نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
منچستریونایتد
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با ارائه پیشنهاد از سوی شیخ جاسم بن‌حمد آل‌ثانی، سِرجیم رتکلیف برای تصاحب سهام باشگاه منچستریونایتد کار بسیار دشواری خواهد داشت.

«شیخ جاسم بن‌حمد آل‌ثانی» رئیس بزرگ‌ترین بانک قطر خودش را به عنوان جدیدترین مشتری برای در اختیار گرفتن سهام باشگاه منچستریونایتد معرفی کرد.

شیخ جاسم که یکی از اعضای خانواده سلطنتی حاکم در قطر است، تأیید کرد که پیشنهادی را (که تصور می‌شود تا ۵ میلیارد پوند باشد) برای ۱۰۰ درصد سهام یونایتد ارائه خواهد کرد. او همچنین در بیانیه‌اش قول داده که باشگاه را به شکوه سابق بازگرداند و آن را کاملاً از بدهی رها کند.

رتکلیف هم آمد

سرجیم رتکلیف یکی از ثروتمندترین مردان بریتانیا و سهامدار بزرگ نیروگاه شیمیایی Ineos هم در آخرین ساعات مهلت ارائه پیشنهاد برای خرید باشگاه منچستریونایتد، پیشنهادش را ارائه کرده است. رتکلیف که هوادار منچستریونایتد بوده و ۷۰ ساله است، اعلام کرد که «منچستر را به منچستریونایتد برمی‌گرداند» و نوری برای یک رویکرد مدرن، پیشرو و هوادار محور در باشگاه روشن خواهد کرد.

گمان می‌رود کنسرسیوم‌هایی به رهبری عربستان‌سعودی و آمریکا هم در این رقابت حضور داشته باشند.

در همین رابطه: پولدارترین مرد بریتانیا باز هم مشتری منچستریونایتد شد/ سِرجیم رتکلیف سرانجام وارد فوتبال می‌شود؟

سرجیم رتکلیف

شیخ جاسم کیست؟

شیخ جاسم که پدرش حمد نخست‌وزیر سابق قطر است، رویکرد رسمی‌اش را به ناظران پیشنهاد برای انتقال سهام منچستریونایتد که گروه «راین» مستقر در ایالات متحده آمریکا است، ارائه کرد. این مرد ۴۱ ساله در آکادم نظامی نخبگان «سندهرست» در برکشایر تحصیل کرده و مدعی است که در تمامی طول زندگی‌اش هوادار منچستریونایتد بوده. او به‌عنوان مردی که پشت پیشنهاد قبلی مخفیانه قطر بوده، ظاهر شده است. رئیس بانک «QIB» که دارایی ۴۲ میلیارد پوندی دارد، برای بالا قرار گرفتن در لیست خریداران یونایتد می‌تواند روی این بانک هم حساب باز کند.

شیخ جاسم بن‌حمد آل‌ثانی

معامله رکوردشکن

معامله‌ای به ارزش ۵ میلیارد پوند می‌تواند رکورد انتقال سهام برای یک باشگاه ورزشی را بشکند. این رکورد در حال حاضر در اختیار باشگاه فوتبال آمریکایی «دِنور برونکوس» است که سال گذشته با مبلغ هنگفت ۳٫۸ میلیارد پوندی سهامش را انتقال دادند. با این حال پیشنهاد ۵ میلیارد پوندی قطری‌ها هم هنوز کمتر از قیمت درخواستی ۶ میلیارد پوندی گلیزرهاست.

این مطلب را هم بخوانید: ۵ پیشنهاد جدید برای خرید منچستریونایتد مشخص شد/ شروع یک نبرد بزرگ بر سر شیاطین‌سرخ

گلیزرها

بیانیه شیخ جاسم

شیخ جاسم در بیانیه‌ای که از طرف او و توسط یک شرکت روابط عمومی در لندن منتشر شد، گفت که قصد دارد باشگاه را به شکوه سابق در داخل و خارج از زمین بازگرداند. در این بیانیه آمده است: «بیش از همه، این پیشنهاد به دنبال این است که یک بار دیگر هواداران را در قلب باشگاه فوتبال منچستریونایتد قرار دهد.»

در حالی که هواداران یونایتد به طور فزاینده‌ای از خانواده گلیزر که بدهی‌های باشگاه را جمع‌آوری کرده‌اند عصبانی هستند، مالک احتمالی قطری قول استراتژی بسیار متفاوتی را می‌دهد. در بخش دیگری از بیانیه آمده است: «مناقصه کاملاً بدون بدهی از طریق بنیاد شیخ جاسم با عنوان Nine Two خواهد بود که به دنبال سرمایه‌گذاری در تیم‌های فوتبال، مرکز تمزین، ورزشگاه، زیرساخت‌های گسترده‌تر، تجربه هواداران و جوامعی است که از باشگاه حمایت می‌کنند.»

چشم‌انداز پیشنهاد این است که باشگاه فوتبال منچستریونایتد که به‌دلیل افتخارات فوتبالی‌اش برجسته شد دوباره به‌عنوان «بزرگ‌ترین باشگاه فوتبال در جهان» شناخته شود.» در پایان اشاره شده که جزئیات بیشتر پیشنهاد در صورت لزوم و در صورت توسعه روند مناقصه منتشر خواهد شد.

اکنون همه‌چیز برعهده شرکت راین است و گام بعدی را بردارد. انتظار می‌رود فهرست کوتاهی از پیشنهاددهندگان ارائه شود، مثل زمانی که باشگاه چلسی را به تاد بولی و شرکا فروختند.

پیشنهاد قطری سؤالاتی را در مورد پیوند احتمالی منچستریونایتد با پاری‌سن‌ژرمن که متعلق به سازمان سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیارد پوندی قطر است، ایجاد خواهد کرد. یوفا قوانینی دارد که باشگاه‌ها را در صورتی که مالکان «نفوذ تعیین‌کننده» روی دو باشگاه لیگ قهرمانان اروپا داشته باشند، از حضور در این رقابت‌ها محروم می‌کند.

در حال حاضر سازمان سرمایه‌گذاری قطر ۱۷ درصد از سهام بانک QIB را در اختیار دارد، اگرچه گفته می‌شود شیخ جاسم این پیشنهاد را از طریق ثروت شخصی‌اش ارائه خواهد کرد.

بانک QIB

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی