ولینگتون لوییس دسوزا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نگاهی کلی به آمار لوییس دسوزا، بازیکن موردنظر باشگاه پرسپولیس مشخص می‌کند این فوروارد سن و سال دار برزیلی از آخرین فصلی که خوب گل زده ۶ سال فاصله گرفته است!

در روزهای اخیر عنوان شد که شاید باشگاه پرسپولیس برای به خدمت گرفتن یک مهاجم برزیلی از لیگ ژاپن قوای خط حمله‌اش برای دور برگشت مسابقات را تقویت کند. اما مهاجم برزیلی مدنظر یحیی گل‌محمدی دو فصل پیش تنها ۶ گل به ثمر رسانده و در فصل اخیر نیز با وجود ۲۷ بازی فقط دو گل برای تیم شونان بلمار ژاپن زده و از این نظر آمار ضعیفی را از خود بر جای گذاشته است.

در طول روزهای گذشته خبری در ارتباط با پیوستن «ولینگتون لوییس دسوزا» مهاجم برزیلی باشگاه ژاپنی به تیم پرسپولیس منتشر شد. خبری که البته با بررسی شرایط این بازیکن در فصل گذشته و جاری مشخص می‌کند او در سال‌های اخیر وضعیت چندان مناسبی را سپری نکرده است.

۶ سال پیش خوب گل می‌زد

این بازیکن آخرین بار در سال ۲۰۱۷ (شش سال پیش) در تیم آویسکا فوکوکا در لیگ دسته دو ژاپن توانست با ۱۹ گل آمار خوبی را از خود بر جای بگذارد ولی فصل بعد که به تیم «ویسل کوبه» در لیگ دسته برتر ژاپن پیوست، در طول ۲۸ بازی تنها پنج گل برای این تیم به ثمر رساند. این بازیکن در سال ۲۰۱۴ نیز در لیگ دسته دو ژاپن با همین تیم شونان بلمار موفق شده بود در ۳۸هفته ۲۰ بار برای این تیم گلزنی کند اما در حال حاضر به هیچ وجه شرایط خوبی ندارد.

مهاجم مورد نظر باشگاه پرسپولیس

۵ فصل با میانگین سالی ۵٫۴ گل!

دسوزا در طول سال‌های اخیر از ۲۰۱۸ تاکنون بیشترین تعداد گلی که در طول یک فصل به ثمر رساند ۶ گل بوده و در سایر فصول دیگر به دلیل مصدومیت و یا ضعف در گلزنی تعداد گل‌های زده کمی‌را از خود بر جای گذاشته است! مجموع گل‌های زده این بازیکن در این مدت ۲۷ گل بوده است که میانگین ۵٫۴ گل در هر فصل را برای این بازیکن مشخص می‌کند!

افت دسوزا ۲سال پیش استارت خورد

او فصل ۲۰۲۱ به رغم ۲۶ بار حضور در ترکیب تیم باشگاهی ژاپنی شونان بلمار فقط ۶ بار موفق به گل‌زنی شد. او در آن فصل در لیگ ۱۸ تیمی‌ژاپن در ۱۷ مسابقه در ترکیب اصلی حضور داشت و در ۹ دیدار از بیرون به ترکیب اضافه شد تا مجموع دقایق حضورش ۱۶۱۶ دقیقه شود.

۲۷ بازی دو گل در سال ۲۰۲۲

ولینگتون لوییس دسوزا در فصل ۲۰۲۲ نیز در ۲۷ بازی تنها ۸۵۰ دقیقه برای این تیم به میدان رفت تا تقریبا نصف مدت زمان فصل پیش از آن برای تیم ژاپنی به زمین رفته باشد. او در این فصل تنها در ۷ دیدار در ترکیب اصلی بود و در ۲۰ مسابقه از روی نیمکت به ترکیب اضافه شد و فقط ۲ گل زد!

اینفوگرافی مهاجم مورد نظر باشگاه پرسپولیس؛ یک گل‌نزن جانشین لوکادیا می شود؟/ آمار ضعیف مهاجم قاره‌پیمای یحیی!

قرارداد ندارد

دسوزا که در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ به این تیم ژاپنی پیوسته تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۳ یعنی ۱۰ روز دیگر با این تیم قرارداد داشته و به زودی قراردادش به پایان می‌رسد.

مهاجمی‌که ۹ میلیارد نمی‌ارزد!

قیمت این فوتبالیست ۳۴ ساله برزیلی در سایت ترانسفر مارکت ۲۰۰ هزار یورو تخمین زده شده که قطعاً با وجود آمار ضعیف و سن و سالش هیچ باشگاهی رغبت نمی‌کند او را با این قیمت به خدمت بگیرد. با حساب قیمت هر یورو ۴۸هزار و ۳۵۰ تومان قیمت این بازیکن چیزی در حدود ۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان است.

اینفوگرافی مهاجم مورد نظر باشگاه پرسپولیس؛ یک گل‌نزن جانشین لوکادیا می شود؟/ آمار ضعیف مهاجم قاره‌پیمای یحیی!

مهاجم قاره پیما

این بازیکن ۱۸۶ سانتیمتر قد و ۸۶ کیلوگرم وزن دارد و متولد کشور برزیل است. فوتبالش را به شکل حرفه ای از سال ۲۰۰۸ استارت زده و از ۱۹ سالگی به بعد ۱۵ سال است در لیگ‌های مختلف آمریکای جنوبی (برزیل)، اروپا (بوندس لیگای یک و دو) و آسیا توپ زده است تا بازی در سه قاره را تجربه کرده باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • مرتضی مقدم IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    البته که این آمار نمیتونه دلیل بد بودنش باشه ممکنه تو یه باشگاه دیگه احیا بشه و حداقل بقول شما گلنزن نیست بازیکنی که سابقه بیست گل تو یه فصل رو داره مثل اینه به علیپور بگیم گلنزن ولی با توجه به سنش خط حمله مون خیلی پیر میشه و کند , احتمالا فقط برا قیمت ارزونش رفتن سراغش نه؟
    • شاهین IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      با پول اش علیپور بیاد بهتره...
    • ششش US ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      کجاش ارزونه؟
  • ... IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    با دیدن فیلم چند تا از بازیهاش راحت میشه فهمید چیزی بارش هست یا نه، تکنیکیه یا نه، سرعتیه یا نه، بازیسازه یا نه، رفت و برگشتاش خوبه یا نه، سرزنه یا نه، شوت‌زنه یا نه، پنالتی‌گیره یا نه، یه پاست یا دو پا و... . مرحله بعد تست فنیه. خرید بازیکن بدون تست فنی و پزشکی کار احمقهاست. به نظر میاد مثل لوکادیا بنجلی بیش نیست. همونطور که هر گردی گردو نیست هر برزیلی‌ای هم فوتبالیست نیست. دیکارمو و جونیور براندائو هم برزیلی بودن. لوکادیاش ۲۰۰ هزار تا می‌ارزید که یه میلیون خریدنش. آقای گل‌محمدی بی‌خیال مهاجم شو و با همین بازیکنا ادامه بده. آل کثیر هم که برگشته. لطف کن دوباره چشم بازار رو در نیار!! بازیکنای تاجیک و ازبک و اهل مالی و هلندیت به اندازه کافی بد بودن که باز میخوای بری سراغ یه بنجل دیگه.
  • Gaber IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    بهتره یک هافبک رونده و جلو که حتما برزیلی باشه انتخاب شود برزیلی ها کمتر به سیاست توجه میکنند و در دسته دو لیگ برزیل فراوانند .ضمنا مهاجم گل نزن بیشترین خودخواهی را داره ولی هافبک رو به جلو برزیلی بهترین گزینه هست که همه جا میتونی بکار بگیری
  • واعظ آشتیانی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    نکنه انتظار دارید با ۲۰۰هزار دلار ، مسی و نیمار را جذب کنه ؟
    • Gaber IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      با 200هزار میشه بازیکن خوب آورد و در قبالش درآمد داشت .بهترین بازیکنانی که از نظر تعصب و غیرت در زمین کم نمی‌گذارند بازیکنان آمریکای جنوبی هستند .باید باشگاه پرسپولیس یک نماینده بعنوان دلال در آمریکای جنوبی که هم اونجا زندگی کنه هم علاقمند به فوتبال داشته باشه بازی لیگ‌های آمریکای لاتین را مد نظر و بهترین بازیکنانی که در حال پیشرفت هستند برای ما معرفی کنه .احتیاجی به زیاد هزینه کردن هم نداره
  • Amir perspolisi IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    من فک نمیکنم این بازیکن گزینه ی پرسپولیس باشه، درویش خیلی زرنگ تر از این حرفاس اجازه بده گزینه ای که انتخاب کرده لو بره و بعدش انواع و اقسام کارشکنی ها در مسیر جذبش ایجاد بشه
    • حسن IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      با سلام و احترام. پیرو دوست همباشگاهیم با عرض کنم . این یک سیاست فوتبالیست (مانور روی بازیکن معمولی) ولی یه ماهجم شش دانگ.حق دارن اسم نیارن، چون سپاهان ولکن بازیکنان پرسپولیس نیست.مثال مغانلو
  • قرمز IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    اقا یحیی عزیز گرچی خودت بهترین مربی قاره اسیا هستی که شکی نیست بازهم دقت کنید بازیکن پیر مثل قاسمی وشیخ همیشه مصدوم جذب نکنید میدونم شما از ابتدا با جذب شیخ همیشه مصدوم مخالف بودی اما بخاطر یه تعداد هوادار نما که حرفهای مفت میزدن موافقت کردی اما اینجا بیشتر دقت کن زیر سوال نری عاشق پرسپولیس
  • سه نقطه IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    هرچی یحیی بگه اگر یحیی قبولش داشته من نوعی هوادار چرا باید دخالت کنم؟؟؟؟؟
  • ابکنار IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    باید جمع گلزن ها خالی نشه، پاکدل رفت باید جاش یکی دیگه بیاد
  • یعقوب لیث IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    بابا بخدا همین بازیکنهای فعلی به صدتا از این بنجلهای قاره پیما می ارزند. اگر لوکادیا مونده بود هیچوقت بازیکنهایی مثل عمری و اسدبیگی فرصت بازی پیدا نمیکردند. با همین ها میریم فینال آسیا.
  • ارتش سرخ IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    من پرسپولیسی هستم
  • کوهمره جروق IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    فکر میکنید اگه این بازیکن خوبی بود دیگر باشگاها ژاپن بیکار میشدن.این فقط از پرسپولیس پیشنهاد داره.
  • کوهمره جروق IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    فکر میکنید اگه این بازیکن خوبی بود دیگر باشگاها ژاپن بیکار میشدن.این فقط از پرسپولیس پیشنهاد داره.
  • کوهمره جروق IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    فکر میکنید اگه این بازیکن خوبی بود دیگر باشگاها ژاپن بیکار میشدن.این فقط از پرسپولیس پیشنهاد داره.
  • محمد IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد وانچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد
  • مهدی عزیزی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    50ملیارد ناقابل دادن بهش اینم مثل اوساگوناست
  • بولینگ دیروز سوگلی امروز IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    ولینگتون لوئیس دسوزا به من گفتن بیا تیم سوگلی حکومت بولینگ عبده، وظیفه ات هم زدن پنالتی معیشتی و پنالتی سایه تقدیمی از طرف پاپاها(پاپا حمید و پاپا خداداد افشاریان) میباشد و دو میلیون دلار ناقابل بیت المال هم بزن به جیب،،،درست مثل لوکادیا بنجل دو میلیون دلاری هلندی بیت المال،،،به قول پاپا حمید خرج که از جیب مردم بود پاپا حمید لنگی شدن آسان بود
  • صابر DE ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    شاید خیلی از هواداران خرده بگیرند اما حقیقت این است یحیی مربی بازیکن سازی نیست محمد عمری یک استثناست که امروز سر زبانها افتاده باور کنید مهدی عبدی یک گلزن حرفه ایست که متأسفانه بنا به هر دلیلی در پرسپولیس از دور خارج شده یحیی اگر در علم روانشناسی ورزشی کمی تبحر داشت امروز همین عبدی بهترین مهاجم لیگ بود علی ایحال من به درایت درویش مدیر تیم اطمینان دارم یقین دارم در حد توان مالی باشگاه بهترین گزینه را جذب می‌کند
  • قلام IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    نعمتی را تا پایان فصل نگه دارن بهتر پولی که میخان خرج کنن بدن به یک ادم بدبختی که یک عمر راحت زندگی کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی