انسو فرناندس
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

انسو فرناندس ستاره جدید چلسی در عرض ۲ سال به سرعت اوج گرفت و از فوتبال آرژانتین راهی اروپا شد، تا این که حالا گران‌ترین انتقال تاریخ لیگ برتر تا زمستان ۲۰۲۳ لقب بگیرد.

باشگاه چلسی با قرارداد خیره‌کننده ۱۰۶ میلیون پوندی برای «انسو فرناندس» قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ رکورد نقل‌وانتقالات لیگ برتر انگلیس را هم شکست!

آبی‌ها در ساعات اولیه روز چهارشنبه پس از روزی دیوانه‌کننده و پرمذاکره در روز آخر این انتقال گران را تکمیل کردند. به این ترتیب یک ماه قابل توجه برای فرناندس تکمیل شد که نه تنها طعم موفقیت همراه تیم ملی کشورش در قطر را چشید، بلکه بهترین بازیکن جام‌جهانی هم لقب گرفت.

فرناندس ۲۲ ساله اولین بازی‌اش را سال ۲۰۱۹ برای ریورپلاته غول فوتبال آرژانتین انجام داد. این هافبک جوان را هرنان کرسپو ستاره پیشین چلسی وقتی که به تیمش «دفنسا و جاستیسیا» برد در مسیر درست قرار داد. اما تحت نظر مارسلو گایاردو سرمربی ریورپلاته بود که او به قله رسید و همین امسال به پرتغال رفته بود.

پیشرفت زودهنگام

فرناندس در بوئنوس‌آیرس بزرگ شد، جایی که مردم محلی در آن با فوتبال زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند. به طور باورنکردنی او تنها وقتی ۵ ساله بود پس از کشف در باشگاه محلی «لا رِکووا» به ریورپلاته پیوست. حدود ۱۳ سال بعد گایاردو پس از پیشرفت در رده‌های پایه او را به تیم اصلی ارتقا داد تا جایی که اولین بازی‌اش را در جریان شکست ۳-۰ مقابل تیم کیتو اکوادور در کوپا لیبرتادوس انجام داد.

باشگاه و گایاردو تصور می‌کردند که برای پیشرفت او مهم است در جای دیگر بازیکن ثابت باشد، برای همین فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ او به «دفنسا و جاستیسیا» قرض داده شد، جایی که زیر نظر کرسپو ستاره سابق چلسی شکوفا شد. کرسپو با شناخت توانایی‌های فرناندس که بازیکنی مالک توپ با انرژی و هوش تاکتیکی بی‌پایان بود، او را به عنوان یک هافبک دفاعی تنها به بازی گرفت. در ادامه تبدیل به بازیکن کلیدی برای دفنسا شد و از فصلی فوق‌العاده لذت برد. آن‌ها در کوپا سودآمریکانا و ریکوپا سودآمریکانا پی‌درپی قهرمان شدند و فرناندس هم مثل یک چرخ‌دنده برای موفقیت آن تیم بود. انسو پر از اعتمادبه‌نفس به ریور بازگشت.

انسو فرناندس در دفنسا

قهرمانی انسو فرناندس همراه با دفنسا

فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱

فصل بعد با اصرار گایاردو، فرناندس به ریورپلاته بازگشت. او بلافاصله در بازگشت بازیکن اصلی شد و اولین گلش را هم در جریان برد مقابل ولز سارسفیلد زد و یک پاس‌گل هم داد. شروعی باورنکردنی برای فرناندس در فصلی که ۱۹ بازی انجام داد، ۸ گل زد و ۶ پاس‌گل داد. وقتی جلوتر بازی می‌کرد، چشمش به ارسال پاس بود و توانایی جدیدی برای ورود به محوطه جریمه پیدا کرد تا ثابت کند یک تهدید برای دروازه رقبا است. موفقیت‌ها را هم به صورت فردی و تیمی به‌دست می‌آورد.

از دید خیلی‌ها او آن فصل بهترین بازیکن آرژانتین بود و سروصدای زیادی در مورد پتانسیل او به‌وجود آمد. باشگاه‌های بزرگ اروپایی دور او حلقه زدند، اما این غول پرتغالی بود که اولین حرکت را انجام داد.

انسو فرناندس در ریورپلاته

بنفیکا

غول لیسبون یعنی بنفیکا با پرداخت ۱۲ میلیون پوند برای بازی‌ساز آرژانتینی جلوی صف ایستاد. پس از خروج ریور از کوپا لیبرتادورس در ماه جولای، فرناندس با هم‌تیمی‌هایش خداحافظی کرد و برای ماجراجویی جدید به پرتغال رفت. به او باور داشتند و باشگاه بنفیکا معتبرترین شماره‌اش را به انسو داد؛ یعنی شماره ۱۳. در دهه ۱۹۶۰ این پیراهن را اوزبیو پوشید و به هیچ‌کس آن را نمی‌دادند.

فرناندس فوراً این لطف را پاسخ داد و در اولین بازی‌اش برابر میتیلند در انتخابی لیگ قهرمانان اروپا یک گل والی زیبا از بیرون محوطه جریمه به ثمر رساند. او عملکرد خوبش را با یک گل در اولین بازی‌اش در لیگ برتر پرتغال که برد خانگی ۴-۰ مقابل آروکا بود، ادامه داد. ستاره‌ای متولد شده بود. فرناندس عضوی از بنفیکایی بود که در ۲۸ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها شکست نخورد. آن‌ها حتی پاری‌سن‌ژرمن و هم‌تیمی معروفش در تیم ملی آرژانتین یعنی لیونل مسی هم شکست دادند و در صدر گروه‌شان در لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفتند. قبل از تعطیلات برای جام‌جهانی، فرناندس برای سومین ماه متوالی عنوان بهترین هافبک ماه لیگ برتر پرتغال را به خودش اختصاص داد.

این بهترین فرمی بود که او را برای بزرگ‌ترین نمایش روی کره زمین آماده کرد.

انسو فرناندس

قهرمان آرژانتین

باید ذکر شود که فرناندس تنها در ماه سپتامبر اولین بازی‌اش را برای آرژانتین انجام داد و رؤیای بازی کنار بُت خودش لیونل مسی را به‌دست آورد. فرناندس پس از آن بازی گفت: «بازی با لئو برای من شادی بزرگی را به همراه آورد. این رؤیایی است که به حقیقت پیوسته.» مسی تنها ۳ ماه بعد این احساسات را به انسو برگرداند و او را «بچه‌ای تماشایی» خطاب کرد، چرا که این زوج آرژانتینی تیم ملی کشورشان را به سمت قهرمانی جام‌جهانی هدایت کردند.

انسو فرناندس و لیونل مسی

اما در دومین بازی مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ فرناندس به کشورش نشان داد که چه چیزی را از دست داده بودند؛ ضربه‌ای به گوشه بالای دروازه گیرمو اوچوا زد تا پیروزی ۲-۰ آرژانتین مقابل مکزیک را رقم بزند. در آن دیدار فرناندس به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود. پس از آن برای لیونل اسکالونی سرمربی تیم سخت شد که از ترکیب او را کنار بگذارد. تنها ۲ بازیکن در جام‌جهانی (متئو کواچیچ و اشرف حکیمی) بیش از او که ۲۲ تکل موفق زده بود، تکل بیشتری داشتند. در حالی که میزان پاس سالم او در جام‌جهانی ۸۸ درصد بود. فرناندس در فینال هم در بهترین فرم خودش قرار داشت و مقابل فرانسه فوق‌العاده ظاهر شد. شایسته بود که سوای قهرمانی در جام‌جهانی به او جایزه بهترین بازیکن جوان تورنمنت را بدهند.

به نظر می‌رسد که لیگ برتر انگلیس جواهری دیگر از آمریکای‌جنوبی به‌دست آورده که آماده است باشگاه جدیدش را به موفقیت‌های بزرگ‌تری برساند؛ درست مثل کاری که برای کشورش انجام داد.

انسو فرناندس

این مطلب را هم از دست ندهید: مهم‌ترین آمارها و ارقام از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر/ از شکستن رکورد گل تاریخ جام‌جهانی تا درخشش مسی و امباپه در بهترین فینال تاریخ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی