نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
حیف که گل محمدی در لیست گزینه‌های تیم ملی نیست/ قلعه نویی بی‌دلیل استعفا نداده است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محسن بنگر مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس معتقد است که به احتمال زیاد سرمربی آینده تیم ایران، خارجی خواهد بود.

این روزها گمانه زنی‌های زیادی در خصوص جانشین کارلوس کی‌روش صدرت پذیرفته است. فدراسیون فوتبال نیز با انتشار و اعلام نام ۷ گزینه ایرانی به این شایعات و گمانه زنی‌ها دامن زده است.

محسن بنگر مدافع سابق تیم ملی و کاپیتان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس در این رابطه به خبرورزشی می‌گوید: من واقعا نمی‌دانم فدراسیون دنبال مربی ایرانی است یا خارجی؟ اما این را می‌دانم و با توجه به شناختی که از امیر قلعه نویی دارم، او بی دلیل کاری را انجام نداده و استعفا نمی‌دهد. شاید به گوش او هم رسانده اند که سرمربی آینده تیم ملی خارجی است و برهمین اساس استعفا داده است چرا که به نظر می‌رسید در میان سایر گزینه‌های ایرانی شانس قلعه نویی بیشتر باشد.

او ادامه می‌دهد: مهم ترین بحث این است که سیاست فدراسیون فوتبال برای آینده تیم ملی ایران چیست؟ آیا واقعا قصد دارند سرمربی ایرانی بالای سر این تیم بگذارند یا اینکه هدف مربی خارجی است؟ اینکه اسم ۷ سرمربی ایرانی مطرح می‌شود هم باز خودش جای سئوال دارد که چرا؟ تیم ملی ایران پس از ناکامی‌در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و درحالی که بهترین شرایط برای صعود به مرحله حذفی آن رقابت‌ها مهیا شده بود نتوانستیم به این هدف قدیمی برسیم. ما در قطر می‌توانستیم با یک تساوی برابر آمریکا که به نظرم تیم چندان قوی هم نبود، به مرحله حذفی برسیم اما ناکام ماندیم و حالا باید همه این مسائل را در انتخاب سرمربی بعدی لحاظ کنیم. سرمربی بعدی تیم ملی نه تنها مدیریت باید داشته باشد بلکه ضروری است دانش فنی بالایی داشته و از انگیزه فراوان برای تغییر نسل در تیم ملی برخوردار باشد.

حیف که گل محمدی در لیست گزینه های تیم ملی نیست/ قلعه نویی بی دلیل استعفا نداده است

بنگر ضمن اشاره به خالی بودن جای یحیی گل محمدی در لیست مربیان داخلی  هدایت تیم ملی، یادآور می‌شود: یحیی گل محمدی نه به اعتقاد من بلکه تمامی‌کارشناسان و اهل فن، یکی از بهترین مربیان حال حاضر کشور است. سرمربیگری در پرسپولیس هم به نظر من دست کمی‌از تیم ملی ندارد ولی یحیی گل محمدی به خوبی از پس این پُست مهم برآمده است. بنابراین انتظار می‌رفت سرمربی پرسپولیس هم جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی باشد اما چنین نشد. هر چند همان طور که اشاره کردم به نظر می‌رسد سرمربی آینده تیم ملی یک خارجی باشد و مربیان ایرانی شانس بسیار بسیار کمی‌برای رسیدن به این صندلی مهم داشته باشند.

کاپیتان سابق پرسپولیس که تجربه بازی در سپاهان را نیز در کارنامه دارد در خصوص دیدار حذفی اخیر این دو تیم، عنوان می‌کند: واقعا یک مسابقه تماشایی و جذاب بود. هر کسی برای تماشای این دیدار به استادیوم رفت، پشیمان نشد و ما هم از پای تلویزیون لذت بردیم. بازی بسیار مهمی‌بود و شاید این دو تیم می‌توانستند در فینال جام حذفی به هم برسند اما در مرحله یک هشتم نهایی به هم خوردند. با این حال سرمربیان و بازیکنان پرسپولیس و سپاهان در اصفهان خیلی شجاعانه بازی کردند. معمولا در چنین بازی‌های حساسی، مربیان دو تیم احتیاط را پیشه کرده و سعی می‌کنند اول گل نخورند و بعد به دنبال گلزنی باشند اما نه یحیی گل محمدی و نه مورایس هیچ کدام دنبال دفاع کردن نبودند. این بازی یکی از بهترین مسابقات پرسپولیس و سپاهان و واقعا یک ال کلاسیکوی واقعی در فوتبال ایران بود. پرسپولیس هم خیلی خوب بازی کرد و به آنچه هم می‌خواست رسید.

مدافع سال‌های نه چندان دور پرسپولیس در مورد بهترین بازیکن این دیدار نیز خاطرنشان می‌کند: واقعا همه پرسپولیسی‌ها خوب بودند و نمی‌شود از یک بازیکن اسم آورد. از محمد عمری جوان بگیرید تا گولسیانی که دو پنالتی زد و همه می‌دانند در چنین مسابقات حساسی زدن دو پنالتی چقدر سخت و دشوار است بگیرید تا وحید امیری و حتی امید عالیشاه و سروش رفیعی که به عنوان تعویضی وارد زمین شدند. همه خوب بودند و عالی بازی کردند تا در نهایت به جمع ۸ تیم پایانی رقابت‌ها راه پیدا کنند. در مجموع بازی بسیار خوبی بود و در سطح بسیار بالایی برگزار شد.

حیف که گل محمدی در لیست گزینه های تیم ملی نیست/ قلعه نویی بی دلیل استعفا نداده است

برخی‌ها معتقدند این شکست می‌تواند روی آینده سپاهان اصفهان در دیدارهای بعدی لیگ برتر نیز تأثیر بگذارد اما محسن بنگر با این دیدگاه مخال است و می‌گوید: سپاهان اصفهان یک باشگاه حرفه ای است. مدیران این باشگاه بسیار حرفه ای هستند و با توجه به اینکه چند سال در این تیم بازی کرده ام به خوبی آنها را می‌شناسم. سپاهان سرمربی و بازیکنان خوبی هم دارد و حتم دارم از این به بعد فقط برای موفقیت در لیگ برتر و روی این مسابقات تمرکز کامل می‌کند. پرسپولیس اما معتقدم با این پیروزی، روحیه بالایی پیدا کرده و حتم دارم ادامه مسابقات لیگ را با انگیزه بیشتری دنبال خواهد کرد. پیروزی در چنین بازی‌های مهمی‌چند هفته روحیه تیم را بالا نگه می‌دارد و پرسپولیس هم باید از این شرایط بهترین استفاده را داشته باشد.

وی در ادامه تأکید می‌کند: استقلال این چند هفته گذشته روی دور برد افتاده اما با احترام به این تیم باز فکر می‌کنم رقابت اصلی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر میان پرسپولیس و سپاهان باشد. البته بازی‌های رودر روی این تیم‌ها به ویژه دربی خیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد و در ۱۰ هفته باقی مانده از لیگ برتر هر تیمی‌کمتر اشتباه کند، می‌تواند موفق شود. پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر بتواند همان نمایشی که در ورزشگاه نقش جهان اجرا کرد را در مسابقات لیگ برتر تکرار کند حتم بدانید قهرمان لیگ برتر خواهد شد ضمن آن که در جام حذفی هم این تیم پرسپولیس شانس اول قهرمانی است. یحیی گل محمدی در هفته گذشته خیلی خوب مدیریت کرده و تیمش را جمع و جور کرد تا یک پیروزی بزرگ کسب کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • علی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    یحیی وخمز بهترین مربی تیم ملی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی