توهین زشت برزیلی‌ها به مربی ایرانی؛ تو تروریستی!/ شعارهای عجیب و استعفا پس از فقط یک بازی
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مربی ایرانی که تنها یک روز از انتخابش به عنوان سرمربی یک تیم برزیلی گذشته بود، پس از شعارهای عجیب هواداران از سمت خود استعفا داد و فاش کرد سه بازیکن تیمش عامدانه بازی نکرده‌اند.

تیم فوتبال اتلتیکو کامرشیال برزیل یک تیم منطقه است و در لیگ دسته دوم ایالت پیائو بازی می‌کند. این تیم در این رقابتها که با حضور هشت تیم برگزار می‌شود شرایط خوبی ندارد و بعد از شش هفته، تنها سه امتیاز کسب کرده است.

نکته قابل توجه اتلتیکو کامرشیال برای هواداران فوتبال ایران انتخاب یک مربی ایرانی بود. این تیم پس از کسب نتایج ضعیف با «ژوزه کارلوس آمارال»، این مربی را اخراج کرد و روز ۳۱ ژانویه از انتخاب کوشا دلشاد مربی ایرانی خبر داد. دلشاد که از سال ۲۰۱۴ در برزیل و در تیم‌های پایه و کم نام و نشان فعالیت کرده است، تنها یک روز در اتلتیکو کامرشیال دوام آورد و ساعات عجیبی را تجربه کرد.

اتلتیکو روز پس از انتخاب مربی ایرانی به مصاف تیم ریور رفت و با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد.

بر اساس گزارش وب سایت revistaforum برزیل، شعارهای بیگانه هراسی هواداران اتلتیکو علیه کوشا دلشاد و «تروریست» خطاب کردن این مربی ایرانی باعث شد تا دلشاد کمتر از دو روز کار در تیم جدید، از سمتش استعفا بدهد.

این مربی در واکنش به اتفاقاتی که برای خودش و تیمش رخ داد، گفت: فکر نمی‌کنم مربی‌ای که باشگاهی را در منطقه سقوط تحویل می‌گیرد فقط با دو روز تمرین، معجزه کند. این مربی سزاوار توهین‌های تعصب آمیز و بیگانه هراسانه مانند شعارهای "هی مربی تروریست" نیست. باور کردنی نیست که این اقدامات از روز قبل در شبکه‌های اجتماعی آغاز شده و از همان دقیقه اول بازی توسط هوادارانی که در کنار نیمکت تعویضی حضور داشتند ادامه داشته باشد.

دلشاد سپس به اقدام هماهنگ چند بازیکن علیه او خبر داد و افزود: حتی با اطلاع از وضعیت باشگاه و نبود تجهیزات لازم، کار فنی را بر عهده گرفتم، اما نمی‌توانستم تصور کنم روز بازی سه بازیکن اعلام کنند که وارد ورزشگاه نمی‌شوند و برای تیم بازی نمی کنند. آنجا بود که فهمیدم در یک باشگاه حرفه ای نیستم، بلکه در یک مدرسه فوتبال هستم. من می‌خواهم با هوادارانی صحبت کنم که از زمان گرم کردن توهین را شروع کردند. اگر من را دوست ندارید، حداقل باشگاه را دوست داشته باشید.

این مربی ایرانی که مدارک مربیگری را از کنفدراسیون فوتبال برزیل دریافت کرده است، یادآور شد: من آنجا بودم تا به فوتبال شهر کمک کنم، یک باشگاه سنتی که وضعیت غیرعادی را تجربه می‌کند، اما متوجه شدم که عزمی برای این هدف وجود ندارد. قصد من کمک بود، اما به دلیل عدم حمایت و بیگانه هراسی در ۹۰ دقیقه حضور در ورزشگاه، از مربیگری باشگاه استعفا دادم. امیدوارم روزی این اتفاق در کشور فوتبال‌ به پایان برسد.

اما این اتفاقات واکنش باشگاه اتلتیکو کامرشیال را هم به دنبال داشت. این باشگاه با انتشار بیانیه ای کوتاه در اینستاگرام خود اعلام کرد که نگرش و شعارهای هواداران با «رفتار غیر معمولی» علیه مربی ایرانی را به شدت رد می کند با تاکید بر این نکته که نتیجه منفی یک تیم، چنین نگرش‌هایی را توجیه نمی‌کند.

علاوه بر وب سایتها و نشریات داخلی، شبکه CNN برزیل هم گزارشی را درباره اتفاقاتی که برای مربی ایرانی رخ داد پخش کرد و در آن به شعارهای تروریستی علیه کوشا دلشاد پرداخت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۲
  • دلم شکست IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    از برزیلی ها انتظار نداشتم که همچین نگرشی به ایرانی ها داشته باشند، کلا یه وضعی ....
  • ناشناس IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    ربها‌دادن‌به‌کشورهایی‌مانند‌برزیل‌این‌عواقب‌هم‌دارد
  • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    چیه ایرانیها رفتن خارج عین آواره ها دارن زندگی میکنن بیان کشور خودشون عین مرد زندگی کنن من نمیدونم آخه خارج چی داره آدم میخواد ۶۰سال ۷۰سال زندگی کنه چرا باید بره دیار بیگانه منکه حتی شهر خودمو نمیتونم ترک کنم چه برسه کشور خودمو
    • ارسلان IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      تا اینو خوندم یاد اون صحنه مرد هزار چهره افتادم که مهران مدیری تو جواب می‌گفت بعله!!!!
  • حامد5 IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    من هیچوقت طرفداربرزیل نبودم چون آدم نیستند
  • همه چی دان IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    کار ایرانیها به کجا کشیده که مربی برزیلی ها شدن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خدایا بسه دیگه
    • ... IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      یاد دیالوگ سریال بوعلی سینا افتادم: شاگرد از استاد سر شده!!
  • نشناس IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    در ایران در مرکز کره زمین هستش،محل اتصال شرق و غرب،قسمت شمالی خلیج فارس بطور کامل دست ایرانیهاست،بزگترین منابع گاز و نفت جهانو داریم،باید همه آرزوی زندگی در ایرانو داشته باشن چی شد که به اینجا رسیدیم
    • عزیزم کجایی دقیقا کجایی ؟ IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      چی چی شد ، مگه به کجارسیدیم ؟ دقیقا کجائیم ؟!!! لطفا با ذکر لوکیشن !
  • ایران IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    اگر سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که میهن به دشمن دهیم،دریغ است ایران که ویران شود کنام پلنگان و شیران شود،۱۰میلیون ایرانی دارن خارج زندگی میکنن وطن فروشی یعنی همین،طرف حاضره خارجیها بهش توهین بکنن و خاضر نیست بیاد کشورشو بسازه،همه بازیگرها و سیاسیون و اونایی که با نام ایران بجایی رسیدن و الان خارج هستن صدرصد خائن هستن
    • ایران آباد IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      بازیگر و سیاسیون حالا کار ندارم ولی اون که علم و دانش و نبوغی داره با چه امیدی ایران رو بسازه اینجا نه تنها بهش توجه میکنن نه امکانات بلکه سنگ اندازی میکنن براش
  • عبدالله IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    جانم فدای ایران قدر ایران رابدونبد
  • ناشناس IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    شاید این توهینها باعث بشه کمی به فکر کشور و مردم خودتون بیفتید
  • تاج کبیر IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    مگه دروغ گفتن.اتفاقا کاملا حرف حق زدن.حرف حق تلخ هست.
    • ادیب IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      وای این چه حرفیه تاج کبیر.. خودزنی تا این حد؟؟ زشته به خداااااا
  • ایران IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    بله شنیدن حرف حق تلخه!
  • ایرانی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    بیشتر شبیه شیطنت‌های سیاسی برای بر هم زدن رابطه‌ی خوب بین دو کشور هست
  • حسین DE ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    برزیلی ها آرزوشون باشه که در ایران زندگی کنن درسته که اقتصادمون ضعیف است اما شرافت و اصالت خودمون برامون مهم تره
  • پدرام CA ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    راستی از دلاور شناور چه خبر؟ نکنه توقع داشتید برای ایرانیها گوسفند قربونی کنند؟
  • حقیقت IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    کشورهای خارجی چیزهایی براشون مهمه که برا بعضی‌ها ارزش نداره ،مثل جان یک انسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی