امیررضا خادم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیر خادم در صفحه شخصی خود نوشت اصلی‌ترین منبع درآمدی باشگاه‌ها در اروپا، حق پخش بازی هاست، اما در ایران، کل عواید آن به صداوسیمای دولتی می‌رسد.

چند روز پیش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشوز در مصاحبه ای عجیب با خبرنگاران، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را با میلان مقایسه کرده بود.

امیررضا خادم قهرمان کشتی جهان و از مردان متخصص ورزش ایران، اما در صفحه شخصی خود به این ادعا پاسخ داده است.

خادم نوشت: چگونه حرف از فروش پیراهنی میزنی، که در تمام دنیا بخاطر وجودِ قانونِ «کپی رایت» باشگاه‌ها میتوانند روی درآمدش حساب کنند، اما در ایران، در هر زیرزمینی بدون محدودیت، «کپی برابرِ اصلِ» پیراهن باشگاه و بازیکن را میزنند و هیچ کس هم نمی تواند اعتراضی کند! آیا اطلاع داری اصلی‌ترین منبع درآمدیِ باشگاه‌ها در اروپا، حق پخش بازی‌هاست؛ اما در ایران، کل عوایدِ پخش بازی‌های این تیم‌ها، به صداوسیمای دولتی می‌رسد و این دو باشگاه هیچ درآمدی از آن ندارند؟!

حمله امیر خادم به یک مدیر غیرورزشی/ چگونه حرف از فروش پیراهن در فوتبال ایران میزنی؟/ تقصیر من است که بیخود حرص می خورم!

شما به عنوان یک مدیر ارشد اقتصادی، برای تعیین قیمت برند، باید این موارد و خیلی موارد دیگر، از قبیلِ درآمدِ باشگاه‌ها از محلِ فروش بلیت، فضای مجازی و پیامک، دارایی‌های منقول و غیرمنقول، ترانسفر بازیکن، تبلیغات دور زمین، فروش جلو و عقب پیراهن و... را درنظر می‌گرفتی و البته مشخص می‌کردی که میزانِ شفافیتِ حساب‌ها و مقدارِ بدهی‌های مالیاتی و داخلی و خارجی و... آن‌ها در چه وضعیتی است! اما در مصاحبه مطبوعاتی‌ات کاملا مشخص است که نسبت به هیچ‌کدام از این‌ها اشرافی نداشته و دقیقا مانندِ مردم کوچه و بازار که اطلاعات‌شان را در دورهمی‌ها و شایعات و... کسب می‌کنند، مدیرانِ ورزشی را به بی‌عرضگی و سوء‌مدیریت متهم می‌کنی و با همین ادبیات باعث می‌شوی عاشقانِ این دو باشگاهِ محبوب وسوسه شده بیایند سهام آن‌ها را خریداری کنند!

البته من هم بی‌خود حرص می‌خورم؛ چون واقعیت آن است که دیگر این نوع ژست‌ها و رفتارها در کشور ما عادی شده و هر کس می‌تواند بدون زحمت و با رابطه جایگاهی را اشغال کرده و پس از چند روز با سرهم‌کردنِ یک سری اطلاعاتِ دست و پا شکسته، یک مجمعِ آب‌دوغ و خیار درست کرده و به خوردِ مردم دهد!

فقط بدشانسی شما آن‌جا بود که ورزش زیادی دیده می‌شود و مردم کلیاتی از آن را آگاهند، و نمی‌شود هر چیزی را به آن‌ها غالب کرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    حالا يه چي گفته اين بنده خدا و مردم هم كه راضي هستن
    • حرف حق IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      همین آقا با اطلاعات غلطش باعث شد تا سردار آجرلو موفق از استقلال قهرمان اخراج شود مرد حسابی صدا وسیما که حق پخش را در جیب خود می ریزد تبلیعات دور زمین هم به جیب سازمان لیگ وامثالهم ریخته میشه سهام باشگاه هم که نزد توست وسودش را می خوری پس‌ با شگاهها از کجا در آمد زایی کنند پس حق با امیرضا خادم است چون ایشان در ورزش استخوان خرد کرده ولی این آقا که خودش را همه کاره استقلال وپرسپولیس می داندهیچی هالیش نیست
  • MD TR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    حرف جناب خادم درست است اما اول خودش بگه با هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی ( هگتا) چرا همکاری می کرد؟ مگه ایشون تحصیلات در زمینه گردشگری داره؟؟ استاد علیرضا دبیر وقتی از گروه مدیریت بازرگانی عدم نیازش اعلام شد، به توسط برخی بچه های بالا به گروه مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطبائی چپانده شد. همون برای گردشگری کافی نبود که جناب خادم هم رفت با گروه هگتا که عملکردش طی شش سال اخیر مشخص بوده! در کشور ما امروزه مثلا مسئولان همدیگر رو نقد می کنند برای خصومت های شخصی و بازهم در آخر ملت ایران می مانند و انبوهی از معضلات. تاسف آور است.
    • مرتضی مقدم IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      این جایی که میگی ما که نمدونیم کجای و چکار کرده ولی آقا خادم حداقل هم زحمت کشیده هم سواد کافی داره و بیسواد نیست ،هرچند خودت هم نوشتی همکاری چون میدونی نمیتونستی بگی مدیریت که تازه یه باسواد اگه جای غیرتخصصی هم مدیر بشه حداقلش اینه خودش میدونه تهصص نداره از ادمای متخصص استفاده میکنه چون میفهمه عملکرد مثبت یعنی چی نه اینکه بره نمازخونه اداره کی نمازشو با صوت میخونه دستشو بگیره بیاره بزاره معاونش که کمتر از خودش بفهمه بهش ایراد نگیره و باهم بسوی خدا جماعت بخونن و حالشو ببرن ،میفهمی؟ یا بنفعته نفهمی؟
  • مرتضی مقدم IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    شما الکی حرص میخوری،مردمم هم خوب می‌فهمن هم حرص میخورن این بیسوادی که این روزا اون بالا زیاد شده هیچوقت عادی نمیشه حداقل برا مردمی که نفعشون توش نیست ،تو عادی بودن ، بودن مدیران جهادی و بیسواد که راحتتر میشه ازشون امضا گرفت
  • ابی قرمز IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    خود آقای خادم که چنددوره نماینده بوده چیزی حدود 20سال مدیر بوده چه گلی به سر فوتبال زد آقای خادم چرا شما نتوانستید حق پخش بگیری الان داری این حرف ها را میزنی
  • محمود نعمتی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    اینا پرسپولیس و استقلال رو ول نمیکنن با هر وسیله ممکن
  • کسری IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    حالا حرص نخور پیر میشی
  • محمد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    اوالا اقای خادم شما رو به فوتبال ؟؟؟ ثانیا تیم از پول دولت داره اداره میشه ثالثا چرا وقتی بیکار نبودی این طوری صحبت نمیکردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی