سارا خادم الشریعه
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ساراسادات خادم‌الشریعه برترین شطرنج‌باز زن ایرانی چند هفته قبل و بعد از حضور در مسابقات آلماتی قزاقستان، پس از آنکه بدون حجاب در این تورنمنت به عنوان نماینده ایران شرکت کرد، به اسپانیا مهاجرت کرد.

مهاجرت ساراسادات خادم‌الشریعه به معنای تغییر تابعیت نبوده و همانطور که خود سارا عنوان کرده دلیلی برای تغییر تابعیت نداشته است. البته خادم‌الشریعه یکی دو بار تاکید کرده که مهاجرتش از ایران دلیل سیاسی نداشته و برای اینکه فرزند خردسالش بتواند آینده بهتری داشته باشد، به اسپانیا رفته است. اگرچه بعد از مهاجرت سارا فدراسیون شطرنج فقط به گفتن این موضوع بسنده کرد که این شطرنج‌باز با هزینه شخصی در رقابت‌ها کرده، ولی عنوان شد که رایزنی‌هایی برای در اختیار داشتن این دختر با استعداد انجام داده است.

گو اینکه ساراسادات هم در گفتگو با رسانه اسپانیایی «ال‌پائیس» عنوان کرده بود می‌خواهد همچنان با پرچم ایران در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کند. این موضوع در ایران واکنشی به همراه نداشت تا اینکه تصاویری از دیدار این شطرنج‌باز با نخست‌وزیر اسپانیا منتشر شد. موردی که به زعم مسئولان شطرنج و ورزش ایران یک امر کاملا سیاسی تلقی شده و برخلاف ادعای اولیه خادم‌الشریعه است. این موضوع حالا فدراسیون فوتبال شطرنج را برای همکاری با این ورزشکار مهاجرت کرده به صرافت انداخته است.

در واقع این موضوعی است که حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با مهر به آن اشاره کرده و درباره شایعه بازگرداندن او صحبت کرده است. حسن تامینی در مورد «سارا خادم الشریعه و شرایط اخیر او در مسابقات جهانی و اینکه امکان ادامه همکاری او با شطرنج ایران وجود دارد؟ گفت: «پیش از اینکه سارا خادم الشریعه با نخست وزیر اسپانیا دیدار داشته باشد، صحبت‌ها و رایزنی‌هایی داشتیم برای اینکه بتوانیم کماکان او را در اختیار داشته باشیم، اما حالا شرایط فرق کرده است. البته فکر می‌کنم از علاقه و عرق خادم الشریعه به ایران کم نشده است. باید این مسئله خیلی اصولی پیگیری شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • امین IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    کشف حجاب رو رضاشاه کرد ایشون تنها نوع حجابش رو خودش انتخاب کرد.
  • علی اکبر IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    هیچ کسی را به زور نگه ندارید بهتر است کسانی که نمی خواهند وطن شان دنبال رفتن هستن زودتر بروند تا تکلیف همه مشخص شود و بودجه کشور فقط برای کسانی که وطن پرست واقعی هستن هزینه شود
    • ناشناس IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      مطمئن باشید اگر شخص بهتری رو در اختیار داشتند،دیگر بدنبال ایشون نمی‌رفتند، مثال کشتی گیران و جودوکار و تکواندوکاران که در قبل رفته اند، خانم ساراسادات، جزو نفرات برتر دنیا هستند و ورزش شطرنج چیزی نیستش که براش هزینه ای کنند، ی صفحه و چهارتا مهره توی هر بقالی الان موجوده، اصل اون مخ ایشون کر رو انجام داده،نه هزینه ای لازم بوده و نه تجهیزاتی، فکر کردی، پاور لیفتینگ و یا جودو و یا کشتی هست که باید سالها هزینه ورزشکار کنند تا بتوانند کاری پیش ببرند، عرق داشته باش ولی یخورده تفکر هم داشته باشید بد نیست، این نوع افراد سرمایه و جزو نوابغ و نخبگان جهان هستند،پس به هر قیمتی شده حتی با مقداری رافت اسلامی که رهبر هم همیشه اذعان داشتند،باید این افراد را نگه داریم تا بتوانیم در سطح بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم نه بمانند کره شمالی، در ها رو ببندیم و وایستیم فقط بجنگیم، زمان جنگ های تن به تن گذشته دیگر..... شمشیر رو غلاف کنید و بفکر ساخت آینده مملکت باشیم که هر روز خدا، رهبر مان نیز این مطالب رو گوشزد میکنند ولی متاسفانه امثال من و شماها،فقط نوک بینی مان را نظاره گر هستیم.....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی