نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
علی انصاریان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پانزدهم بهمن خاطره از دست دادن علی انصاریان را برایمان زنده می‌کند فوتبالیست و هنرمند خوش اخلاقی که خیلی زود از جمع ما پر کشید.

علی انصاریان یک فوتبالیست، بازیگر و مجری تلوزیونی ایرانی است. او حرفه‌ی خود را با فوتبال آغاز کرد. وی در سال ۱۳۷۵ فوتبال را در تیم فجر شهید سپاسی شیراز شروع کرد و با حضور در تیم پرسپولیس به اوج رسید و سرانجام در سال ۱۳۹۰ و در سن ۳۴ سالگی با فوتبال خداحافظی کرد.

با هم بصورت مختصر زندگینامه زنده یاد انصاریان را مرور می کنیم :

علی انصاریان ۵ خرداد ۱۳۵۶ شمسی (۵ ژانویه ۱۹۷۷ میلادی) در تهران به دنیا آمد. او دارای یک خواهر و یک برادر بزرگ تر می باشد. وی از همان دوران کودکی به شدت به فوتبال علاقمند بود. در سال ۱۳۶۹ و در سن ۱۳ سالگی او به طور جدی فوتبال را دنبال کرد و تمام وقت و تمرکز خود را صرف فوتبال کرد.

با پرسپولیس قهرمان شدم اما کاش سیمرغ بلورین را هم ببرم/ دوست دارم قبل از مادرم بمیرم

مدافعی که لقب صخره را به خود اختصاص داد

علی انصاریان در سال ۱۳۷۵  به عنوان یک مدافع با تیم فجر سپاسی یک قرارداد دوساله امضا کرد. بعد از آن در سال ۱۳۷۷ به تیم پرسپولیس پیوست و پس از ۵ سال از این تیم پرطرفدار جدا شد.

سال ۱۳۸۳ برای باشگاه سایپا به مدت نیم فصل به میدان رفت و پس از آن مجدد به همان سال ۱۳۸۳ به باشگاه پرسپولیس بازگشت. در سال ۱۳۸۵ با اقدامی پرحاشیه برای فوتبال دوستان از تیم پرسپولیس  به استقلال تهران رفت که البته یک فصل بیشتر برای استقلال تهران بازی نکرد.

او در بین سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵ که در تیم پرسپولیس حضور داشت، توانست ۴۸ بازی به میدان برود و ۱۱ گل را به ثمر برساند.

وی پس از یک سال بازی در استقلال به تیم استیل‌آذین پیوست و به مدت یکسال با مدیران این باشگاه قرارداد امضا کرد. استقلال اهواز، گسترش فولاد، شهرداری تبریز و شاهین بوشهر به ترتیب تیم های بعدی علی انصاریان بودند.

با پرسپولیس قهرمان شدم اما کاش سیمرغ بلورین را هم ببرم/ دوست دارم قبل از مادرم بمیرم

تنها یاغی که در دربی تشویق شد

او با جدایی از تیم‌های مختلف لقب یاغی را به خود اختصاص داد. علی انصاریان بزرگترین اشتباه زندگی اش را پیوستن به تیم استقلال می‌دانست. اما اعتراف می‌کند شرایط ایجاد شده در زندگی فوتبالی، او را مجبور به انتخاب تیم استقلال کرد.

سابقه فوتبالی او علاوه بر پرسپولیس شامل ۶ تیم دیگر می‌باشد. در سال ۱۳۹۰ هنگامی که علی انصاریان ۳۴ سال سن داشت از فوتبال خداحافظی کرد، ناگفته نماند که وی هنگامی که از فوتبال خداحافظی کرد در تیم شاهین بوشهر حضور داشت.

انصاریان در مورد بازی در تیم استقلال گفت : انتخاب اول من سرخپوشان بود و با اینکه فصل قبل برای سرخپوشان  ۱۱ گل زده بودم ولی مدیر باشگاه پرسپولیس گفت به تو نیازی نداریم و رضایت نامه ات آماده است. هواداران پرسپولیس من را درک کردند چراکه دوست داشتم در یک تیم بزرگ بازی کنم و مجبور شدم به استقلال بروم. فکر میکنم تنها یاغی هستم در دربی از طرف هواداران دو تیم آبی و قرمز تشویق شدم.

با پرسپولیس قهرمان شدم اما کاش سیمرغ بلورین را هم ببرم/ دوست دارم قبل از مادرم بمیرم

ورود به دنیای بازیگری

علی انصاریان پس از رها کردن فوتبال وارد عرصه تلویزیون شد و در چندین فیلم و مجموعه تلویزیونی نقش آفرینی کرد. علاوه بر بازیگری او در سال ۱۳۹۰ ترانه‌ای به نام شدید را منتشر کرد و وارد عرصه موسیقی شد، البته که فعالیت های وی در زمینه موسیقی بشدت محدود و کم رنگ بود.

علی انصاریان در عرصه بازیگری توانست در ۲۸ فیلم سینمایی، یک فیلم کوتاه و ده‌ها سریال تلویزیونی نقش آفرینی کند.

او تهیه‌کنندگی سه فیلم کلاف، هدیه و حکم تیر را بر عهده داشت. در سال ۱۳۹۴ با بازی در فیلم «سوختن» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول را از جشنواره یاس دریافت کرد. همچنین با بازی در فیلم «کاپیتان امیر» در جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان حضور پیدا کرد.

انصاریان در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بابت بازی در فیلم کوتاه قفل به عنوان بازیگر نقش اول مرد حاضر شد. همچنین در جشنواره بین المللی فیلم بلک برد آمریکا که در نیویورک برگزار شد علی انصاریان نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مرد به خاطر بازی در فیلم کوتاه قفل شد.

موفقیت‌های علی انصاریان در دنیای بازیگری باعث شد که در پایان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی که در سال ۹۹ در تهران برگزار شد لوح یادبود به خانواده علی انصاریان توسط وزیر ورزش و جوانان اهدا شود.

با پرسپولیس قهرمان شدم اما کاش سیمرغ بلورین را هم ببرم/ دوست دارم قبل از مادرم بمیرم

انصاریان : دوست دارم سیمرغ جشنواره را به دست بگیرم

علی انصاریان زمانی که بازیگر شد خیلی دوست داشت به عنوان سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را کسب کند. مدافع اسبق  پرسپولیس که چند قهرمانی در سابقه فوتبالی خود دارد در کنار دوستان خود همیشه میگفت:  من به عنوان فوتبالیست با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شدم اما حالا دوست دارم به عنوان بازیگر سیمرغ بلورین جشنواره را به دست بیاورم. نکته تلخ اینجاست که او هرگز موفق نشد سیمرغ بلورین جشنواره را به دست آورد اما چندین ماه پس از مرگ او در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ عنوان بهترین هنرپیشه مرد برای بازی در فیلم کولبرف اجباری فیلم بلغارستان به او اهدا شد تا داغ دل هواداران او به نوعی تازه شود.

با پرسپولیس قهرمان شدم اما کاش سیمرغ بلورین را هم ببرم/ دوست دارم قبل از مادرم بمیرم

حاشیه برنامه اینترنتی زابیواکا

علی انصاریان یک بازیگر و مجری پر حاشیه بود که همیشه تلاش میکرد تا بر لب مردم لبخند بیاورد. حواشی اصلی این برنامه مربوط به علی انصاریان می‌شود. او در بخشی از برنامه با نام «سخن بزرگان» اشعاری مانند ترانه‌های قبل انقلاب مانند شهرام شب‌پره، حسن شماعی‌زاده، مهستی و عارف را بیان می کرد.

گفته می‌شود از سوی صدا و سیما ۱۴۰ تذکر به برنامه زابیواکا منتقل شده بود. در یکی از قسمت‌های برنامه، هنگامی که از مهمان درباره خواننده مورد علاقه اش پرسیده می شود او نام یکی از خوانندگان لس آنجلسی را به زبان می آورد. واکنش مجری‌های برنامه علی انصاریان و مجید یاسر باعث شد که این قسمت به عنوان پر بازدیدترین کلیپ صفحات مجازی باشد. شایعاتی در رابطه با ممنوع التصویر شدن هر دو مجری در فضای مجازی پخش شد اما با حضور دوباره آنها این خبر کذب تکذیب شد.

هواداران استقلال به من محبت داشتند

علی انصاریان دی ۱۳۹۱ شمسی به همراه مادرش در برنامه تلوزیونی ویتامین ۳ شبکه سه صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرد.

گفتگوی آنها در رابطه با انتقال علی انصاریان به استقلال سر گرفت و وی در بخشی از گفته‌هایش به این مورد اشاره کرد، که از انتقال به تیم استقلال تهران پشیمان هستم و شاید بزرگترین اشتباه دوران فوتبالی ام همین بوده است.

خود این عنوان را بیان میکند: شرایط به وجود آمده مرا مجبور کرد تا با باشگاه استقلال قرارداد امضا کنم، انصاریان در این برنامه گفته بود که هرگز از سوی هواداران استقلال بدرفتاری ندیده است.

با پرسپولیس قهرمان شدم اما کاش سیمرغ بلورین را هم ببرم/ دوست دارم قبل از مادرم بمیرم

دوست دارم قبل از مادرم بمیرم  

جالب است بدانید علی انصاریان بعد از مرگ پدرش در سال ۱۳۸۹ هیچ وقت مادرش را تنها نگذاشت و در تمام پروژه های سینمایی که خارج از تهران بودند مادر خود را همراه می‌برد. او مادر خود را با ارزش‌ترین انسان در زندگی اش می‌دانست و برایش بسیار ارزش و احترام قائل بود.

علی انصاریان در چند مصاحبه همیشه از مادرش به عنوان تنها دارای اش صحبت می کرد و حتی گفته بود: دوست دارم آنقدر زندگی کنم که یک روز قبل از مادرم نباشم

انصاریان هیچگاه ازدواج نکرد و همیشه با مادر خود زندگی می‌کرد. مادر هم به او بسیار وابسته بود و زندگی بدون علی برایش غیر قابل تصور بود. اما دست سرنوشت این مادر و پسر را از یکدیگر جدا کرد.

با پرسپولیس قهرمان شدم اما کاش سیمرغ بلورین را هم ببرم/ دوست دارم قبل از مادرم بمیرم

پایان زندگی با کرونا

علی انصاریان در ساعت ۱۶:۱۵ عصر ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در اثر بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان فرهیختگان تهران درگذشت.

طبق گزارش صدا و سیما گفته می شود در طی ضبط یک برنامه تلوزیونی، انتقال ویروس کرونا به علی انصاریان شکل گرفته است. علی انصاریان به همراه مهرداد میناوند که در محیط ضبط برنامه حضور داشتند هر دو به بیماری کرونا مبتلا میشود. در محیط ضبط برنامه هیچکدام از پروتکل های بهداشتی رعایت نشده بود علاوه بر نداشتن ماسک حتی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده بودند.

در روزهای قبل از درگذشت او وضعیت جسمانی انصاریان امیدوار کننده بود و تغییر داشت اما در ساعات آخر روز دوشنبه وضعیتش بسیار وخیم شد که تیم پزشکی وی را به خواب مصنوعی برد. پزشک معالج علی انصاریان خبر  بیهوشی او را در صفحات مجازی اعلام کرد و در لایو اینستاگرامی با لحن ناامید کننده درباره وضعیت او صحبت کرد تا اینکه انصاریان درگذشت.

انصاریان در ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ بنابر خواسته خودش در قطعه ۲۲۲ بهشت زهرای تهران در کنار پدرش به خاک سپرده شد و عموی او برای پیکرش نماز خواند. تشییع جنازه او به همراه جمعی از دوستان و هنرمندان و مردم ایران برگزار شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    خدا رحمتش کنه
    • ناشناس IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      اون کسی که منفی میده واقعا منظورش چیه
    • علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      بزرگ مردی که معنی ازاده زندگی کردن را به همه یاد داد
  • تاج کبیر غول آسیا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    خدا رحمتش کند همیشه میگفت بازیکن برای کامل شدن و ادم شدن باید حتما لباس لاجوردی تاج کبیر غول آسیا بپوشد تا ناکام از دنیا نرود،خوش به حالش لااقل به آرزوش رسید با پوشیدن لباس لاجوردی غول اسیا صاحب دبل ستاره آسیا ،،روحت شاد
    • هوادارفوتبال IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      غول آسیا معرفتیست که درذات آدمهاست غول آسیاآن لبخندهاواشکهای جوانیست که بخاطرفوتبال برچهره اش مینشیند غول آسیا کوه معرفتیست که علی خرج مادرش میکرد ...خدایش بیامرزد
    • Muhammad IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      خخخخخخخخخ. کلی خندیدیم. تنها اشتباه زندگیشو بازی در تیم کیسه میدانست.
  • محمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    هرگز نمیرد انکه دلش زنده شد به عشق
  • کریم IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    ای کاش همه مایادبگیریم مادرمون روباارزش ترین دارایی زندگیمون بدونیم.چندوقتی یکبارسری به خانه سالمندان زدن تلنگرخوبیه...!امتحان کنید
  • سعید نجاتی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    روحت شاد داداش علی
  • بکام IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    گر پادشاه عالم شوی بازم گدای مادری. خدا رحمتت کند انصاریان
  • حمید IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    الله رحمت السین
  • س ر IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    هنوز باور مرگش سخته، روحت شاد بزرگ مرد
  • ******** IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    خدا بیامرزه بنده خدا همیشه می‌گفت بزرگ ترین اشتباه زندگیم پوشیدن لباس کیسه بود بهداشت رو رعایت کنید هنوز هم یه ماسک زدن چیزی از آدم کم نمیکنه حداقل باعث حفاظت از بیماری ها میشه آدم تا سلامت هست قدر سلامتی رو نمیدونه بعد که مریض میشه به غلط کردن میفته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی