نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
همه جنجال‌های ال‌کلاسیکوی ایرانی/ از کارت به کارت و آب‌های آلوده تا کور شدن سرباز احمدی و گل مارادونایی مدیر پرسپولیس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بازی های پرسپولیس و سپاهان همواره حواشی زیادی داشته و بعضا بازی های دو تیم به جنجال هم کشیده می شد

بدون تردید حساس ترین بازی فوتبال باشگاهی ایران بعد از دربی بزرگ پایتخت، دیدار بین پرسپولیس و سپاهان است. دو تیمی که همواره مخصوصا در سال های اخیر از رقبای جدی یکدیگر بودند و بازی های جنجالی زیادی را در سال های گذشته به ثبت رساندند. سپاهان به عنوان صدرنشین لیگ برتر فردا در یک بازی بسیار حساس در جام حذفی باید در اصفهان از پرسپولیس پذیرایی کند. دیداری فوق العاده حساس که نتیجه آن برای هر دو تیم بسیار مهم است. در این گزارش و به بهانه بازی حساس دو تیم می خواهیم به چند مورد از حواشی به یاد ماندنی تقابل های دو تیم بپردازیم.

گل مارادونایی مدیر پرسپولیس

بیست و ششم دی‌ماه سال ۸۲، بازی پرسپولیس و سپاهان در فصل ۸۳-۸۲ لیگ برتر در شرایطی که با برتری یک گله سپاهان در جریان بود که  قرمزهای پایتخت صاحب یک ضربه کرنر شدند. توپ ارسالی با دخالت علی دایی در تیر دوم به افشین پیروانی رسید و او در حالی توپ را وارد دروازه کمیل سوسکو کرد که اصفهانی‌ها معتقد بودند پیروانی با دست به توپ ضربه زده اما علی خسروی  گل را سالم اعلام کرد و در نهایت هم پرسپولیس برنده بازی شد. بعدا مشخص شد که مدیر فعلی پرسپولیس درست مثل مارادونا توپ را با دست به گل تبدیل کرد و همین موضوع جنجال های زیادی را به وجود آورد.

همه جنجال های ال کلاسیکوی ایرانی/ از کارت به کارت و آب های آلوده تا کور شدن سرباز احمدی و گل مارادونایی مدیر پرسپولیس

ماجرای آب های آلوده

مهرماه سال ۹۱ بود که پرسپولیس با هدایت مانوئل ژوزه برای بازی با سپاهان به اصفهان رفت اما در جریان نیمه دوم اتفاقاتی رخ داد که پرسپولیسی‌ها به آب‌های آشامیدنی معترض و مدعی شدند که آنها آلوده بودند. سپاهان با دو گل  به پیروزی رسید اما سوت پایان بازی تازه آغاز حاشیه و شروع اعتراض پرسپولیسی‌ها بود. بازیکنان پرسپولیس یکی‌یکی مسموم و دچار تاربینی و سرگیجه شده و به طرز عجیبی قادر به تشخیص زمان بازی نبودند. انتشار فیلمی از رختکن پرسپولیس بعد از مسابقه که همه بازیکنان روی زمین افتاده‌اند و شرایط جسمانی خوبی ندارند، همه چیز را به خوبی نشان می‌داد. محسن بنگر سال‌ها بعد در این ارتباط گفت: «من معمولاً بین دو نیمه و آخر بازی آب نمی‌خوردم، اما آن بازی بین دو نیمه ایزواستار خوردم. در جریان مسابقه خوب بودم، اما از بعد بازی هیچ چیز یادم نمی‌آید. فقط می‌دانم گوشی‌ام را جا گذاشتم. از ورزشگاه هم که خارج شدیم و به تهران رسیدیم، سیدجلال حسینی مرا به خانه رساند و حالم خوب نبود تا اینکه فردای بازی خوب شدم.» محمد نوری در مصاحبه‌ای اینطور مدعی شد: «بین دو نیمه که به زمین رفتم به امید گفتم چرا استادیوم قرمز است. در آن صحنه ۳۰، ۴۰ دقیقه از زندگی‌ام یادم نیست. واقعاً دست خودم نبود. در یک صحنه در حالی که  دنبال خلعتبری می‌رفتم، هر دو مچ پایم قفل شد و روی زمین افتادم. بعد از بازی هم بیمارستان رفتیم و آزمایش دادیم اما وقتی از پزشک تیم پرسیدم که نتیجه آزمایش‌ها چه شد، دکتر چشمه‌سری گفت نتایج آزمایش‌ها در ماشینم بود که به سرقت رفته است!»

همه جنجال های ال کلاسیکوی ایرانی/ از کارت به کارت و آب های آلوده تا کور شدن سرباز احمدی و گل مارادونایی مدیر پرسپولیس

کارت به کارت و غش کردن داور پرحاشیه

سی‌ام شهریور سال ۹۲ پرسپولیس باز هم در اصفهان رودرروی سپاهان قرار گرفت. این بار هدایت قرمزهای پایتخت برعهده علی دایی بود و مرحوم زلاتکو کرانچار هم آن طرف روی نیمکت سپاهان. در همان ابتدای بازی روی یک صحنه مشکوک که به اعتقاد کارشناسان داوری پنالتی نبوده و داور به سود پرسپولیس باید خطا می‌گرفت، محسن قهرمانی برای سپاهان پنالتی گرفت و میثم حسینی را هم اخراج کرد تا شیرازه پرسپولیس از هم بپاشد. سپاهان با دو گل هادی عقیلی و جهان‌عالیان برنده از زمین خارج شد اما صحبت‌های علی دایی در کنفرانس بعد از بازی آغازگر یکسری اتفاقات در فوتبال شد. دایی این داور را به «غش کردن» به سمت تیم حریف و همچنین فساد مالی متهم کرد و ماجرای کارت به کارت به سوژه اصلی فوتبال ایران تبدیل شد.پس از آن، قهرمانی تا مدت‌ها تعلیق و سپس به مدت ۸ ماه از حضور در عرصه داوری محروم شد و البته در کنار او افراد زیادی مانند علی مولایی؛ بدنساز پرسپولیس و دستیار علی دایی در ارتباط با همین پرونده از فوتبال محروم شدند. گفتنی است بسیاری از ابعاد این پرونده جنجالی و اتهامات وارد در آن مبهم و نامشخص باقی ماند. خیلی‌ها محروم شدند و داور هم از این قاعده مستنثی نبود. محسن قهرمانی پس از پایان مدت محرومیتش به دنیای داوری برگشت ولی اصلا مشخص نشد که چه کسانی در ماجرا نقش داشتند.

همه جنجال های ال کلاسیکوی ایرانی/ از کارت به کارت و آب های آلوده تا کور شدن سرباز احمدی و گل مارادونایی مدیر پرسپولیس

کورشدن سرباز احمدی 

در لیگ هفتم بازی های  پرسپولیس و سپاهان جنجالی شد. در بازی رفت در ورزشگاه فولادشهر آنقدر حاشیه و تنش وجود داشت  که در روی سکوها درگیری به اوج خود رسید و متأسفانه سرباز احمدی قربانی بزرگ این بازی بود. برخورد یک نارنجک دست‌ساز به چشم او باعث شد تا بینایی‌اش را از دست بدهد. این یک فاجعه در فوتبال بود که متأسفانه رخ داد و دودش فقط به چشم یک سرباز بی‌گناه رفت. سربازی که برای مدتی سوژه روزنامه‌ها بود اما حالا بعد از گذشت سال ها از آن اتفاق کسی سراغی از او نمی‌گیرد.

خداحافظی تلخ موشک

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ فینال جام حذفی بین پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار شد و چه چیزی بهتر از بالا بردن جام در روز خداحافظی یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران. قرار بود در آن بازی مهدی مهدوی کیا از فوتبال خداحافظی کند. استادیوم آزادی پر از تماشاگر بود و از ساعت ها قبل از شروع بازی ورزشگاه پر شده بود. پرسپولیس دو بار از حریف پیش افتاد ولی اشتباهات کشنده نیلسون باعث شد تا سپاهان بازی را به تساوی بکشاند و در نهایت کار به ضربات پنالتی بکشد. پرسپولیسی ها به بدترین شکل ممکن پنالتی زدند و در نهایت هم شاهد جشن قهرمانی سپاهانی ها بودند. بعد از بازی اعضای پرسپولیس که نای راه رفتن هم نداشتند راهی رختکن شدند ولی مهدی مهدوی کیا در اوج تنهایی و با چشمانی پر از اشک وداع تلخی با فوتبال داشت و برای همیشه کفش ها را آویخت.

همه جنجال های ال کلاسیکوی ایرانی/ از کارت به کارت و آب های آلوده تا کور شدن سرباز احمدی و گل مارادونایی مدیر پرسپولیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • مرصاد IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    سلام. اگر پرسپولیس پیروز شد که مبارک هواداران و اگر موفق نشد فدای سر هواداران! ۱۰ تا بازی در لیگ باقی مانده و خودش ۳۰ امتیاز هست! در حال حاضر پرسپولیس نیاز به آرامش داره و اگر هر اتفاقی در دیدار فردا افتاد باز پشت تیم باشیم و انگیزه بدیم که در لیگ بتونه نتیجه بگیره! ما نباید دشمن شاد بشیم. تیمی که در عرض ۶ سال ۹ جام قهرمانی بالای سر برد که من افتخار داشتم ۷ بارشو در ورزشگاه بودم؛ پس این تیم قابل ستایشه و ارزش حمایت داره ❤❤❤❤❤❤
  • زینب رستمی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    آفرین به شما آقا مرصاد❣️ مگه بازی رفت و برگشت را استقلال به سپاهان واگذار کرد چه اتفاقی افتاد؟ ما که بازی رفت سپاهان را بردیم و الان با ناداوری دوم هستیم.
    • علی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      بازی رفت مساوی شد و هیچ گلی بین دو تیم رد و بدل نشد اول یکم اطلاعات فوتبالی داشته باش بعد بیا نظر بده
    • سیدرضا IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      مساوی کردین بازی رفت
    • شیشتقلال SG ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      ما بازی رفت مساوی کردیم اما شما که رفت و برگشتم باختید😂😂😂
  • داریوش IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    ما دو سال تو لیگ برتر با مار موز بازیهای پیروانی دوم شدیم چیزی گفتیم
  • داریوش IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    چرا بازی تهران را تعریف نکردی که از بالا رو سر تماشاچیها سپاهان سنگ وچوب زدن
  • اسماعیل سپاهانی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    سپاهان رابرده چه سالی🤣🤣🤣🤣🤣
  • اسماعیل سپاهانی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    سپاهان رابرده چه سالی🤣🤣🤣🤣🤣
    • قاسم IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      توهمی هستن این لونگیهابازی رفت صفرصفرشد
  • عشق رامین رضاییان IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    برده امسال سپاهان هم قهرمان لیگ میشه هم قهرمان جام حذفی این رو بدونید
  • کوهمره جروق IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    اگه دقت کرده باشید در تمام فسادهای سپاهان ردپای تاج و ساکت هست.
  • سیدرضا IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    در جریان مصدومیت اون سرباز برای اولین بار در تاریخ ایران بخاطر رفتار هوادارها از تیمی امتیاز کسر شد . اونسال بعدازاینکه آسیااز پرسپولیس امتیاز کسر کرد ، سپاهان با اختلاف صدر نشین شده بود و قهرمانیش مسجل ، ما فدراسيون از سپاهان امتیاز کسر کرد تا برای اولین و آخرین بار یک تیم ظاهرا قانونی و اماغیر فوتبالی قهرمانیشو از دست بده. اونسال بازهم سپاهان تا دقیقه نود و پنج شش هم قهرمان بود اما تا پرسپولیس گل نمیزد بازی تموم نمیشد. دقیقه نود وهفت پرسپولیس گل زد و داور هم سوت زد .البته این قصه سردراز دارد بابهلولی ،هما ،پروین ،پرسپولیس، سجادی ،دقیقه نودوهفت ،علیدوستی، مساوی یک یک
    • علی باقری IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      داداش بهت حق میدم.منم اگه تیمم دقیقه ۹۷ قهرمانی رو از دست میداد توهمات رو بغل میکردم تا به آرامش برسم،اما دلیل نمیشه بلند بلند بزبون بیاریشون اسباب تمسخر خودت رو فراهم کنی فداتبشم
  • شهاب IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    داستان سکه لای گز رو نگفتی یا روپای زدن تو رختکن تا پرسپولیس بره بعد 😂😂😂😂😂🤣🤣
  • بهروز IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    شله زردا هشت تا بازی پرسپولیس را تو اصفهان نبردین پس کمتر کری بخونید مرد باشید تو زمین بازی کنید نه خارج زمین
  • امیرعباس IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    استقلال همه تیم هارو میزنه کنار
  • امیرعباس IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    استقلال تیم سپاهان و پرسپولیس را تیکه تیکه میکنه
    • قرمزته IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      نه بابا ! تو را به قرآن راست میگی !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی