نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
تصویری از تلخ‌ترین خاطره پرسپولیس از نبرد جام‌حذفی با سپاهان/ خداحافظی یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حساس‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور در شهر اصفهان و میان دو تیم سپاهان و پرسپولیس برگزار خواهد شد.

اگر به رقابت‌های گذشته پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی رجوع کنیم متوجه خواهیم شد که یحیی گل محمدی اصلا خاطره خوشی به عنوان سرمربی پرسپولیس از تقابل با زردپوشان اصفهان در این رقابت‌ها ندارد.

آخرین باری که پرسپولیس با سرمربیگری یحیی گل محمدی در جام حذفی برابر سپاهان اصفهان صف آرایی کرد به ۱۰ سال پیش برمی‌گردد.

دو تیم پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی ۹۲-۱۳۹۱ به فینال راه یافته بودند. دو تیم که در لیگ برتر موفق به کسب قهرمانی نشده بودند تلاش داشتند تا جام حذفی را به خانه ببرند. سپاهان در لیگ، رتبه سوم را کسب کرده بود و به مراتب نتیجه بهتری نسبت به پرسپولیس به دست آورده بود. سرخ‌های تهران که با قرار گرفتن در رتبه هفتم از صعود به لیگ قهرمانان آسیا باز مانده بوند تلاش داشتند تا با قهرمانی در جام حذفی بار دیگر به آسیا راه پیدا کنند. از سویی دیگر قرمز پوشان این بازی را فرصت مناسبی می‌یافتند تا اسطوره فوتبال ایران، مهدی مهدوی کیا، کفش‌هایش را بیاویزد. در این دیدار کریم انصاری‌فرد در ابتدا پرسپولیس را پیش انداخت اما جواهیر سوکای روی اشتباه نیلسون کوریا بازی را به تساوی کشاند. این دیدار به وقت‌های اضافه رفت و محمد نوری در دقیقه ۹۹ موفق شد بار دیگر پرسپولیس را پیش اندازد اما در روز بد نیلسون باز هم دروازه پرسپولیس باز شد و این بار محمد غلامی در دقیقه ۱۰۹ بازی را به تساوی کشاند. این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شد و سپاهانی‌ها با نتیجه ۴ بر ۲  در ضربات پنالتی  پیروز شدند و قهرمان جام حذفی، لقب گرفتند. پس از پایان بازی طلایی پوشان اصفهانی در حالی مشغول جشن قهرمانی بودند که مهدی مهدوی کیا با چشمانی اشک بار فوتبال را بدرود می‌گفت. علی کریمی ستاره پرسپولیس نیز در اقدامی احساسی از فوتبال خداحافظی کرد و خیلی هم زود پشیمان شد!

نکته قابل تأمل اما برکناری یحیی گل محمدی از سوی محمد رویانیان مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس بود.

گل محمدی که جانشین مانوئل ژوزه در پرسپولیس شده بود نتایج نسبتا قابل قبولی نیز در دوره اول سرمربیگری خود با این تیم بزرگ گرفت اما در نهایت به دلیل شکست در فینال جام حذفی برابر سپاهان اصفهان مجبور شد خداحافظی تلخی با سرخپوشان تهرانی داشته باشد و جای خود را به علی دایی بدهد.

حالا دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی می‌تواند فرصتی برای یحیی گل محمدی برای جبران آن شکست تلخ در ضربات پنالتی باشد و شاید هم ...

خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا بعد از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال جام‌حذفی ایران

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تیم های آماتور تهران IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    آخی 💛

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی