کارلوس کی‌روش - تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اتوبوسی بحث کردن، فرجامی بهتر از آنچه در فوتبال ما گذشت ندارد. این را هم خود کنعانی زادگان می‌داند، هم تمام آنهایی که موافق یا مخالف کی‌روش هستند.

ماجرای حضور طولانی مدت کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران، از زوایای مختلف قابل بررسی است. این داستان مفصل که حجم آن کمتر از یک کتاب قطور نیست، باید سر فرصت توسط کارشناسان و منابع مطلع فوتبال کشور، بررسی و تحلیل شود.

اگر خمیر مایه بحث‌ها به اندازه کامنت کنعانی زادگان زیر پست کی‌روش باشد، فاتحه فوتبال ایران خوانده می‌شود. با یک جمله سرهم بندی شده و کنایه و اتهام زدن به این و آن که نمی‌شود پرونده ۳ دوره حضور در جام جهانی و ۲ جام ملت‌ها را باز کرد و در باره اش به بحث نشست.

اتوبوسی بحث کردن، فرجامی بهتر از آنچه در فوتبال ما گذشت ندارد. این را هم خود کنعانی زادگان می‌داند، هم تمام آنهایی که موافق یا مخالف کی‌روش هستند. کارلوس در دوران مربیگری در فوتبال ایران، نقاط مثبت و منفی فروانی داشت. می‌شود سایه روشن‌های این مقطع زمانی را به وقتش بررسی کرد اما با یک یا دو جمله ابتدایی و ساده، نمی‌شود برای کی‌روش و کادرفنی او حکم صادر کرد.

اگر نقدها درباره کی‌روش مثل کنعانی‌زادگان باشد بحث ها اتوبوسی می شود!/ دوران پسا کارلوس در فوتبال ایران؛ سرمربی جدید تیم ملی چه کسی است؟

قرار نیست مسیر فوتبال ایران در همان جایی که کی‌روش از قطار پیاده شد و رفت، متوقف شود. باید برای حرکت به جلو و ادامه این مسیر، تلاش کرد و حرف‌های تازه ای خطاب به تصمیم سازان فوتبال ما زد.

احساساتی شدن و حمله به ساحت این و آن، نه فوتبال ایران را از این منجلاب نجات می‌دهد، نه حال موافقان یا مخالفان کی‌روش را بهتر می‌کند. اگر با همین فرمان جلو برویم، شک نداریم سرمربی بعدی هم سرنوشتی بهتر از کی‌روش نخواهد داشت. چه مربی ایرانی چه یک گزینه خارجی، باید در تیم ملی ایران کارش را انجام بدهد اما او اگر به گذشته برگردد و بر آنچه گذشت و اتفاق افتاد نگاهی بیندازد، از آینده بیمناک خواهد شد.

کی‌روش از فوتبال ایران رفته است؛ اگر بحث جام جهانی ۲۰۲۲ پیش نمی‌آمد هم خیلی وقت بود که او را در این فوتبال نداشتیم. حالا که او برای همیشه از ایران رفته، باید به دوران پسا کی‌روش فکر کنیم. به لحظه‌هایی که در آینده همین فوتبال رقم می‌خورد.

 قرار نیست در همیشه بر یک پاشنه بچرخد؛ بلکه قرار است پس از کارلوس، شاهد تحولی بزرگ در فوتبال ایران باشیم اما نقد دوران حضور او در تیم ملی، نیاز به ورود کارشناسان دارد و این ماجرا باید به صورت دقیق و موشکافانه کارشناسی شود.

در همین ارتباط بخوانید: کامنت حسین کنعانی‌زادگان زیر پست کی‌روش؛ تو به ایران خیانت کردی، نه من!

کامنت خانزاده پای پست کی‌روش؛ طعنه سنگین به کنعانی‌زادگان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • 63636366666 IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    کی روش به ایران خیانت کرد چون یک فرد بی تربیت مثل کنعانی را به تیم ملی دعوت کرد که از لحاظ اخلاقی حقش نبود
    • ا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      کیروش خیانت کرد
  • احسان IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    آرتین زهرابی خسته نشدی از اون مردک که براش کلی آدم رو تحقیر کردی و تو این متن هم تحقیر کردی همچنان دفاع می کنی؟! همونطور که فوتبال ایران رو با حرف های خنده دار مثل شکست قهرمانانه به شکست عادت دادین.
  • Erfan IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    بزرگترین اشتباه کیروش دعوت از کنعانی در زمانی بود که این بازیکن در ماشین سازی به باد فراموشی سپرده شده بود. نتیجه اش هم شد گاف این آقا در بازی مقابل ژاپن. شاید هم معلوم شد که خائنین به ایران زمانی که لیست تیم ملی 20 ساعت قبل بازی با انگلیس لو رفت، کیا بودند
  • مرتضی مقدم IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    دلیلی نداره بترسه ،بنظرم فقط باید کاریزمای لازم رو داشته باشه و مثل مرحوم دهداری یسری هارو بازنشسته کنه حتی اگه به قیمت فشار کاری برا رد سفارش بالایی ها تموم شه قطعا خالی شدن تیم از فسیل و کسایی که سطح خودشونو بالاتر از تیم میدونن و جایگزینی جوونای با انگیزه سبب نتیجه مثبت چه بسا در بلند مدت ولی میشه .
  • کیوان IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    علاوه بر اینکه تمام جملات این متن رو باید با طلا نوشت،دست و پنجه نویسنده این متن رو هم باید طلا گرفت.عین واقعیت رو نوشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی