امیرحسین توخته
منبع: طرفداری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیرحسین توخته ملی‌پوش والیبال ایران گفت: کلیه سمت چپم درد شدیدی گرفت تاحدی که در حال بیهوشی بودم.

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)،‌ اواسط بهمن ماه اعلام کرد دوپینگ ۴ ورزشکار در رشته‌های والیبال، بسکتبال، کشتی مثبت شده که امیرحسین توخته هم یکی از این نفرات بود. رسانه‌ای شدن نام ملی پوش والیبال سبب سر و صدای فراوانی به راه بیفتد و همه از  محرومیت توخته صحبت می‌کنند. بدون اینکه خبری از نتیجه نمونه B او باشد یا شورای صدور حکم ستاد مبارزه با دوپینگ ایران، رای صادر کرده باشد نام وی به عنوان یک ورزشکار دوپینگی اعلام شد. در صورتی که توخته بابت مصرف داروهای غیرمجاز مقصر شناخته شود حداکثر تا ۲ سال از حضور در میادین  محروم خواهد شد.

او فعلا باید برای روشن شدن تکلیفش تا بعد از لیگ برتر والیبال صبر کند.

توخته با اشاره به این ماجرا اظهار داشت: من یک روز حدود ساعت ۶ غروب کلیه سمت چپم درد شدیدی گرفت تاحدی که در حال بیهوشی بودم. بابت این درد به اورژانس بیمارستان رفتم و از من آزمایش گرفتند که مشخص شد کلیه ام رسوب دارد، قضیه‌ای که ارثی است. پزشک دارو نوشت که مدتی باید مصرف می‌کردم، بعد از یک هفته استفاده از دارو، درد کلیه ام رفع شد. قرصی که من استفاده کردم نه انرژی زا بود و نه دوپینگ، بلکه برای شستشوی رسوب کلیه ام بود. من حتی از ترس دوپینگ، پروتئین مصرف نمی‌کنم اما نمی‌دانم حالا که این قرص در ردیف مواد دوپینگی محسوب می‌شود، اگر دوباره کلیه ام درد گرفت، باید از دردش بمیرم و برای درمان پیش پزشک نروم؟

ملی پوش والیبال ادامه داد: من نمی‌دانستم این قرص دوپینگ محسوب می‌شود، یا اینکه باید فرم پر می‌کردم که چنین قرصی استفاده می‌کردم. من همیشه حواسم هست و حتی وقتی اورژانس هم بودم، گفتم دارویی تزریق نکنید که دوپینگم دربیاید، چون از ما تست می‌گیرند. 

توخته حالا بیشتر از هرچیزی بابت خانواده اش ناراحت است و گفت: خیلی ناراحت هستم که بعضی‌ها بد نوشتند و آبروی مرا پیش خانواده ام بردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فریاد IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    نگران نباش برادر من، اون از سو مدیریت بوده متاسفانه!! همینکه گفتی واقعیات رو البته اگر مستندات داشته باشی ، یک هیچ جلویی ... این درد قضاوت دیگران ریشه ای هستش ! امیدوارم روزی برسه که خیلی از عادات بد در جامعه برچیده بشه ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی