نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
احمد گوهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بهروز سلطانی سنگربان پیشین پرسپولیس می‌گوید: احمد گوهری یک دروازه‌بان با استعداد است که در آبادان نمره قبولی گرفت، اما معتقدم شماره یک پرسپولیس و بهترین گلر ایران، علیرضا بیرانوند است.

پرسپولیس موفق شد در غیاب دروازه‌بان ملی پوش خود تیم صنعت نفت را در آبادان شکست دهد. یحیی گل محمدی پس از تساوی بدون گل مقابل آلومینیوم اراک نه تنها بابت این موضوع و پنالتی سوخته روی مهدی ترابی عصبانی و ناراحت بود بلکه اخراج علیرضا بیرانوند نیز او را شاکی کرد.

شاید یحیی گل محمدی تصور می‌کرد دروازه تیمش در آبادان پاشنه آشیل پرسپولیس شده و غیبت علیرضا بیرانوند دردسرساز شود اما...

احمد گوهری گلر دوم پرسپولیس در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان خوش درخشید. شاید اوج کار این دروازه‌بان، مهارشوت سهمگین طالب ریکانی آن هم در شرایطی بود که نفت آبادان با نتیجه یک برصفر از پرسپولیس پیش بود. اگر آن توپ گل می‌شد و پرسپولیس ۲ بر صفر عقب می‌افتاد کار برای شاگردان یحیی گل محمدی سخت و شاید هم پیروزی غیر ممکن می‌شد اما احمد گوهری تیمش را به مسابقه برگرداند و ...

بهروز سلطانی دروازه‌بان اسبق پرسپولیس در رابطه با درخشش احمد گوهری می‌گوید: این پسر یک دروازه‌بان با استعداد است که در آبادان نمره قبولی گرفت. روی گلی هم که خورد شاید خیلی مقصر نبود و با این آمادگی می‌تواند خیال ما پرسپولیسی‌ها را بابت داشتن یک دروازه‌بان ذخیره خوب راحت کند. او خودش هم پس از بازی حذفی تا حدی تحت فشار بود و حالا با این نمایش خوب، اعتماد به نفس لازم را به دست آورده است.

او ادامه می‌دهد: با این وجود من معتقدم شماره یک پرسپولیس و بهترین گلر ایران، علیرضا بیرانوند است. بیرانوند یک دروازه‌بان کم اشتباه، با تجربه و پخته شده که به موفقیت پرسپولیس کمک کرده است. به نظرم در بازی با آلومینیوم اراک هم داور با سخت گیری به بیرانوند کارت زرد داد در حالی که می‌توانست او را اخراج نکند.

علیرضا بیرانوند

سلطانی ضمن اشاره به اهمیت داشتن یک گلر خوب در فوتبال، یادآور می‌شود: نه تنها در ایران بلکه در فوتبال اروپا و دنیا هم تیمی قهرمان می‌شود که دروازه‌بان بهتری داشته باشد. یک مثال ساده از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و فینال آن بین فرانسه و آرژانتین بزنم. مارتینز در جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان تماشاگر بازیهای تیم ملی فوتبال آرژانتین به روسیه رفته بود و تیم ملی آرژانتین را همراه با برادرش روی سکوها تشویق می‌کند اما جادوی فوتبال او را در درون دروازه آرژانتین قرار داده تا بتواند همراه با تیم ملی کشورش، تاریخ سازی کند. در بازی فینال حتما به خاطر دارید در حالی که بازی سه بر سه مساوی بود و همه انتظار کشیده شدن این دیدار به ضربات پنالتی را داشتند، رندال کولو بازیکن فرانسه در دقیقه ۱۲۳ روی یک صحنه با امیلیانو مارتینز دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین تک به تک شد. کولو روی این صحنه ضربه بسیار محکمی به توپ زد و این ضربه را امیلیانو مارتینز دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین مهار کرد و بدین ترتیب مانع از ورود توپ به دروازه شد. همان سیو عالی تیم آرژانتین را در بازی نگه داشت و باعث شد یاران مسی در ضربات پنالتی به پیروزی برسند. این ماجرا را تعریف کردم تا از اهمیت دروازه‌بان‌ها بگویم.

گلر پیشین تیم ملی و پرسپولیس ادامه می‌دهد: الان شما دقت کنید می‌بینید ۴ تیم بالای جدول گلرهای خوبی دارند. در رأس همه اینها علیرضا بیرانوند است، همین طور پیام نیازمند در سپاهان اصفهان، حسین حسینی از استقلال و محمدرضا اخباری درون دروازه تراکتور گلرهای خوب و کم اشتباهی هستند. در پایان فصل هم مطمئن هستم تیمی قهرمان می‌شود که دروازه‌بان کم اشتباه تر و بهتری داشته باشد.

این مصاحبه را هم بخوانید: وحید قلیچ: محمد نوری کیست؟ نمی‌شناسم!/ پرسپولیس نبود با صحبت درباره چه چیزی معروف می‌شدند؟/ پرسپولیس و سپاهان مدعی قهرمانی هستند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ارتش زرد آسیا IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    پس سپاهان قهرمانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی