نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
به گواردیولا پیشنهاد می‌کنم بازی‌های هوادار را بیشتر ببیند/ بازیکن تراکتور فحشی داد که با «یو» ترکیب می‌شود!
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال هوادار گفت: به خمس و گواردیولا پیشنهاد می‌کنم بازی‌های تیم مرا بیشتر تماشا کنند!

 ساکت الهامی پس از شکست یک بر صفر هوادار مقابل تراکتور در نشست خبری، اظهار داشت: قبل از صحبت درمورد بازی برای میلاد کُر (بازیکن تراکتور) آرزوی سلامتی دارم و خدا را شکر حالش بهتر است. فوتبال آن‌قدر  ارزش ندارد. صدها امتیاز فدای یک تار موی او و همه بازیکنان. امیدوارم همه صحیح و سالم باشند. شنیدم وضعیتش بهتر شده خیلی خوشحالم‌.

وی افزود: به تیم تراکتور بابت بردشان تبریک و به بچه‌های هوادار که خیلی خوب بازی کردند، خسته نباشید می‌گویم. صادقانه می‌گویم حق ما برد بود اما نباید از تیم خوب تراکتور گذشت. مربی بسیار خوب و توانمندی دارد. در بازی های قبلی خیلی باکیفیت بودند اما امروز کامل تیم برتر میدان بودیم. بعد از اتفاقی که برای کُر افتاد، هر دو نیمکت صلابت نداشتند و روی غافلگیری ما تراکتور در یک موقعیت نصفه و نیمه به گل برسید. این ۳ امتیاز شیرین مبارک‌شان باشد.

سرمربی هوادار تاکید کرد: از روز اول گفتم دنبال این هستیم هوادار فوتبال قابل احترامی بازی کند. الان جایگاهی داریم که از لحاظ کیفی خیلی خوب بازی می‌کنیم. اما اتفاقاتی در فوتبال می‌افتد که نمی‌توانید با آن بجنگید. اگر مسائل پشت پرده را باز کنم، باید خیلی چیزها بگویم.

الهامی تاکید دارد: من ساکت  الهامی هستم که باند رسانه‌ای ندارم‌. سایت یا برنامه‌ای پشت من نیست‌. فوتبال بچه‌های مرا دیدند. جواد نکونام روز گذشته جمله‌ای گفت اما به این دلیل که ما هوادار هستیم و طرفدار نداریم، نمی‌توانم به تنهایی با همه بجنگم. 

وی عنوان کرد: مسائلی پیش آمده که می‌توان از آن‌ها یک کتاب نوشت، اما کاری به آن ندارم و به تراکتور و مربی‌اش تبریک می‌گویم. دیگر بیشتر از این نمی‌توانم صحبت کنم در غیر این صورت باید خیلی مسائل را بشکافم‌. به هر دو تیم تبریک می‌گویم.

سرمربی هوادار درمورد داوری این بازی توضیح داد: به داور خسته نباشید می‌گویم. مهندس تیم حریف (ریکاردو آلوز) جمله‌ای کفت که نمی‌توان این‌جا آن را گفت‌. کلمه خالی‌اش یک اصطلاح است اما وقتی با یو ترکیب می‌شود، توهین بدی است‌.  انتظاری از داور پرسید این حرف را شنیدی؟ داور به او گفت به تو گفته بودم اگر زیاد حرف بزنی، اخراجت می‌کنم! این صحبت را خودم شنیدم.

الهامی افزود: من گله‌ای ندارم‌. نمی‌توانم با پشت پرده بجنگم زیرا یک نفر هستم و مافیای رسانه، سایت و آن برنامه را ندارم.

وی درخصوص این‌که رضا عنایتی روز گذشته اعلام کرد در فوتبال ایران باید به جز زمین در خیلی از مسائل هم قوی باشید، توضیح داد: حرفی که من می‌زنم فراتر از این حرف‌ها است‌. جواد نکونام مقداری از مسائل را گفت اما گفتم به تراکتور تبریک می‌گویم‌. ببینید در چند روز گذشته چه اتفاقاتی افتاد. نمی‌خواهم صحبت‌هایی کنم که بار حقوقی داشته باشد. نمی‌توانم بگویم اما بازهم به تراکتور تبریک می‌گویم.  چون حریف ما تراکتور بود و جایگاه فعلی خودم به‌عنوان مربی را در فوتبال ایران از این باشگاه گرفتم. هویت من برای تراکتور است اما افرادی که در چند روز گذشته در صفحات مجازی خود، فحش و ناسزا گفتند حلال نمی‌کنم.

الهامی افزود: من حریف این افراد نمی‌شوم. به نظرم باندی قوی در فوتبال افتاده که اگر ریشه‌یابی نشود،‌ اتفاقات زیادی می‌افتد. از تاج و کمیته‌های اخلاق و انضباطی خواهش می‌کنم وارد شوند. از اول فصل تاکنون یک بار هم در مورد داوری صحبت نکرده‌ام‌ اما الان می‌خواهم از خداداد افشاریان دفاع کنم. او نمی‌تواند سوت بگیرد و وسط زمین داوری کند. خودش زحمت می‌کشد، اما ببینید چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: صحبت من کلی است و با فرد خاصی نیست‌. نمی‌توانم تنهایی و با تیم هوادار با این جماعت بجنگم زیرا آدم اهل پشت پرده نیستم‌. همه می‌دانید ساکت الهامی هستم که می‌جنگم و همه حقم را با جنگ گرفتم. اگر یک نفر دید و به من گفت پاس‌های متوالی تراکتور به پنج رسید، هزار دلار به او پاداش می‌دهم‌. روی سایت‌شان بگذارند تا ببینند در خط جلوی تراکتور، ضربه سوم آن‌ها چهار شده است.

سرمربی هوادار درمورد این‌که آیا صفحاتی که به او فحاشی کردند منتسب به هواداران تراکتور بودند، گفت: هواداران واقعی تراکتور باکلاس هستند، اما فحاشی‌ها از پیج‌های منتسب به تراکتور بود. صادقانه حرف می‌زنم‌؛ طرفداران واقعی این تیم را نمی‌گویم اما این فحاشی‌ها کاملا خط‌دهی شده است. بیشتر از این نمی‌توانم صحبت کنم. در ابتدا حالم خیلی بد است و به‌خاطر میلاد کُر هم خیلی به هم ریختم. اتفاقاتی می‌افتد که توجیه شده و ظاهرا فیلمی است که قبلا آن را دیده‌اید و بار دیگر می‌بینید. به مجموعه تراکتور و خمس تبریک می‌گویم.

الهامی ادامه داد: به این مجموعه، سایت، برنامه و مافیای رسانه‌ای تبریک می‌گویم اما تیم تراکتور و خمس از آن مجموعه جداست. این قلم حرمت دارد و پشت آن، شرف و حیثیت خوابیده است. الکی آن را نفروشید. خدا جای حق نشسته است. نهایت این بازی مساوی می‌شد یا ما می‌بردیم اما خدا جای حق نشسته و همه چیز را می‌بیند. این کارها را نکنید.

وی افزود: از روز اول خواستید مرا بزنید. نکونام روز گذشته گفت می‌جنگم‌. من هم از روز اول جنگیده‌ام و حقم را با جنگ گرفته‌ام (او این جمله را ۳ بار تکرار کرد) اگر اشتباهی داشتم هم تا جایی که توانستم درست کردم. امروز هم تا لحظه آخر اعتراض نکردم اما خدا جای حق نشسته است.

وی درباره این‌که از پنج گل اخیر هوادار، چهار گل با ضربات مدافعان به ثمر رسیده و آیا از مهاجمان تیمش رضایت دارد، گفت  گلزنی مهاجم، هافبک یا مدافع ندارد. باید تیمی بازی کرد و تیم باید گل بزند.  باید به‌صورت گروهی بازی کند. امروز دیدید چند موقعیت گلزنی داشتیم. همه جای دنیا فوتبال این نیست که مهاجم گل بزند یا مدافع  فقط دفاع کند. یک تیم در دفاع و حمله شرکت می‌کند.

سرمربی هوادار تاکید کرد: به نظرم اگر اسپانیایی حساب کنیم، تیم هوادار اسپانیایی بازی کرد تا تیم خمس. گفتم مربی بسیار خوبی به ایران آمده، اما خمس گفته بود گواردیولا خیلی به تیم او نگاه می‌کند. به خمس و گواردیولا پیشنهاد می‌کنم بازی‌های تیم مرا بیشتر تماشا کنند!

الهامی در پاسخ‌ به سوال دیگری درخصوص قضاوت امیر عرب‌براقی، اظهار داشت: گفتم به او خسته نباشید می‌گویم. اینجا جای صحبت درمورد داوری نیست و نمی‌توان صحبت کرد. خودتان بهتر می‌دانید.

وی درمورد این‌که آیا باشگاه هوادار قصد شکایت از داوری را ندارد (الهامی که ابتدا متوجه سوال خبرنگار نشد گفت بارسلونا می‌خواهد شکایت کند؟) پاسخ داد: گفتم طفلک افشاریان زحمت می‌کشد و نباید او را بکوبیم. مقصر فرد دیگری است. گاهی اوقات در فوتبال این اتفاق می‌افتد. باید دیدگاه‌ها را کنار هم چید. داور یک پنالتی در فوتبال را نمی‌گیرد. با این حال وقتی دیدگاه‌ها را کنار هم چید شاید یک داور سه پنالتی را نگیرد و داور خوبی باشد؛ صحبت من درمورد تیم داوری بازی خودمان نیست. شاید هم داور یک پنالتی را نگیرد اما به شکلی داوری کند که بازی را به هم بریزد. اگر داور بخواهد هر کاری را انجام می‌دهد. گفتم دیدار بعدی ما با پرسپولیس است؛ چرا نیما انتظاری اخراج شد؟

سرمربی هوادار گفت: خودم آن جمله را از داور شنیدم. این خیلی حرف است‌ اما باز هم به عرب‌براقی خسته نباشید گفتم و برای او در ادامه راه آرزوی موفقیت دارم. بازی تمام شد اما می‌بینم چه اتفاقاتی می‌افتد. یا باید سرسری بگذرم یا حریف نمی‌شوم. من یک نفر هستم‌. پشت حرف‌های مرا ببینید که خیلی درددل است. بروید و ببینید تا امروز نگفتم تیم من فلان‌قدر و حریف این مقدار هزینه کرده است.

الهامی ادامه داد: من پذیرفته‌ام مربی هوادار باشم و باید پاسخگو باشم. می‌خواستید هزینه کنید یا نکنید. قبول کردم مربی هوادار باشم. این‌که بخواهم بگویم تیم پنجم یا ششم هستم یا فلان‌مقدار هزینه کردم درست نیست. هزینه‌کردن دلیلی برای موفقیت نیست اما از لحاظ فوتبالی خیلی راضی هستم‌. شرمنده‌ام که در پایان سمت داور رفتم. به تیم خوب تراکتور هم تبریک می‌گویم اما اتفاقاتی در این فوتبال می‌افتد. خیلی از  خبرنگاران باهوش و قوی هستید و می‌فهمید چه اتفاقاتی در فوتبال می‌افتد. ما مربی هستیم و از پشت کوه نیامدیم. روی پای خودم ایستاده‌ام.

وی افزود: می‌بینیم برای عده‌ای خاص چه کارهایی می‌کنند؛ چگونه به فوتبال ایران می‌آیند و چگونه می‌خواهند آن‌ها را مربی کنند. خیلی چیزها است. به این افراد تبریک می‌گویم، اما از فردا دوباره شروع می‌کنم. خیلی زمین خورده و بلند شده‌ام. امروز می‌خواستم بچه‌ها از فوتبال لذت ببرند و مردم ببینند.

سرمربی هوادار عنوان کرد: به تیم خوب تراکتور و هواداران واقعی‌اش تبریک می‌گویم؛ نه هواداران «پیجی» که به واسطه عده‌ای کنترل می‌شوند. من هیچ وقت مربی پیجی نبودم که روی من اثر کند. می‌دانم این مسائل از کجا آب می‌خورد. مربی پیجی نیستم و با پیج به جایی نرفته و نمی‌روم. من مدیرعامل پیجی و سایتی نیستم. مربی یک پیج نیستم‌. الان درد دل کرده و می‌گویم مربی یک برنامه نیستم‌. از یک تیم به تیم دیگری رفته و هر جا بوده‌ام، زحمت کشیدم. از اول هم سر خود را جلوی هیچ‌کس خم نکردم. الان هم خم نمی‌کنم. سر خود را جز پرچم آقا حضرت ابوالفضل مقابل هیچ‌کس خم نمی‌کنم‌. جملاتی هم که گفتم خودشان می‌دانند درمورد چه افرادی است. شما هم می‌دانید اما دوره این افراد به پایان می‌رسد. شاید هم دوره ما به پایان برسد. اما در این ۴، ۵ سال گذشته ثابت کرده‌ایم اگر بخواهم مربیگری کنیم، می‌توانیم مربیگری کنیم. به کسی انگ نمی‌زنم اما چیزهایی می‌دانم که نمی‌توانم از آن‌ها بگذرم. الان مشغول منفجر شدن هستم. یا باید بغض من بترکد و بزنم زیر گریه یا باید چیزهایی را بگویم که کن فیکن می‌شود.

وی تصریح کرد: خواهش من از مهدی تاج این است. از روزی که آمده و حتی همین هفته قبل گفت برخورد کنید. می‌خواهم ببیند چه اتفاقاتی می‌افتد.

سرمربی هوادار در پاسخ به سوالی درمورد اینکه آیا صحبت‌هایش به اعلام رویکرد فدراسیون فوتبال برای استفاده از مربیان ایرانی و تلاش برخی برای استفاده از مربی خارجی در تیم ملی ارتباط دارد، گفت: کلیات را گفتم. ببینید چه اتفاقاتی می‌افتد. شما به عنوان خبرنگار مثل خیلی از بچه‌های خبرگزاری‌های دیگر خوب هستید. ۹۵ درصد خبرنگاران  باکلاس، مؤدب، با احترام و باسواد هستند. می‌دانید کجاها را می‌گویم. حیف که زورم نمی‌رسد. اگر با آن‌ها قاطی شوم، زورم نمی‌رسد. به نظرم اگر این بار به کمیته انضباطی بروم، شیرین یک سال محروم می‌شوم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اتحاد و همدلی IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    فوتبال ما نماد وضعیت مدیریت کشورمون هست. باید جای دیگه رو درست کرد. #همدل و متحد
  • مرتضی مقدم IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    اگه حال نداشتین کل مطلب رو بخونین براتون اینجا خلاصه کردم ،الهامی: من با ادب شدم ،من برخلاف تصور درست همه باند و گروهی پشتم نیست ،منم مثل نکونام و عنایتی و بقیه بازنده ها ناحق میبازم ،تیم منم(مثل تیم اقایون نام برده) فوتبال فراتر از اسیا بازی می‌کنه که خمس توش موند ،من دلم میخاد پاشنه ور بکشمو همه رو اباد کنم ولی بخاطر سیس تحولی که از اول فصل گرفتم نمیتونم ،اینقد با ادب شدم که نمیتونم ترجمه فحشی که کوچکترین فحشم بود سابقا رو بزبون بیارم ،در انتها تاکید میکنم ،من مظلومم،من با ادبم و مهمتر از همه من ساکتم .
  • Gaber IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    بازی قبلی که برد از همه چی تشکر کرد حتی از گربه استادیوم که چقدر عالی میو میو میکنه دوباره باخت و میخواد خودکشی کنه از این وضع .بیخود نیست لیگ برتر ما عقب مانده هست و هر مربی خارجی که میاد از لژیونر ها استفاده می‌کنه بازی بعدی هم بستگی به برد و باختش داره .تنها چیزی که رکن فوتبال هست اون صداقت در برد و باخت هست که کلا ندارند.خدایا شر عجیبی هست که دامن مردم را ول نمیکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی