نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
رومن آبراموویچ
منبع: The Guardian
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اسناد افشا شده نشان می‌دهد که رومن آبراموویچ مشتری اصلی بانک بارکلیز در موناکو و یوبی‌اس در زوریخ بوده و ثروت هنگفتش در این بانک‌ها نگهداری می‌شود.

بانک‌های بارکلیز موناکو و یوبی‌اس زوریخ با پرسش‌هایی در مورد روابط خود با رومن آبراموویچ مواجه هستند.

اسناد فاش‌شده نشان می‌دهند که قبل از حمله روسیه به اوکراین، این دو بانک حداقل ۹۴۰ میلیون دلار (۷۶۰ میلیون پوند) دارایی را به نمایندگی از حسابداری‌ها و شرکت‌های آبراموویچ در اختیار داشتند. با این حال، اندکی قبل از شروع تهاجم روسیه، ۱۰ شرکت مالی فراساحلی به سرعت برای انتقال مالکیت بخش قابل توجهی از ثروت هنگفت آبراموویچ به فرزندانش، بازآرایی شدند.

اسناد حاکی از آن است که در هفته آخر فوریه ۲۰۲۲، با تکمیل سازماندهی مجدد، به بارکلیز و یوبی‌اس اطلاع داده شد که فرزندان آبراموویچ صاحبان نهایی دارایی‌های مالی تحت مدیریت بانک‌ها شده‌اند. در ۱۰ مارس دولت بریتانیا تحریم‌هایی را علیه آبراموویچ به اتهام حفظ روابط نزدیک با ولادیمیر پوتین اعمال کرد. اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را در ۱۵ مارس اعمال کرد. آبراموویچ این اتهامات را رد کرده و علیه اقدامات اتحادیه اروپا درخواست تجدید نظر کرده است.

این پرونده‌ها از ارائه‌دهنده خدمات فراساحلی MeritServus مستقر در قبرس نشأت می‌گیرند که بیش از ۲۰ سال منافع مالی آبراموویچ را مدیریت کرده است. این اسناد سوالاتی را مطرح می‌کند، در مورد اینکه بارکلیز و یوبی‌اس چگونه به این تغییرات واکنش نشان دادند و اینکه آیا از زمان اعمال تحریم‌ها علیه آبراموویچ، به فرزندانش اجازه داده‌اند از دارایی‌هایی که تا ماه قبل در اختیار پدر بوده بهره ببرند یا خیر.

یک منبع با آگاهی مستقیم از مدیریت حساب‌های نگهداری شده توسط حسابداری‌های آبراموویچ در بارکلیز گفت که بانک تغییرات را تایید کرده است. جزئیات دقیق اقدامات بعدی توسط بارکلیز نامشخص است. در سوئیس بانک یوبی‌اس برای جلوگیری از انتقال سود حساب‌ها در بانک به فرزندان آبراموویچ اقداماتی انجام داده، اما جزئیات خاصی از اقداماتش مشخص نیست.

هم بارکلیز و هم یوبی‌اس به سوالاتی درباره اینکه آیا به فرزندان آبراموویچ اجازه داده‌اند از سرمایه‌های موجود در حسابها بهره‌مند شوند یا خیر، پاسخی ندادند.

سخنگوی بارکلیز گفت که اهمیت مقررات تحریمی را درک می‌کند و تعهدات خود را بسیار جدی می‌گیرد. یکی از نمایندگان یوبی‌اس گفت که همه چیز با تمام الزامات تحریمی مربوطه مطابقت دارد. نه آبراموویچ و نه فرزندانش به درخواست‌های مکرر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

بر اساس این پرونده‌ها، آبراموویچ مشتری واحد دفتر جهانی خانواده یوبی‌اس در زوریخ بود که به ثروتمندترین مشتریان بانک مشاوره می‌دهد. برای بارکلیز، این رابطه توسط شعبه بانک خصوصی انحصاری آن در موناکو اداره می‌شد.

بر اساس قوانین تحریم‌های بریتانیا و اتحادیه اروپا، بانک ملزم به مسدود کردن دارایی‌هاست، در صورتی که ۵۰ درصد یا بیشترش متعلق به یک فرد تحریم‌شده باشد. همچنین زمانی که شخص مورد تحریم کمتر از ۵۰ درصد دارایی را در اختیار داشته باشد اما کنترل مستقیم یا غیرمستقیم بر آن داشته باشد، بازهم توقیف‌ها قابل اعمال است.

این مطلب را هم بخوانید: آشنایی با ۷ فرزند رومن آبراموویچ/ فرزندان مولتی‌میلیاردر فوتبالی چه می‌کنند؟

رومن آبراموویچ

پس از حمله به اوکراین، سوئیس سنت بی‌طرفی سیاسی خود را زیر پا گذاشت و بسته‌های تحریمی اتحادیه اروپا را تا حد زیادی برای مجازات روسیه تصویب کرد. موناکو همچنین اعلام کرد که اقدامات اتحادیه اروپا را اجرا خواهد کرد. کارشناسان تحریم می‌گویند سازماندهی مجدد حساب‌های آبراموویچ می‌تواند تلاش‌ برای مسدود کردن دارایی‌هایی را که تا زمان اعمال تغییرات به نفع آبراموویچ بود، پیچیده کند. اما آنها گفتند در این شرایط بانک‌ها باید در مورد اینکه فرزندان از این حساب‌ها بهره‌مند شوند یا خیر، هوشمندانه و بااحتیاط تصمیم بگیرند، هرچند که خود فرزندان مشمول تحریم مالی نباشند.

در جولای ۲۰۲۲، سازمان نظارت بر تحریم‌های بریتانیا و آژانس جرایم ملی یک «هشدار قرمز» صادر کردند که فهرستی از تکنیک‌های رایج مورد استفاده برای فرار از تحریم‌های مالی، که شامل انتقال دارایی‌ها به بستگان و کاهش مالکیت دارایی‌ها به زیر آستانه ۵۰ درصد بود، را توضیح می‌دهد.

سه روز قبل از حمله ارتش روسیه به اوکراین، در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲، اعضای مستقر در قبرس که دارایی‌های آبراموویچ را اداره می‌کردند، به واحد «روسیه و اروپای نوظهور» بارکلیز در دفتر این بانک مشرف به مونت‌کارلو نامه نوشتند. آنها گفتند که فرزندان آبراموویچ حق دریافت ۵۱٪ از وجوه این دارایی‌ها را دارند، و فاش کردند که فرزندان آبراموویچ جایگزین او به عنوان ذینفع شده‌اند. در روز تهاجم، ۲۴ فوریه، آنها شروع به ارسال بسته مشابهی از مدارک به یوبی‌اس در زوریخ کردند.

وکلایی که به موسسات مالی بزرگ مشاوره می‌دهند می‌گویند که در این شرایط بانک باید تعیین کند که آیا در واقعیت، آبراموویچ همچنان کنترل مستقیم یا غیرمستقیم بر دارایی‌ها دارد یا خیر.

سخنگوی بارکلیز اصرار داشت که این بانک «سیستم‌ها، کنترل‌ها و فرآیندهای قوی» برای جلوگیری از دور زدن قوانین تحریم‌ها دارد. وی افزود: «سازمان ما همواره از تمامی مقررات مبارزه با پولشویی و تحریم‌ها به طور کامل تبعیت کرده و خواهد کرد.»

این مطلب را هم از دست ندهید: لوکس‌ترین سوپرقایق‌های تفریحی در دنیای فوتبال متعلق به چه کسانی هستند؟/ تصاویر این قایق‌های شگفت‌انگیز و خاص را ببینید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی