پیش‌بازی اینتر – میلان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شرایط در آستانه دربی دلامادونینا با بازی رفت خیلی متفاوت است؛ حالا اینتر بالاتر از میلان قرار گرفته و روحیه بهتری هم دارد.

امشب از ساعت ۲۳:۱۵ ورزشگاه سن‌سیرو میزبان دربی شماره ۲۳۵ دلامادونینا خواهد بود. در حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌ویکم سری A ایتالیا، اینتر و میلان به مصاف هم خواهند رفت، در حالی که شرایط دو تیم با بازی رفت خیلی فرق کرده و این مرتبه نراتزوری بالاتر قرار دارد.

اینتر؛ امید هست ولی خیلی کم!

کاملاً برخلاف میلان، اینتر این روزها خودش را از مخمصه نجات داده و راه خوبی را در پیش گرفته است. نراتزوری حتی تا رده نهم هم پایین آمد و زمزمه‌هایی مبنی بر اخراج سیمونه اینزاگی شنیده شد، ولی با کسب ۷ برد در ۸ بازی به یک‌باره اینتر خودش را بالا کشید و با توجه به افت برخی از بالانشینان تا رده دوم هم بالا آمد. اثبات بیرون آمدن اینتر از بحران برتری در سوپرجام مقابل میلان و کسب عنوان قهرمانی برای دومین سال پیاپی بود. با وجود این که فاصله ۱۳ امتیازی با ناپولی صدرنشین شانس قهرمانی اینتر را خیلی کمرنگ جلوه می‌دهد، ولی همین که از میانه جدول تا اینجا بالا آمده‌اند نشان می‌دهد که اینزاگی جای خودش را محکم کرده. به نظر می‌آید در این دربی هم اینتر شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد، چرا که روحیه بهتری دارد.

میلان؛ سال سقوط!

شاید جام‌جهانی بیشترین ضربه را به روسونری زده باشد. برنده اسکودتوی فصل قبل بعد از تورنمنتی که در قطر برگزار شد فقط یک برد نوبرانه مقابل سالرنیتانا داشته و ۴ بازی اخیرش را نبرده؛ از جمله ۲ باخت ناباورانه با ۴ و ۵ گل از لاتزیو و ساسولو! برخی بر این باور هستند که شاید تمدید قرارداد طولانی‌مدت با استفانو پیولی منطقی نبوده و این سرمربی پیش از این نشان داده که مرد جام‌ها نیست. فصل قبل هم اولین و آخرین جام دوران مربیگری‌اش را کسب کرد. حالا سال ۲۰۲۳ تبدیل به سال سقوط میلان شده و شاید اگر وضعیت همینطور باشد و میلان به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد نرسد، با پیولی فسخ کنند. سوپرجام را هم به راحتی آب خوردن به اینتر واگذار کردند و شاید برد در دربی دلامادونینا بتواند شیاطین شهر میلان را احیا کند. فراموش نکنید میلان دربی رفت را از رقیب همیشگی‌اش برده.

آخرین جدال
هجدهم ژانویه ۲۰۲۳ در دیدار سوپرجام ایتالیا، اینتر با نتیجه ۳-۰ میلان را درهم کوبید و قهرمان شد. دی‌مارکو، ژکو و مارتینس گل‌های نراتزوری را در آن دیدار زدند.

آمار بازی
۲۳۴) از ژانویه ۱۹۰۹ یعنی ۱۱۴ سال قبل، دربی دلامادونینا ۲۳۴ مرتبه برگزار شده که اینتر ۹۰ برد و میلان ۷۹ برد کسب کرده‌اند و ۶۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۷۷) در ۱۷۷ دربی در لیگ ایتالیا، ۶۷ برد برای اینتر و ۵۴ برد برای میلان ثبت شده و ۵۶ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۳) میلان ۳ دربی آخر در سری A را به اینتر نباخته. بعد از شکست فوریه ۲۰۲۱، روسونری ۲ برد و یک تساوی مقابل رقیب دیرینه داشته است. آخرین مرتبه که بیش از ۳ بازی را میلان به اینتر نباخت به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد که شکست‌ناپذیری‌شان به ۶ بازی هم رسید.
۰) اینتر در این فصل در خانه با هیچ رقیبی امتیازات را تقسیم نکرده. افعی‌ها در ۱۰ بازی خانگی ۸ برد و ۲ تساوی داشته‌اند. در کل فصل اینتر فقط یک تساوی مقابل مونتسا داشته.
۴) میلان برای نخستین مرتبه با هدایت استفانو پیولی ۴ بازی متوالی را نبرده. آخرین مرتبه روسونری آوریل ۲۰۱۹ در همین تعداد بازی متوالی پیروز نشد که تحت هدایت جنارو گتوسو بود.
۱۴) آندری شوچنکو با ۱۴ گل زده برترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است. زلاتان ایبراهیموویچ بین بازیکنان حال حاضر با ۱۰ گل برترین گلزن به شمار می‌رود.

مصدومان و محرومان
مارسلو بروزوویچ و سمیر هاندانوویچ مصدومان اینتر هستند که به دربی نمی‌رسند. مایک مانیان، زلاتان ایبراهیموویچ، الساندرو فلورنتسی، فیکایو توموری و اسماعیل بن‌ناصر هم مصدومان میلان برای این نبرد حساس هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر:
اونانا، اشکرینیار، آچربی، باستونی، دارمیان، دی‌مارکو، بارلا، مخیتاریان، چالهان‌اوغلو، لوکاکو و مارتینس
میلان: تاتاروشانو، کالابریا، کیائر، کالولو، هرناندس، پوبگا، تونالی، کرونیچ، سائلماکرس، لیائو و ژیرو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی