گل‌های علی دایی در تیم ملی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

علی دایی در ۱۴۹ بازی ۱۰۹ گل برای تیم ملی به ثمر رسانده و رکورددار گلزنی در رده ملی برای ایران و در جایگاه دوم برترین گلزنان ملی جهان پس از کریستیانو رونالدو است.

روز ۱۲ دی ۱۴۰۱، امیرحسین حاجی نصیری در برنامه «جهان‌آرا» شبکه افق، در بخشی از صحبت‌هایش به انتقاد از علی دایی، بازیکن سابق تیم ملی کشورمان پرداخت و با مخالفت نسبت به این‌که از دایی به‌عنوان یک قهرمان یاد می‌شود، گفت: خدا به او قد بلندی داده بود و هر کسی سانتری می‌کشید، می‌خورد به سر ایشان و می‌رفت توی گل. حالا اینها می‌گویند ما قهرمانیم. نه. اینا قهرمان‌های ما نیستند. (این‌جا ببینید.)

او بعدتر و نیز در یک سخنرانی بار دیگر به انتقاد از عملکرد علی دایی و خانواده‌اش پرداخت و رفتارهای او در هفته‌های اخیر را مصداق اقدام‌های مجرمانه دانست. (این‌جا ببینید)

فکت‌نامه در ادامه نوشت: تعیین قهرمان بودن یا نبودن علی دایی یا دیگر افراد، موضوع فکت‌چکینگ نیست اما این صحبت‌ها بهانه‌ای شد تا به سراغ گل‌های ملی علی دایی برویم و ببینیم واقعا او در طول دوران بازی‌های ملی خود، چند گل را با پای راست، چند گل را با پای چپ و چند گل را با ضربه سر به ثمر رسانده است؛ بازیکنی که بعد از کریستیانو رونالدو، دومین گلزن تاریخ بازی‌های ملی است.

گل‌های دایی کجا ثبت شده‌اند؟

یکی از کامل‌ترین فهرست‌های مربوط به جزئیات گل‌های علی دایی، در سایت بنیاد آماری «سند، ورزش، فوتبال» یا rsssf ثبت شده است. صفحه ویکی‌پدیای فارسی نیز بر اساس همین آمار، جدول‌هایی را درباره تاریخ گلزنی، حریفان و تاریخچه مسابقات منتشر کرده است. اما در این جدول‌ها مشخص نیست که علی دایی گل‌های خود را با پا یا با سر زده.

یک منبع دیگر، برنامه ۹۰ در سال ۱۳۸۳ است. در این برنامه علی دایی در استودیوی ۹۰ حضور دارد و درباره گل‌هایی که زده با عادل فردوسی‌پور صحبت می‌کند. نود در این قسمت تلاش می‌کند همه گل‌های علی دایی را نشان دهد. تقریبا همه گل‌های ملی دایی در این برنامه نشان داده می‌شود هر چند تعدادی از آن‌ها در این مجموعه نیستند. به نظر می‌رسد دسترسی برنامه ۹۰ محدود به آرشیوهای صداوسیما بوده و به همین جهت گل‌هایی که در بازی‌هایی زده شده که از تلویزیون ایران پخش نشده (مانند بازی با کره شمالی یا کویت در این کشورها) در این آرشیو نیست. ضمن این‌که دایی در زمان حضور در این برنامه، همچنان عضو تیم ملی بوده و پس از آن نیز چند گل ملی می‌زند که طبیعتا در آن ویدیو وجود ندارد.

نگاهی به آمارهای گل‌زنی ملی دایی

علی دایی، نخستین گل ملی خود را در تاریخ ۴ تیر سال ۱۳۷۲ در مقابل تایوان و با پای چپ به ثمر رساند و آخرین گل ملی او هم مربوط به دهم اسفند سال ۱۳۸۴ است؛ بازی مقابل کاستاریکا، که دایی آخرین گل ملی خود را با پای راست زد.

علی دایی در مجموعِ ۱۲ سال بازی برای تیم ملی فوتبال ایران، ۱۴۹ بار به میدان رفته و ۱۰۹ گل زده است؛ یعنی ۰٫۷۳ گل در هر بازی ملی. علی دایی همچنین در ۸ بازی ملی خود توانسته سه‌ گل یا بیشتر از سه گل به ثمر برساند.

دایی در ماه خرداد سال ۱۳۷۵ تعداد ۱۳ گل ملی را به ثمر رسانده است.

چند گل با پا؟ چند گل با سر؟

هر چند ما نتوانستیم فیلم همه ۱۰۹ بازی را تماشا کنیم اما بر اساس گزارش‌ها و شواهدی که در رسانه‌ها وجود دارد موفق شدیم در مجموع، نحوه به ثمررسیدن ۹۲ گل علی دایی را بررسی کنیم.

او در مجموع ۶۱ گل با پا و ۳۱ گل با ضربه سر زده است. یعنی از تعداد گل‌هایی که قابل بررسی بوده‌اند دوسوم آن‌ها با ضربه پا زده شده‌اند. ضمن این‌که مرور گل‌هایی که با ضربه سر زده شده هم درست‌بودن عبارت «خوردن توپ به سر دایی» را زیر سوال می‌برد؛ در بسیاری از این ۳۱ گل ملی، دایی مانند بسیاری دیگر از گل‌هایی که با سر زده می‌شود، سر خود را به توپ می‌رساند و توپ را به سمت دروازه می‌فرستد. ضمن این‌که نمی‌دانیم ۱۷ گل دیگری که دایی برای تیم ملی ایران زده، چگونه و با چه کیفیتی به ثمر رسیده‌اند.

از میان ۶۱ گلی که دایی با پا زده، ۷ گل را با پای چپ و ۵۴ گل را با پای راست زده است.

ما توانستیم در میان آمارهای موجود، ۱۶ پنالتی را پیدا کنیم. ضمن این‌که در بررسی‌های ما ۹ گل دایی از پشت محوطه جریمه زده شده که دو گل با پای چپ بوده است.

آمار گل‌های علی دایی

آمارهای دیگر

بد نیست چند آمار دیگر را هم درباره گل‌های ملی دایی بررسی کنیم.

  • دایی در سال ۱۹۹۶ میلادی ۲۲ گل ملی زده که بهترین آمار سالانه اوست.
  • علی دایی ۳۶ گل خود را در بازی‌های مقدماتی جام جهانی به ثمر رسانده است. او ۱۶ گل در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا و ۱۸ گل در مرحله مقدماتی این جام به ثمر رسانده است.
  • ۳۹ گل علی دایی در بازی‌های دوستانه زده شده است.
  • مالدیو، لائوس، لبنان، سری‌لانکا و نپال به ترتیب بیشترین گل‌ها را از دایی دریافت کرده‌اند.
  • دایی ۵۰ گل ملی خود را در ایران (۴۴ گل در تهران و ۶ گل در تبریز) و ۵۹ گل را در بازی‌های خارج از خانه زده است.
  • ۹۵ گل دایی به تیم‌های کنفدراسیون فوتبال قاره آسیا، ۵ گل به تیم‌های فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا)، ۴ گل به تیم‌های کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب (کونکاکاف)، سه گل به تیم‌های کنفدراسیون فوتبال آفریقا و ۲ گل هم به تیم‌های کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی بوده است.
  • علی دایی در بازی تیم ایران و مالدیو که در سوریه برگزار شد و ایران این بازی را با نتیجه ۱۷ بر صفر برد، دو گل و در بازی ۱۹ بر صفر ایران مقابل گوام نیز سه گل زده است.
  • علی دایی در کنار گل‌های ملی، پاس‌های گل زیادی نیز داده که پاس گل او به خداداد عزیزی در دیدار تاریخی ایران- استرالیا و همچنین پاس گل او به مهدی مهدوی‌کیا در بازی جام جهانی ایران و آمریکا در سال ۱۹۹۸ جزو مهم‌ترین پاس‌های گل او به شمار می‌روند.

جمع‌بندی

امیرحسین حاجی نصیری در برنامه جهان‌آرا در بخشی از صحبت‌های خود در انتقاد از علی دایی گفت «خدا به او قد بلندی داده بود و هر کسی سانتری می‌کشید، می‌خورد به سر ایشان و می‌رفت توی گل. حالا اینها می‌گویند ما قهرمانیم. نه. اینا قهرمان‌های ما نیستند.». علی دایی ۱۰۹ گل ملی دارد که ۹۲تای آن را بررسی کردیم که نشان می‌دهد او ۵۴ گل با پای راست، ۷ گل با پای چپ , ۳۱ گل با سر زده ‌است. ضمن این که نمی‌دانیم ۱۷ گل دیگری که دایی برای تیم ملی ایران زده چگونه به ثمر رسیده‌اند. به‌این ترتیب تنها کمتر از ۳۰درصد گل‌های علی دایی با سر بوده که مرور آن‌ها هم درست‌بودن عبارت «خوردن توپ به سر دایی» را زیر سوال می‌برد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۹
  • لیلی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    اینقدر بهتون فشار اومده .هنر کرده‌ زحمات اصلی رو بچه‌های ديگر می‌کشیدند می‌دادند واسه دایی حال اونهم یه تکونی به خودش میداد يادتون نره کار دسته جمعی رو به پای یکی ننویسید. اگر خیلی مررررد هستید خودتونو جای جناب آقای امیر حسین حاجی نصیری بگذارید. درضمن قهرمان اونیه که دنيا ازشون بترسند وحاضر شوند دروغ پشت دروغ بگويند حالا چه داخلی وچه خارجی. اگر شماها انصافا قضاوت‌ می‌کنید برید ببینید واسه پول ويا واسه مردم کدومش
    • .... IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      چی میگی واس خودت
    • نیما IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      جالبه آقای گل ایران وجهان اصلا تو بایرن مونیخ و حتی باشگاه‌های دیگه آلمان اصلا موفق نبود مثل علی کریمی چون اونجا اصلا نمیتونست کنترلی روی توپ داشته باشه حالا چون مثلا دردوسال حضور یک گل به چلسی زده شده اسطوره بعضی‌ها،،اینقدرعملکردش توبایرن بدبود که مدام تعویضی بود وآخرشم رفت یک تیم دیگه از هرده بازی شاید یک گل میزد کاش آمار اونها رادرمی آوردی تا عیارش با بازیکن‌های سطح بالا مشخص بشه یا اصلا توجام جهانی نتونست گلی بزنه شما میگید بازیکن اگه مردم آرژانتین مسی ده هزارتا گلم میزد ولی توجام جهانی گل نمیزد واسش تره هم خورد نمیکردن
    • ایران IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      حالا خوبه که همین آقایون زمانی که دایی این اواخر بازی می کرد میگفتن بسه دیگه برو بیرون ...نمیدونم جای جوونتر هارو گرفتی ...هر چی پنالتی حین بازی رو میدادن دایی بزنه که یه رکوردی داشته باشه الان یادشون رفته مثل اینکه
    • مهتاب IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      در پاسخ به لیلی که بعیده لیلی باشه!! اولاً که مشخصه فشار به کی اومده وگرنه حرف حقی زده شده، حالا کی فشار میقوله؟ ثانیاً با تفسیر شما عملاً رونالدو،مسی،پله، مارادونا هیچ کاره بودن و نتیجه کار تیمی بوده و نباید موفقیت دسته جمعی رو پای یه نفر نوشت! وقتی امثال رونالدو، لوتار ماتئوس یا مربی بزرگی مثل اوتمار هیتسفلد و البته فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و تمام مراجع، دایی رو تایید میکنه پس تایید کردن یا نکردن یه فرد گمنام چه اهمیتی می‌تونه داشته باشه؟!! نهایتاً اینکه متر،معیار و ملاک پهلوانی و قهرمانی، رو نه شما مشخص می‌کنه نه فرد دیگه، مدال پهلوانی و محبوبیت رو مردم گردن هر فردی دوست داشته باشن میندازن که خیلی وقته هم مدال قهرمانی و هم پهلوانی رو گردن دایی انداختن. پس وقتی در کاری تخصص نداری نظر دادنت همین میشه!
  • Wien AT ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    مهم نیست علی دایی چند گل زده،مهم اینستکه او قهرمان ملی ما مردم ایران است و از این نظر،محبوبترین چهره ملی ورزشکاران حساب میشه.
    • ایرانی اصیل باشعور۹۹۹ IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      این حرفهای جانبازعزیز،تکرارحرفهای کریمی درمورد دا یی وپروین درمورددایی است ازخودش درنیاورده،نظر کریمی دربرنانه ۹۰فردوسی درمورددایی بشنویدوعصبا نیت دایی ازکریمی ،،،،،
  • کاکو IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    نظر حاجی نصیری کارشناسی نبود طنز بود واگرنه بحث فنی در پهلوان بودن و مردمی بودن دایی و هر ورزشکار دیگری تاثیر قاطع نداره هر چند مهمترین گزینه بحث فنیه اما اخلاق و جوانمردی فوت کار پهلوانیه که هر کسی این معرفت رو نداره از جمله دایی که زندگیش و رفتارش نشانگر ذاتشه
  • نامبر وان IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    قبول کنید تو دوران بازیگری ، خیلی هم بزرگ نبود ، اگه به آقای گلی جهان باشه که تا چند وقت دیگه علی مبهوت مهاجم امارات ازش رد میشه ، آقای گلی جهان توسط رونالدو و مسی رو بهش میگن کار شاق ، چون اکثرا گلهاشونو به بهترین تیمها زدن ، پنجاه تا گل هم اگه رونالدو از نقطه پنالتی بزنه گلهاش با ارزشتر از شوتهای چهل متری و پشت محوطه علی دایی و چه میدونم مبهوت علیه ، اما اینکه در هر صورت اسطوره هست تو ایران! بله هست ، تا همین چند وقت پیش تو خود صداسیما بهش افتخار میکردن و اما حالا.....
  • ایرانی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    اصلا حتی اگر همه گلها رو با پا زده باشه باز نقض حرفهای نصیری نیست. منظور اصلی نصیری اینه که قهرمان‌ واقعی افراد دیگه ای هستن. واقعا قهرمان واقعی اونی هست که برای من و تو به همه جذابیتهای دنیا پشت کردن و جانشون رو نثار کرد یا اونهایی که همه رو فدای آپشن های قراردادهای نجومی شون کردن؟!!! واقعا اینقدر تشخیص این دو با هم سخته؟!
  • خودی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    واقعا در مجموعه شما برای نوشتن چنین تحلیل هایی پول میدن؟!! نا امید شدم واقعا.
  • جرج IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    سلام یادمه آخرین سال های حضور علی دایی در تیم ملی برای همه زجر آور شده بود. همه میگفتن تیم ملی فدای دایی شده. اون موقع اصلا فکر نمی کردم روزی بیاد که از چنین آدمی بعنوان قهرمان یاد بشه و این آدم با کسایی مقایسه بشه که همه چیزشون رو فدای ملت کنند. تلخه
    • موسی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      این اقا چکاره هست که به علی دایی توهین میکند اصلا چا کسی هست
  • هوادارفوتبال IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    ای کاش آقای عباسی وآن آقایی که میگفتند دایی بخاطرقدبلندش توپ به سرش میخوردووارد گل میشد این آمارراببینند هرچند امثال این آدمهاآن چیزی راکه نخواهند ببینندرا اگر جلوی چشمشان هم بزاری خودشان رابه کوری ونابینایی تفکری زده وحرف حرف خودشان است وبس
    • انسان باشعوروبادرایت ایرانی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      32گل باسرزده یعنی بیش ازیک سوم گلهاراباسرزده ،،،اماچراشمادنبال شروفتنه هستیدچه سودی ازاختلا ف افکنی بین دوهموطن میبریدهردواینهاهم مسلک هستندشایداین حرف ایجادارتباطی باشدبین دایی و این عزیزجانباز،،،شک نکن بزودی خواهیددیدکه دایی حتمابه عیادت جانبازبزرگوارخواهدرفت اگرواقعاان علی دایی باشدکه پدرش درقیدحیات بود""دایی اینقد ربامعرفت هست که برنامه ای جهت عیادت این عزیز تدارک ببیندتاچشم حسودان وفتنه گران راکورکند،وا قعاباعث تاسف هست که این نسل به جای صلح و سازش فتنه گری واشوب بیاموزدیاددهه۶۰بخیرواقعا بهترین سن وسال من ازدهه ۳۰تاامروزدهه۶۰بودکه مردم برای همدیگرجان میدادندخانواده شهیدوجانباز احساس کمبودویاغم ازدست دادن فرزنداحساس نمی کرد،دنبال توپ دویدن بی ارزش نیست امازمانی ارز ش واقعی پیدامیکندکه باعث ایجاد معرفت گذشت همدلی دوستی وانسانیت شود.اگرقدیم بوددربین دوستان فوتبالی یکی معرفتش داشت،که بااکیپی با دایی به منزل این جانبازجهت عیادت مراجعه کنند ا فسوس دهه ۶۰کجاوامروزکجا؟!!؟؟اماهنوزهستندانها که حلال زاده وباشعوروانسان وبامرام مولاعلی تربیت شده باشند.اینده زیبایی خواهیم دیدکه این اتفاقات رخ
    • ارسلان IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      علی کریمی گفته بود علی دایی فقط با سر می زنه!!!!! فیلمش هست!! اون آقا هم از این حرف علی کریمی اینو گفته. علی پروین هم گفته بود.
    • هوادارفوتبال IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      آقای انسان آن دهه ای که ازآن حرف میزنی آیاکمی منطق هم داشتند آیا نقد پذیر هم بودند یامثل شماتندرو بودند وحرف حرف خودشان بود هیچ کس دنبال فتنه نیست و اتفاقا امثال شما همه رابه چشم فتنه گر دوشمن میبینید ومشکل اصلی جامعه همین است نبودن گوش شنوا وچشم بینا .بدرود
  • علیرضا IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    لائوس مالدیو نپال عجب تیمهای دایی آقای گل
    • ایرانی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      ببخشیدزمان آقای دایی بامالدیو،نپال وگوام همگروه میشدیم ولی الان بابرزیل ،آرژانتین وفرانسه همگروهیم وقدبلندنداریم توپهامون به سرشون بخوره وگل بشه واقعاحیف شد
  • ناشناسم IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    خب اینم توامار اضافه می‌کردید که چندتا گل با دریبل زدن به ثمر رسانده
  • بهرام IT ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    آقا جان اون علی دایی که سه سال هم از من کوچکتر هست(منظور اینکه بخوبی بیاد دارم دایی را)حتی یک گل حرفه ای با ضربه سر در عمرش به ثمر نرساند چونکه فقط می‌توانست ضربه سر صاف و مستقیم بزند نه اینکه مثل صمد مرفاوی یا کریم باوی که ضربات سر را چرخشی و بر عکس جهت دروازه بان به کنج دروازه می‌فرستادند نبود.علی دایی سرزن حرفه ای نبود و فقط بخاطر قامت بلند با سر ضربه فقط مستقیم به توپ میزد.....با پا هم گهگاه گل میزد .آقای گلی را مدیون بازی مقابل مالدیو،نپال و ....هست......
    • پیمان IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      مثل اینکه گزارش رو خوب نخوندی از گلهایی که زده تنها در مجموع و کلا به مالدیو و نپال پنج گل زده ،در ضمن شما از بکن بایر و نوابغ فوتبال حتما بیشتر میدونید که دایی رو برای بازی در بایرن مونیخ دعوت کردند.علی دایی اونقدر بزرگ هست که هرچقدر به خودتون فشار بیارید ذره ای از بزرگیش نمیتونید کم کنید.دایی مردی که دیگه هیچ مادری چون اون نخواهد زایید.
  • علی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    شهریار ایران محبوب دلهاست
  • بهزاد IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    سلام.اون گل شیرجه ای که دایی با سرزد یادتونه.فکرکنم بازویت بود.علی شیرجه رفت برای توپ نه توپ شیرجه رفت برای دایی؟؟؟
  • علی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    این همه وقت سوزوندی رفتی همه گلهای دایی رو پیدا کردی و دیدی که ای نتیجه رو بگیری؟!!!😂😭 یعنی واقعاً نفهمیدی منظور اون بابا چی بوده؟ حالا من اگر برات توضیح بدم که با سر به توپ زدن و حتی گل زدن هم کسی اسطوره و قهرمان ملی نمیشه میخوای چکار کنی؟!
  • علی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    شما کوچکتر ها یادتون نیست ، ما یادمونه که حداقل ۸ سال حرص میخوردیم که دایی فقط بخاطر رکورد زدن چسبیده به تیم ملی و صدها فوروارد خوب و طراز اول کشور (از بزیک بگیر بیا تا عنایتی و ووو..) پشت خط این آقا سوختند که رکورد بزنه و برای شما بشه اسطوره !
  • قدرت IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    درود بر انسانهای نیک اندیش ، درود بر دایی و درود بر هرکسی که برای این آب و خاک زحمت کشیده
  • پیمان ابراهیمی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    درودبرشهریاران ایران زمین هرکس که باعزت وشجاعت وصداقت به ایران خدمت می کنند
  • ایرج IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    درود در اینکه آقای دایی بازیکن خوبی بود شکی نیست منتها در آسیا ، چون در اروپا و تیم بایرن مونیخ ایشون همیشه نیمکت نشین بودن و حرفی برای گفتن نداشتن
  • علی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    درود بر اسطوره وقهرمان ایران علی دایی عزیزدوست داشتنی
  • حشمت نوعی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    علی دایی همیشه اسطوره هست. در شرایط سخت با اینکه مصدوم‌میشد ولی با جان و دل بازی میکرد ضمنا اون دوستانی که بر علیه آقا دایی میگن‌ مثل اینکه یادشون رفته دایی چند تا مدرسه ساخته چند تا برای زلزله زدگان خونه ساخته هزاران نیازمند رو دستش رو گرفته. اونایی که ساندیس میخورن و نظر میدن لطفا با انصاف باشین . دایی واقعا مرد هست
  • ناشناس IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    امکانات دراختیار اون زمان دایی رو با رامکانات رونالدو در حال فعلی رو مقایسه کنید علی دایی بازم اوله ... منهای این شاخص، انگیزه اون موقع حرف اول رو می زدکه همش پول نبود ....
  • امیر محرابی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    یادمه ۴,۵ سال آخر بازی علی دایی همین شماها حیا کن رها کن راه انداخته بودین...حتی وقتی سرمربی هم شده بود اکثرأ مخالف دایی بودین...حالا شما بخاطر منافع خودتون دایی دایی میکنید و علی دایی هم فرصت مناسب دیده برای بدست آوردن محبوبیت از دست رفته اش بیایم به شعور هم توهین نکنیم
  • محمد IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    قهرنانی به ان نیست که چهار روز بری اون ور اب بعد بیایی به دیگران توهین کنی.ما و خیلی ها و حتی اگثر جوانها از من و تو بیشتر جنگیدن.یکی تو جبهه یکی تو علم یکی تو داروسازی و دیگری فوتبال.همه اینها قهرمانند.ولی باید قبول بکنیم علی داعی هرچی هم باشه و هر اشتباهی هم کرده در کشور ما یک قهرمان و محبوب است.حالا برادران یکیش امده یه حرفی زده.و حتی از نظر ما ایشان هم یک قهرمان است
  • جوادی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    علی دایی و آن جانباز هردو قهرمان این کشور هستدند و افتخار ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی