نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
۱ |
۰
پنج تفاوت بین چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اگر به فکر تغییر دکوراسیون هستید و یا می‌خواهید یک ورزشگاه تاسیس کنید شاید از خود پرسیده باشید، تفاوت بین چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی چیست؟ آیا می‌توان از چمن مصنوعی تزئینی برای ورزشگاه استفاده کرد یا خیر؟

حتی اگر دقت کنید شباهت این دو چمن آنقدر زیاد است که تشخیص آن‌ها حتی از فاصله نزدیک بسیار سخت است. شاید دانستن تفاوت‌های این دو مدل چمن بتواند به سوالات شما پاسخ دهد. همچنین، اگر قصد دارید از چمن مصنوعی برای محیط خاصی استفاده کنید و نمی‌دانید از بین چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی کدام یک را خریداری کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت بین چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی

قبل از شروع به چمن زنی محوطه، باغ، حیاط، ورزشگاه یا هر جای دیگری، ابتدا باید از خود بپرسید که کدام چمن برای مکان و شرایط شما مناسب است؟ ذکر این نکته ضروری است که چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند اما تفاوت زیادی از نظر تراکم، طول عمر و دوام، هزینه نگهداری و ... دارند. بنابراین، قبل از تصمیم گیری، ابتدا باید این تفاوت‌ها را بدانید.

  1. تفاوت بین چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی از نظر هزینه

هزینه یکی از مهم‌ترین عوامل در تفاوت بین چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی است. از این رو، هنگامی که تصمیم می‌گیرید از چمن مصنوعی برای محیط خود استفاده کنید، انتخاب نوع چمن بسیار مهم است. در کل، می‌توان گفت هزینه خرید چمن مصنوعی ورزشی از چمن مصنوعی تزئینی به مراتب بالاتر است.

ممکن است با دیدن هزینه، حتی با خود فکر کنید که چمن طبیعی هزینه‌ کمتری دارد اما باید بدانید که این نوع چمن بر خلاف چمن طبیعی نیازی به آبیاری، کوددهی، کاشت بذر، سم پاشی و چمن زنی ندارد و همه این عوامل باعث می شود شما چندین بار در سال برای کاشت بذر و نگهداری هزینه کنید. 

  1. تفاوت چمن مصنوعی از نظر مراقبت و نگهداری

چمن مصنوعی ورزشی

یکی از بزرگترین تفاوت‌های بین این دو چمن، هزینه‌ نگهداری آن ها است. به عنوان مثال، چمن‌های تزئینی برخلاف ورزشی نگهداری خاصی نیاز ندارند و تنها کافیست هرزگاهی با استفاده آب، خاک اضافی روی چمن پاک شود. در حالی که چمن ورزشی مدام در زیر پای ورزشکاران کوبیده می شود و در نتیجه به مراقبت بیشتری نیاز دارد. در این صورت، شما باید با استفاده از برس مناسب الیاف های چمن را به یک سمت شانه کنید.

علاوه بر موارد گفته شده، گاهی اوقات باید بخشی از چمن مصنوعی ورزشی را تعویض کرد و هرچه زمین شما بزرگتر باشد، نگهداری آن دشوارتر و گران تر می‌شود.

 با توجه به صحبت های انجام شده در رابطه با هزینه های چمن ورزشی، بعضی از افراد به فکر چمن طبیعی برای محیط های ورزشی خود هستند، در حالی که چمن طبیعی هزینه های بیشتری در طی سال دارد. علاوه بر هزینه، مکان هایی که با کمبود آب مواجه هستند، این محصول می تواند بسیار هوشمندانه باشد.

  1.  تفاوت بین چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی در طول عمر

چمن مصنوعی

از آنجایی که، چمن یک جایگزین کوتاه مدت نیست، دوام آن برای بسیاری از افراد بسیار مهم است. از این رو، اگر بخواهیم تفاوت بین چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی را بررسی کنیم، باید بگوییم که طول عمر این دو محصول بسته به نوع برند، کیفیت، الیاف استفاده شده و ... متغیر است و نمی توان گفت که کدام یک طول عمر بیشتری دارند. علاوه بر کیفیت، نوع استفاده در طول عمر آن تاثیر بسزایی دارد.

چمن مصنوعی از مواد پلیمری و شبه پلاستیکی ساخته شده است، به خوبی در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت می‌کند و حداقل عمر چمن مصنوعی ۱۰ سال است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عوامل موثر بر طول عمر چمن مصنوعی اینجا را کلیک کنید.

  1. تفاوت بین چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی در ایمنی

همانطور که مطلع هستید، در طول ورزش، بازیکنان اغلب با زمین برخورد کرده و آسیب های زیادی بر آنها وارد می شود. از این رو، استفاده از سطح نرم برای جلوگیری از این آسیب بسیار مهم است. به همین دلیل، اکثریت مجموعه ها برای سطح بازی خود از چمن مصنوعی ورزشی استفاده می کنند؛ زیرا ماده اولیه این نوع چمن، دارای پروپیلن فیبر بوده و باعث نرمی، لطافت و انعطاف‌پذیری این محصول می شود. با توجه به ویژگی های گفته شده، احتمال خراشیدگی، کبودی و شکستگی کمتری در چمن مصنوعی ورزشی نسبت به تزئینی وجود دارد.

  1.  مقاومت بالای چمن مصنوعی ورزشی در مقایسه با تزئینی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چمن مصنوعی که باعث شده این دو محصول را در محیط بیرون استفاده کرد، مقاومت و دوام بالای آن در برابر تغییرات آب و هوایی است. بنابراین، هر دو دوام بالایی در برابر سرما و گرما دارند. چمن مصنوعی ورزشی به گونه‌ای طراحی شده است که الیاف آن در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است.

تغییر رنگ آن توسط نور خورشید برای چمن مصنوعی ورزشی ۳ درصد است که با چشم قابل تشخیص نیست. اما نکته قابل توجه در این است که دوام بالا بسته به مواد اولیه استفاده شده برای تولید چمن مصنوعی است. به عنوان مثال، چمن مصنوعی ورزشی که کیفیت پایین تری داشته باشد، عمر کمتری نسبت به چمن تزئینی با کیفیت دارد.

ویژگی چمن مصنوعی با کیفیت

پنج تفاوت بین چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی

  • گرمای نور خورشید را جذب خود نکند.
  • الیاف های آن در اثر تردد زیاد خم نشود.
  • در اثر نور خورشید تغییر رنگ ندهد.
  • دارای سطحی منعطف باشد.
  • الیاف های نرمی داشته باشد.
  • دارای زهکشی مناسب
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی

همانطور که اشاره کردیم، تفاوت اصلی بین چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی در کیفیت، مواد اولیه و تراکم آن‌هاست. اگر شما هم به دنبال خرید چمن مصنوعی با کیفیت هستید ما به شما مجموعه خانه چمن را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه دارای انواع چمن مصنوعی برای زمین بازی و همچنین دارای دیوار سبز مصنوعی یا همان گرین وال می باشد. اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید، آن را با ما و دیگر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهناز رجبی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    ممنون از فروشگاه خوب شما برای دیدن چمن مصنوعی گرین وال به صفحه چمن مصنوعی گرین وال در شهر قدس مراجعه کنید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی