ازخودگذشتگی سلطان پاس گل ایران/ درس هافبک پرتغالی به فوتبالیست‌های ایرانی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکن خارجی لیگ برتر ایران که سلطان پاس گل این فصل است.

بدون شک مهندس فصل بیست و دوم لیگ برتر یک بازیکن پرتغالی است که با پیراهن تراکتور فوق العاده کار کرده است.

ریکاردو آلوز در این فصل عملکرد درخشانی داشته و سهم بزرگی در موفقیت تراکتور دارد. او با ثبت رکورد ۱۰ پاس گل در ۱۴ بازی برای تیمش چهره ای بسیار مهمی است.

آلوز که یک چپ پای تخصصی است ارسال‌های بسیار دقیقی دارد که به قول معروف روی بند کفش مهاجم است تا همه به یاد پاس‌های دقیق محسن آشوری دهه ۶۰ در پرسپولیس بیفتند.

به همین دلیل مسئولان باشگاه تراکتور اصرار داشتند تا قرارداد وی را تمدید کنند چرا که در قرارداد قبلی این هافبک پرتغالی می‌توانست در صورت جدایی قربان بردیف سرمربی قبلی، تراکتور را ترک کند.

اما در حالیکه باشگاه استقلال نیز به دنبال جذب وی بود، ریکاردو آلوز قرارداد خود را تا سال ۱۴۰۴ با تیم تراکتور تمدید کرد و دیگر بند جدایی در قرارداد او وجود ندارد.

جالب است بدانید آلوز برخلاف فوتبالیست‌های ایرانی تمایلی به گلزنی ندارد و بیشتر دوست دارد پاس بدهد. مثلا روی گل سوم تراکتور مقابل ذوب آهن، این هافبک پرتغالی در حالیکه با سنگربان حریف تک به تک شده بود و خودش می توانست گلزنی کند اما به رضا اسدی هم تیمی اش پاس داد تا موقعیت برای اسدی صد درصد شود و او دروازه خالی ذوب آهن را باز کند. در واقع از خود گذشتگی او درس خوبی برای فوتبالیست‌های ایرانی است که حتی در موقعیت زاویه بسته اقدام به شوتزنی نکنند و پاس دهند. 

ریکاردو آلوز ۲۹ ساله یک بازیکن پرتغالی است که سابقه بازی در تیم‌های ملی ۱۵ تا ۲۰ سال پرتغال را دارد و با روندی که برای ثبت پاس گل در لیگ برتر در پیش گرفته است می تواند به رکورد جالبی به عنوان پاسور لیگ دست یابد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • یوسف IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    درودبرشرف آلوزباغیرت که خودشونفروخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی