تصویری باورنکردنی از قهرمان نامدار کشتی ایران/ مرگ رفیق و بیماری چه بر سر چهره مطرح آورد؟
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رضا سوخته‌سرایی پس از سالها دوری از انظار عمومی چهره‌ای متفاوت از خود را نمایان کرد.

رضا سوخته سرایی از نام‌آورترین کشتی‌گیران سنگین وزن ایران بوده که صاحب عناوین جهانی و آسیایی متعددی شده است. او از معدود کشتی‌گیران ایرانی است که توانسته در هر دو رشته آزاد و فرنگی قهرمان آسیا شود. دارنده دو مدال نقره جهان و سه طلای بازیهای آسیایی بدلیل جنگ تحمیلی و تحریم دو دوره المپیک از سوی ایران، حضور در مسابقات المپیک و جهانی مختلفی را از دست داد وگرنه می‌توانست افتخارات بیشتری را تصاحب کند.

اما جالب اینجاست که بهترین رفیق سوخته‌سرایی، جدی ترین رقیب او یعنی علیرضا سلیمانی بود. در بازیهای آسیایی ۱۹۸۶ سئول سوخته‌سرایی تصمیم گرفت در کشتی فرنگی مسابقه دهد تا سلیمانی در ترکیب تیم آزاد قرار گیرد که در نهایت هر دو نیز مدال طلای بازی‌های آسیایی را بر سینه زدند.

اما پس از فوت علیرضا سلیمانی، رضا سوخته سرایی که همواره چهره خندان و خوش صحبت او در اذهان نقش می‌بست نیز کمتر در انظار عمومی ظاهر شد و دیگر کسی از حال و روز او خبری نداشت تا اینکه سوخته‌سرایی پس از سالها گوشه گیری، در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و البته چهره‌ای متفاوت از خود را به نمایش گذاشت. سوخته‌سرایی که به دلیل مشکلات قلبی و کلیوی چند عمل جراحی در این سالها داشته، وزن زیادی کم کرده و شخصیتی متفاوت نسبت به سالهای قبل که پرحرف و خندان بود، دارد.

تصویری باورنکردنی از قهرمان نامدار کشتی ایران/ مرگ رفیق و بیماری چه بر سر چهره مطرح آورد؟

سوخته سرایی با کسب سه مدال طلا و یک نقره، از پرافتخارترین ورزشکاران ایران در تاریخ بازیهای آسیایی به شمار می‌رود. او پرچم‌دار کاروان ورزشی ایران در ۳ دوره بازی‌های آسیایی ۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ بود که در هر سه دوره نیز به مدال طلا رسید.

تصویری باورنکردنی از قهرمان نامدار کشتی ایران/ مرگ رفیق و بیماری چه بر سر چهره مطرح آورد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عباس IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    روزگار هر چیزی که بهت بده ازت پس می گیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی