نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیش‌بازی میلان – اینتر (سوپرجام ایتالیا)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

میلان برنده اسکودتو و اینتر قهرمان جام حذفی امشب در عربستان بر سر جام قهرمانی سوپرجام ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت.

از ساعت ۲۲:۳۰ امشب دربی دلامادونینا آغاز خواهد شد؛ دربی‌ای که این مرتبه در سوپرجام ایتالیا و هزاران کیلومتر آنطرف‌تر در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار خواهد شد. میلان به عنوان قهرمان سری A ایتالیا و اینتر به عنوان قهرمان کوپا ایتالیا وارد میدان نبرد خواهند شد.

میلان؛ بازگشت با جام

روسونری این فصل برای رسیدن به اسکودتو کار دشوارتری نسبت به فصل گذشته دارد، اما شاید سوپرجام این مسیر را ساده‌تر کند. میلان مشخصاً به خوبی تیم فصل گذشته نیست و حفظ جایگاه برای‌شان سخت بوده. تیمی که البته فقط بازی بزرگ به ناپولی را باخته و اینتر و یوونتوس را همین فصل برده، ولی امتیاز از دست دادن‌های گاه و بی‌گاه مثل همین هفته قبل مقابل لچه باعث شده در سری A فاصله‌شان با صدر ۹ امتیاز شود. حالا به عربستان آمده‌اند تا جامی را بگیرند که ۷ سال قبل آخرین مرتبه بردند. میلان که در سالی که گذشت از اینتر بالاتر و بهتر بوده، در این نبرد پایاپای فقط به جام گرفتن می‌اندیشد. حذف از کوپا ایتالیا، کار دشوار در لیگ قهرمانان و سری A، باعث شده تا برای استفانو پیولی این جام اهمیت دوچندانی داشته باشد.

اینتر؛ مثل پارسال

پارسال اینتر قهرمان سوپرجام ایتالیا شد و در دیداری ماندگار دقیقه آخر یوونتوس را مغلوب کرد. چه شود اگر بعد از بردن دربی ایتالیای سوپرجام، دربی دلامادونینای سوپرجام را هم ببرند. نراتزوری در ابتدای فصل حال و روز خوشی نداشت و حتی جایگاه سیمونه اینزاگی هم به خطر افتاده بود، ولی کم‌کم او خودش و تیمش را نجات داد. با این وجود امتیازهای از دست رفته باعث شده مدعی کسب اسکودتو نباشند، ولی آن‌ها هم شانس خوبی برای جام گرفتن در سوپرجام دارند. برخلاف میلان، برای اینتر کوپا ایتالیا هنوز زنده است. آن‌ها هم در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند، ولی مدعیان قهرمانی بزرگ‌تری وجود خواهد داشت. با این حال به نظر می‌رسد تجربه بهتر افعی‌ها در سوپرجام در این بازی بزرگ به کارشان بیاید.

آخرین جدال
سپتامبر ۲۰۲۲ در دیدار رفت فصل جاری سری A ایتالیا، میلان موفق شد با نتیجه ۳-۲ از سد اینتر بگذرد. لیائو (۲ مرتبه) و ژیرو برای روسونری و بروزوویچ و ژکو برای نراتزوری در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۳۳) در ۲۳۳ دیدار رسمی بین میلان و اینتر، قرمزها برنده ۷۹ بازی بوده‌اند و سهم آبی‌ها ۸۹ برد بوده. ۶۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. اولین بازی بین این دو تیم ژانویه ۱۹۰۹ یعنی ۱۱۴ سال قبل برگزار شد که میلان آن دیدار را ۳-۲ برد.
۱) فقط یک مرتبه در سوپرجام میلان و اینتر به مصاف هم رفته‌اند که آن یک بازی را در سال ۲۰۱۱ میلان با نتیجه ۲-۱ از اینتر برد و جام گرفت.
۷) پرافتخارترین تیم سوپرجام ایتالیا یوونتوس است که ۹ مرتبه این جام را کسب کرده. بعد از آن‌ها میلان با ۷ جام قرار دارد و بالاتر از اینتر قرار گرفته که ۶ قهرمانی از جمله قهرمانی سال گذشته را کسب کرده است.
۳۴) سوپرجام ایتالیا ۳۴ دوره برگزار شده که ۲۴ مرتبه قهرمان سری A موفق شده با شکست قهرمان یا نایب‌قهرمان جام‌حذفی به جام برسد.
۱) پس از کسب ۶ برد در ۷ بازی متوالی، اینتر در ۵ بازی اخیر فقط یک برد در ۵ بازی داشته. در ۵ بازی گذشته میلان ۲ برد کسب کرده، اینتر یک برد داشته و ۲ بازی هم مساوی شده است.
۲) آخرین مرتبه‌ای که میلان موفق شده ۲ بازی متوالی را از اینتر ببرد به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد. آن سال با شکست اینتر در سوپرجام تعداد بردهای متوالی‌شان در دربی به ۳ بازی رسید.
۱۴) آندری شوچنکو با ۱۴ گل زده برترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است. زلاتان ایبراهیموویچ بین بازیکنان حال حاضر با ۱۰ گل برترین گلزن به شمار می‌رود.

مصدومان و محرومان
میلان به اندازه نصف یک تیم کامل مصدوم دارد. مایک مانیان، آنته ربیچ، زلاتان ایبراهیموویچ، الساندرو فلورنتسی، راده کرونیچ و فوده بالو توره به سوپرجام ایتالیا نخواهند رسید. اینتر هم سمیر هاندانوویچ، مارسلو بروزوویچ و روملو لوکاکو را در لیست مصدومانش می‌بیند که البته احتمال رسیدن همه آن‌ها وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
میلان:
تاتاروشانو، کالابریا، کالولو، توموری، هرناندس، بن‌ناصر، تونالی، سائلماکرس، دیاس، لیائو و اوریگی
اینتر: اونانا، اشکرینیار، آچربی، باستونی، دامفریس، بارلا، چالهان‌اوغلو، مخیتاریان، دی‌ماریکو، ژکو و مارتینس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی