پیش‌بازی بارسلونا – منچستریونایتد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بارسلونا و منچستریونایتد، تیم‌های پرافتخار لالیگا و لیگ برتر برخلاف همیشه در جایی دور از لیگ قهرمانان اروپا و در رقابت‌های لیگ اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه نوکمپ، دیداری از مرحله پلی‌آف لیگ اروپا برگزار خواهد شد که تصور نمی‌کردیم در این مسابقات شاهد آن باشیم. بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ میزبان منچستریونایتد خواهد بود.

بارسلونا؛ لالیگا مهم‌تر است؟

بی‌شک برای بارسایی که ۴ سال است قهرمان لالیگا نشده، این لیگ مهم‌تر از لیگ اروپا خواهد بود. با این حال ژاوی جاه‌طلب می‌خواهد تیمش مثل سابق که خودش در میانه میدان جولان می‌داد، جام‌ها را درو کند. شاید قهرمانی در لیگ اروپا یک گام دیگر به سوی پیشرفت و خیزی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصول آتی باشد. بارسلونا که این روزها از آماده‌ترین تیم‌های اروپاست، عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان نداشت. با این حال می‌توان گفت حالا در لیگ اروپا شانس اول قهرمانی خواهند بود. البته رقیب‌شان در مرحله پلی‌آف تیمی‌ست که پیشرفت کرده و گذر از این مرحله ساده نخواهد بود. بارسا دوست ندارد سال خوب ۲۰۲۳ با شکست در این مرحله خراب شود.

منچستریونایتد؛ این جام برای تو!

شیاطین‌سرخ این روزها هم کیفیت بازی‌شان را بالا برده‌اند و هم خوب نتیجه می‌گیرند. اگرچه کمتر از آرسنال و منچسترسیتی شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند، ولی ناامید هم نیستند. با این وجود شاید در لیگ اروپا فرصت بهتری برای اریک تن‌هاخ و شاگردانش باشد تا دست‌کم یک جام بگیرند. البته در جام‌اتحادیه هم منچستریونایتد فینالیست شده و احتمال این که بعد از مدت‌ها بر سکوی کسب مدال در یک تورنمنت آن‌ها را ببینیم، زیاد است. نکته جالب این که آخرین قهرمانی اروپایی‌شان هم در همین لیگ اروپا و با ژوزه مورینیو به‌دست آمد. حالا با تکیه بر ستاره‌ای مثل مارکوس رشفورد، شیاطین‌سرخ شانس کنار زدن صدرنشین لالیگا را دارند.

آخرین جدال
آوریل ۲۰۱۹ در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا با نتیجه ۳-۰ از سد منچستریونایتد گذشت. لیونل مسی در آن دیدار دبل کرد و فیلیپه کوتینیو دیگر گل بارسا را به ثمر رساند.

آمار بازی
۱۳) در ۱۳ نبرد بین بارسلونا و منچستریونایتد، آبی‌اناری‌ها ۶ برد و قرمزها ۳ برد داشته‌اند و ۴ بازی هم مساوی شده است.
۴) بارسلونا ۴ بازی آخرش مقابل منچستریونایتد که همگی در لیگ قهرمانان اروپا بوده را برده است. در ۳ بازی کاتالان‌ها کلین‌شیت هم کرده‌اند.
۱) این نخستین نبرد بارسلونا و منچستریونایتد در لیگ اروپا است. این دو تیم حتی در دوران جام یوفا هم در این تورنمنت با یکدیگر مصافی نداشته‌اند.
۱) بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن‌مونیخ متحمل تنها باخت خانگی‌اش در این فصل شد. بارسا در لالیگا هنوز در نوکمپ شکست نخورده است.
۰) منچستریونایتد هیچ‌گاه نتوانسته بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ شکست دهد.
۳) شیاطین‌سرخ ۳ بازی خارج‌ازخانه‌شان در رقابت‌های اروپایی این فصل را برده‌اند. البته این بردها در دیدارهای تقریباً ساده‌ای مقابل شریف، اومونیا و رئال‌سوسیداد رقم خورده است.
۱۱) بارسلونا در حالی به استقبال این بازی حساس خواهد رفت که در ۱۱ بازی‌اش در سال ۲۰۲۳ پیروز شده است. البته بازی مقابل بتیس در نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا را در ضربات‌پنالتی بردند.

مصدومان و محرومان
عثمان دمبله مثل همیشه مصدوم است! سرخیو بوسکتس کاپیتان بارسلونا هم در کنار وینگر فرانسوی به این دیدار نخواهد رسید. دونی فان‌دی‌بیک، کریستین اریکسن، اسکات مک‌تامینی و آنتونی مارسیال مصدومان منچستریونایتد هستند که به نبرد نوکمپ نخواهند رسید. شاید آنتونی برزیلی هم به این جمع اضافه شود. لیساندرو مارتینس پس از دریافت ۳ کارت زرد در مرحله گروهی از این بازی محروم شده و مارسل زابیتسر بازیکن جدید شیاطین‌سرخ هم در لیگ قهرمانان اروپا همراه بایرن‌مونیخ ۳ کارت زرد دریافت کرده و در این دیدار غایب خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
بارسلونا:
تراشتگن، کونده، آرائوخو، کریستنسن، بالده، پدری، دی‌یونگ، کسیه، رافینیا، گاوی و لواندوفسکی
منچستریونایتد: دخئا، دالو، مگوایر، واران، شاو، کاسمیرو، فرد، سانچو، فرناندش، رشفورد و وخورست

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • متین IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    منچستر یو نایتد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی