نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیش‌بازی میلان – تاتنهام
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، میلان و تاتنهام که این فصل شرایط خوبی نداشته‌اند به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ ورزشگاه سن‌سیرو میزبان دیداری از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین میلان و تاتنهام خواهد بود.

میلان؛ عملیات احیا

روزهای دشوار و اتفاقات تلخ و دردناکی که برای میلان در ماه ژانویه رخ داد به طور کلی این تیم را از جام گرفتن ناامید کرد. در سری A که شکست‌های پی‌درپی باعث شد از صدر دور شوند، در جام‌حذفی پس از باخت مقابل تورینو کنار رفتند و در سوپرجام ایتالیا هم دست‌شان پس از شکست در دربی مقابل اینتر از جام کوتاه ماند. حالا تنها دلخوشی و نبردی که شاید میلان را احیا کند همین دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا است. اگرچه میلان شانس قهرمانی به شمار نمی‌آید، ولی همین که یکی دو مرحله‌ای بالا بروند اعتباری دوباره به تیم استفانو پیولی خواهد بخشید.

تاتنهام؛ اسپرز و فصلی متفاوت

تاتنهام از مرحله گروهی به سختی عبور کرد و در لیگ برتر انگلیس هم با شکست‌های پرتعداد از کورس قهرمانی خارج شد. در حالی که انتظار می‌رفت اسپرز با آنتونیو کونته یقه بقیه تیم‌ها را بگیرد، این اتفاق رخ نداد و حالا از آرسنال رقیب قدیمی‌شان هم خیلی عقب مانده‌اند. با این وجود درست مثل میلان آن‌ها هم می‌خواهند در لیگ قهرمانان احیا شوند و وضعیت را عوض کنند، بلکه حداقل در لیگ برتر بین ۴ تیم بالای جدول قرار بگیرند و فصل بعد هم در این تورنمنت حاضر باشند. تاتنهام نبردی پایاپای و برابر با میلان خواهد داشت.

آخرین جدال
در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ لیگ قهرمانان اروپا در همین مرحله دو تیم به مصاف هم رفتند. مارس ۲۰۱۱ در وایت‌هارت‌لین به تساوی بدون‌گل رسیدند و با توجه به برد بازی رفت در میلان، تاتنهام راهی دور بعد شد.

آمار بازی
۴) میلان و تاتنهام تابه‌حال ۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که نکته جالب عدم پیروزی روسونری است. ۲ برد برای تاتنهام و ۲ تساوی در دیگر دیدارها رقم خورده است.
۲) در لیگ قهرمانان اروپا ۲ مرتبه این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که یک برد برای تاتنهام در سن‌سیرو ثبت شد و دیدار دیگر هم با تساوی خاتمه یافت.
۱۱) میلان ۱۱ سال است که به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نرسیده. آخرین مرتبه فوریه ۲۰۱۲ با شکست آرسنال از این مرحله گذر کردند.
۱) تاتنهام فقط یک مرتبه از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فراتر رفته و همان یک مرتبه در سال ۲۰۱۹ تا فینال هم رسید. البته فینال را به لیورپول باختند و قهرمان نشدند.
۱) میلان این فصل یک شکست خانگی در لیگ قهرمانان اروپا داشته که آن شکست هم مقابل یک تیم انگلیسی (چلسی) بوده است.
۸) تاتنهام با تنها ۸ گل زده بعد از هم‌گروهی‌اش فرانکفورت و بروژ بدترین خط حمله را بین تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی داشته.
۴۵) میلان در ۴۵ مصاف مقابل تیم‌های انگلیسی به ۱۳ برد، ۱۳ تساوی و ۱۹ شکست رسیده است.
۱۹) تاتنهام ۱۹ مرتبه مقابل تیم‌های ایتالیایی بازی کرده که به ۶ برد رسیده، در ۷ بازی تساوی رقم خورده و ۶ بازی را هم باخته است.

مصدومان و محرومان
مایک مانیان، الساندرو فلورنتسی، سرجینیو دِست، تیموئی باکایوکو و زلاتان ایبراهیموویچ مصدومان میلان هستند. فیکایو توموری و اسماعیل بن‌ناصر هم مشخص نیست به این دیدار برسند. پیرامیر هویبیرگ از این دیدار محروم است. مصدومان تاتنهام هم هوگو لوریس، رودریگو بنتانکور و رایان سسنیون هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
میلان: تاتاروشانو، توموری، کیائر، سائلماکرس، کرونیچ، تونالی، هرناندس، لیائو، دِکتلائر و ژیرو
تاتنهام: فورستر، تانگانگا، دایر، دیویس، پورو، سار، اسکیپ، پریشیچ، کولوسوسکی، سون و کین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی