسبت به آب و خاک این مملکت عِرق دارید، اگر نه هم که هیچ دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند! اما ما شما را ایرانی می‌دانیم و توقع داریم از مسائل مهمی مثل خلیج فارس با تمام قدرت دفاع کنید.

دولت درباره جزایر سه‌گانه هم خنثی نباشد!

حسن روشن همچنین درباره چرخش کشور چین که یکی از متحدان ایران به‌شمار می‌رود، در ارتباط با جزایر سه‌گانه خلیج فارس توضیح داد: موضوع این سه جزیره مربوط به زمانی است که در سال ۱۹۷۰ انگلیس از ایران خواست استقلال کشور بحرین را اعلام کند و در عوض این سه جزیره که جزو ممالک انگلیس بود به ایران برسد. در حالی که ما این کار را انجام دادیم، انقلاب شد و با توجه به اتفاقات آن دوران موضوع به شکل مبهمی هنوز پابرجاست ولی دولت در این باره هم نباید خنثی عمل کند. اما باز هم تاکید می‌کنم وقتی رئیس‌جمهور آمریکا اسم خلیج فارس را «پرشین گلف» اعلام می‌کند همسایه‌های ما حق ندارند اسمی غیر از این را درباره خلیج فارس به کار ببرند. گرچه آن‌ها هم منتظرند ببینند ما چه می‌گوییم.

در همین ارتباط: ببینید: بی‌اعتنایی نخست‌وزیر عراق به تذکر ایران/ نام خلیج فارس باز هم جعل شد؛ با تاکید بیش‌تر!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۴۱
  • mahdi IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    درود بر حسن روشن مرد غیرتمند ایرانی
    • غلام لک‌‌زایی‌ ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      عراقی‌ها اگر برادر ماهستند8سال‌باما‌جنگ‌نمیکردندحالا‌ال‌سعودبه‌اینها‌پول‌داده‌ونام‌خلیج‌همیشه‌فارس‌راتغییر دادندبیش از 200000هزارنفرازبهترین‌جوانان‌مارا‌به‌شهادت‌‌رساندندوهنوزشهیدمفقودالاثر‌میاورند
    • مهدی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      چطور شما ها همین اسم را از خواننده های ایرانی شنیدید و ساکت ماندید. از غریبه چه انتظاری دارید وقتی ایرانی ها در جده گرد هم می آیند و به نوعی اون رو مشروعیت دادند. ویکی اونا رو خائن خطاب نکرد. ما صحبت های السودانی را محکوم میکنیم . و همه عراق در او خلاصه نمیشه که بگیم همه عراق دشمن هستند. هجمه دشمنان به مردم ایران و عراق و همسایگان بقدری زیاد است که مردم خودمان هم اشتباهات زیادی می کنند. اعتراض واغتساشی در زمانی که می‌توانستیم از ظرفیت توریستی جام جهانی میلیاردها دلار کاسبی کنیم . پروازهای زیادی که از آسمان می‌توانست درآمد زایی کنیم و ترانزیت کالا که ارز آوری دارد. به عنوان کنار دختر نشستن در سال سرویس دانشگاهی که باید مشکلات کشور رو رفع کند. بله ایشان اشتباه کرده و باید جبران کند. و اشتباه ایشان مثلا قطع تمام روابط دیپلماتیک وجنگ بر سر یک اشتباه نیست. مستکبران ودشمنان ایران وعراق این را میخواهند. که دو کشور را بهم بریزند . مایلید عاقل باشیم. کره جنوبی در امارات دیروز ایران را اشغالگر جزایر ونا امن کننده مانند کره شمالی نامید درآن مورد چرا کلامی کسی نمی گوید.
    • علی IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      مرد بی غیرت وطن فروش روکشورش تعصب نداره خلیج همیشه فارس
  • ... US ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    حسن آقا، ممنون از اظهارات شما.
  • نامبر وان IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    لطفا سکوت ، مگه نمیدونید عراق و عربستان جزو خط قرمزها هستن ، سه جزیره در جنوب بعلاوه پنج جزیره دیگر روی سینی تقدیم برادران میکنیم😢
    • ع ق QA ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      حرفهای شما و حسن روشن احساساتی و غیر عملی و غیر منطقی است جریان این اسم تازه نیست گذشته دور و نزدیک اطلاق میشده و از زمان عبدالناصر گفته میشود و نمیشود کاری کرد جز مخالفت که انهم حاد و درگیرانه مضر است انچه عبداللهیان می داند و انچه باید بکند اصلا در شان شما نیست و عقل احساساتی اقایان بدرد کوچه و بازار می خورد مشکل بعضی اقایان فوتبالی اینه که تو همه چیز سرک می کشند و سینه جلو می دهند
  • پدرام CA ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    آقای روشن صبح بخیر! میگه تاج هیچ کار مثبتی انجام نمیده! مگه تاج هندونه در بسته بود؟ برا چی ازش حمایت کردی؟ این که نمیشه که ادم هر روز صبح که از خواب پا میشه یک جیزی بگه در تضاد کامل با حرف دیروزش....
    • کورش IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      شما زیاد خودتو ناراحت نکن.اصل حرفو بچسب نرو حاشیه
  • مهدی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    همین الان سران آمریکایی ها و انگلیسی ها و فرانسوی ها نمیگن خلیج فارس بعد شما حرف از قدیم میزنی!خلیج فارس وقتی از چنگال ایران خارج شد که بحرین ازمون جداشد.با جداشدن بحرین از ایران خلیج فارس که جزو مرز دریایی ما بو و بخشی از آب های سرزمینی تبدیل شد به یک آبراه بین المللی.با این حال در سازمان ملل و ...خلیج فارس ثبت شده.اما پیشکسوتان فوتبال هم نباید در همه چیز دخالت کنن‌.سیاست دنیای پیچیده ای هست وتوطعه های زیادی اتفاق میفته.همین الان الهام علی اف و اردوغان به پشتوانه آمریکا و تنگلیس در حال توطعه هستن.اسراییل از یک طرف و از اون طرف هم انگلیس و فرانسه و آلمان و در راس اونا آمریکا هم در حال توطعه علیه ماست.این شیوخ حاشیه خلیج فارس هم صرفا دست نشانده ای بیش نیستن.نفوذ ما در بین مردم کشورهاست نه دولت کشورها‌.شما یک زیارت اربعین برید تا متوجه میزان علاقه مردم عراق به ایران بشید.باید حواسمون باشه در تله سعودی ها و آمریکایی ها نیفتیم.
    • علی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      برو بابا حرف بیخود نزن لطفا
    • مهدی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      خلیج فارس هزاران ساله خلیج فارس هست و تا ابد هم خلیج فارس میمونه.من منظورم این بود که این توطعه فراتر از چند تا کشور شیخ نشین عربیه.شما دیدید که رییس فیفا هم تو صفحه اش چی نوشت.
    • مصطفی IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      دوست عزیز سیاست هر چی که میخواهد باشد ربطی به اصول نداره چه نام خلیج همیشه فارس چه جزایر سه گانه همیشه تا ابد همین بوده و خواهند بود هویت ایران ماست ودر خصوص اینکه سایر کشورها چکار میکنن ذات همه عیان پیداست با شناخت درست منافع ملی هیچوقت اسیر هیچ دشمنی نخواهیم شد بشرطی که همه چیز رو سیاه و سفید صفر وصد نبینیم یا علی مدد
    • ... IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      همین مردم عراق ۸ سال با ما جنگیدن و جوان های مارو به شهادت رسوندن
    • ایران IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      ظلم و ستمی که کشور عراق و ارتشش با پشتیبانی سایر اعراب در 8سال جنگ برعلیه در حق مردم ایران کردند برکسی پوشیده نیست که کشورمان شاید سالها از پیشرفت و ترقی باز داشت چرا دولتمردان ایران غرامت مردم ایران را نگرفتند چرا این همه مدرسه.بیما ستان .ورزشگاه برای عراقیها با سرمایه مردم ایران ساخته می شود مگر کشور عراق چه سودی برای ایران دارد حالا هم عراقیها خلیج فارس را خلیج ع ر ب ی می نامند فردا هم اهواز را استانی از عراق می دانند حالا هی به عراق کمک کنید
    • گلبرگ مغرور IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      خلیج فارس همیشه خلیج فارس هستش.جانم فدای وطنم.در ضمن سیاسیون چه حقی دارن که وارد ورزش میشن .آقای روشن بخاطر ایرانی بودنش این حرفهامو زده.وربطی به سیاست وفوتبال ندارد .و تمام حرفهاش واقعیت هستن.متاسفانه ما داریم خیلی باج به کشورهایی میدیم که حتی لیاقت موجودیت ندارن.تمااااام
    • ابوالفصل IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      سلام دوست عزیز اول از همه با احترام به همه عقاید من خودمم مث شما اربعین در کشور عراق بودم و دیدم مسائل سیاسی با مسائل دینی فرق داره برادر به عنوان مثال چرا ما ایرانی ها که به قول شما دوست هستیم و در زمان جنگ با داعش از کشور عراق حمایت کردیم باید ویزا لازم داشته باشیم چرا کشور عراق از خیلی از کشورها ویزا نخواست امروز اگر میبینی با این شور اربعین داره هر سال برگزار میشه بخاطر کشور ماست چون امنیت این حماسه بزرگو داریم ما برقرار میکنیم و میلیاردها دلار سود تو جیب کشور عراق و در درجه دوم خاک وطن یعنی همه چیز یعنی دینت یعنی ناموست یعنی هویتت افتخار میکنم که ایرانیم و بعد مسلمان
    • خليج تا ابد پارس IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      این چه بینشیه که افتاده تو دهن شما هر ایرانی حق حرف زدن راجب به سیاست اقتصاد محیط زیست هر چیزی که در رابطه با کشورمون باشه حق اظهار نظر داریم
    • کورش IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      میگم تو حرف بزن غیرت هم خوبه
    • عباس مازندرانی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      نه باوووو ! اینهمه مهمل رو کجا یاد گرفتی عزیزدلبرادر ! دلسوزانه بت پیشنهاد میکنم حرف نزدن رو هم یاد بگیری !
    • Naser IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      حتما تو هم خائن هستی که عوض ناراحت شدن داری دفاع هم میکنی
  • مهدی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    چرا آقای روشن تاریخ رو تحریف میکنه؟؟کجا ما بحرین رو دادیم و جزایر سه گانه رو گرفتیم.شاید آقای روشن تاریخ رو درست نخونده.نه تنها جزایر سه گانه مال ما بوده بلکه بحرین هم مال ما بود.اما بحرین رو از ایران جدا کردن.این داستان سرایی ها چیه راه انداختن.اگه بحرین متل ما بود الان کل خلیج فارس جزو آب های سرزمینی ایران محسوب میشد.در ضمن ایران هرگز با پول خودش ورزشگاه نساخت تو عراق.عراق خودش نفت داره و ۵ برابر ایران هم نفت میفروشه چون تحریم نیست مثل ما‌.شاید پروژه های ساختشون رو پیمانکاران و مهندسین ایرانی برداشته باشن و با گرفتن پول اون ورزشگاه رو ساخته باشن.ما اگه رفتیم عراق واسه امنیت خودمون بود چون داعش اومده بود روی مرزهای ما.بعدشم اینکه آقای روشن موقع تهدیدات الهام علی اف و اردوغان و اسراییل کجا بودن؟؟؟چرا به تحریم های آمریکا و توطعه های انگلیس و فرانسه اعتراض ندارن؟؟؟چرا به ترور دانشمندان ایرانی اعتراض نمیکنن؟؟؟تو عراق هم به سفارت آمریکا حمله کردن آیا آمریکایی ها با عراق برخورد کردن؟سیاست پیچیده هست و هزاران توطعه پشتشه نمیشه رو هر اتفاقی جوگیر شد چون ممکنه تله باشه.
    • علیرضا IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      آقا این چه حرفیه که شما میزنی؟ یک برخورد حداقلی و تادیب کن هم لازم نیست؟
    • امید IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      چی میگی عزیزدل چرا قاط زدی تو دوس داری خلیج عربی باشه
    • سعید اصفهان IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      اصلا تو خوبی و حرف های بقیه اشتباه ما هم فرض که نمی دونیم
    • م IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      درست میگن دارن به جوری به مردم القا میکنند تا کسی جرات نکنه ویا شرکتی جرات نکنه تو دیگر کشورها پروژه اجرا کنه یا صادرات انجام بدهد. کمی فکر کنیم و نتایج نادرست این تفکرات را آینده خواهیم دید.
    • علی CZ ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      دوست عزیز. شما هم ظاهراً نه تاریخ می‌خونی نه اخبار روزمره. سنگ ایران رو به سینه نمی‌زنی. جالبه تمام حرفت آخرش به دشمنی و نفاق ختم میشه؛ آذربایجان و اردوغان کجا میگی همش چه ربطی به مسائل خلیج فارس داره. دنبال جلب توجه و بیراهه کشوندن مشکلاتمون با عراقی
  • محمودی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    درود بر شرف ت درود درود بر شرفت
  • حامد IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    چه عجب یکی بالاخره یه حرف حسابی زد!
  • ذبیح IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    متاسفانه کار دستگاه دیپلماسی فقط بیانیه دادنه
    • ازادو IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      والبته حیف و میل بیت المال و بذل و بخشش بین کشورهای دوست و برادر
  • ایرانی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    فقط اون جمله که: باید بداند گاهی هم لازم است لبخندش را فراموش کند
  • سارا IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    کسی رفت روی دیوار سفارت عراق، شعار بنویسه؟ یا سفارتخانه ها هم فرق دارن؟
    • امیر حسین IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      پررویی نخست وزیر عراق.....
  • علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    دیگه کدوم ورزشکارا موضع گرفتن؟ نباید کوتاه اومد
  • morteza IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    احسنت،حرف حق زدی
  • علیرضا IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    آقای خبر ورزشی هدفت چیه از این جنجال؟؟؟؟
    • امید IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      هر حرفی جنجاله با پنهان کردن مشکلات اونها حل نمیشن میشه مثل زخمی که درمان نکنی بعد عفونت کنه بدتر بشه
  • Reza IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    بوش را خدانیامرزد
  • ناشناس IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    مگر وضع کشور خودمان بلحاظ مدرسه و....خیلی روبراهه که برای کشور غریبه بسازن
  • majid IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    کلاس حسن روشن خیلی متفاوته. دمش گرم
  • امیر حسین IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    از همه بدتر پررویی نخست وزیر عراق بود.
  • مرتضی مقدم IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    دمت گرم آقای روشن،تک تک جملاتت رو خوندیم پر از عشق به وطن و غیرت بود ،برخلاف دوستان هم دوره شما که ترجیح دادن در سکوت زندگیشونو کنن شما حرف حق رو زدی و میزنی،نمیدونستیم ولی ازین به بعد میدونیم کارت درسته
  • مهدی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    اگه ظریف بیچاره الان وزیر بود چه جنجالی که به راه نمی افتاد
  • مبینا از کرج IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    کار از این حرفا گذشته. یک تذکر خشک و خالی ...
  • مهدی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    ۱.اونی به ایران حمله کرد مردم عراق نبودن و حزب بعث به ریاست دیکتاتوری به نام صدام بود که با تحریک آمریکا و به پشتوانه غرب برای ساقط کردن انقلاب اسلامی له ایران حمله کرد.خیلی از عراقی ها با صدام مخالفت کردن و حتی برخی از اونها برای کمک به ایران با صدام جنگیدند.۲.جزایر سه گانه و بحرین هر دو جزو ایران بودن و جدایی بحرین ربطی به جزایر سه گانه نداشت و این داستان دادو ستد بحرین و جزایر سه گانه که آقای روشن فرمودن صرفا داستانی ساختگی برای فرونشاندن خشم مردم ایران بود تا اون زمان مقابل جدایی بحرین مقاومت نکنن.۳.کمک ما به عراق در زمینه مبارزه با تروریسم برای امنیت خودمون بود و این ساخت ورزشگاه و ...صحت نداره.اما پیمانکاران ایرانی و مهندسان ما اونجا پروژه گرفتن و ساخت و ساز کردن مثل مهندسان ترکیه ای و پول خدمات مهندسی رو هم دریافت کردن.دولت عراق ۵ برابر ایران فروش نفت داره و نیازی به پول ایران نداره‌.۳.تحریف خلیج فارس دقیقا با جدایی بحرین از ایران شروع شد چون تا قبل از اون خلیج فارس جزو آب های سرزمینی ایران بود.۴.اتفاقا توطعه نژادی و تفرقه بین اعراب و ایران از اهداف آمریکاست.
    • احمد IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      نکنه از دولت عراق حقوف میگیری سنگ شو به سینه میزنی خلیج همیشه فارس جانم فدای ایران
    • Ramin IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      من تجزیه طلب نیستم ولی خداییش الان بحرین از ایران جدا شده کار بدی کردن الان روزی هزار بار خدا رو شکر میکنن که جزو ایران نیستند
    • علی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      کسی که خواب هسته میشه از خواب بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده نمیشه و تو خودت را به خواب زدی
    • مهدی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      نام خلیج فارس هزاران ساله که خلیج فارس هست.و باقی هم میمونه.این تحریف هم کار اعراب نیست بلکه کار آمریکاست و دولت های عربی و یا پادشاهان عربی دست نشانده هایی بیش نیستن.شما دیدید که حتی اینفانتینیو هم تاریخ رو جعل کرد.
    • مسعود IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      احسنت حرف حساب
  • حمید IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    خلیج فقط خلیج فارس
  • مهدی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    لطفا سراغ سایر بزرگان ورزش هم برای این موضوع مهم برین
  • زمانی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    مصاحبه خوبی بود.ممنون
  • اسقلالی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    آقا دم شما گرم
  • احسان. بوشهر IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    مگه به چین که بیاینه کشورای خلیج فارس رو امضا کرد چیزی گفتن؟ اینم روش
  • مهسا IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    به نظرم ورزشیا نباید کوتاه بیان. تا بقیه اقشارم یاد بگیرن. مرسی از شما
  • احسان IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    ای جااااان: بازیکن قدیمی فوتبال کشورمان درباره صحبت‌های مهدی تاج در این باره که گفته بود با اینفانتینو درباره‌اش حرف زده، خاطرنشان کرد: آقای تاج کدام کارش مثبت بوده که بخواهد در این زمینه کار مثبتی برای فوتبال ما انجام بدهد؟ اصلا با چه زبانی با اینفانتینو حرف زده است؟
  • ایرانی IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    ما اگه رفتیم عراق واسه امنیت خودمون بود چون داعش اومده بود روی مرزهای ما.بعدشم اینکه آقای روشن موقع تهدیدات الهام علی اف و اردوغان و اسراییل کجا بودن؟؟؟چرا به تحریم های آمریکا و توطعه های انگلیس و فرانسه اعتراض ندارن؟
    • عجب IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      اذربایجان ترکیه و اسراییل هیچ وقت نگفتن با ما دوست هستن و همیشه شمشیر رو از رو بستن بحث سر اینه مقامات ما ادعا دارن دولت و کشور عراق دوست ما هست و زیر نفوذ کامل حکومت ماست و حکومت ما ابرقدرت منطقه هست بعد میبینم چینی ها با عشق بیانیه اعراب رو امضا میکنن و مسئولین عراق گند میزنن به ما و هنوز مقامات ما سکوت کردن پس مسائل رو با هم قاطی نکن
    • شهروز IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      آره ما هم که اصلا نمی‌فهمیم . برو عمو برو اینا رو برای کسانی تعریف کن که از یک سیاره دیگه اومده باشن
  • محمد احسان IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    آقای امیرعبداللهیان که همواره لبخند روی لبش است باید بداند گاهی هم لازم است لبخندش را فراموش کند
  • حمید IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    علاقه نکبتلا 874
  • ع ب IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    کسانی که نام خلیج فارس را به اسم دیگری بیان می کنند حتمآ دچارکمبود اکسیژن در مغزشان شده اند بعداز اقدامات درمانی حتمآ جملاتشان را اصلح خواهندکرد
  • مهدی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    لطفاً هیجانی نظر ندین برا جوانها خوب نیست
  • اتحاد و همدلی IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    زمستان سرد عراق ....!!
  • علی کاظمی IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    بعنوان یک پرسپولیسی احترام زیادی به آقای روشن قائلم . دمش گرم همیشه حرف حق میزنه
  • مهندس امیر حسین...... چابهاری IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    غلط کردند که خلیج تا قیامت وابد فارس رو به خلیج عربی جلوه بدهند خلیج فارس تا ابد خلیج فارس هست وخواهد موند همانطور در دروان عکامنشیان نزدیک یه چندین هزارساله نقشه ایران رو درتاریخ داریم که خلیج پارس بوده حالا چندین سال هست خلیج تا ابد فارس هست وخواهد موند بنده دست بوس جناب حسن آقا هستم بسیارازش متشکرم
  • ایرانی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    دوست و دشمن رو اشتباه گرفتین
  • مهدی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    حسن روشن خاموش شووو با سیاست چکار داری
    • علی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      بی ادب نباش
    • بابک IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      جانبعالی باید خاموش بشی نتها روشن بلکه تمام ایرانیان میتوانند اظهار نظر کنند صحبت از سیاست نیست دفاع از ایران
    • سیداسحق علوی IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      خدا رسوات کرد چه زود چند کامنت بالاتر طرف ایرانو میگرفتی حالا خاموش کنه خیلی بد.....بختی
  • علی IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    من حاظرم ۸ستل دیگه باعراق وهر کشوری که نام خلیج فارس رو بخواهد جعل کند بجنگم من ایرانی هستم وغیرت دارم اگر کسی غیرت ندارد برود وهمون عراق زندگی کند
  • سعید IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    حرف حساب جواب نداره. آقای روشن ممنونم ازحق گویی وصراحت زبان شما
  • ناشناس IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    آخه ورزشکاران از سیاست چه می دانند؟ ‌ه در هر کار مملکت دخالت می کنند. در ضمن کاش حسن روشن کمی تاریخ مطالعه می کرد و اطلاعات غلط نمی داد ، بعد هم درست نیست که یک ورزشکار در مورد یک سیاست مدار بی احترامی کند.
  • عاشق وطن IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    این ورزشکاران که سواد سیاسی ندارند، چرا به خود اجازه دخالت در امور مملکت که بسیار حساس است را می دهند؟ آقای امیر عبداللهیان که یک صدم ظریف هم خنده بر لب ندارد.و کارشان درست است.
    • عباس مازندرانی IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      خیلی ! فرمودید کارشان درست است ؟!!!؟ ...
  • هادی IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    شعار میدن ابرقدرت منطقه حتی از یک اسم نمیتونند دفاع کنند اینا خودشان را حتما عرب میدونن و عربی صحبت می‌کنند مگه تا حالا کار مثبتی از ایشان دیدیم عربها قدر نشناس و خیانت کارن
  • H IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما خیلی ضعیف درهمه زمینه ها
  • سهیلا IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    همه کشورهای عربی میدونن خلیج فارس هست ،میخان به دولتمردان ما بگن شماعددی نیستین،
  • مرتضی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    دمت گرم مسولین که خواب هستن
  • مهرداد یاسمی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    پیشنهاد میشود ایران هم بعنوان بزرگترین کشور پارسی زبان کشورهای پارسی زبان که کم هم نیستند و در اطراف دریای خزر هستند را جمع کند و اینگونه مسابقاتی برگزار کند
  • عبدالله IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    عراق هم فهمیده ایران دیگه دردنیاجایگاهی ندارد بنابراین باوقاحت تمام ازخلیج عربی دم می زند!
  • Behzad GB ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    خیلی جالب برات که جورج بوش گفته پرشین گلف عراق نگفته میخواهی از آمریکایی ها دعوت کنیم بیاند تو خلیج فارس مستقر شند ولی روزی هزار بار برای دلخوشی امثالهم شما بگند پرشین گلف چون خیلی لاکچری و شیک فقط هزینه ش اینکه بگیم کل ناوگان آمریکایی ها بیاند مستقر شند تو خلیج فارس ولی کلمه پرشین گلف رو فقط از دهان آنها بشنویم غربگدایی خیلی زیباست
    • انصاری IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      غربگرا و شرق گرا و عربگرا همشون سروته یه کاسه اند عراق باتلاقی بیش نیست روی خوش نخواهند دید...
  • حسین مامطیر24 IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    با سلام. ضمن تأیید صحبتهای آقای روشن. عرب هر وقت باشه عربه و هوای اعراب رو داره. چه عرب عراق باشه یا عربستان یا یمن. حتی فلسطین اشغالی هم دلش با کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس هست.
  • شیعه IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    حسن روشن اسطوره ورزشی مردمی هست مثل اسطوره جهان علی دایی و بدرستی دارد از خلیج فارس دفاع می‌کند اینان دلسوزان واقعی خاک و وطن هستند برخی تحت هیچ عنوان دل و یا قصد ندارنند از این اقدام انتقاد کنند چرا..؟!
  • احمد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    این هم از توطئه دشمنان چون میدانند ما رواین موضوعات حساسیم دست میزارن روش تا شاید بهانه ای دستشون بیاد
  • بهرام IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    سرسخت ترین کسانیکه که دشمن هستن حتی اسراییل. اسم خلیج فارس را خلیج عرب نمیگویند . اینقدر از عربها حمایت کردید آخر سر دوستان عرب . میگویند خلیج عربی
  • ایثار گر دفاع مقدس IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    چونکه دولت مردان ما هنوز غرامت جنگ دفاع مقدس را نگرفتند ، برادران عزیز عراقی هم پر رو شده اند.....!
  • شهروند IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    دست آقای روشن درد نکنه حق گفت اما چرا وقتی نظرمون رو مینویسیم اگه باب طبع شما نیست بالا نمیاد الان می‌دونم همین رو می‌فرستید که بگید بله آزادی نظر وجود داره جون خودتون
  • محمد IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    خلیج فارس خلیج همیشه فارس بوده وباقی می ماند درضمن باگفتن یک نفر یا چند نفر خلیج عربی نمی شود در ضمن ایران اعتراض کرد و سفیر عراق را احضار کرد در ضمن باید قبول کنید عراق نیز یک کشور مستقل و دارای افکار مختلفی هست پس با فرافکنی قصد در ضعیف جادان وزیر را نداشته باشید این حرف آنهای هست که برای چین و روسیه هند ولبنان و سوریه گارد میگیرند
  • هادی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    سلام: من آخر از سیاست سر در نیاوردم .فقط این رو میدونم همه کشورها در فکر منافع خودشان هستند. ان شاءالله که مسئولین ما هم به فکرمنافع مملکت باشند.
  • کامیار IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    اکثر نظراتی که گفته شده حرف هاییه که زاییده تفکر خودتونه ما با ملت عراق در جنگ نبودیم ما با رژیم وحشی بعث عراق می جنگیدیم که سر دستشون صدام بود مردم عراق همان مهمان نواز هایی هستند که در اربعین می بینید و بعثی ها همان وهابی هایی هستند که اکثرشون رو در کاظمین و سامرا می بینید که شبانه بر سر شیعیان فتنه می کنند اقای امیر عبدالهیان خیلی باهوش تر از اونیکه که کسی بخواد چیز یادش بده اینو دنیا فهمید اما برخی از تهی مغز ها نفهمیدن
  • شاهین IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    حتما آقای وزیر خودش هم نژادن عرب هست که زیاد تعصب به خرج نمیده چون اگه تعصبی بودن اوضاع مملکت درست حسابی رسد میکردن و به هیچ کشوری کمک نمی‌کردن تا اوضاع اقتصاد کشور درست شه. خلیج همیشه فارس
  • محمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    مونده بودم تو این قضیه دمت گرم اقای روشن خیلی مردی حرف درستی زدی وجود انسان هائی مثل تو و علی دایی نعمت است
  • ماهان IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    حتی نتانیاهو هم می گه پرشین گلف!!!
  • ایرانی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    وقتی وزیر خارجه به عربها میرسه از خود بیخود میشه تا حدی که زبان مادری را فراموش می‌کنه . حسن آقا دم شما گرم خواهشاً یه سری هم به هرات بزنید فقط میگن ایران برای ما لوله کشی گاز نکرده .
  • اریامهن IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    خودکرده را تدبیر نیست.......
  • حمیدرضا IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    حتما می‌ترسه برادرانی عراقیش ناراحت بشن
    • حسین IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      نه استاد نمیترسه شما ندیدی موقع شلیک موشک سپاه یکماه پیش همین نخست وزیر سراسیمه امد ایران وگفت مامرزها رانیرومیاوریم پس حواست باشه مادوستان حج قاسم ترس نداریم این حرف ها بلکسی گفته ارزشی نداردضمن اینکه وزارت خارجه کاردازعراق احضاررد وبرابرقانون دیپلماتیک اعتراض اعلام کزد ثانیا اخباربخوان مردم عراق و تاریخ نویسان خودشان خلیج فارس راتایید کردن پس منصفانه و منطقی حرف بزنید جگر.
  • امید IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    مگه سخنرانی رییسی رو تو عراق ندیدید ؟ مگه نگفته من خون عراقی دارم ؟ مشکل از رییسی نیست که عراق شاخ و شونه می‌کشه مشکل مردم خودمونه که مملکت رو در اختیار رییس جمهور عراقی داده
  • ایرانی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    این قوم دشمنی دیرینه با این سرزمین دارن بس
  • علی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    خوش به حال همتون هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم گیرم بحرین و بقیه شهرایی که تو طول تاریخ ازمون گرفته شده الان بودن خب که چی بشه که گشنگی بکشن فلاکت بکشن همه جوری نابود بشن و تو سری خور اگرم حرف زدن و اعتراض به این وضع نابودشون کنن بهتر که جدا شدن
  • حسین IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    جالبه که بدونید هم اسراییل و هم آمریکا هر دو شون در تلویزیون و سخنرانیهاشون این خلیج رو پرشین گلف مینامند .....خدایا این همسایگان عرب حاشیه ی جنوبی خلیج فارس چقدر پست فطرت شدند مخصوصا عراق که جان و مال و ناموسش رو مدیون ایرانیهاست ....بنویسید عراق بخوانید مزدورِنمک نشناس
  • کرمانشاه IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    فقط چیزی نگین که خدای ناکرده کشور دوست و برادر عراق و مخصوصا صدر ناراحت بشن
  • عبدا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    ما همسایه های خوبی نداشته و نداریم ،الان دنیا بر علیه ما یکدست فعالیت می‌کند خود ما هم به دمن کمک میکنیم متاسفانه غیرت بعضی ایرانیها نسبت به حب وطن کم شده است خدابه دا این مملکت مظلوم برسد و از شر دشمنان‌ داخلی و خارجی حفظ کند
  • علی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    عراق باتحریک آمریکا وغرب وکمک تسلیحاتی واطلاعاتی طی ۸سال جنگ تحمیلی کشور مارا ویران حدود نیم میلیون بهترین جوانان راشهیدوجانباز کرد،وپس ازپیروزی ملت ایران وقبول قطعنامه ۵۹۸سازمان ملل عراق محکوم به پرداخت ۱۱۰۰ملیارددلاربه ایران شد،و۴۵ملیون دلار به کویت ،که خسارت کویت پرداخت شد . درزمان حمله داعش به عراق ایران باکمک همه جانبه وفرماندهی شهید عزیزمان شهیدسلیمانی داعش رانابود وعراقی هارانجات دادیم،اما محبت هارا زود فراموش ‌کردند،وخنجر ازپشت زدند ،نخست وزیرشان برخلاف قانون مصوب پارلمان که خروج تمام نیروهای آمریکایی و ناتو راخواستار است،به آمریکا می خواهدبرود وازهیآت آمریکایی استقبال می کند؟ ما باید برخداتوکل کنیم ،وبراساس سیاست ،عزت ،حکمت ،مصلحت،وحفظ منافع وسباست اصولی مان بین بلوک شرق وغرب توازن ایجاد کنیم وازوابستگی محض بپرهیزیم،زنده بادایران وپاینده بادجمهوری اسلامی ایران ،وکوربادچشم دشمنان ما
  • ابولفضل IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    اونابه امام حسین پشت کردن ماانتظاری بیش ازاین ازاونا نداریم
  • مسعود IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    بعضی از دوستان حرف مفت میزنن ، کدام روابط بین ایران و عراق ؟ منظورتون ۸ سال جنگ هستش که ۲۰۰ هزار جوان ایرانی را کشتند و بعنوان شروع کننده جنگ از سوی سازمان بین الملل شناخته شده و تا الان هیچ گونه خسارتی هم ازش گرفته نشده از طرف مسولین غیر ایرانی ایران، دوما تا تونستن ورزشگاه مدرسه بیمارستان و اون شبستان ۲۲۰ هزار متر مربع ای فاطمه زهرا و هزاران کار دیگر برای عراقی ها انجام دادن و نتیجه شده روابط بین ایران و عراق ...!!؟؟ چرا فوتبالیستها در سیاست دخالت میکنند؟ چون ایرانی هستند و در مورد وطن شون غیرت دارند و همه ایرانی های واقعا ایرانی جون شون رو برای وطن شون ایران میدهند ، اگر فوتبالیستها دخالت کرده‌اند چون میبینند از مسولین بی غیرت ایران هیچ واکنش جدی و در خور این موضوع انجام ندادند و اگر بازهم اگر این روند سیاست مسولین در قبال ایران و تمامیت ارضی ایران ادامه داشته باشه باید منتظر دخالت همه مردم ایران که ایرانیو الاصل هستند باشند ، مردم نمی نشینند و منتظر باشن که ایران تک تک بشه هر کسی از ی گوشه اش رو بخواهد به اسم خودش کند .. شماها برای توهین مجله فرانسوی زمین و زمان رو بهم دوختید
  • اوربیت IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    من خوزستانیم . عرب نیستم اما دوستان عرب زیادی دارم که بسیار محترم هستند . دوستان ما همیشه اظهار داشتند عربهای عراق از پشت خنجر میزنند . بارها این حرف را عربهای ایران گفتند . اقایان مسئول میبایست ابتدا یک دوره اموزش سیاست ببینند بعد بر کرسی ریاست بنشینند تا قبل از اینکه مملکت را به حراج بگذارند .
  • عبدالله IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    اگر قبل از انجام کارهای عمرانی درعراق وگرفتن غرامت از عراق، ازمردم نظر خواهی کرده بودند، هم غرامت می‌گرفتیم، هم حتی یک آجر روی آجری، درعراق گذاشته نمیشد
  • حمید IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    خلیج فارس از روزی حذف شد که کناب تاریخ معاصر ایران و فرهنگ و تمدن ایران و دیگر کنابهای تاریخ و فرهنگ و شعر و ادبیات در مدارس ایران حذف شد .شما الان از یه بچه دبیرستانی بپرسی یه بیت شعر فارسی بخون بلد نیست.یادمه دوران ابتدائی از تمدن هخامنشان تا زندیان رو میخوندیم.متاسفانه همگی حذف شدند.
  • کیارش IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    حساب کن یه شخص دیوانه با اره برقی و بشکه اسید به تو دستور بده اگه نگویی خلیج عربی بلایی که سر خاشخچی آوردم سرت میارم ؛ آن وقت شما چه کار می کنی؟ این السودانی بدبخت که نخست وزیر عراق الان توی چنین شرایطی قرار دارد. پس خودتون رو ناراحت نکنید . فقط دعا کنید ریشه ملک سلمان و محمد بن سلمان زودتر کنده بشه.
    • ایران IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      فیلم ترسناک زیاد میبینی ها
  • منصور IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    عراق اخیرا یک غلط های می‌کند ومسئولین ما نبایستی در خواب خرگوشی باشند ،این السودانی پا گذاشته پاجایی صدام ،ایران بایستی درخواست غرامت جنگی را از سازمان ملل پیگیری کند ،این به جایی خدماتی است که ایران به عراق کرده ،داعش را ایران ازبین برد الان که داعش نبست آمریکا وشرکت های اروپایی برای باز سازی تشریف آوردن مسئولین ما بایستی عراق را بشناسند عراقی ها از خیانت کردن سابقه دارند این ها اگر خوب بودن به امام حسین خیانت نمی کردن
  • علی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    چرا همه احساساتی شدین خلیجی که همه کشورهای عربی دورش کردن خب مطمعنا خلیج عربی هستش، زیاد درگیر اسم نباشین بنظر من خلیج عربی زیاد بهش میاد تا فارسی
  • حسینی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    عزیزان من..حالا یه نفر یه غلطی کرده ..دو روز دیگه ام میره پی کارش ...عراق با کلی مشترکات با ما میمونه و خلیج همیشه فارس هم میمونه ...ولی خب نمیشه دور تادورمون رو دشمن خودمون کنیم ...☺️
  • مغزهای زنگ زده IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    الان دکتر ظریف و می‌خواستیم لبخند ژکوند بزنه
  • پدرام IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    کشور دوست برادر را به عراق میگید که هشت سال مملکت و جوانان این ملت را به نابودی کشید آیا درستش هست عراق قاتل مردم و جوانان مملکت
  • م ش IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    فقط حجاب فقط حجاب باید رعایت بشه،و دیگر هیچچ
  • جان IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    من موافقم که نه فوتبالی سرک تو سیاست بکشد و سیاسی تو فوتبال جیلون بدهد دوستان عزیز هرکه سی خودش در چهار چوب ومقرارات قانون اساسی علی دایی را کی از سرمربی تیم ملی کنار گذاشت لطفاً ندانسته سخن نگویید ما همه نسبت به کشورمون وطنمون مسولیت داریم و حساسسیم وطنم پاره تنم
  • رضا IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    همه بلند و یکصدا بگن .آمریکا در چه فکریه!؟
  • صادق IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    چرا خسارت 8سال جنگ را از عراق نمی گیریم
  • سعید IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    ماهرچه میکشیم ازدولتمردان خودمان است چون وجهه ایران راخراب کرده اند وفقط درمقابل خودمردم ایران عرض اندام میکنند وگرنه امریکا وانگلیس وروسیه پیش کش همین قطرو بحرین فندقی هم برایمان عرض اندام میکنند
  • هادی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    آقای روشن تاریخ راتحریف می کنددرواقع بحرین جزو خاک کشور ایران بوده ،که طبق قرارداد۲۵ساله با انگلیسی هادرزمان شاه که طبق آن بعدازتمام شدن مدت قرارداد باید به ایران تحویل داده میشداماانگلیس مکارکاری کردکه شاه اعلام کندبحرین دخترمابودکه شوهرش دادیم به عربهاوجزایرسه گانه ازقدیم جزو کشور ایران بوده است قبل از اینکه کشوری های عربی مثل امارات وغیره متولدشوند.
  • حسین پور IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    سلام خلیج فارس ، خلیج فارس هست ، قلب ایران زمین هست ، روزنامه کیهان ، کجاست ، راستی ، عراق همان عراقی که هزاران شهید و هزاران، جانباز برای ملت مان هدیه دادند، دوستان ، دشمن ، دشمن هست ، بیچاره مردم کشورم ، اگر عراق بخواهد ، دوستی خودشان را ثابت کنند هرچه سریعتر اعلام کنند. اما من می دانم ، پس از اتمام فوتبال ، اعلام می کنند، این سیاست عراق نبود ، بلکه سیاست فوتبال عراق بود ، زهی خیال باطل ، ای کاش حاج قاسم زنده بود ، این عراق بی معرفت را می دید .ای کاش همه مثل آقای روشن بودند ،
  • بی نام DE ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    لطفاآقای ریس جمهور مکتبی که به عراقی بودن خودشون افتخار می کنند پاسخگوباشند،خسارات ۸سال جنک برادران عزیز عراقی وسایر کشور های عربی بر علیه ایران به شهادت رساندن ۲۰۰۰۰۰تن از باارزش ترین جوانان وطن وایضا بیش از۳۰۰۰۰۰جانباز وویرانی ایران، خسارت بیش از۱۰۰۰میلیارد دلاری به کشور وزیر ساخت های آن. هزینه کردن چندصد میلیارد دلاردر عراق ونجات عراق از ورشکستگی خدمت به مردم ایران است یاخیانت. کویت که هم زبان وهم مسلک آنهاست تا آخرین دلار خسارت جنگ راازعراق گرفت اما ایران چه کرد؟ تا کی مثل کبک سرتان را زیر برف میکنید تا چیزی نبینید.598
  • اسدی IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    کسی که داعیش به عراق روانه کی بود جز عربستان حالا چه شده چیزی از داعیش یادش نمیاد یا عراق با عربستان همدسته یا این نخست وزیر از نوادگان خود صدام هست ما سر هویتمون از آمریکا هراس نداریم چرا باید جواب عراق ندیم که که تاراج به نام هویت ما میزنم مدارا اشتباه بزرگی هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی