چرا بوفون پیراهن شماره ۸۸ را می‌پوشید؟/ باور عجیب جی‌جی درباره ۴ توپ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شماره‌های پیراهن بازیکنان در فوتبال داستان‌های عجیبی دارند، و برخی از فوتبالیست‌ها دوست دارند با شماره پیراهن خود پیامی را هم ارسال کنند.

جانلوئیجی بوفون از برترین دروازه‌بانان ایتالیا و جهان بوده است. بوفون در مواقعی دست از پوشیدن شماره ۱ معمول دروازه‌بانان می‌کشید و شماره‌های عجیبی بر تن می‌کرد. او زمانی که در پارما بود تصمیم گرفت پیراهن شماره ۸۸ را بپوشد.

موجی در ایتالیا شکل گرفت و او متهم به استفاده از نماد نئونازی شد. منتقدان که اغلب از جامعه یهودی ایتالیا بودند معتقد بودند که H هشتمین حرف از الفباست و ۸۸ نماد HH به معنی Heil Hitler است. بوفون اما تمام این اتهامات را رد کرد و وابستگی‌اش به هر حذب و گروه را انکار کرد و گفت: «به این دلیل شماره ۸۸ را انتخاب کردم چون نماد ۴ توپ روی هم و در ایتالیا به معنی قدرت و اراده و شجاعت است. من نیاز به شجاعت دارم تا بتوانم جایگاهم در فوتبال ایتالیا را پس بگیرم و به همین دلیل این شماره را برداشتم.»

این مطلب درباره عجیب‌ترین شماره‌هایی که ستاره‌ها و اسطوره‌های فوتبال انتخاب کرده‌اند را بخوانید: شماره پیراهن‌های خاص و عجیب بازیکنان فوتبال/ از بازیکنی که «صفر» می‌پوشید تا شماره ۶۹ مرموز/ هر عدد یک پشت‌پرده!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی