نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
محبی در انتظار تصمیم مهم سرمربی اسپانیایی/ بازگشت زودهنگام به فوتبال اروپا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی ایرانی حاضر در لیگ چین در انتظار تصمیم سرمربی اسپانیایی این تیم است.

سوپرلیگ چین چند هفته‌ قبل به پایان رسید و ووهان تری‌تونز توانست با هدایت پدرو موریلای اسپانیایی عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. در فصل ۲۰۲۲ سوپرلیگ چین اما فوتبال ایران هم یک نماینده داشت. البته نه در زمین و به عنوان فوتبالیست بلکه روی نیمکت و در قامت یک مربی. جهانیار محبی، مربی جوان ایرانی عضوی از کادرفنی هنان بود و همراه این تیم به رده ششم جدول رسید.  سرمربیگری هنان بر عهده خاویر پریرای اسپانیایی است که سابقه هدایت آلاوز را در لالیگا داشت و البته روی نیمکت واتفورد در لیگ برتر انگلیس هم نشسته است. او فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لالیگا هدایت لوانته را بر عهده داشت و البته در آن مقطع هم از جهانیار محبی در این تیم اسپانیایی استفاده کرد. در بازگشت به لیگ چین، پریرا و محبی توانستند هنان را در فصل ۲۰۲۱ در لیگ حفظ کنند و برای سال جدید هم روی نیمکت این تیم بنشینند.

هنان با زوج اسپانیایی-ایرانی خود بالاتر از حد انتظار ظاهر شد و توانست عنوان ششمی را با کسب ۵۹ امتیاز به خود اختصاص بدهد. هنان در نیم‌فصل اول جزو سه تیم اول جدول بود و اگر مصدومیت بازیکنان کلیدی پیش نمی‌آمد حتی می‌توانست سهمیه حضور در آسیا را کسب کند. با این حال حضور در رده ششم هم یک موفقیت برای هنان محسوب می‌شود و به همین دلیل مسئولان باشگاه چینی قصد دارند دوباره از پریرا و محبی روی نیمکت خود استفاده کنند.

جهانیار محبی که با سن و سال پایین سابقه مربیگری در سوپرلیگ چین و همچنین لالیگای اسپانیا را در کارنامه دارد، درباره فصلی که با هنان سپری کرد می‌گوید: «فصل را درخشان آغاز کردیم و تا مدت‌ها جزو دو تیم بالای جدول بودیم. شاید اگر آسیب‌دیدگی چند بازیکن مهم تیم در کنار بدشانسی سراغ‌مان نمی‌آمد، سهمیه آسیا را کسب می‌کردیم. با این حال مسئولان هنان از عملکرد ما رضایت دارند و پیشنهاد تمدید قرارداد هم داده‌اند. باید ببینیم خاویر پریرا که از چند تیم اروپایی هم پیشنهاد دارد، در نهایت کدام تیم را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کند. من هم منتظر تصمیم نهایی پریرا هستم تا فصل جدید را آغاز کنم.»
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی