میروسلاو بلاژویچ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

میروسلاو بلاژویچ سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان در مدت حضورش در ایران خاطرات جالبی را رقم زد.

میروسلاو بلاژویچ با حرف‌هایی که در قالب مصاحبه‌های خود طی دوران سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران بر زبان آورد برای اصحاب رسانه و بسیاری از فوتبال‌دوستان ماندگار شده است چهره ارزشمندی که امروز چشم از جهان فرو بست.

بلاژ در دورانی که هدایت تیم ما را برعهده داشت با خیلی‌ها دچار مشکل شد و حرف‌هایی زد که از یادمان نمی‌رود در این میان تقابل بلاژویچ با دو دروازه‌بان مطرح از نسل‌های متفاوت استقلال هم فوق العاده جالب توجه بود.

کری خواندن برای ناصر خان

در همان ماه‌های ابتدایی حضور میروسلاو بلاژویچ در راس هرم هدایت تیم ملی فوتبال ایران ناصر حجازی فقید از فدراسیون بابت انتخاب این مربی انتقاد کرد و گفت بلاژویچ مربی با دانشی است اما سنش برای هدایت تیم ملی ایران زیاد است و ما به مربی چابک‌تری نیاز داریم چون باید در تمرینات حضوری فعال داشته باشد.

این حرف ناصر خان با واکنش سرمربی کروات مواجه شد بلاژویچ در پاسخ به حجازی گفت: آقای حجازی برای من فوق العاده محترم هستند و شنیده‌ام که در جام جهانی هم حضور داشته‌اند من به لحاظ سال تولد از ایشان بزرگتر هستم اما حاضرم در حضور خبرنگاران با او مسابقه دو صد متر بدهم حتی حاضرم به حجازی ۱۰ متر هم آوانس بدهم اما تضمین می‌کنم که باز هم او را پشت سر خواهم گذاشت.

اخراج برومند

مرحوم بلاژویچ کلاً اعتقاد زیادی به‌هادی طباطبایی نداشت ولی پرویز برومند را مرتب به اردوی تیم ملی دعوت می‌کرد در آن زمان با توجه به عدم حضور احمدرضا عابدزاده در تیم ملی خیلی‌ها فکر می‌کردند برومند دقیقا مانند جام ملتهای ۲۰۰۰ لبنان سنگربان فیکس ایران خواهد بود اما مرد کروات سراغ ابراهیم میرزاپور رفت و برومند را ذخیره کرد سنگربان استقلال در اردوی تیم ملی حضور داشت اما پس از ناکامی مقابل بحرین همراه با بهروز رهبری فرد کارهایی انجام داد که باعث شد بلاژویچ روی آنها غضب کند و هر دو نفر را از جمع ملی‌پوشان کنار گذاشت. 

این مطلب را هم از دست ندهید: میروسلاو «چیرو» بلاژویچ؛ مربی همه مربی‌ها/ وطن‌پرستِ مدعی اختراع ۲-۵-۳ که انقلاب تاکتیکی ایجاد کرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی