۲۵
حمله تند قهرمان پیشین کشتی به علیرضا دبیر؛ مدیر بددهن نمی‌تواند الگو باشد/ رییس فدراسیون می‌خواست با سیلی داور را بزند
منبع: طرفداری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دارنده مدال برنز کشتی قهرمانی سال ۲۰۱۸ جهان گفت: با شیوه جدید مدیریت کشتی، کاری با فدراسیون کشتی ندارم زیرا باور دارم شیوه مدیریت کنونی در شأن این ورزش نیست.

پرویز هادی دارنده مدال برنز قهرمانی سال ۲۰۱۸ جهان در بوداپست مجارستان گلایه های زیادی از مدیریت کنونی فدراسیون دارد. او که عنوان پهلوانی کشور را در کارنامه داشته انتقادات زیادی متوچه شیوه برخورد علیرضا دبیر و نحوه اداره کشتی کرد.

پرویز هادی در خصوص دوری چند ساله و قهر با کشتی اظهار داشت: با شیوه جدید مدیریت کشتی، کاری با فدراسیون کشتی ندارم زیرا باور دارم شیوه مدیریت کنونی در شأن این ورزش نیست و حتی شاهد بداخلاقی‌هایی هستیم که از راس کار نشات می‌گیرد. وقتی که رییس فدراسیون به پیشکسوت و داور توهین می‌کند چه انتظاری از جوانان می‌توانیم داشته باشیم؟ کشتی ورزش پهلوانی است و ورزشکار باید مرام و مسلک خاص داشته باشد اما این روزها شاهد هستیم یک سری بی‌اخلاقی‌ها رواج پیدا کرده است. مسئولان کشتی باید اخلاق‌مدار باشند. در گذشته اینگونه نبود. وقتی که مدیریت فدراسیون به پیشکسوت و داور توهین می‌کند چه انتظاری از کشتی‌گیر جوان داریم؟

وی با انتقاد از علیرضا دبیر تصریح کرد: دبیر باید به گونه‌ای مدیریت کند تا برای جوانان و کشتی گیران رده‌های سنی الگو باشد اما اینگونه نیست. قهرمانان ما باید مرام پهلوانی و قهرمانی را از رده‌های سنی پایه بیاموزند. وقتی که مدیر بد اخلاق و بددهن باشد نمی‌شود انتظار داشت که کشتی‌گیران جوان از وی الگو بگیرند. اکثر مردم مسابقات کشتی را در سطح ملی‌، آسیایی و جهانی دنبال خواهند کرد بنابراین انتظار می‌رود که رییس فدراسیون شخصیتی اخلاق‌مدار باشد. او باید منش پهلوانی را در بین ورزشکاران این رشته ترویج دهد اما اینگونه نیست. دبیر تنها به فکر منافع خود است.

قهرمان سه دوره کشتی آسیا در واکنش به اینکه بسیاری باور دارند دبیر کارهای زیادی در بخشی فنی و تربیت نخبگان انجام داده، گفت: اگر نسلی افتخار کسب می‌کند باید به عقبه آن نگاه کرد. ما در گذشته مسابقات خوبی در سطح کشوری داشتیم و استعدادیابی خوب بود. افراد زیادی برای معرفی نسل کنونی زحمت کشیدند و دبیر به تنهایی این نسل را تربیت نکرد. نتیجه کارهای علیرضا دبیر در حدود ۶ سال دیگر برای کشتی ایران مشخص خواهد شد. در آن زمان می‌توان درباره مقبولیت کارنامه رئیس فدراسیون در بخش فنی سخن گفت.

هادی با اشاره به کارهای عمرانی و زیر ساختی دبیر خاطرنشان کرد: باید در زمان انتقاد، انصاف را هم رعایت کنیم. منکر کارهای عمرانی و زیرساختی علیرضا دبیر نیستم. او برای بازسازی خانه‌های کشتی زحمت زیادی کشید اما تمام حرف من این است که رییس کنونی فدراسیون باید اخلاق‌مداری را در دستور کار قرار دهد تا رفتار او به کشتی‌گیران رده‌های سنی پایه نیز سرایت کند.

وی با تاکید بر نابودی بخش فنی کشتی استان تهران گفت: می خواهم استان تهران را مثال بزنم. در بخش فنی کشتی استان تهران نابود شده است. با حاشیه‌سازی نمی‌شود مسائل را به فراموشی سپرد. کشتی رشته مدال‌آوری است و در آینده نیز اینگونه خواهد بود کسی که بخواهد این رشته را به حاشیه ببرد مورد قبول مردم نیست.

دارنده مدال برنز قهرمانی سال ۲۰۱۸ جهان درباره بازگشت به کشتی تاکید کرد: نه، من به کشتی حرفه‌ای ورود نمی‌کنم اما به عنوان کسی که سالیان زیادی در این رشته بوده بحث اخلاق‌مداری را مطرح کردم. باید رفتار و گفتار مدیران کشتی در شأن این رشته باشد. شیوه برخورد علیرضا دبیر در شأن کشتی نیست این موضوع نمی‌تواند به سود کشتی ایران باشد. داور یک ویدیویی را به رییس فدراسیون نشان می‌دهد اما واکنش دبیر توهین است و می‌خواست با سیلی او را بزند. این رفتارها تاسف‌آور و در شان کشتی ایران نیست. کشتی رشته محبوب مردم ایران است و ربطی به مدال‌آوری ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • زیگزاگ IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    الان دور دور الوات و بد دهن هاست.
    • فریاد IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      دقیقاً... دمت گرم
    • ناشناس IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      واقعا
  • شیعه IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    جای اسطوره‌ای کشتی جهان امثال آقا رسول خادم کاملا مشهود است
  • اسرافیل IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    سلام خدمت خانواده کشتی اسرافیل قربان نژاد هستم عضو سابق تیم ملی جوانان ایران .پرویز هادی برا کشتی واقعا زحمت کشید به حقشم نرسید .چون حمایت نشد .من هم از طرف فدراسیون حمایت نشدم .وظیفه فدراسیون اینکه به قهرمانش بها بده محیط هرچقدر دوستانه باشه وکسانی که واقعا کاربلد هستن باید بیان راس کار .تانتیجه ببینه کشتی.حمایت مالی از کشتی گیر خیلی مهمه برخورد خوب مربی خوب چه بدنسازش،چه دکتر تیم .همه باید بهترینها باشن ازهرنظری اینها اگر باهم ترکیب بشه تیم نتیجه میگیره .اقای دبیرم میسناسم بالاخره قهرمان المپیک هستن وقابل احترام .انشالله بهترینها وبا تجربها بیان هدایت کشتی رو به دست بگیرن .
  • بانی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    مشهد یبار دیدمش هادی راست میگه آدم بداخلاق و داغونیه
  • سید حسین IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    آقا پرویز شما خودت اخلاق زیر پا گذاشتی ، نشنیدی میگن اگر خواستی عیب کسی بهش بگی یواشکی و در پنهانی بهش بگو!!!
  • ح ب IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    دبی رو باید بندازند بیرون
  • خان IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    زنده باد پهلوان هادی پرویز.....کاملا درسته از رییس فدراسیونی که تو اتحادیه جهانی با شلوار شیش جیب بچرخه بیشتر از این توقع نمیره...
  • علی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    سلام باز یک نفر آدمی که سرکارش قرار گرفته اینقدر براش حاشیه درست می‌کنند که کسانیکه از ورزش بویی نبرده اند سرکار گمارده بشه هر کسی کامل نیست شاید پهلوان علیرضا دبیر هم ی اشکالی داشته باشه اما با هوچی‌گری و خراب کردن همدیگر ما به جایی نمیرسیم من دبیر را از نزدیک میشناسم چون بچه محلم بوده و با هم ورزش میکردیم ادب و احترام به بزرگتر جزء خصوصیات اخلاقی ایشان است و دارای ارزش‌های فراوان کسی که دارد سرجای خودش تلاش می‌کند بدور از هر تعصبی باید حمایت کرد نه تخریب
  • بی نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    آقای علیرضا دبیر در شاّن ریس فدراسیون کشتی نیستند،ایشان فردی خودخواه وفرصت طلب وبد دهن است...
  • حیدری IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    ما مدیران و نوابغی داریم که دبیر حتی نمیتونه شاگردیشون رو بکنه . از ماست که بر ماست . افرادی چون پ فسور بهمن میرزایی که هم از نظر علمی در دنیا مشهور هستند و هم از قهرمانان کشتی بودن . یا علیرضا حیدری عزیز . برادران خادم و ..... . متاسفانه اونهایی که به ایشون رای دادن یادشون رفت رفتار زشت ایشون در شورای شهر تهران و حمله به یکی از خودش بدتر به نام عباس جدیدی . این دو هر دو از نظر اخلاقی ضعیف هستند یکی بد دهن و دیگری دوپینگی و سلفی بگیر با آدم‌های مشهور در حال مرگ .
  • عبدالله US ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    با احترام به پیشکسوتان کشتی ، آقای رسول خادم شخصیت رئیس فدراسیون را دارا میباشد
  • مهدی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    دبیر دنبال پوله جای آقا رسول خالیه چه حرکت مردمی از دبیر تا حالا دیدید
  • محمد IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    به نظر من آقای رسول خادم باید رئیس فدراسیون بود
  • احمدی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    جناب هادی واقعا من دوره ورزشی شون دنبال میکردم بسیار باادب متین پهلوان بوده و هست انشاالله دبیر هم نمیدانم چرا اینطوری شده نسبت به سن سال و مسئولیت که داره نیست الان چرا.؟
  • علی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    یه نفرم که تموم‌هم غمش. کشتی . را دارین میکوبین .شاید معاون سازمان مخالف ستوری بهتون داده همونی که تکواندو را نابود کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی