۸۶
سوال جنجالی علیرضا دبیر؛ از حسن یزدانی پرسیدم زورت به تیلور نمی‌رسد؟/ تا می‌خواهند یکی را بزنند، می‌گویند حکومتی است/ من اگر شلوار شش جیب نپوشم...
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

علیرضا دبیر در یک مصاحبه ٩٠ دقیقه ای به خیلی از ابهامات و انتقادات پیرامون خودش و فدراسیون کشتی پاسخ داد.

علیرضا دبیر که در دوران کوتاه قهرمانی خود با یک طلای المپیک و ۴ مدال جهانی به یک قهرمان شناخته شده برای مردم ایران تبدیل شد، خیلی زود خودش را وارد چرخه مدیران کشور کرد و حالا بعد از سال‌ها حضور در شورای شهر، ۴ سالی است که کشتی کشور را اداره می‌کند. ساخت و سازهای بی نظیر دبیر در فدراسیون کشتی با اینکه هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده، اما هر کسی را که در محوطه ورزشگاه آزادی حضور پیدا می‌کند را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. رییس فدراسیون کشتی که سال پر چالشی را با وزارت ورزش به ویژه شخص پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش سپری کرد، با بودجه چند صد میلیاردی توانسته یک یادگاری بزرگ برای کشتی ایران به جای بگذارد. به همین بهانه ساعاتی را در یک روز نیمه تعطیل به دفتر علیرضا دبیر رفتیم و درباره خیلی از مسائلی که شاید تا به حال در خصوص آن اظهارنظری نکرده بود، از او پرسیدیم؛ از تیپ ظاهری‌اش که مدتی است سوژه رسانه‌ها شده تا خاطرات دوران کودکی و البته اختلافش با پولادگر و رسول خادم. در ادامه مشروح صحبت‌های علیرضا دبیر را می‌خوانید:

تا می‌خواهند یکی را بزنند، می‌گویند حکومتی است 

هر کسی به دنیا آمده که خودش باشد. آقاتختی خودش بوده و من هم علیرضا دبیر هستم. حتما خواسته که تختی بزرگ شود. یکسری آدم‌ها توهم دارند و برخی مسائل را به تختی ربط می‌دهند. تختی یک آدم ساده و خوب بوده و مهمتر از همه خودش بوده است. الان هم تا می‌خواهند یک مساله را به یک چیز بچسبانند، می‌گویند حکومتی است! اولا ما حکومت نداریم، اینجا جمهوری اسلامی است. این کلمات را ضدانقلاب ساخته است. مردم و رسانه‌ها باید حواسشان به این کلمات باشد. من برای شورای شهر هم به صورت مستقل رای آوردم و در هیچ گروهی نبودم.  

مردم نباید دوره اول به من رای می دادند!  

من از اینکه به شورای شهر رفتم، راضی ام، آن هم به چند دلیل. اول این را بگویم که من به شورای شهر نمی خواستم بروم و آمدم رییس فدراسیون کشتی شوم، اما دولت آقای احمدی نژاد و رییس سازمان تربیت بدنی وقت مرا راه ندادند. من به حالت قهر به وزارت کشور رفتم و برای شورای شهر ثبت نام کردم. اول برای خنده بود و فکر نمی‌کردم رای بیاورم. واقعیتش را بخواهید مردم نباید به من رای می دادند، اما مستقل آمدم و مردم لطف کردند و هفتم تهران شدم. تجربیات من در شورای شهر اضافه شد و در آن جایگاه شما مجبوری همه مسائل را از ۱۰ بعد نگاه کنی. من هیچ وقت مربیگری را دوست نداشتم و این را از اول گفتم. پس اگر شورای شهر هم نمی‌رفتم، مربی نمی‌شدم. البته دوست دارم دانشم را به کشتی گیران انتقال دهم.  

سوال جنجالی علیرضا دبیر؛ از حسن یزدانی پرسیدم زورت به تیلور نمی رسد؟/ تا می‌خواهند یکی را بزنند، می‌گویند حکومتی است/ من اگر شلوار شش جیب نپوشم...

کشتی موتور محرک ورزش ایران است 

آقایان کشتی رقیب هیچ رشته ای در ایران نیست، کشتی موتور محرک ورزش ایران است. وقتی کشتی پیشرفت کند، یعنی ورزش ایران پیشرفت کرده. در ضمن اینکه فکر کنید چون من وابسته به جایی هستم، توانستم این ساختمان‌ها را بسازم و پول بیاورم، درست نیست. خیلی‌ها وابسته به خیلی‌جاها هستند، اما آیا توانستند مفید باشند؟ من الان خوشحالم که می‌بینیم فدراسیون‌های کناری ما هم به فکر بازسازی و گسترش زیرساخت‌های خودشان افتادند. همین حالا فکر می‌کنید سهم کشتی به اندازه خودش است؟ روی کاغذ با دلیل و مدرک برای آقایان آوردم که حق کشتی ۷۰ درصد بودجه ورزش است و قبول کردند. پس حداقل سهم کشتی باید ۲۰، ۳۰ درصد باشد، نه ۵ درصد. کشتی مثل نفت ماست و آورده دارد. من نمی‌گویم به رشته‌های دیگر نرسید، اما وقتی به کشتی برسید، آورده دارد. حق کشتی ۱۱ طلای المپیک نیست. من همین حالا روزی ۱۷، ۱۸ ساعت اینجا هستم و بعضی روزها همین جا می‌مانم. از ۱۷ سالگی خودم در کار زمین و ساخت و ساز بودم و کارگری می‌کردم و عکس هایش را هم دارم.  

پولادگر نماینده یک جریان علیه کشتی است! 

الان فکر می کنید اختلاف بین من و پولادگر، واقعا بین ما دو نفر است؟ نه این اختلاف کشتی با یک جریانی است که ۵۰، ۶۰ سال است وجود دارد. پولادگر آن روز نماینده آن جریان بود. ما کلا با آقای پولادگر دو جلسه داشتیم. یک جلسه، مجمع بود که همه فیلم‌های آن را دیدند، اما چند روز قبل یک جلسه خصوصی داشتیم که بگومگوی ما خیلی شدیدتر از آن بود. من از آنجا فهمیدم که یک جریان هستند. ایشان چند جا نشسته و گفته که دستور از بالا بوده و یعنی وزیر گفته است! امیدوارم اینطور نباشد چون در عمل وزارت ورزش به حرف پولادگر عمل نکرد و تقریبا بودجه ما را داده اند. به نظر من سن مهم نیست چون من الان با آقای خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک راحت کار می‌کنم. کسی نمی‌تواند به کار من ایراد بگیرد و با اعتقادات من مشکل دارند. من صبح اعتقاداتم را کنار بگذارم، جهان پهلوان می‌شوم! کشتی در میان رشته‌های ورزشی تنهاست و به همین خاطر کشتی گیران هیچ وقت دوست ندارد وزیر یک آدم ورزشی باشد!

سوال جنجالی علیرضا دبیر؛ از حسن یزدانی پرسیدم زورت به تیلور نمی رسد؟/ تا می‌خواهند یکی را بزنند، می‌گویند حکومتی است/ من اگر شلوار شش جیب نپوشم...

به خاطر همین جریان برخی روسای قبلی فدراسیون کشتی فرار کردند و رفتند. وقتی می‌روم با یک دستگاه دیگر لابی می کنم و برای کشتی پول می گیرم، معاون قهرمانی می‌گوید این را وزارت ورزش داده. او توجیه نیست؛ شما جیب ما را نزنید، نمی‌خواهد بودجه بیشتر بدهید! 

من از المپیک بترسم؟ 

بنیامین(خواننده) رفیق من است و همیشه می‌گوید برای اینکه علی دبیر خوب کار کند، برای او چالش درست کنید. من از المپیک بترسم؟ من باور دارم کشتی می‌تواند نتیجه بگیرد، اما به شرطی که آن چیزی که من بخواهم بتوانم انجام دهم. خودم این میدان ها را دیدم و از چی باید بترسم؟ چرا به حسن یزدانی و کامران سخت می‌گیرم؟ می‌خواهم آن‌ها اشتباهات من، حیدری و جدیدی را نکنند. درباره اینکه در انتخابات دوره جدید نیایم، واقعا این موضوع جدی است. برای المپیک ۲۰۲۴ دیگر مثل توکیو فقط یک ستاره به نام حسن یزدانی نداریم و ستاره های دیگری هم ساخته‌ایم. فضا در المپیک سنگین است و اگر رشته‌های دیگر در المپیک مدال بیاوریم، فشار از روی کشتی برداشته می‌شود. این فشار نباشد، قطعا حسن یزدانی هم پرواز می‌کند. المپیک پاریس قطعا المپیک خوبی خواهد بود، اما به شما قول می‌دهم المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس یک المپیک بی نظیر برای ورزش ایران به ویژه کشتی خواهد شد.  

یزدانی کشتی گیر بسیار بهتری از تیلور است 

در اینکه حسن یزدانی و دیوید تیلور استثنا هستند، شکی نیست. کشتی ایران هر ۱۵، ۲۰ سال یک استثنا از خودش بیرون می‌دهد که در ۱۵ سال اخیر حسن یزدانی بوده است. از نظر کشتی گیری حسن کشتی گیر بسیار بهتری از تیلور است، اما سبک کشتی اش به تیلور نمی‌خورد. مثل من که با هارون دوغان نمی‌توانستم خوب کشتی بگیرم، اما برنده‌های او را به راحتی می‌بردم. اگر حسن یزدانی روشی که کادرفنی برایش در نظر گرفته را با اعتماد انجام دهد، مطمئن باشید مثل نروژ برنده می شود. یک بار از حسن پرسیدم زورت به تیلور نمی رسد که او گفت زورم می رسد. تیلور می رود و یک سال کار می‌کند. مردم حسن یزدانی را دوست دارند و باختش برایشان سنگین است.  

سوال جنجالی علیرضا دبیر؛ از حسن یزدانی پرسیدم زورت به تیلور نمی رسد؟/ تا می‌خواهند یکی را بزنند، می‌گویند حکومتی است/ من اگر شلوار شش جیب نپوشم...

عکس رقبایم را در اتاق می چسباندم 

من عکس حریفانم را در اتاقم می‌زدم. صبح، ظهر و شب این‌ها را می‌دیدم. این اتفاق تو را مجبور می‌کند که درست زندگی کنی و تمرین کنی. البته که ما دوست داریم کشتی گیران ما در طول سال با رقبای مستقیمشان کشتی بگیرند. حالا اینکه تیلور به کرواسی نیامده، سیاست آن هاست. نباید از باخت بترسیم. ما موقعی می‌بازیم که از باخت بترسیم. اینکه هر کسی حسن یزدانی را می بیند و می‌گوید تیلور را می‌بری، این خودش بار روی دوشش اضافه می کند. حسن بیاید بگوید برای نروژ چقدر فیلم کشتی های تیلور را دید و چقدر برای بلگراد دید. سخت است در اتاق آنالیز باخت خودت را ببینی ولی باید تحمل داشته باشی. محمد بنا ۱۰ سال در اردوها سختی کشید که سه طلای المپیک گرفت. اگر قرار است کشتی موفق شود، رییس فدراسیون، سرمربی و کشتی گیر باید مثل هم زندگی کنند.  

تفکرات و روحیات من و خادم به هم نمی خورد 

نگوییم من و رسول خادم با هم خوب نیستیم، با هم رفیق نیستیم. شاید سبک تفکرات یکدیگر را قبول نداشته باشیم؛ وگرنه بنده از نظر کشتی گیری او را قبول دارم. وقتی رسول خادم در المپیک آتلانتا طلا می‌گرفت، من خیلی گریه کردم. در حوزه‌های مدیریت دیدیم، روحیاتمان به هم نمی‌خورد. تفکراتشان را در حوزه‌های فرهنگ، هنر و سیاست قبول ندارم، اما او به عنوان یک قهرمان بزرگ کشتی قابل احترام است. همین الان از این در بیاید، من اولین نفر جلوی پایش می‌ایستم. همیشه بازی را بلد بودیم و به یکدیگر بی احترامی نکردیم. این را من رعایت کردم، اینکه اطرافیان خادم رعایت نکردند، دیگر بحثش جداست. البته که حرف دیگران برای من مهم نیست؛ مگر اینکه نکته فنی باشد. مثلا در همین چند روز حسن محبی و منصور برزگر صحبت‌هایی را با من کردند که از آن ها یاد گرفتم. زمان همه چیز را ثابت می‌کند. اینکه ادای جهان پهلوان‌ها را دربیاوری، اما در پشت سر کارهای دیگری بکنی، تا زمان خاصی جواب می‌دهد.

یا باید پاهایم را بشکنم، یا شش جیب بپوشم! 

شلوار شش جیب پوشیدن من خودش یک مساله شده است. پاهای من پرانتزی است. به خاطر فشارهای دوران کشتی و دیسک کمر، روز به روز پاهایم بیشتر پرانتزی می‌شود. شلوار پارچه ای گشاد که دیگر نمی‌توانیم بپوشیم. وقتی شلوار شش جیب می‌پوشم، پرانتزی بودن پایم را نشان نمی‌دهد. اگر بخواهم پاهایم را درست کنم، باید بروم عمل کنم و پاهایم باید شکسته شود و ۶ ماه خانه نشین شوم! آن روزی هم که نایب رییس فدراسیون مجارستان به فدراسیون ما آمده بود، اصلا قرار قبلی نداشتیم. ساعت ۴ در سفارت قرار داشتیم که زودتر به من زنگ زدند و گفتند نزدیک هستیم و به فدراسیون می‌آییم. اتفاقا به آن‌ها گفتم که در حال کار و خاکی هستم. گفتند که غیررسمی می‌آییم و مهم نیست. حالا آن عکس بیرون آمد و سوژه شد.

سوال جنجالی علیرضا دبیر؛ از حسن یزدانی پرسیدم زورت به تیلور نمی رسد؟/ تا می‌خواهند یکی را بزنند، می‌گویند حکومتی است/ من اگر شلوار شش جیب نپوشم...

نه به مدیریت استقلال و پرسپولیس فکر می کنم، نه وزارت ورزش 

نسبت من با فوتبال خیلی زیاد است. پدر من خدابیامرز مربی فوتبال بود. تمام عکس‌های دوران نونهالی من از یک سالگی تا ۱۰، ۱۱ سالگی که به کشتی رفتم، همه عکس هایم فوتبالی است. من بازی‌های مارادونا را می‌دیدم، عاشق او شدم. هنوز هم فوتبال را دوست دارم و شانسی سمت کشتی رفتم. پدرم هم مخالف بود و دوست داشت به فوتبال بروم. خیلی مواقع خواب می‌بینم که فوتبالیست هستم و در زمین بازی می‌کنم. با اینکه فوتبال را دوست دارم، اما هیچ وقت به مدیریت استقلال و پرسپولیس فکر نکردم. شما یک کاری را قبول می‌کنی، باید به بهترین شکل انجام دهی. استقلال و پرسپولیس ساختارشان ایراد دارند. یک بار دستگاه ورزش بنشیند و ببیند می‌خواهد با آن ها چه کار کند؟ مثل ورزشگاه آزادی که زیر نظر یک شرکت کوچک است و تا زمانی که با مدیریت شرکت توسعه باشد، درست نخواهد شد. من نه به مدیریت استقلال و پرسپولیس فکر می کنم، نه حتی به رفتن به وزارت ورزش.  

پژمان درستکار برای کشتی ایران می ماند 

هیچ کس در ایران مثل من قابلیت‌های پژمان درستکار را نمی‌شناسد. برای انتخاب او خیلی به من حمله شد، اما توانایی‌ها او را می‌دانستم. او اگر در دوران کشتی گیری هم قدر خودش را می۲دانست، می‌توانست مدال‌های زیادی بگیرد. من نمی‌گویم درستکار مدیر خوبی است، اما در مربیگری بی نظیر است. انگار خدا او را برای این کار ساخته است. بروید و از بچه های تیم ملی در این خصوص بپرسید. پژمان درستکار یک مقدار نظم را بیشتر کند، بهتر است. البته که کاراکتر سرمربی و رییس فدراسیون متفاوت است. من می‌گویم درستکار در سرمربیگری از ۳۰ درصد توانایی اش استفاده کرده. پژمان برای کشتی ایران می‌ماند و قبلا هم باید از او استفاده می‌شد. به خاطر اینکه رفیق من بود، از درستکار استفاده نمی‌شد. من در مربیگری خودم را ۲۰ بدانم، پژمان را ۹۰ می‌دانم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۰
  • صالح وملورین IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    سلام .من از جناب دبیر هم عذرخواهم هم بسیارممنون روشنم کرد من ازوی حلالیت میخوام بخاطر نگاهم ودیدمنفی به ایشان ولی اشتباه کردم وی مرد و ورزشکاربزرگی بوده مهمترپهلونه کاردرستیه .بنده هم ورزشی درپی داشتم وبه بزرگی وی پی بردم .درود برتو دبیر وحسن
    • ارسلان IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      نمیدونم این چیه! مردم و رسانه‌ها باید حواسشان به این کلمات باشد
    • حنزه پور IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      دبیر بی نظیر هست. پهلوان دوست داشتنی که خودش هست و ادا در نمیاورد. کاری که او در فدراسیون کشتی کرده دهه ها زمان میبرد تا دیده شود. علی یارت پهلوان.
    • خسته اما صبور IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      خدایا شکرت که توی عصری زندگی میکنم که جهان پهلوانی چون علی دبیر و نازنین پهلوانی چون حسن یزدانی دارن زندگی میکنن. آقای دبیر شما نور چشم جوانان مملکتید. با قدرت به کارتان ادامه بدید.جریان هایی همچون پولادگر که کارنامیشان برای همه مشخص است نمیتوانند حتی لحظه ای جلوی پیشرفت کشتی رو بگیرند.کاشکی فقط ده تا رییس فدراسیون یا مسول مثل آقای دبیر داشتیم.
  • کسری IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    خدا بهت قوت بده از وقتی شروع بکار کردی بهترین نتایج و به دست آوردی
    • مسعود IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      روزی که طلای المپیک رو گرفتی تا یک هفته وقتی یادش می‌افتادم بی اختیار میخندیدم درود بر شرفت قهرمان ملی
  • امیر IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    امیدوارم اقای دبیر حلال کنه مارو بابت شلوارش و نوع پوشش گناهش رو پاک کردم.چقدر دلم میخواد این مطلب به دستش برسه.ایشاالله همیشه تندرست باشه و پاینده
  • ناشناس IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    کشتی درست راهش رو می ره خدا کنه در فوتبال هم چنین اتفاقاتی بیفتد ورزشگاه آزادی چرا نباید بازسازی شود افرادی رو قرار بدن که فوتبال رو به مانند کشتی در مسیر درست قرار بدهد
  • علیزاده IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    بینظیری پهلوان خدا قوت
  • اکبرآذرنیا از فارس ،،،فسا IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    از آقای کشتی ایران دکتر دبیر بخاطرتحول بزرگ سرشار از موفقیتشان برای ورزش کشتی ایران نهایت تشکر را دارم.با احترام شایسته آذرنیا
  • محتبی شجاعی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    سلام من یک کارگرم ک ۵ روزه میرم سر گذر ب خاطره سرما کار بهم نمیخوره ب فاطمه زهرا ع دوتا طفل داررم مستعجرم ب همون حضرت عباس ع قسمتون میدم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه. ه جون بچه هام کلاه بردار نیستم
    • مرتضی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      این شماره منه تماس بگیر اگر پیام رو‌
  • عبدالله IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    درمملکت ما مدتی رسم جوانمردی فراموش شده آقای دبیر اگرقصد خدمت داری باید یک گوشت در و دیگری دروازه باشد مافیای تخریب اسطوره ها کاملا با هم هماهنگ هستند و از هر فرصتی برای تخریب امثال شما و دائی ها استفاده می کنند مطمئنا منافع اشان اقتضا کند خادم و علی آقا را هم پایمال نامردی هایشان خواهند کرد
  • حمید IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    ۲۹۳خاک شما بخور توسط مدیران دزدفوتبال
  • بابک IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    متاسفانه خیلی ها بخاطر بعضی مسائل بهش حمله کردند ولی همه دیدیم که بهترین نتایج رو برای کشتی کسب کرد. لطفا بدور از احساسات هر کس برای وطن کار مثبتی انجام داد پشتش باشیم یا علی
  • امین باجلان IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    خدا خیرت دهد منم بعضی اوقات تحت تاثیر ناسزا سبک میگفتم اما میدانستم نترس و شجاع هستش اتفاقا با افکارش کاملا موافقم
  • رسول خسروی IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    سلام و درودبرجهان پهلوان علیرضا دبیر.خدا قوت
  • سید حسین IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    جمالتو گلبارون آقای دبیر کارت درسته چون خدارو در نظر میگیری مولا مددت بده جوانمرد
  • سید حسین IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    جمالتو گلبارون آقای دبیر کارت درسته چون خدارو در نظر میگیری مولا مددت بده جوانمرد
  • امیرحسام IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    آقای دبیر درموردحرف انسانها کمی تعمق درموردحرف حرافها درو دروازه ولی به بزرگان کشتی احترام واجب است لطف کن مجید ترکان را برای کشتی نوجوانان کنار تیم ملی بیار شده با زوربیارش به قول خودت درستکار ۹۰است ترکان در نوجوانان ۱۰۰نباشد ۱۲۰است بعید میدانم دررفتگی مثل محمدبنا کسی باشد .درموردترکان هم بعید است مثلش کسی باشد
  • کشاورز IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    آقای دبیر سعی نکن باهمه سر جنگ داشته باشی ، فروتنی رامسیر راه خودت قرار بده و ازتجربه ی بزرگان کشتی هم بلحاظ فنی وهم اخلاقی نهایت استفاده رابهره ببر.
    • خسته اما صبور IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      آقای دبیر کارش رو بلده.اصلا فکر نکن که نسنجیده داره به همه جواب میده.ایشان بسیار نکته سنج هستند و هر دشمنی و نظر بدی رو در نطفه خفه میکنه. خداوند نگهدارت جهان پهلوان که پولادگر رو سر جای خودش نشوندی. خدایا شکرت که داریم توی زمانی زندگی میکنیم که علی دبیر و نازنین پهلوانی مثل حسن آقا یزدانی دارن زندگی میکنن
  • اسی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    سلام و خسته نباشیدخدمت اقای دبیر، هر کس که هر جا کاری میکنه وموفق میشه که خاک اون کار و خرده باشه ،به امید روزی که همه جا این چنین مدیرانی لایق در راس کار باشن
  • ظفریان IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    خیلی حرفه ای هست تو خوردن نون به نرخ ثانیه
    • ایرانی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      دمت گرم
    • علی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      زنده باد
  • اسی IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    آقای دبیر ای کاش همه مثل شما بودن پهلوانی بزرگ بی ریا پرکار درود بر شرفت بزرگ مرد میدان
  • ااا IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    درود بر احمدی نژاد که از اولش ادم شناس خوبی هست .رات ندادن
  • مرتضی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    دبیر نمونه یه بچه نترس لوتی پائین شهره .دمش گرم من همیشه دوستش داشتم.اگر مملکت ۴تا از اینا داشت همه چی درست بود
  • پیرمردبازنشسته IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    آقا دبیر ! درمدتی کوتاه ثابت کردی در مدیریت حرفهای زیادی برای گفتن داری حس میکنم برای رسالت و هویت کشتی میجنگی عالی هستی پسر!! اهل فن و اهل کشتی هستی و همه چیز برای پیشرفت کشتی روبراهه!! اما اجازه بده هنوز پهلوان صدات نکنم ،پهلوانی با واژه جوانمردی و آزادگی همردیفه، تنها در سختیها و حوادث روزگار است که آن واژگان مقدس عینیت پیدا کرده و پهلوانی متجلی میشه !!و ارزشمند و جاوید باقی میمونه !! مردمی بودن یک ویژگی منحصر و خاصه که هر انسانی را محبوبتر میکنه!!
  • ناشناس CA ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    اون قهرمانی پهلوان واقعی هست که در سمت مردمش باشد
  • ناشناس CA ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    اون قهرمانی پهلوان واقعی هست که در سمت مردمش باشد
  • ناشناس CA ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    اون قهرمانی پهلوان واقعی هست که در سمت مردمش باشد
  • قدرتی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    من به آقای دبیر و کشتی هایش بسیار افتخار میکردم و دعا گوش بودم...پسرم در انتخاباتش خیلی زحمت کشید ولی متاسفانه بعد از انتخابش به شورای شهر نه به تلفن پسرم جواب داد و نه محل داد ...دل من و پسرم ازش شکت ...قهرمانی همین است...ولی پهلوانی چیز دیگه ای ست....
  • شهباز IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    سلام ورزشکار باغیرت مردمی وطن دوست در قلب ما معلمان هستی
  • احمد IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    ازت خوشم نمیاداقای دبیر
  • سعید حیدری FR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    دمت گرم بمولا پرچمت بالایه پهلوون
  • رضا IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    اینکه ادای جهان پهلوان‌ها را دربیاوری، اما در پشت سر کارهای دیگری بکنی، تا زمان خاصی جواب می‌دهد......این حرفت خطاب به پهلوان رسول خادم گویای درونت هست.یا علی
  • جمشید IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    سلام و درود مرد ای کاش همه مثل آقای دبیر مطالعه می کردند و می فهمیدند جایگاه و سمتی که در هر حوزه از کوچکترین نهاد تا بزرگترین نهادهای کشور دارند مستلزم چه فاکتورهاییست البته این خودش داستان های بسیاری دارد که آقایون ضد میهن از این آب گل آلود ماهی گرفته و هر بی لیاقتی بر هر منصبی نشانده اند انشالله که این مورد درست خواهد شد اگر امثال دبیر زنده بمانند.
  • ابوالفضل تقوی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    خداقوت ب آقای دبیر و کادر تیم ملی کشتی آزاد انشاالله ک در مسابقات پیش رو حسن یزدانی دلاور کشورمون بهترین نتایج را بگیرد خسته نباشید واقعن
  • حق بگو IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    در متصل بودن شما اقای دبیر که شکی نیست و درجواب اینکه چرا مربی نشدی اینکه جناب عالی مانند بقیه مسئولین چون به کم قانع نبودی میدونستی چطور و چکونه باید از اخور خورد هم توبره بخاطر همین راه مدیریت رو در پیش گرفتی الان هم وزارت میخوری هم از مربی هم از کشتی گیر هم حقوق ثابت هم بودجه کشتی خلاصه اوضاع بر وقف مراده
  • رضا محمدپور IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    خیلی مردی پهلوووووووون خاکی مهم اینه خدا میبینه چه زحمتهایی برای کشتی میکشی (شیر بچه ایران)
  • گمنام IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    دبیر هم مثل خیلی از عزیزان و مدیران سلف طریقه نون قرض دادن رو به مجموعه کارش خیلی خوب یادگرفته البته اینو تو شورای شهر دیده و در فدراسیون کشتی داره پیاده میکنه / علی دبیر جان شما هم بدون این قبیل کارها هم در انتخابات بعدی رئیس فدراسیون خواهی بود و این تسلسل ادامه خواهد داشت / اون زمان که بود همه و خود شما میگفتید پژمان زیر گیر خوبی نبود و هادی خان عامل بین دوتا تنفس بابت کشتی پژمان خوب نقدش می‌کرد چطور امروز پژمان جونت نظم خوبی نداره ولی مربی خوبیه؟ در صورتیکه در مدیریت الفبای پیشرفت نظمه/ مگه میشه آدم بی نظم باشه ولی مدیر قابل هم باشه/ ترو خدا دست بردار به نعل و میخ زدن/ این سالها تو شورای شهر اگر مدیر خوبی نبودید حقه های مدیریتی رو خوب یاد گرفتید / فردا هم که تیم تو میادین نتیجه نگیره میگید رو ما فشار بود بابت انتخاب نفرات و اردوهای دراز مدت زیاد بود تایمش و بچه ها خسته بودند و هزار فلان دیگه
  • ابراهیم IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    آقای دبیر ، میتونه از ملک خیابان الف که از قالیباف گرفت یا تراکمی که برای پالادیوم تو زمان شورا جور کرد هم توضیح بده تا مردم بیشتر بشناسندش؟؟
  • مهدی پناهی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    خدا قوت بچه محل ورزشگاه صدری ۱۳ ابان من میرفتم کشتی مربی مون آقا ابی (ابراهیم خیرالله زاده ) بود علی دبیر تازه استارت قهرمانی زده بود یادش بخیر خدا باباتو بیامرزه .
  • ابولفضل IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    اینکه همش منم منم کرد من من بود
  • مهدی لوحی IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    سلام.خاهشن برای المپیک‌بین‌ اقای یزدانی قاسمپور انتخابی واقعی بزار ممنونم
  • اقاحامد IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    دبیرکل کارگرهای اشپزخونه خانه کشتی روبعد دوازده سال بیرون انداخته..زن بچه داربودن...فقط همین بس.ازدبیر.الباقی بماند
  • Toni IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    زمانی که جوان بودی و روی تشک میرفتی بدون اینکه بدونم چطور انسانی هستی باهات حال میکردم و باعث شد کمی در مورد شخصیتت تحقیق کنم و ذره بین رو که گرفتم دستم و متوجه درون نامرغوب و بسیجی بودن و حق خوری کشتی گیران و سیاست ناپاکت و ... خلاصه الان عذاب وجدان دارم که نکند بخاطر فکر کردن به شما من هم در گناهان شما شریک شده باشم ...
  • علی محمد IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    جناب دبیرعزیزسلام یک جمله زمانی دربستربودیدو بابت مصدومیت تو بیمارستان ازشما امدندجهت مصاحبه گفتندازفدراسیون یا سازمان ورزش کسی برای عیادت آمده جمله خاص شما که همیشه الگومیماندفرمودیدازبچگی به خودم گفتم از کسی توقع ندارم و مطلب دیگرافرادی مثل شمابایددرورزش بماندبویژه کشتی ورزش اول من صدرصدفوتبالیم ولی برای کشتی اشک می ریزم وبسیارمتعصب عملکرد شما درکشتی فوق العاده هم در بحث ساختاری و آموزش و اعزام این همه تیم و نتایج درخشان و گزینش کشتی گیر درچرخه انتخابی بسیارستودنی است خداوندکمکت دهدوعلی یارویاورت وعملکردت پیش خداوندگم نمیشودیاحق 492
  • کهنه سرباز IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    یک ورزشکار نباید در شورای شهر ثبت نام کند.‌چرا ک شورای شهر افراد متخصص با رشته ی خودش می خواهد ضمنا آقای دبیر با مازندرانی ها جبهه می‌گیرد غافل اینک نروژ ۲۵درصد طلای جهان را مازنی ها ب گردن آویختند.
  • روزبه IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    دبیر یه پاچه خوار واقعیه،،،ورزشکار حکومتی،، اسم جهان پهلوان تختی حتی نباید تو به زبون بیاری،،،تو کجا و تختی کجا،،اقای چاپلوس
  • رضا IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    علی آقا خوشبختانه جامعه کشتی ریزبین و نکته سنج هستند و روی رفتار و عملکرد اشخاص نظر می‌دهند و شما میخوای با رندی همه چیزرو جمع کنی اونم نمیشه ، بچه زرنگ.
  • عابدی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    آقای دبیر کل سر سبد هستی
  • حسن IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    درمورد آقا رسول خادم با ااحترام بیشتر صحبت کن اطرافیانش هیچ ارتباطی به او ندارد
  • امیر IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    آقای دبیر من از طرفداران شما هستم ولی یک گلگی دارم نه تو حیطه‌ی خودتون بلکه کلی شما که نماینده مردم هستین چرا دست کثافت رو روو نمیکنید واز کنارانش می‌گذارید میدونم آدم با خدایی هستی ولی وقتی از کنار این همه ظلم به مردم بگذری و دست رو چشات بزاری تو هم همدستی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی