پیشنهاد باورنکردنی تاجر کانادایی برای خرید پرسپولیس/ سرخ‌ها در آستانه تبدیل شدن به پاری‌سن‌ژرمن
منبع: ورزش۳
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

باشگاه پرسپولیس با یک خریدار ویژه مواجه شده است؛ فردی که مدعی هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری برای سرخ‌هاست!

پرسپولیس که امسال به بورس واگذار شده است، اکنون با یک خریدار ایرانی مقیم کانادا مواجه شده که می‌تواند انقلابی بزرگ با توجه به ادعای هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری‌اش در آن شکل دهد.

روز گذشته نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس ارسال شد که محتوای آن حامل ادعایی شاید باورنکردنی باشد؛ تاجری ایران که ساکن کانادا است و با اشاره به علاقه دوران کودکی و ۴۰ ساله‌اش به این تیم، خواهان مذاکره برای خرید آن و هزینه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری شده است.

فردی به نام الکس هادی‌تقی با معرفی خود به عنوان یک کارآفرین که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مالی در کانادا را بنیانگذاری کرده، به این شکل از علاقه خود برای مذاکره با مدیران تیم پرسپولیس برای در اختیار گرفتن تیم خبر داده است.

جایی که او مدعی است به عنوان یک کارآفرین وجهه ویژه‌ای در کانادا به عنوان یک سرمایه‌گذار در بخش املاک محسوب می‌شود.

الکس با اشاره به علاقه خود به پرسپولیس از دوران کودکی‌اش به عنوان تیمی که جایگاه ویژه‌ای در قلب وی دارد، تمایل خود را نسبت به همکاری و خریداری باشگاه را اعلام کرده است: وقتی پسر جوانی بودم با بازی زیبا و افتخارآفرینی باشگاه پرسپولیس آشنا شدم. علیرغم اینکه چهار دهه پیش ایران را ترک کردم تا به امروز عشق و علاقه‌ام به پرسپولیس کم نشده است.

الکس در بخش دیگری از نامه خود خطاب به باشگاه پرسپولیس برای اینکه موفقیت خود را در خصوص درآمدزایی و سرمایه‌گذاری را به نمایش بگذارد، به پروژه اخیر خود در کشور یونان اشاره کرده است، جایی که با نام بردن از این پروژه برای اینکه بررسی و استعلام‌های لازم برای مدیران پرسپولیس میسر شود، از احداث پروژه خود با سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیون دلاری خبر داده است.

این فرد ایرانی با اشاره به این موضوع و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای که در یونان شکل داده‌اند، مدعی شده که در موقعیتی قرار دارند که قادر خواهند بود منابع موردنیاز برای دستیابی به منافع باشگاه را فراهم سازند تا پرسپولیس به موفقیت بیشتری در ایران و البته در بخش بین‌الملل (لیگ قهرمانان آسیا) دست یابد.

اما بخش مهم ادعای الکس هادی‌تقی که در آن به بحث مالی و هزینه‌ای که قادر به انجام آن خواهند بود پرداخته است: حاضرم ۵۰ میلیون دلار برای خرید باشگاه و ۵۰ میلیون دلار نیز برای بخش آکادمی، جذب بازیکنان داخلی و خارجی پیشنهاد دهم.

این هوادار متمول با اشاره به این موضوع که نسبت به پروسه حساس و پرماجرای این انتقال آگاه است که نیازمند بررسی و گفتگوهای بیشتری نیز خواهد بود، از اشتیاق و تمایل خود برای دیدار و گفتگوی بیشتر در این زمینه با مدیران باشگاه و تصمیم‌گیران دولتی و سیاسی در این زمینه خبر داده تا مسیر هدفی که برای خرید باشگاه دنبال می‌کند، میسر شود.

الکس هادی تقی در بخش پایانی درخواست خود مدعی شده که قادر خواهد بود آینده‌ای درخشان برای پرسپولیس ساخته و این تیم را در جایگاهی بزرگ برای سربلندی ایرانیان کمک کند.

با این حال این ادعا و پیشنهاد از سوی یک هوادار متمول خارجی قطعا با موانع بزرگی همراه خواهد بود و باید دید علیرغم حضور این باشگاه در بورس و خصوصی شدن آن، آیا فرصتی برای مذاکره و بررسی ادعا و درخواست الکس صورت خواهد گرفت یا خیر.

پیشنهادی ۱۰۰ میلیون دلاری برای در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس قطعا یک اتفاق بزرگ و انقلابی ویژه در تاریخ فوتبال ایران حتی آسیا محسوب می‌شود. اتفاقی که شاید دور و حتی غیرممکن اما در صورت تحقق آن در شرایطی که کل بودجه ‌و هزینه پرسپولیس طی یک فصل شاید عددی نزدیک به ۱۰ میلیون دلار باشد اما اکنون با این وعده بزرگ پای ستاره‌های بزرگی را به این بازخواهد کرد و البته باز هم باید گفت با توجه به شرایط خاص دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و دولتی بودن آن و اهمیت سیاسی آنها، بعید به نظر می‌رسد چنین موقعیتی نصیب هر فردی متمولی ولو با هزینه‌ای گزاف برای خریداری آن شود. طی فصول اخیر حتی از احتمال مالکیت اپراتورهای مخابراتی و خودروساز برای در اختیار گرفتن دو باشگاه صحبت به میان آمده بود که شاید می‌توانست این اتفاق نیز مشکلات بزرگی از این دو تیم باز کرده اما در نهایت محقق نشد و بعید به نظر می‌رسد چنین فضایی برای فردی به عنوان هوادار مقیم خارج ولو متمول نیز فراهم شود و باید دید در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد و پاسخ باشگاه پرسپولیس به درخواست جلسه و مذاکره در این زمینه از سوی الکس هادی‌تقی چه خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۳
  • یک استقلالی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    العان باشگاه استقلال بیانیه صادر میکنه...
    • هوادارفوتبال IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      ازاین دسته ازپیشنهادهابارهابرای دوتیم پایتخت داده شده وبعضی ازآنهارسانه ای میشوند واتفاقا آنهایی که رسانه ای میشوند یعنی باید سنگ اندازی شود شما مطمئن باشید خریداران بزرگترازاین هم برای دوباشگاه استقلال وپرسپولیس بوده اند اما وقتی پای میز مذاکره که می آیند وبندهای قراردادرامیبینند میفهمند که چه بلایی سرشان خواهد آمد وفراررابرقرارترجیح میدهند چندتا ازاین بندهارابرایتان میگویم یکی اینکه بیشترسهام باشگاه دراختیار دولت باشد ولی تمام هزینه ها برعهده ی خریدار سهام دوم سود باشگاه نصف ولی چون باشگاه وتصمیمات مدیریتیش برعهده خریداراست هرگونه زیان دهی باشگاه متوجه خریدارمیباشد تیم از ۴جدول نباید پایین تربیاید وگرنه قراردادفسخ وخسارت ازمجموع پرداخت کسر میگردد و..........‌‌من فکرنمیکنم هیچ آدم عاقلی زیربارچنین قراردادی برود این آقاهم درعالم مستی وخوش احوالی این حرفهارازده
    • حبیب IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      مطمئن باش این یارو سرکارتون گذاشته . چون اگه کامنت تو رو میدید دو دستی میزد تو سرش ... العان ؟؟؟؟ خخخخخ ....
    • پدرام CA ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      بابا این میخواست تبلیغ واحدهاش تو بونان رو بکنه وگرنه نوع پیشنهاد شبیه پیشنهاد برای خرید زمین وساخت و ساز یک برجه نه باشگاه. حتی با دلار 50 تومنی هم پیشنهادش دندون گیر نیست و کاملا شکمی و بدون توازن. یعنی حتی زحمت مشاوره گرفتن از شرکتهای متخصص این کار رو به خودش نداده
  • علی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    عالی
  • رضا IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    فکرنکنم به این بدبخت تیم بدن،حاضرن تیم منحل بشه ولی پیشرفت نکنه،ایرانه دیگه،البته پول زیادیم نیس واسه تیم پرسپولیساولی خب میشه باهاش کارای زیادی کرد.
  • ولی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    خواب دیدید خیر باشه حتی در صورت صحت خبر امکان نداره حکومت موافقت کنه آخر سر شرکت های خصولتی وارد میشن تا دولت همیشه بتونه در امور باشگاهها دخالت کنه و از این نمد برای خودش کلاهی ببافه !
  • مرتضی مقدم IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    واگذاری به متمول خارجی؟ هه ،جوک قشنگی بود ممنون.
  • یه دوچرخه سوار IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    خیلی به نفع باشگاه هست اما دولت یه درصدم امکان نداره بزاره اخه اقایون همین پولی که ایشون میخواد خرج کنه تو سه ماه از این دو تیم در میاره
  • پرسپولیس آث میلان ایتالیا IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    خوب تیم ریشه دار و بزرگ پرسپولیس که پرطرفدارترین تیم آسیا محسوب میشه باید جزو یکی از بهترین باشگاه های دنیا باشه - خیلی سالها پیش باید این اتفاق می افتاد ...اما امیدواریم این اتفاق بیافته ... اس تخ لال چی اونو کی میخره لابد النادی الدلالی ...
    • مسعود IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      حالا بذار طرف از عالم مستی بیاد بیرون بعد ببین چی میشه و بعدش جوگیر شو.اونم پول زیادی نیست.درضمن اس اس اث میلان لقب تیم دیگه ای هست.
    • بزرگعلی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      الله اکبر خخخخخخخخخ
    • ساپی آث دعوا IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      اگه نوشته پرسپولیس آث میلان بخاطررنگ لباس شون هست اما تیمی که مربیش لگدپرانی می‌کنه وهرچی شایسته خاندانش هست به هموطنانمان نسبت میده بقول روشن شخصیت تیم تون راتا دسته۳پایین آورده چه برسه به آث میلان خخخخ🚳🚳😇😇😇😇
  • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    حالا زیادی هیجان زده نشین فعلا خبری نیست 🤪🤪
  • ایمان IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    اینا از توهمات نویسنده هست یا دروغ سیزده؟
  • ناشناش IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    نه بابا فکر نکنم بزارن چون که ایران نباید پیشرفت کنه چه تو ورزش چه مسائل دیگر قانونه دنیاست
  • آبی کبیر IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    آخه لنگی ریشه دار تو عددی نیستی برای سرورت کری بخونی فعلا ساکت باش تا قهرمانی آسیا فقط آبی کبیر
    • Pp⁶ IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      جناب دوستاره میدونی سالی که قهرمان آسیا شدید رفتید دسته ۳ .یا تیم آخر لیگ تهران شدید.سطح امجدیه رو خودت بسنج
  • منصور IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    کیسه رو هم میخرن با کلی بدهکاری و ده سال یه جام با کمک داور و پول مردم خخخ کیسه هم جهنم ضرر صد میلیون خخخخ
  • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    کسی که اسمش هادی تقی باشه معلومه که مشکل ذهنی داره و باشگاه رو ایستگاه کرده
  • کیان IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    از این افراد تاجر کم نیستند که پرسپولیس مردمی را مانند باشگاهای بزرگ دنیا اداره کنند ، منتها این پرسپولیس را دولت به اسارت خود در آورده تا بتواند جوف الاستقلال حکومتی خود آن هم با هزینه بسیار کمتر و وفق مراد خود اداره کنند و با بازیکنان معمولی و ذخیره خودش مانند الوان زاده ها و همتی ها هم در فینالهای آسیایی شرکت کنند تا قهرمان باشگاههای آسیا نشوند ، چون این جماعت کیسه حکومتی که مدیران دولتی بوده و هستند به قهرمانی پرسپولیس در آسیا حساسیت زیادی دارند و در صورت قهرمانی پرسپولیس در آسیا احتمال سکته و تلفات آنان از بالا تا پایین وجود دارد !!! لذا بخاطر این نوع تلفات و حساسیتهای مدیران دولتی است که هرگز اجازه نمیدهند پرسپولیس که اولین باشگاه حرفه ای و مردمی تاریخ ایران ما هستند طبق سنت و سند مالکیت و بنجاق خودش خصوصی و مردمی اداره شوند !!!
  • Gaber IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    موانع را اگر می‌شناخت اول آگاهی او از موانع را میخواهم بدانم.اول اینکه بهتره الکس را حذف کنه این اولین مانع شخصی هست دوم اینکه نباید این موضوع را رسانه ای کنه که خودش مانعیست.سوم اینکه باید رده ها و رگه های سیاسی داشته و تعلق خاطر به کشور .چهارم دوست داشتن کافی نیست کارنامه تیم داری را بیان کنه. پنجم پنجاه میلیون دلار دیگه باید کنار بگذارد تا از مالیاتی ها عبور کند یا اطراف و اکناف تیمهای ایرانی که پنهان هستند .خیر بودنش هم مانع ششمه .ما خیر داریم که با دولت هماهنگ شود آیا هست.مسائلی در فوتبال ایران هست که نمیشه بازیکن خارجی خوب جذب کرد .زود فراری میشن حتی با قرارداد نجومی. لوکادیا . ضمنا اینجا اگر بازیکن بیاد از همه جهان ارتباطش بریده میشه چون ارتباطات خوب نداریم .ضمنا امکانات و زیرساختهای باشگاه را اضافه کن .بهر حال پنجاه میلیون دلار دیگه هم لازمه .کاملا ناآشناست و خدا کنه بهمنی راحتی باشه که صدمیلیون دلار بیاری و راحت خرج تیم کنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی