واکنش رسمی قوه قضاییه به بسته شدن حساب کریم باقری/ اسطوره پرسپولیس باید مجوز دریافت کند
منبع: میزان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کریم باقری عضو پیشین تیم ملی فوتبال ایران شماره حسابی را برای دریافت کمک‌های مردمی در صحفحه اینستاگرام معرفی کرده بود اما حساب او مسدود شد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه در خصوص بسته شدن حساب کریم باقری نوشت:

در سال‌های گذشته و در پی وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل و زلزله، گاها مواردی پیش آمده است که افراد مشهور برای جمع آوری کمک‌های مردمی به حادثه دیدگان شماره حساب‌های شخصی خود را اعلام کرده‌اند. چنین اقداماتی در معرفی حساب‌های بدون ضابطه در سال‌های گذشته منجر به وقوع جرایمی نظیر کلاهبرداری یا مشخص نشدن نتیجه هزینه‌کردها و عملکرد افراد شده است. اخیرا نیز در پی وقوع زلزله در شهرستان خوی، برخی از هنرمندان و ورزشکاران مشهور با قصد و هدف خیر و انسان دوستانه مجددا دست به اقدام مشابهی زده و برای دریافت کمک‌های مردمی شماره حساب شخصی خود را در فضای مجازی معرفی کرده‌اند که البته این اقدام نیاز به درنظر گرفتن موازین قانونی داشت.

کریم باقری فوتبالیست سابق مطرح کشورمان یکی از این افراد است که شماره حسابی را برای دریافت کمک‌های مردمی در صحفحه اینستاگرام معرفی کرده بود اما صبح امروز اعلام کرد شماره حساب وی مسدود شده است.

بر اساس قانون مدیریت بحران کشور و در راستای پیشگیری از وقوع جرم، صرفا سازمان هلال احمر با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بهزیستی کشور، وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های مرتبط موضوع ماده (۲) این قانون، اقدامات لازم در زمینه جذب، هدایت و توزیع کمک‌های غیردولتی داخلی و خارجی را با رعایت اصل هشتادم (۸۰) قانون اساسی انجام می‌دهند و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دیگری مجاز به تبلیغ و جمع آوری کمک‌های مالی مردمی نیست.

همچنین براساس قانون، افرادی که قصد چنین اقداماتی را دارند، جهت ضابطه مند شدن موضوع با مراجعه به سازمان هلال احمر باید مجوز دریافت کنند و شماره حساب‌های خاصی مختص این امر با نظارت سازمان‌های مسئول و طبق شرایطی که این سازمان‌ها اعلام می‌دارند افتتاح و در درگاه اینترنتی رسمی این سازمان‌ها اعلام تا مردم پس از اطمینان از تایید و نظارت سازمان‌های مسئول وجوه خود را به حساب‌های مورد تایید واریز نمایند.

براساس این گزارش از آنجایی که اقدام کریم باقری بدون هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان‌های ذیربط صورت گرفته است، شماره حساب معرفی شده از سوی وی با اعلام سازمان هلال احمر و دستور قضایی موقتا مسدود شده است.

براساس قانون و پس از اخذ مجوزهای لازم، افرادی نظیر کریم باقری می‌توانند با همکاری جمعیت هلال احمر نسبت به جمع آوری کمک های مردمی اقدام کنند.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که از ساعتی پیش، گفت‌وگوهایی میان جمعیت هلال احمر و کریم باقری برای همکاری جهت کمک به زلزله زدگان شهرستان خوی در حال انجام است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی