نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جنجالی‌ترین مجازات‌ها در دنیای فوتبال
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مشکلات اخیر منچسترسیتی و احتمال مجازات سنگین برای این باشگاه بزرگ انگلیسی باعث شد تا نشریه «سان» نگاهی به برخی از جنجالی‌ترین مجازات‌ها در فوتبال جهان بیاندازد.

اگر منچسترسیتی به دلیل نقض بیش از ۱۰۰ مورد از قوانین و مقررات مالی مجرم شناخته شود، باید با عواقب آن روبه‌رو شود. طبق گزارش‌ها اگر تخلفات آنها ثابت شود رقبایشان در لیگ برتر خواستار سقوط آنها به دسته پایین‌تر خواهند شد. در حالیکه مجازات‌های دیگر شامل کسر امتیاز، جریمه، ممنوعیت نقل و انتقالات و موارد دیگر هم در انتظار آنها خواهد بود.

هواداران سیتی نسبت به اتفاقاتی که در چند ماه آینده در انتظارشان است نگران هستند. و اگر به اتفاقاتی که برای تیم‌های دیگر افتاده نگاه کنند، با نفس بند آمده در انتظار سرنوشت خود خواهند بود.

نشریه «سان» جنجالی‌ترین مجازات‌های باشگاهی در تاریخ فوتبال را مرور می‌کند.

المپیک مارسی

مارسی در سال ۱۹۹۳ با شکست میلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. با این حال، یک سال بعد آنها به لیگ ۲ سقوط کردند، زیرا چندین بازیکن والنسین ادعا کردند که به آنها رشوه داده شده است. مالک باشگاه، برنارد تاپی، به دلیل مشارکت در این جریان به زندان رفت و باشگاه عنوان قهرمانی خود در فصل ۱۹۹۱-۱۹۹۲ لیگ ۱ را از دست داد.

مارسی

نوئوا شیکاگو

باشگاه آرژانتینی در پلی‌آف به مصاف تایگر رفت تا خود را از سقوط به دسته دوم در سال ۲۰۰۷ نجات دهد. در بازی برگشت با شکست ۳-۱ در مجموع، هواداران خشمگین آنها وارد زمین شدند و به بازیکنان هر دو باشگاه حمله کردند. یکی از هواداران تایگر به نام مارسلو سیاس، به دلیل اصابت آجری که از سوی اراذل و اوباش شیکاگو پرتاب شده بود، جان باخت.

۱۸ امتیاز از نوئوا شیکاگو کسر شد و آنها از بازی در خانه محروم شدند و دوباره در سال ۲۰۰۸ سقوط کردند.

نوئوا شیکاگو

کالچوپولی

یوونتوس درگیر بزرگترین رسوایی تاریخ فوتبال ایتالیا معروف به کالچوپولی شده بود. این موضوع حول محور تأثیرگذاری بر تصمیمات داوری بود و آنها تنها نبودند، بلکه میلان، فیورنتینا و لاتزیو نیز در این موضوع دخیل بودند. یوونتوس سخت‌ترین مجازات را دریافت کرد و به سری B سقوط کرد و در آنجا فصل خود را با منهای ۹ امتیاز آغاز کرد. سه تیم دیگر در سری A باقی ماندند اما با کسر ۳۰ امتیازی مواجه شدند.

کالچوپولی

باز هم یوونتوس

و شما احتمالا فکر می‌کنید آنها پس از آن اتفاق دیگر ذره‌ای از مسیر درست منحرف نشدند! در این فصل، یوونتوس متهم به دست بردن در حساب‌های باشگاه در نقل‌وانتقالات شد، اتفاقی که باعث شد مدیران باشگاه دسته‌جمعی استعفا بدهند و دادستانی هم حکم به کسر ۱۵ امتیاز بانوی‌پیر داد. در نتیجه جایگاه یوونتوس تنزل پیدا کرد و حضورشان در لیگ قهرمانان اروپا با سقوط به میانه‌های جدول به خطر افتاد.

باید صبر کرد و دید که این اتفاق چه تاثیری بر فصل آینده آنها خواهد گذاشت.

مدیران یوونتوس

رنجرز

غول‌های اسکاتلندی در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ با بحران مالی درگیر بودند و باشگاه با بدهی‌های کلان مالیاتی مواجه شد. آنها ساختار شرکتی خود را تغییر دادند و یک شرکت هلدینگ جدید مسئولیتشان را بر عهده گرفت، اما خیلی دیر شده بود. رای اعضای لیگ برتر اسکاتلند باعث شد رنجرز به رده سوم سقوط کند؛ سقوطی تماشایی از عرش به فرش.

رنجرز

لوتون تاون

با شروع یک فصل لیگ، کسب امتیاز منفی ۳۰ قبل از اینکه حتی پای بازیکنی به توپ بخورد، آسان نخواهد بود. لوتون تاون در سال ۲۰۰۹-۲۰۰۸ پس از مجرم شناخته شدن به دلیل تعدادی تخلف مالی، چنین شرایطی داشت.  با این وجود آنها فصل را به خوبی پشت سر گذاشتند اما کسر امتیاز بیش از حد زیاد بود و آنها به لیگ پایین‌تر سقوط کردند.

لوتون تاون

میدلزبورو

میدلزبورو در سال ۱۹۹۶ بازی مقابل بلکبرن را کنسل کرد. باشگاه مدعی شد که ۲۳ بازیکنش مریض، مصدوم و یا محروم هستند و نمی‌توانند تیمی تشکیل بدهند که به میدان برود. اتحادیه فوتبال هم از جای بدی به آنها ضربه زد؛ لیگ برتر. سه امتیاز از آنها کسر شد و به طرز بی‌رحمانه‌ای سقوط کردند.

میدلزبورو

این مطالب را از دست ندهید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • شاهین IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    باید یک حسابری هم در لیگ ایران شود . و اون تیم صنعتی و تیم تهرانی دسته دویی حسابرسی شوند.. یکی امسال 700 و دیگری 800 خرج کرده از کجا...
  • Mahdi IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    امیدواریم در کشور ما هم حقیقت و عدالت پیاده شود و جام های کثیف از تیم سلطانی فر پس گرفته شود.
  • علی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    اگر در لیگ ایران حسابرسی درست شده بود تیم‌هایی که اسپانسرهایی مثل هدایتی و زنجانی داشتن باید کلا منحل شده بودند
  • علی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    اگر در لیگ ایران حسابرسی درست شده بود تیم‌هایی که اسپانسرهایی مثل هدایتی و زنجانی داشتن باید کلا منحل شده بودند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی