نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
من ۶ گل به کره جنوبی زدم؛ کی‌روش ۶ گل از انگلیس خورد/ به خاطر سرود خواندن خانم‌ها شلوار پای ملی‌پوشان کردم/ کارلوس دشمن تیم امید بود؛ خدا از او نگذرد!
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی در گفت‌وگو با خبر ورزشی به طور مفصل پیرامون شرایط کنونی فوتبال کشورمان و حاشیه‌های مرتبط با آن لب به سخن گشود.

صحبت کردن با محمد مایلی کهن همواره جذاب است چون این مربی با صراحت حرفش را میزند و هرگز نشده که زیر حرفش بزند. با توجه به اتفاقاتی که در فوتبال ایران به وقوع پیوسته با سرمربی اسبق تیم ملی تماس گرفتیم و بحث بسیار مفصلی با او داشتیم که از دل آن یک مصاحبه فوق العاده خواندنی بیرون آمد این شما و این هم صحبت‌های اختصاصی محمد مایلی‌کهن با خبرورزشی:

*کادر فنی، بازیکنان، مدیران و حامیان باشگاه ملوان تا اینجای کار انصافاً زحمات فراوانی کشیده‌اند و در کنار همه اینها از حمایت بی دریغ تماشاگران این تیم هم نباید غافل شد اما فراموش نکنیم ملوانی‌ها تحت هیچ شرایطی نباید فکر کنند ماندن در لیگ برتر از همین حالا تضمین شده و هنوز کار دشواری پیش روی خود دارند. در رابطه با مسابقه امروز مقابل با استقلال هم به نظرم باید حقیقت را قبول کنیم که کار ملوان خیلی سخت است. فوتبال غیر قابل پیش بینی است اما استقلال شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

*ما گاهی اوقات قضیه را بیش از حد شلوغ می‌کنیم طبیعی است که دلم می‌خواهد ایران در جام ملت‌ها موفق شود اما یادمان نرود این مسابقات دی ماه سال آینده برگزار می‌شود و هنوز خیلی از کشورهای آسیایی سرمربیان خود را مشخص نکرده‌اند. وقتی در کوران مسابقات باشگاهی هستیم و تیم ملی نمی‌تواند بازی برگزار کند، انتخاب سرمربی عملاً باعث وقوع اتفاق خاصی نمی‌شود. واقعیت این است که تا وقتی مسابقه در کار نباشد، شما نمی‌توانید میان بازیکنان انگیزه ایجاد کنید.

*الان جامعه ما انضباط اجتماعی را از دست داده و این مسئله به تیم ملی هم سرایت کرده است. وقتی نظم و ترتیب وجود داشت، گروهی از بازیکنان ساز خودشان را میزدند حالا چه رسد به الان!

*آقای کی‌روش در این مرحله آخر که سرمربی تیم ملی ایران شد در مجموع ۲۰ روز هم داخل کشورمان نبود. کلی آدم هم به عنوان دستیار آورده بود و دستمزد کی‌روش درهمین بیست روز بیشتراز دستمزدی بود که خبرنگاران ایرانی طی ۳۰ سال کار دریافت می‌کنند.

*شاید به نوعی من با کارلوس کی‌روش مساوی کرده‌ام، من با تیم ملی ایران ۶ گل به کره جنوبی زدم و ایشان روی نیمکت تیم ملی ۶ گل از انگلیس دریافت کرد! البته واقعاً از ناکامی‌تیم ملی ناراحتم و امیدوارم دیگر هیچ وقت چنین اتفاق تلخی برای ما رخ ندهد در رابطه با سرمربی تیم ملی باید بگویم مهمترین فاکتور این است که در انتخاب بازیکنان دقت کند و انسجام تیمی‌مناسبی هم به وجود آورد.

*ما گاهی اوقات دوست داریم همه بازی‌ها را ببریم اصلاً برخی افراد طوری رفتار می‌کنند که انگار فوتبال را ما ایرانی‌ها اختراع کرده ایم فراموش نکنیم مسابقه با مسابقه فرق می‌کند.

من ۶ گل به کره جنوبی زدم؛ کی‌روش ۶ گل از انگلیس خورد/ به خاطر سرود خواندن خانم ها شلوار پای ملی‌پوشان کردم/ کارلوس دشمن تیم امید بود؛ خدا از او نگذرد!

*هر مسابقه شرایط خاص خودش را دارد، چون عربستان در جام جهانی آرژانتین را برد حتماً در جام ملت‌های آسیا هم بهتراز ما نتیجه می‌گیرد ؟ ما در جام ملتهای ۱۹۹۶ توانستیم عربستان را با سه گل شکست بدهیم و باور کنید دلم می‌خواهد دوباره با یک سرمربی ایرانی سه بر صفر عربستان را ببریم.

*هنگام رقابت‌های جام جهانی قطر یک عده اصلاً می‌ترسیدند اسم محمد مایلی کهن را بر زبان آورند. می‌گفتند تیم ۹۶ و ۹۸ خیلی خوب بود اما نمی‌گفتند سرمربی این تیم چه کسی بود.

*خنده دار است که می‌گفتند یک بازیکن در صعود ایران به جام جهانی ۹۸ نقش داشته است. اصلا مگر چنین چیزی ممکن است؟ موفقیت یک تیم فوتبال مرهون تلاش بالغ بر ۴۰ نفر است. از بازیکن و مربی تا مدیران و حتی دوستان عزیزی که به عنوان تدارکات زحمت می‌کشند. متاسفانه یکی از بازیکنان تیم ۹۸ خیلی نمک نشناس است، من کاری کردم که مشکل خدمت سربازی او حل شد اما حرفهایی می‌زند که... اتفاقاً چند وقت پیش دیدم شخصی در یک مصاحبه با آقای خیابانی می‌گفت من به آقای ذوالفقارنسب گفتم این بازیکن حتماً باید باشد! متاسفانه همین تنگ نظری‌هاست که به ما ضربه می‌زند.

*شما به تیم امید مادر پیکارهای انتخابی المپیک ۲۰۱۶ نگاه کنید چقدر بازیکن خوب داشتیم. از محمدرضا اخباری گرفته تا روزبه چشمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، ارسلان مطهری، سردار آزمون علیرضا جهانبخش و... خدا از کارلوس کی‌روش نگذرد که نگذاشت سردار آزمون و علیرضا جهانبخش برای تیم امید بازی کنند. در مورد سردار گفت باید انحراف بینی اش را عمل کند در صورتی که این مسئله از قضیه جدی نبود و می‌توانست بعداً این کار را انجام بدهد در مورد جهانبخش هم مدعی شد مصدوم است! این آقا که دشمن خونی تیم امید در زمان ما بود ناگهان هنگام برگزاری پیکارهای انتخابی المپیک بلند شد و به قطر آمد. من در رابطه با آن تیم به دو بازیکن هم مشکوکم به اینکه کم کاری کردند تا تیم ما موفق نشود همه این داستان‌ها هم به این خاطر بود که تیم امید را از دست وینگادا گرفته بودند.

من ۶ گل به کره جنوبی زدم؛ کی‌روش ۶ گل از انگلیس خورد/ به خاطر سرود خواندن خانم ها شلوار پای ملی‌پوشان کردم/ کارلوس دشمن تیم امید بود؛ خدا از او نگذرد!

*تیم امید همیشه به فوتبال ما خدمت کرده است. در دوره ای که من خودم سرمربی این تیم بودم بازیکنان بسیار ارزشمندی داشتیم؛ از سید مهدی رحمتی و وحید طالب لو گرفته تا ایمان مبعلی، جواد کاظمیان ، محرم نویدکیا و...

*در رابطه با انتقادات آقای مرفاوی از شرایط موجود تحت عنوان سرمربی تیم ملی جوانان باید بگویم آقا صمد که خودش هم در عرصه بازیگری و هم در عرصه مربیگری توانمند است ای کاش آن دوره ای که من سرمربی تیم ملی بزرگسالان بودم را از نزدیک میدید تا به معنای واقعی کلمه متوجه می‌شد فقر امکانات یعنی چه! حساب کن تازه وقتی شرایط ما خوب شد در خوابگاه نصرت بازیکنان در اتاق‌های ۸نفره بودند و تمریناتمان در زمین گلف مجموعه انقلاب برگزار می‌شد! شاید باورتان نشود اما تیم ملی فوتبال این مملکت برای تمرین کردن در زمین شماره یک آزادی مجوز نداشت!

*یکبار با دوندگی فراوان توانستم مجوز تمرین در زمین شماره یک آزادی را بگیرم اما قبل از تمرین گفتند نمی‌شود تمرین کنید! گفتم چرا ؟ گفتند قرار است یکسری از بانوان بیایند روی سکوها مستقر شوند و برای برنامه سرود تمرین کنند. من گفتم: آقا از قبل هماهنگ کرده‌ایم مگر می‌شود تمرین نکنیم؟ گفتند چون بازیکنان با شورت ورزشی هستند و بانوان همینجا حضور دارند، نمی‌شود. به آنها گفتم شما اجازه بدهید ما تمرین کنیم من پای تک تک بازیکنان تیم ملی شلوار می‌کنم! باور کنید همین کار را هم انجام دادم و بازیکنان برای اینکه بتوانند در زمین شماره یک آزادی تمرین کنند شلوار ورزشی پوشیدند.

*همه می‌دانند که من به محرم نویدکیا چقدر علاقه دارم و او را یک مربی موفق چه از نظر فنی و چه از نظر اخلاقی می‌دانم ولی انصافاً الان این آقای ژوزه مورایس که به عنوان جانشین محرم آمده ،جدا از نتایج خوبی که می‌گیرد فوق‌العاده جنتلمن و باکلاس است‌.

من ۶ گل به کره جنوبی زدم؛ کی‌روش ۶ گل از انگلیس خورد/ به خاطر سرود خواندن خانم ها شلوار پای ملی‌پوشان کردم/ کارلوس دشمن تیم امید بود؛ خدا از او نگذرد!

*شما نوع حرکات ریکاردو ساپینتو را ببینید و آن را با وقار و منش ژوزه مورایس روی نیمکت سپاهان مقایسه کنید. واقعاً باید بگویم این کجا و آن کجا. به نظرم ساپینتو خیلی جاها فیلم بازی می‌کند.

*یحیی گل محمدی را خیلی دوست دارم ولی به نظرم الان در پرسپولیس چوب کارهای خودش را می‌خورد. ایشان ابتدای فصل همه دستیاران خود را کنار گذاشت و مربیان خارجی در بسته آورد افرادی که قبلاً با آنها کار نکرده بود و شناخت کافی نسبت به این نفرات نداشت طبیعی است که چنین مسائلی روی روند نتیجه‌گیری تیم تاثیر می‌گذارد.

*من حرفم فوتبالی است و با شخصیت آقای شیخ دیاباته کاری ندارم. به نظرم پرسپولیس با شیخ دیاباته در زمین ۱۰ نفره است .شما اصلاً شکل دویدن او را ببینید. در کمال احترام فکر می‌کنم این بازیکن به نوعی بازیکن تیم پیشکسوتان است!

*چند وقت پیش در خبرورزشی مشکل سالن زنده یاد ربیعی را در مجموعه ورزشی تختی انزلی مطرح کردم. خوشبختانه آقای وزیر پیگیر مسئله شدند و استاندار ورزش دوست گیلان هم ‌قول مساعد داده‌اند و از قرار معلوم پنج میلیارد تومان برای حل مشکل این سالن اعتباردر نظر گرفته شده که توسط استانداری تامین می‌شود و قرار است کار از خردادماه آغاز شود. مسئله اینجاست که جدا از درب سالن مذکور که به خاطر اختلاف بسته شده قسمت‌هایی از آن خیلی خطرناک هستند و میتوانند باعث مصدومیت مردم شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • Gaber IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    فقط یک جمله ! چرا ما در ایران هیچوقت مربی وطنی با کلاس و بدون هیاهو و دیسیپلین بعد از دهداری خدابیامرز نصیب مان نشد .مهاجم که غیر از طارمی و علی دایی دیگه آنگونه نداشتیم .مربی دیسیپلین هم نداشتیم .این به فرهنگ ایرانیها بر میگرده ؟ ضمنا صفایی فراهانی هم عالی بود.چرا؟ صحبتهای مایلی کهن بجای خود. ولی ایکاش چهل سال مدیر و مربی و مهاجم خوب از این همه زحمت کشیدنها و اجرای لیگ برتر ایکاش نتیجه ای هم داشت .
    • حرف حق IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      طارمی الان مهاجم خوبیه صدای پرتغالی ها هم درآورده از بس دایو شیرجه الکی زده که پنالتی بگیره بعد امثال شما رونالدو رو مسخره میکنید؟
  • فیروزآباد IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    من ششگل به کره زدم کی‌روش 6گل از انگلیس خورد. این گجا. آن کجا
  • حامد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    تیم ملی زمان مایلی کهن رو خیلی دوستداشتم. ای کاش دوباره سرمبی یا مدیر تیم ملی میشد
  • حامد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    تیم ملی زمان مایلی کهن رو خیلی دوستداشتم. ای کاش دوباره سرمبی یا مدیر تیم ملی میشد
  • حامد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    تیم ملی زمان مایلی کهن رو خیلی دوستداشتم. ای کاش دوباره سرمبی یا مدیر تیم ملی میشد
  • حامد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    تیم ملی زمان مایلی کهن رو خیلی دوستداشتم. ای کاش دوباره سرمبی یا مدیر تیم ملی میشد
  • ,,,شبخیز IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    جناب مایلی کهن اواا کره را با انگلیس مقایسه نکنید دوم مطمئن باشید شش گل شما به کره شانسی بود و شما هنور اندر خم یک کوچه اید هر چند کی‌روش هم برای فوتبال ما ضررش بیش از نفعش بود
  • سیدرضا IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    جناب مایلی کهن حتما فکر کرده اینروزا فقط نوجوانان و جوانان زیربیست سال فوتبالو. دنبال میکنن که اینطور منم منم میکنه . در جام ملتها با ترکیب محیرالعقول جنابعالی مقابل عراق در اولین بازی تحقیر شدیم تا با اقدام و دخالت بموقع مسئولین و مشورت با حشمت خان مهاجرانی بود که ترکیب تیم عوض شد و تونستیم تایلند و عربستانو سه بر صفرببریم بعدازبرد شش دو مقابل کره، نیمه نهایی مقابل عربستان باختیم تا فرق مربی هارو در بازی دوم بفهمیم. در جام جهانی نودو هشت در حالیکه از سه بازی آخر فقط دو امتیاز میخواستیم ،دوبازی جلوی قطروعربستان باختیم و با کویت مساوی کردیم تا با اخراج شما خبرورزشی نوپا تیتر بزنه خداروشکر مایلی رفت . دست بردارین از عوام فریبی و حرفهای پوپولیستی
    • اشکان IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      فرق مربی‌ها در نیمه دوم فهمیدین اونم بازی با عربستانی که در پنالتی باختیم بهش؟ اونم عربستانی که داور سر تیممون رو جلوش برید؟! نمی‌دونم اصلا اون بازی رو دیدین یا نه؟ قصدم دفاع از مایلی کهن نیست چون نسلی از بازیکنان که دست مایلی کهن بود دست یه مربی خارجی بود بدون شک قهرمان آسیا میشد و خیلی راحت بدون اینکه به حذفی مقابل استرالیا برسه مستقیما به جام جهانی۹۸ می‌رفت اما شما هم بی انصافی نکنید. فقط شما نیستین که احیانا بالای بیست سال دارین! همون طوری که گفتم فراموش کردین ایران بازی با عربستان رو در پنالتی باخت و پنالتی معروف دایی. از همون موقع اختلافات دایی و مایلی هم شروع شد جوری که در ابتدا مایلی، دایی رو برای بازیهای مقدماتی جام جهانی ۹۸ دعوت نکرد! و بعدا مجبور شد دعوتش کنه ولی هر چه بود مایلی بدون دانش فنی خاصی، با تیم ملی نتایجی گرفت که اگه کی روش اون نتایج رو گرفته بود بدون شک سر هر میدان یه مجسمه از کی روش می ساختن!!!
    • پدرام CA ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      مایلی کهن ادم خوبیه ولی میگن حرف حساب چواب نداره و حرفهای شما حرف حسابه. این مطالب شما رو رئیس وقت فدراسیون داریوش خان مصطفوی هم بعد از بازی با عراق توی فرودگاه که داشت میرفت امارات (البته با ادبیات کمی تند تر) میگفت.
    • سیدرضا IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      جناب اشکان من کی گفتم نیمه ی دوم وباقی قضایا ، یکبار دیگه بخون نوشته ی منو ، گفتم بازی دوم و فرق مربی ، تیمی که بازی اول با سه گل عربستانو آچمز میکنه با بازیخونی درست وینگادا کاری کرد که تیم پرستاره ی ما عاجز از زدن یک گل بود . امیدوارم خبرورزشی این کامنت منو هم چاپ کنه تا من بعد کسی دیگرانو با مطالب خیالی خودش متهم نکنه . تیمی که طی سه بازی قبلی مقابل عربستان کره و تایلند دوازده گل زده نمیتونه حتی یک گل در بازی دوم خودش مقابل عربستان بزنه ، کینه ی مایلی از وینگادا از همون باخت شروع شد
    • A AH IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      ای کاش کمی از فوتبال متوجه می‌شدیم فوتبال کره بسیار منظم و از نظر فنی در سطح قابل قبولی ایست .
  • حق و انصاف IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    مگر متر و معیار هواداران و کارشناسان فوتبال تنها بازی با کره است که ۶ تا زدیم ؟ بله به کره با شما ۶ تا زدیم اما تیم ملی باشما تا مرز سکته و مرگ رفت تا بعد از باخت به قطر بتوانیم با مربیانی مثل دکتر ذوالفقار نسب و بعد ویرا به جام جهانی ۹۸ برویم باشما در راه المپیک هم با تیم امید سال ۲۰۰۴هم از کره هم از چین باختیم و اوت شدیم ،با کیروش ۶ گل از انگلیس خوردیم اما با آرژانتین با اسپانیا با پرتقال با مراکش با ولز و...... فوقالعاده بازی کردیم در حالیکه با شما مقابل کدام تیم اروپایی بازی کردیم ؟
    • عزیز IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      فوق العاده دفاع اتوبوسی البته
  • حمیدامامی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    بهترین مربی تاریخ ایران شاخ شکن گردن کلفت ها
  • حسین IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    و با همون تیم امیدی که سرمربیش بودی دو تا تو تهران از کره خوردی و چند تا هم نخوردی. اینم تقصیر کیروش بود. کیروش بدترین مربی جهان اما با کوبیدن اون نتایج افتضاح دوران خودت پاک نمیشه. مخصوصا با تیم امید.
  • عزیز IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    آقای مایلی کهن در اینکه شما با تیم ملی در جام ملت‌ها نتایج درخشانی به دست آوردی درست ولی شما از داشته ها و دسترنج استانکو که اون موقع سرمربی پرسپولیس بود بهره بردید. کشف مهرداد میناوند ، مهدوی کیا، نعیم سعداوی سعد،ارتقا کیفیت فوتبال کریم باقری و ... با استانکو بود. حالا شما این بازیکنا رو با جواد کاظمیان و مبعلی و ... دارید مقایسه می کنید. ولی همین که تیم تحت هدایت شما با تفکرات سرمربی موفق پرسپولیس، آقای استانکو به بازی می گرفتید نشان از فهم شما و استفاده از داشته های فوتبال ایرا را نشان می داد. آقای مایلی کهن از شما متشکریم که فلسفه فوتبال استانکو را نگذاشتید در تیم ملی به هدر رود و با این فلسفه نتایج خاطره انگیز شکست عربستان و کره را برای ما برای ما تا ابد لذت بخش کردید و شیرینی اون بازی ها هنوز در یاد و خاطر ایرانی ها ماندگار شد
  • مجتبی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    دوستمون سبد رضا عین واقعیت رو گفت ، ایشان اول یه تیم دسته یکی رو بگیره بیاره لیگ برتر بعد هر روز مصاحبه بکنه
  • حمید IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    اول اینو بگو شما که بازیکن درجه دو پرسپولیس بودی و مثل اکثر بازیکنای اون موقع قرمزها اسمو رسم دار و مطرح نبودی ' و یهو از بازیکن نیمکت نشین پرسپولیس با کدوم رزومه مربیگری و سواد و درس و مدرک اینکار و حتی کمک مربیگری هم توی رزومت نبود شدی سرمربی تیم ملی ؟ بعد ما حرفاتو باور میکنیم ' البته همه مدیونن اگه یه وقتها فکر کنن ' ایشون با سفارشات امنیتیها ' به این سمت رو اشغال کرد ' ضمنا چرا به محض جدا شدن آقای جهانپکر از شما دیگه هیچ بردی توی باشگاهی و ملی نیوردی ؟ همونطور که تا مجید جلالی کنار فیروز کریمی بود خوب بود و بمحض جدا شدن جلالی فیروز کریمی هیچ موفقیتی کسب نکرد ' شما چند تا تیم رو از لیگ برتر به لیگ یک بردی ؟ آقای محمد آنجلوتی ؟
    • محمد حسن IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      خود آقای مایلی کهن بخوبی فرق تیم ملی انگلستان و کره جنوبی را می داند ولی بغض از کیرش در وجودش او را وادار به اینگونه قضاوت کرده و خودش را با کی روش مقایسه می کنه ایشان کجا دوره مربی گری دیده و مربی گری های ایشان چه نتایجی داشته البته ایراد از کسی است که سراغ مصاحبه با آقای مایلی کهن میره
  • اتحاد و همدلی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    شما شش گل نزدی، کلا اینها سنشون میره بالا، کمی متوهم میشن... یاد فخیم زاده و پور عرب افتادم...
  • 4444 همیشه آبی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    حاجی! تو همونی بودی که بعد از گل دوم ایران که بازی 2-2 شد از خوشحالی گریه‌ت گرفت فیلمش هم موجوده تو باورت نمیشد که تیمت گل مساوی رو به کره بزنه اونوقت میگی من 6 تا به کره زدم! توی اون بازی کره روی دو تا ضدحمله میتونست بازی رو 1-3 جلو بیفته که نیفتاد بعدش علی دایی با خطای مسلم روی بازیکن کره گل سوم رو بهشون زد(عمر شریف داور سوری توی دوره قبل در بازی ایران ژاپن سر ایران رو با پنبه بریده بود و میخواست خطای 4 سال قبلشو جبران کنه) در این بازی سرمربی کره اشتباهات احمقانه‌ای داشت ‌ضمنا زمین کوچک مسابقه برای سیستم کلنگی ایران(2-5-3) بسیار ایده‌آل بود اون بازی یه جرقه بود و بعد از اون بازی تا حالا که بیش از 26 سال میگذره ایران نتونسته هیچ تیم بزرگی از قاره آسیا رو با اختلاف ببره عوضش سال 2019، 0-3 به ژاپن باخت! بردن عراق و سوریه و لبنان جنگزده و امارات بیخاصیت آخرین افتخارآفرینی ایران در آسیاست فوتبال ایران خیلی ضعیف شده واقعا ستاره‌های کره و ژاپن رو با ایران مقایسه کنین خودتون میفهمین چندم آسیا هستیم
  • ج ح IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    انصافا مایلی کهن پاکدسته وبا تعصب ودرکل با این شرایط فدراسیون وهمه کاره بودن تاج هیچ فرقی بین مربی خارجی وایرانی نیست فقط درب ومکان برای خوردن وبردن دلارهای بی حساب وکتابه
  • احمد IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    اخه خدا وکیلی حیف نیست مایلی کهن توخودتو با کی روش مقایسه میکنی یعنی کیروش اینقد حقیر شده که ادم بخواد با تو مقایسش بکنه ‌کی روش فقط خوشتیپیش به تو می ارزه .
    • عزیز IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      اتفاقا کی روش حقیرتر از اون چیزی که فکر می کنید. ۲۰ سال فوتبال ایران رو به قهقرا برد کمه . می خواهید قبول کنید می خواهید قبول نکنید ولی کی‌روش فوتبال ایران رو نابود کرد
  • ناشناس IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    می شود گفت کی روش روشش دفاعی بود اخلاقش خوب نبود و... اما این که بگوییم دشمن فوتبال ایران بود بی انصافیه در ضمن کی روش یک نسل خوب برای فوتبال ایران ساخت تیمی که در جام جهانی ۲۰۱۴ شرکت کرد متوسط سنیش ۳۱.۵ بود در جام جهانی ۲۰۱۸ این متوسط سنی به ۲۴ سال رسید اما در مقدماتی المپیک که سردار آزمون و جهانبخش نبودند دلیلش این بود که آن تورنمنت در تقویم فیفا نبود یعنی همه تیم‌ها منجمله ژاپن که ما را برده بود نیز از داشتن بازیکنان لژیونر محروم بود صدها انتقاد به کروش وارد است اما برای توجیه باخت ناجوانمردانه است که دروغ بگوییم . . اشاره ایشان درباره‌ی نمک نشناسی بودن به مهدی پاشازاده بود می شود از ایشان پرسید اکبر استاد اسدی چه برتری ای به پاشازاده یا فرشاد فلاحت زاده یا حتی یحیی گل‌محمدی داشت؟ اتفاقاً در مقدماتی جام ۹۸ تیم ملی در بازی با حریف مستقیمش یعنی عربستان در ریاض از همان سمت ضربه خورد چون به سادگی دو اخطاره شد و تیم ده نفره زیر ضرب حملات عربستان قرار گرفت در صورتیکه یک تساوی در همان بازی تیم ایران را مستقیماً به جام جهانی می برد چون قبل از آن بازی ایران ۴ امتیاز برتری به عربستان داشت
  • کیان IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    تیم ملی در زمان مربیگری مایلی کهن یک تیم ملی مقتدر در آسیا بودند مایلی کهن الآن هم بایستی‌رئیس فدراسیون فوتبال و یا حداقل مدیریت تیمهای ملی باشند !!!
  • سید مرتضی علم الهدی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    آقای مایلی کلا با مربی خارجی مخالف است.آدم خوبی است اما خب ضعف هایی هم داره.نمیدونم چه دشمنی با پاشازاده داشت که او را بازی نمیداد.استاد اسدی عزیز خوب بود ولی من مطمئنم اگه هر کس دیگه ای مربی میشد او را به تیم ملی نمیاورد.با مایلی نتایجی تاریخی گرفتیم اما امان از وقتی که مایلی عصبانی باشه و نتواند مثل زمان بازیگری دق دل خود را با زدن داور و امثالهم خالی کنه.چون دیگه مربی بود و نمیتوانست اینجوری دق دل خود را خالی کند.طبعا با عصبانیت روی ارنج تیم اثر داشت.به پاشازاده اصلا میدان نداد و بی جهت خداداد را روی نیمکت نشاند تا ما در عین برتری نتوانیم مستقیم به جام جهانی برویم و با اما و اگر و حماسه ملبورن به جام جهانی رسیدیم.ایشان البته در تیم امید هم ایشان خوب نتیجه گرفت اما باز هم عصبانیت ایشان کار دستش داد و تیم امید در مراحل نهایی باخت و حذف شد.کلا در زمان مربی گری ،مردم دلخوشی از او نداشتند و اگه تیم خوب بازی میکرد و میبرد همه می گفتند بازیکنان خوب هستند اما اگه مساوی میکرد یا می باخت همه می گفتند تقصیر مایلی کهن است و شعار می دادند مربی تیم ملی .....به تیم ملی.
  • ناشناس IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    جناب مایلی کهن اولاً کره را با انگلیس مقایسه نکن اگر تو مربی بودی پس چرا نتونستی تیم را به جام جهانی ببری، هر چند که کی روش هم مربی خوبی نبود .
  • کاظم IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    العان آنقدر بازیکنان ما پولدار شدند که برای سر مربی پپسی باز نمی کنند هرکدامشان آقای میلیارد رن با کوچکترین حرف ناز می‌کنند و کم‌کاری می‌کند و میگن ما این سر مربی رو نمی خواهیم.هیچ جا قانون درست حسابی نداره بی انضباطی کشور به تیم ملی هم رخنه کرده باید تیم ملی رو ۱۰ سال تعطیل کنیم تا درست بشه
  • دوستدارفوتبال IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    متاسفانه در کشور تا زمانیکه انتخاب وگزینش افراد برای پوشاندن ردای مسیولیت برپایه های، تخصص ،نتایج خدمتی وراستی آزمایی ،نباشدو از همه ازگخودشان تعریف وتمجید کنندو قضاوتها مبنی برشایستگی عملکرد نباشد.انتظارشکوفاشدن ،کوبیدن بر طبل خالی است .
  • محمد حسن IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    تقصیر انتخاب مصاحبه کننده است که سراغ آقای مایلی کنن میرود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی