نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فیلیپ بیلینک هافبک دانمارکی بورنموث با گلی که به آرسنال زد نامش را در تاریخ بین زنندگان سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس، ثبت کرد.

هفته بیست‌وششم فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ برتر انگلیس با یک بازی خاطره‌انگیز همراه شد. آرسنال صدرنشین نمی‌خواست مقابل بورنموث پایین جدولی امتیاز از دست بدهد و در نهایت هم به هدفش رسید.

بعد از این که بورنموث ۲ گل به میزبان قدرتمندش زد، به نظر می‌رسید منچسترسیتی را خوشحال خواهد کرد. ولی کامبک آرسنال با ۳ گل و در دقیقه ۷+۹۰ تکمیل شد تا توپچی‌ها به صدرنشینی‌شان ادامه دهند.

اما اتفاق مهمی که می‌خواهیم درباره‌اش صحبت کنیم، پیروزی آرسنال و برد توپچی‌های لندن نیست. فیلیپ بیلینگ هافبک ۲۶ ساله دانمارکی که زمانی برای پرتاب اوت‌های بلندش معروف شده بود، در ثانیه ۹ دروازه آرسنال را باز کرد. دقیق‌تر در ثانیه ۹.۱۱ این گل به ثمر رسید.

اما بیلینگ برای شکستن رکورد سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر انگلیس فقط ۲ ثانیه کم آورد و نتوانست رکورد شین لانگ مهاجم ساوتهمپتون را بشکند. حالا بیلینگ در رده دوم این لیست قرار دارد که در ادامه مرور خواهیم کرد.

۱۰- جیمز بیتی (ثانیه ۱۳.۵۲)

پاسی اشتباه از جو کول و فرصتی که به جیمز بیتی مهاجم ساوتهمپتون رسید تا دروازه چلسی را خیلی زود با شوتی تماشایی باز کند. نکته جالب این که گل بیتی در آن دیدار، یکی از ۱۵ گلی بود که تیم ژوزه مورینیو دریافت کرد. تیمی که در نهایت با هدایت آقای‌خاص قهرمان شد و یکی از گل‌هایی که خورد خاطره‌انگیز بود.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

۹- کوین نولان (ثانیه ۱۳.۴۸)

دیداری که ۴-۳ بولتون از بلکبرن برد هیجان‌انگیز بود و حتی در همان ابتدای بازی هم گل مشاهده شد. قبل از آن بازی تصور نمی‌شد که هافبک بولتون بتواند در ثانیه ۱۳ گلزنی کند. نولان پاس کات‌بک کوین دیویس را با فرصت‌طلبی به قعر دروازه بلکبرن فرستاد و تیمش در همان ابتدای بازی پیش افتاد.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

۸- کریس ساتن (ثانیه ۱۲.۹۸)

قهرمانی بلکبرن در فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۴ یک قهرمانی خاطره‌انگیز و خاص در لیگ برتر انگلیس بود. در این قهرمانی خاص، یک گل خاص هم توسط کریس ساتن ثبت شد. یک‌دوی این بازیکن با آلن شیرر با ضربه نهایی ساتن باعث شد تا بلکبرن مقابل اورتون خیلی سریع به گل برسد، گلی که در مسیر قهرمانی تعیین‌کننده شد.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

۷- دوایت یورک (ثانیه ۱۲.۱۶)

ستاره سابق خط حمله منچستریونایتد یکی از رکوردداران گلزنی سریع در لیگ برتر است، البته با پیراهن استون‌ویلا. دیوایت یورک سال ۱۹۹۵ دروازه کاونتری را به سرعت باز کرد. پاسکاری با یان تیلور و زدن ضربه نهایی در ثانیه ۱۲. یورک بعد از آن گل‌های زیادی در لیگ برتر به ثمر رساند، اما نه به این سرعت!

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

۶- مارک ویدوکا (ثانیه ۱۱.۹۰)

مهاجم استرالیایی در اوج خود یک بازیکن تمام‌عیار بود. او در محوطه جریمه خوب فرصت‌ها را به‌دست می‌آورد و ضربه نهایی را وارد می‌کرد. مارک ویدوکا ستاره سابق لیدزیونایتد سال ۲۰۰۱ مقابل چارلتون بعد از ضربه سر آلن اسمیت به سمت توپ رفت و در سریع‌ترین زمان ممکن گل نخست تیمش را در این دیدار زد.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

۵- کریستین اریکسن (ثانیه ۱۰.۵۴)

کریستین اریکسن که این روزها پیراهن منچستریونایتد را برتن کرده، همیشه لحظه‌ای که دروازه تیم فعلی‌اش را قبل از تمام شدن ثانیه ۱۱ باز کرد، به یاد دارد. اریکسن سال ۲۰۱۸ به داوید دخئا خیلی سریع روی پاس دله الی گل زد. شاید هواداران منچستریونایتد تمایلی نداشته باشند آن گل ستاره دانمارکی‌شان را به یاد بیاورند!

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

۴- آلن شیرر (ثانیه ۱۰.۵۲)

از بین ۲۶۰ گل آلن شیرر رکورددار گلزنی در لیگ برتر، قطعاً این زیباترین گل او نیست ولی سریع‌ترین و یکی از مهم‌ترین‌ها هست. شیرر که شکارچی بزرگ دروازه‌ها بود، در دیدار نیوکاسل مقابل منچسترسیتی خیلی راحت دروازه کارلو نش را باز کرد، چرا که این سنگربان به اشتباه توپ را به ستاره کلاغ‌ها کوبید و پیش پای او افتاد.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

۳- لدلی کینگ (ثانیه ۹.۸۲)

این گل برای ۱۸ سال رکورددار سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر انگلیس بود و بازیکنی آن را به ثمر رسانده که در کل دوران بازی‌اش در لیگ برتر ۱۰ گل زده. لدلی کینگ از عدم تمرکز بازیکنان بردفورد استفاده کرد و از راه دور شوتی زد که به گوشه دروازه رفت. از یک مدافع انتظار نمی‌رفت چنین گلی و تا این حد سریع بزند.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

۲- فیلیپ بیلینگ (ثانیه ۹.۱۱)

به محض شروع نبرد بورنموث و آرسنال در ورزشگاه امارات، گیلاس‌ها به سوی دروازه میزبان یورش بردند. توپی از سمت راست به درون محوطه جریمه آرسنال آمد و فیلیپ بیلینگ آن را قطع کرد تا دروازه آرون رمزدیل خیلی زود و قبل از این که بازی به ثانیه ۱۰ برسد، باز شده باشد. 

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

۱- شین لانگ (ثانیه ۷.۶۹)

مهاجم ایرلندی و پرتلاش سابق ساوتهمپتون در دیدار مقابل به سرعت به سمت مدافع حریف یورش برد و بعد از این که توپ به بدنش برخورد کرد آن را گرفت و از بالای سر دروازه‌بان به داخل دروازه فرستاد. واکنش سریع شین لانگ و گلزنی‌اش به شکلی بود که بعید است به این راحتی مثل آن در تاریخ لیگ برتر تکرار شود.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی