نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۱۳
کولاک یزدانی مقابل کشتی‌گیر میزبان/ ۳ طلای ایران در مسابقات جهانی
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در جریان رقابت‌های بین‌المللی کشتی در بلغارستان، شاهین بداغی در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی و مصطفی قیاسی در ۷۹ و ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال طلا شدند و امیرمحمد یزدانی نیز به مدال برنز رسید.

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی تورنمنت بلغارستان، شاهین بداغی در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی و مصطفی قیاسی در وزن ۷۹ کیلوگرم و ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافتند. امیر محمد یزدانی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال برنز شد.

در جریان این رقابت‌ها، شاهین بداغی نماینده وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در دیدار فینال این مسابقات مقابل کنستانتین استاس از بلغارستان با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

بداغی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته پنج شنبه برگزار شد، پس از استراحت در دور نخست، ۸ بر صفر فلورین کوزما از رومانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز مقابل یوگا کاسوگای از ژاپن با نتیجه ۱۰ بر ۱ به پیروزی رسید و به دیدار فینال رسید.

اما در کشتی آزاد و در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم مصطفی قیاسی مقابل دوین اسکاتزا از آمریکا با نتیجه قاطع ۹ بر ۲ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

قیاسی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته پنج شنبه برگزار شد، ۱۳ بر ۸ چابا ویدا از مجارستان را برد. وی سپس  ۱۰ بر ۲ اخسربک گولایف از اسلواکی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. قیاسی در این مرحله نیز با نتیجه ۶ بر صفر رمضان ساری از ترکیه را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.  

در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم نیز ارشک محبی در ادامه نمایش خوب خود در این مسابقات برابر احمد باتایف از بلغارستان با نتیجه ۶ بر ۴ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

محبی پیش از این در دور مقدماتی وزن ۹۲ کیلوگرم، در دور اول ۱۰ بر صفر بوگومیل بونیف از بلغارستان را شکست داد. وی سپس ۱۰ بر صفر اولین روسیف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محبی در این مرحله نیز با نتیجه ۷ بر صفر از سد تاتسویا شیرای دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن گذشت و راهی دیدار فینال شد.

همچنین امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره جهان در دیدار رده‌بندی وزن ۷۰ کیلوگرم مقابل ایوان استویانوف از بلغارستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

یزدانی پیش از این در رقابت های دور مقدماتی این وزن که روز گذشته پنج شنبه برگزار شد، در دور نخست ۱۰ بر صفر کالویان آتاناسوف از بلغارستان را مغلوب کرد. وی سپس ۱۱ بر صفر کنستانتین چیریلوف از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل رمضان رمضان اف از بلغارستان شکست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • آریا IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    خیلی رو امیر محمد یزدانی حساب میکردم فک نمیکردم کمتر از طلا بگيره!!!!
  • رضایی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    مثلا اسم یزدانی را اوردین که بازدید صفحه اتون بالا بره !!کسی که کشتی دوست باشه خودش مطالب کشتی رو میخونه
  • عاشق آبی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    باسلام واقعاچقدرازمرحله پرتی شما یزدانی بااون همه سرمایه گذاری طی این چندسال که هزینه ایشون شده اومده ومفتضحانه به این کشتی گیردرجه چندم باخته اون وقت این تیترو میزنی قیاسی ومحبی روانگارندیدی یا اینجا هم پارتی و...........خیلی مسخره اس
    • عزیزی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      داداش درمورد قیاسی و محبی حق گفتی ولی این یزدانی اون یزدانی نیس
    • علی لطفی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      پس فیلم مبارزه ها یا حداقل مسابقات فینال کو؟ اگر مسابقات دسته سوم محلات حومه لندن بود ۱۰تا کلیپ می گذاشتید ولی کشتی ملی را بیخیالید پیشنهاد میکنم اسم ورزش ۳را ازسایت بردارید واسمشو بگذارید فوتبال وفوتبال
  • پیام بختیاری IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    با این تیتر فقط حق قیاسی محبی زایه کردی تمام
  • علی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    امیرمحمد کشتی گیر شش دانگی نیست و نمیشه روش خیلی حساب کرد کشتیش نواسان زیادی داره
  • تورک اوغلان IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    یزدانی کشتی گیره کاملی نیست...کشتی گیری که تو حاشیه باشه و تو کشتی خودش به خودش امتیاز بده و دائما تو کشتیاش به داور میگه که فلان شد و اینجوری شد به درد نمیخوره....
  • فرهاد کوه کن IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    راحت زیر میده و امتیاز زیاد از دست میده.
  • رضا IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    سلام تبریک به همه پهلوونا یه سوال از بزرگان کشتی دارم چرامربیگری درایران شغل نیست لطفا حداقل حق مربیان ورزش اول مملکتو رعایت کنید به خدا مربیان سازنده کشتی خیلی زحمت میکشن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی