هکتور کوپر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فدراسیون فوتبال ایران پس از اتمام بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هنوز هیچ تصمیمی برای آینده نیمکت تیم ملی کشورمان نگرفته است.

فدراسیون فوتبال ایران پس از اتمام بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هنوز هیچ تصمیمی برای آینده نیمکت تیم ملی کشورمان نگرفته است.

در خبرها طبق ادعای رسانه‌های مصری آمده بود؛ هکتور کوپر آرژانتینی، سرمربی سرشناس سابق تیم اینتر میلان و تیم‌های ملی مصر، ازبکستان و کنگو برای حضور در قاره آسیا و یا آفریقا برای کار در تیم‌های ملی پیشنهاداتی داشته و به آن فکر می‌کند. کوپر ترجیح می‌دهد در یکی از تیم‌های ملی ایران و یا غنا کار کند. چرا که او پیشنهاد کار در تیم الزمالک مصر را داشته اما می‌خواهد در رده ملی فعالیت داشته باشد.

در همین راستا یک منبع مطلع و نزدیک به فدراسیون فوتبال به ما خبر داد که «مرد همیشه نایب قهرمان» گزینه هدایت تیم ملی ایران نیست.

هکتور کوپر بازیکن سابق و مربی کنونی فوتبال اهل آرژانتین است. او در دوران بازیگری در پست مدافع میانی بازی کرده‌است. کوپر دوران بازیگری خود را در تیم‌های باشگاهی آرژانتینی سپری کرد. این مربی همچنین در سال ۱۹۸۴ میلادی به عنوان بازیکن سه بار برای تیم ملی فوتبال آرژانتین به میدان رفته‌است. او در تیم‌های اتلتیکو هوراکان، لانوس، رئال مایورکا، والنسیا، اینتر، رئال بتیس، پارما، تیم ملی گرجستان، آریس سالونیک، ریسینگ سانتاندر، اردواسپور، الوصل امارات، تیم ملی مصر و تیم ملی ازبکستان مربی‌گری کرده‌است.

کوپر به عنوان سرمربی، تیم والنسیا را در ۲ دورهٔ متوالی (فصل ۲۰۰۰–۱۹۹۹ و فصل ۲۰۰۱–۲۰۰۰) به فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا رساند، اما در هر دو فینال به نایب قهرمانی رسید. کوپر با تیم ملی مصر به جام جهانی ۲۰۱۸ راه پیدا کرد تا مصر پس از ۲۷ سال در جام جهانی حضور داشته باشد. او که سابقه هدایت اینتر را نیز دارد، پس از برکناری از هدایت ازبکستان، مربی کنگو شد اما ۰۹ ژوئن ۲۰۲۲ با دریافت نامه ای از وزیر ورزش کنگو اخراج شد. رسانه‌ها ادعا می کنند که برکناری او با حکم مستقیم رئیس جمهور این کشور بوده است. در نامه برکناری قید شده که او نتوانست اهداف تعیین شده در قرارداد را برآورده کند. کنگو در پلی آف صعود به جام جهانی برابر مراکش شکست خورد و دوران کوپر پس از دو شکست متوالی اخیر برابر گابن و سودان در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا به اتمام رسید.

کوپر در آرژانتین با هوراکان، در اسپانیا با رئال مایورکا و والنسیا، در ایتالیا با اینترمیلان و در یونان با سالونیکا نایب قهرمان شده و همین دوم شدن با تیم‌های مختلف باعث شده لقب «مرد همیشه نایب قهرمان» لقب بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • فقط ساکت الهامی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    منتقدین کیروش میگن چون کیروش سنش بالا رفته و پیر شده محتاطتر هم شده و شیوه فوتبالش هم بدتر و تدافعی تر بعد امثال این بنده خدا رو کاندید میکنید ؟ یعنی ویلموتس چه تعریفی کرده از دست و دلبازی فدراسیون ما پیش این مربیان خارجی که همه پیرمردها و از کار افتاده ها رفتن توی صف تیم ملی ما !!!
  • امیر IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    لابد به جایش یک مرد ایرانی همیشه قهرمان! را می آورند. هرچند کوپر هم آش گلوسوزی نیست. پائولو بنتو از او بهتره.
  • قادر IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    همین خمز تراکتور را ببرید تیم ملی، فوق العاده است
  • Amir IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    خب خداا رو شکر..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی